هواساز زنت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل و استعلام قیمت، با کارشناسان سهند هواساز تماس حاصل فرمائید.
واحد فروش و امور مشتریان:
 02156543512
 02156545923
 02156545904
مدیریت : مهندس فاتحی 09122586618

دسته:

هواساز زنت

هواساز زنت (Zent) یکی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با مکانیزم سرمایش مشابه کولر آبی و مکانیزم گرمایش مشابه دیگر دستگاه‌های تهویه هوا است که در صنعت HVAC کاربرد فراوانی دارد. این هواساز چهار فصل، در مدل‌های ایستاده، افقی و سقفی تولید شده و معمولاً در سوله‌ها و محیط‌های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به شرایط آب و هوایی ایران، دستگاه زنت توانایی انتقال هوای سرد و گرم را در اکثر نقاط کشور داراست و همین موضوع باعث صرفه جویی در انرژی شده و جریان هوای مطلوبی را در محیط ایجاد می‌کند. این دستگاه قابل استفاده در تمامی فضاهاست و به دلیل قیمت پایین‌تر و خصوصیات و مزایای قابل توجه نسبت به دیگر دستگاه‌های مشابه، گزینه اقتصادی‌تری محسوب می‌شود. 

مهمترین مزایای دستگاه تهویه هوا زنت

هواساز زنت، یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه‌های تهویه هواست که کاربرد فراوانی دارد. از جمله‌ی مهمترین مزایای دستگاه‌ تهویه هوا زنت نسبت به دستگاه‌های مشابه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب: یکی از برتری‌های واضح هواساز زنت، قیمت ارزان‌تر آن نسبت به سیستم‌های مشابه مانند دستگاه تهویه هوا روف تاپ پکیج است.
  • دو منظوره بودن سیستم: دستگاه زنت به عنوان یک سیستم دو منظوره عمل می‌کند، به این معنا که هم برای سرمایش و هم برای گرمایش استفاده می‌شود. این ویژگی سبب شده تا این دستگاه برای چهار فصل سال مناسب باشد.
  • وزن و ابعاد کمتر: دستگاه تهویه هوا زنت با وزن و ابعاد کمتر نسبت به سیستم‌های مشابه مانند روفتاب پکیج و ایرواشر، به راحتی در فضاهای محدود نصب می‌شود.
  • نصب و راه اندازی آسان: یکی از مزایای دیگر هواساز زنت، نصب و راه اندازی آسان آن است و برای نصب و راه اندازی آن به مهارت خاصی نیاز ندارید.
  • توزیع یکنواخت هوا: این دستگاه باعث توزیع یکنواخت هوای سرد و گرم می‌شود و جریان ملایم و گردش هوا را فراهم می‌کند. این خصوصیت به ایجاد یک محیط مطبوع و راحت در فضا کمک می‌کند.
  • حذف لوله‌ کشی برای رادیاتور یا فن کویل: با استفاده از هواساز زنت، نیازی به لوله ‌کشی برای رادیاتور یا فن کویل ندارید. این ویژگی باعث ساده‌تر شدن نصب و بهره ‌برداری از این سیستم می‌شود.
  • مصرف انرژی پایین: مقایسه زنت با سیستم‌های چیلر و داکت اسپلیت نشان می‌دهد که این هواساز به دلیل عدم نیاز به کمپرسور، مصرف انرژی پایین‌تری دارد. این امر به صرفه‌ جویی در هزینه‌های منجر شده و همچنین به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
    بیشتر بخوانید:هواساز سالن قارچ


 

شیوه عملکرد دستگاه زنت

هواساز زنت هم برای فصول سرد و هم برای فصول گرم سال کاربرد دارد. عملکرد این هواساز در حالت سرمایشی و گرمایشی با هم متفاوت است. در ادامه عملکرد این دستگاه را در این دو حالت بررسی می‌کنیم.

