فن صنعتی آکسیال

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل و استعلام قیمت، با کارشناسان سهند هواساز تماس حاصل فرمائید.
واحد فروش و امور مشتریان:
 02156543512
 02156545923
 02156545904
مدیریت : مهندس فاتحی 09122586618

فن صنعتی آکسیال

فن آکسیال یکی از دستگاه‌های تهویه حرفه‌ای است که در حوزه‌های مختلف صنعتی، تجاری و مسکونی به کار گرفته می‌شود. این فن‌ها با طراحی منحصر به فرد خود تهویه هوا را در پی دارند. هواکش آکسیال عموما دارای راندمانی در حدود 70 تا 80 درصد است که این عدد در برخی موارد حتی به 90 درصد هم می‌رسد.

کاربردهای هواکش آکسیال

فن‌های آکسیال پروانه ملخی معمولاً به عنوان اگزاست فن‌های دیواری، فن‌های آکسیال سقفی، مبدل‌های حرارتی برج خنک‌کننده و خنک‌کننده‌های هوا کاربرد دارند. در عین حال، فن آکسیال کانالی می‌تواند در تونل‌ها، کانال‌ها، پارکینگ‌های بزرگ طبقاتی و محیط‌های با تولید دود زیاد به کار گرفته می‌شود. از طرف دیگر، فن‌های جریان محوری در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، حمل ‌و نقل زیرزمینی، برج‌های خنک‌کننده و سردخانه‌ها، سوله‌های صنعتی، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، صنعت خودروسازی و رستوران‌ها کاربرد دارند. با کاربردهای متنوع، فن‌های آکسیال به عنوان یکی از ابزارهای چند منظوره در جهت بهبود تهویه و انتقال هوا کاربرد داشته و نقش مهمی در بهبود شرایط محیطی ایفا می‌کنند.

فن آکسیال

نحوه عملکرد فن آکسیال

فن آکسیال، یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته تهویه در فضاهای مختلف است. این فن، با پره‌های زیبا و طراحی شیپور معکوس، به عنوان یک ابزار قدرتمند در مکان‌های خانگی، اداری و صنعتی شناخته می‌شود. حال نگاهی به نحوه عملکرد قسمت‌های مختلف این فن خواهیم انداخت.

در خصوص نحوه عملکرد این دسته از فن‌های تهویه هوا لازم به ذکر است که پره‌های زیمنسی، ایندولا، مولت فن و مولتی دینگ از جمله پروانه‌هایی هستند که در فن آکسیال کاربرد دارند. این پره‌ها به شکل بال‌های هواپیما طراحی شده و باعث تولید جریان هوای یکنواخت و باکیفیت در محیط می‌شوند.
در بالای پره، نیروی دینامیک بیشتر و فشار استاتیک کمتری وجود دارد و این در حالی‌ است که در قسمت پایینی فن، جریان هوا به آرامی حرکت می‌کند و نیروی دینامیکی کمتری دارد.

از طرفی در فن آکسیال، تیغه‌های پروانه شباهت زیادی به بال ماهی دارند و به دور یک محور ثابت دوران می‌کنند. این طراحی منحصر به فرد باعث تولید جریان هوایی قوی و موثر می‌شوند.
دهانه‌ ورودی فن نیز همچون شیپور معکوس عمل کرده و جریان آرامی از هوا را به سمت بخش مکش فن هدایت می‌کند. فن‌های آکسیال با ترکیب پره‌های زیمنسی و طراحی هواکش منحصر به فرد، نه تنها عملکرد بهتری ارائه می‌دهند، بلکه به عنوان یک راهکار قدرتمند برای بهبود تهویه محیط‌های مختلف شناخته می‌شوند.

اجزای هواکش های آکسیال

اجزای کلیدی فن صنعتی آکسیال عبارتند از:

  • هواکش: یکی از کلیدی‌ترین اجزای فن‌های آکسیال، هواکش است. هواکش نقش مهمی در هدایت جریان هوا به سمت بخش مکش فن دارد و با طراحی مناسب، توانایی کار در شرایط دارای حرارت و رطوبت بالا را دارا می‌باشد.
  • پروانه‌ها: یکی دیگر از قسمت‌ها و اجزای اساسی در فن‌های آکسیال، پروانه است. پروانه فن آکسیال دارای انواع مختلفی است که از جمله‌ی مهمترین آن‌ها می‌توان به پروانه زیمنسی، ایندولا، مولت فن و مولتی دینگ اشاره کرد. این پروانه‌ها، با ساختاری شبیه به بال ماهی، جریان هوا را با سرعت یکسان در ارتفاعات مختلف تنظیم می‌کنند.
  • دهانه‌ ورودی: دهانه‌ ورودی هواکش آکسیال عملکردی مانند شیپور معکوس دارد و جریان آرامی از هوا را به سمت بخش مکش فن هدایت می‌کند. این ساختار از قابلیت‌های اصلی فن آکسیال استفاده می‌کند تا جریان هوا را به بهترین شکل ممکن به داخل سیستم هدایت کند.نحوه عملکرد فن آکسیال.