عملکرد دستگاه زنت در حالت سرمایشی

در فصل‌های گرم سال، هواساز زنت به طریقی هوشمندانه برای سرمایش محیط استفاده می‌شود. این دستگاه از پوشال‌ها یا پدهای سلولزی که با آب خنک اشباع شده‌اند، بهره می‌گیرد. پمپ، آب را بر روی این سطوح می‌ریزد و سپس هوا از طریق این پوشال‌ها عبور کرده و با تبخیر آب، حرارت را از محیط جذب می‌کند. سیستم تهویه به شما این امکان را می‌دهد که دمای هوای محیط را به صورت کنترل شده کاهش دهید و هوا را خنک کنید.

عملکرد دستگاه تهویه هوا زنت در حالت گرمایشی

در فصل‌های سرد سال، دستگاه زنت به عنوان یک منبع گرمایشی نیز عمل می‌کند. در این حالت، پمپ، آب گرم را از بویلر یا پکیج موتورخانه به مبدل حرارتی دستگاه ارسال می‌کند. هوا با استفاده از فن سانتریفیوژ از روی مبدل‌های حرارتی عبور کرده و دمای آن افزایش می‌یابد. در نهایت، هوای گرم به کمک کانال‌ها یا دریچه‌ها به داخل فضا منتقل می‌شود. این عملکرد به شما این امکان را می‌دهد که در روزهای سرد سال، از یک هوا گرم و دلنشین لذت ببرید.

تفاوت دستگاه زنت با ایرواشر

دستگاه‌های تولید هوا مانند هواساز زنت و هواساز ایرواشر به عنوان ابزارهایی برای خلق محیط‌های خنک و راحت در منازل و محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در دستگاه ایرواشر، هوای سرد توسط یک فرایند پودری ایجاد می‌شود. این دستگاه از طریق کانال‌های فشار قوی آب و پمپ آب، جریان آب را به روش پودری تزریق کرده و از این طریق، جریان هوا به روش تبخیری، خنک می‌شود. ایرواشرها عمدتاً برای خنک کردن هوا در مکان‌های بزرگ و بازارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در مقابل دستگاه زنت از روش تبخیر آب با استفاده از پوشال و پد‌های سلولوزی برای ایجاد هوای سرد استفاده می‌کند. در این دستگاه، آب به صورت تبخیری از سطح پد‌های سلولزی جذب شده و جریان هوای خنک به داخل محیط منتقل می‌شود. دستگاه تهویه هوای زنت عمدتا برای خلق هوای خنک و مرطوب در محیط‌های کوچک مانند اتاق‌ها و ادارات مناسب است.

مزایای هواساز زنت :

۱ . ارزان تر بودن نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع

۲ . قابلیت استفاده بصورت چهار فصلی (سرمایش و گرمایش)

۳ . نصب و راه اندازی آسان و کم هزینه

۴ . مصرف برق اندک به علت نداشتن کمپرسور (مصرف برق تنها در حد گردش یک فن و پمپ)

۵ . حذف سیستم رادیاتور و سیستم لوله کشی در ساختمان یا سوله (زیرا هوای سرد و گرم با کانال توزیع می شود)

۶ . کاهش مدت زمان گرم شدن فضای مورد نظر نسبت به رادیاتور در حالت گرمایشی

۷ . قابلیت رطوبت زنی به هوا در زمستان

۸ . جریان ملایم و گردش مناسب هوا در درون ساختمان

معایب هواساز زنت :
  1. سرمایش ضعیف تردر مقایسه با سیستم های مشابهی مثل روفتاپ پکیج و یا ترکیب چیلر و هواساز
  2. عدم امکان استفاده در شرایط اقلیمی مرطوب
  3. عدم امکان استفاده برای اماکنی مثل سالن های ورزشی که بواسطه فعالیت پر تحرک افراد حاضر در آن و آزاد شدن گرمای نهان بالا، هوای مرطوب خروجی از زنت نمی تواند مناسب باشد و یا در اماکنی عمومی مثل تالارها که به علت وجود جمعیت زیاد نیز گرمای نهان بالایی دفع می شود.
  4. عدم امکان کنترل دمای هوای خروجی (در فصل گرما) بر خلاف دستگاه های هواساز یا هوارسان
  5. مصرف آب زیاد
    اجزای تشکیل دهنده هواساز زنت صنعتی چیست؟