مهمترین انواع فن های آکسیال کدامند؟

هواکش آکسیال از نظر پارامترهای مختلفی می‌توان دسته بندی کرد. از نظر شکل ظاهری، فن‌های آکسیال انواع متعددی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 ملخی یا پروانه‌ ای (Axial propeller Fan)

این نوع فن با پروانه‌های کوتاه و بلند با قابلیت تاب‌ خوردگی مناسب، در حوزه‌های مختلف کاربرد دارند. پروانه‌های فن ملخی از مواد متنوعی از جمله پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند. این نوع فن دارای راندمانی در حدود 75 تا 80 درصد است.

پره‌ای (Vane axial Fan)

با کاربرد در تونل‌ها و کانال‌ها، جت فن آکسیال پره‌ای با تیغه‌های پره‌ای به عنوان یکی از کارآمدترین انواع هواکش‌های مناسب برای تهویه شناخته می‌شود. وجود پره‌های ساکن باعث تحمل فشار بیشتر و تولید صدای کمتر شده و لذا از هواکش‌های پره‌ای با نام فن آکسیال بی صدا هم یاد می‌گردد.

لوله‌ ای یا اگزاست فن کانالی (Tube axial Fan)

اگزاست فن آکسیال با شکل استوانه‌ای و پره‌هایی با فاصله کم، کارایی و راندمان بالایی دارد. این دسته از فن‌های آکسیال در سیستم‌های HVAC کاربرد فراوانی داشته  و باعث صرفه‌ جویی در مصرف انرژی می‌شوند.
علاوه بر این، از نظر نوع کاربرد و جایی که فن در آن نصب می‌شود نیز می‌توان فن‌های آکسیال را به سه دسته فن آکسیال سقفی، دیواری و کانالی تقسیم بندی کرد. همچنین از نظر کاربرد نیز فن‌های آکسیال به سه دسته اصلی فن خانگی، فن صنعتی و فن نیمه صنعتی تقسیم می‌شوند.

قیمت روز فن آکسیال در بازار داخلی

فن آکسیال یکی از دستگاه‌های تهویه حرفه‌ای است که کاربردهای متعددی دارند. در هنگام خرید فن صنعتی، یکی از پارامترهای کلیدی قیمت فن است.
قیمت فن‌های آکسیال به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله‌ی مهمترین آن‌ها می‌توان به نوع هواکش آکسیال، کیفیت و راندمان فن، برند تولید کننده فن، کاربردی که از فن انتظار دارید و مواردی از این دست اشاره کرد.

از طرفی، نوسانات موجود در بازار داخلی نیز نقش مهمی در قیمت فن اکسیال بازی می‌کنند. لذا بدون در نظر گرفتن عواملی که ذکر شد، نمی‌توان اطلاعات دقیقی درباره قیمت روز فن‌های آکسیال در اختیار شما قرار دهیم.خرید فن آکسیال با قیمت مناسب.

خرید فن آکسیال با قیمت مناسب

با توجه به کاربرد فراوان فن‌های آکسیال، بازار خرید و فروش این دسته از فن‌های صنعتی از رونق بالایی برخوردار است. سهند هواساز به عنوان تولید کننده هواکش صنعتی یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه انواع مختلف دستگاه‌های هواکش و تهویه از جمله فن آکسیال و فن سانتریفیوژ در کشور می‌باشد و از طریق همین سایت می‌توانید برای خرید فن اکسیال اقدام نمایید.
شما می‌توانید با مشاورین سهند هواساز ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری درباره قیمت فن آکسیال دمنده و کشنده، مشخصات، مزایا و کاربردهای انواع مختلف فن‌های آکسیال از جمله فن آکسیال دور بالا به دست بیاورید.
واحد فروش و امور مشتریان:

 02156543512
 02156545923
 02156545904
مدیریت : مهندس فاتحی 09122586618