    اجزای دستگاه هواساز زنت برای تولید سرما و گرما به روش تبخیری و تولید هوای تصفیه شده، شامل:

    • فن داخلی و دمپر
    • پمپ و لوله‌های آب
    • سیستم کنترل
    • بدنه استیل
    • سیستم فیلتراسیون
    • کویل برای تولید آب گرم
    • سیستم تولید رطوبت
    • پد های سلولزی و یا پوشال
    • موتور پر قدرت هواکش و هواده
    • دریچه‌های ورودی و خروجی هوا

 

قیمت دستگاه تهویه هوا زنت در بازار داخلی

قیمت هواساز زنت در بازار به پارامترهای مختلفی وابسته است. اولین پارامتر برند تولید کننده دستگاه زنت و کیفیت دستگاه می‌باشد. دستگاه‌هایی با حجم بزرگتر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. از طرفی، قیمت هواسازهای تولیدی برندهای معتبر بیشتر از برندهای گمنام است.

علاوه بر این، نوع دستگاه نیز یکی دیگر از پارامترهای تاثیر گذار در تعیین قیمت دستگاه زنت است. دستگاه زنت به سه صورت ایستاده، سقفی و افقی تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در این بین، دستگاه‌های زنت ایستاده عموما حجم بیشتری داشته و قیمت بالاتری نیز دارند. در کنار این موارد، شیوه عرضه دستگاه زنت، تعداد دستگاه‌های زنت خریداری شده و مواردی از این دست نیز در تعیین قیمت دستگاه تهویه هوا زنت نقشی کلیدی را بازی می‌کنند.

از طریق شماره تلفن‌های موجود در این سایت می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری درباره قیمت روز هواساز زنت به دست بیاورید.

 

خرید دستگاه زنت در اقصی نقاط کشور

در بین روش‌های مختلفی که برای خرید هواساز زنت وجود دارد، خرید اینترنتی گزینه‌ی معقول‌تری است. سادگی فرایند خرید، قیمت مناسب دستگاه به دلیل عرضه مستقیم و حذف اشخاص واسطه و دلال و همچنین تضمین کیفیت و سلامت هواساز خریداری شده از جمله‌ی مهمترین مزایای خرید اینترنتی به حساب می‌آید.
این سایت یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه عرضه انواع مختلف دستگاه تهویه هوا است و از همین طریق می‌توانید برای خرید انواع مختلف دستگاه زنت از جمله زنت آپارتمانی، ایستاده، سقفی و افقی اقدام نمایید.


عملکرد و ساختمان هواساز زنت چگونه است؟

هواساز زنت صنعتی یکی از سیستم هایی است که وظیفه تهویه هوا و ایجاد گرمایش و سرمایش را بر عهده دارد. عملکرد و ساختمان دستگاه زنت مانند دستگاه ایرواشر می باشد. دستگاه زنت، در هر فصلی قابل استفاده است. و به راحتی می توان در پشت بام و یا هر مکان دیگری نصب شود. عملکرد و ساختمان اصلی این دستگاه، تأمین نیازهای سرمایشی و ایجاد هوای خنک و تازه است. اما در روزهای سرد سال هم می توان از آن به عنوان بخاری استفاده کرد.

جالب است بدانید که کلمه زنت از مخفف سه عبارت زمستانه، نیمه، و تابستانه برگرفته شده است. عملکرد و ساختمان دستگاه زنت برای تولید سرمایش و گرمایش، همانند کولر آبی و ایرواشر می باشد. یعنی برای تولید سرما و گرما، از سیستم تبخیری بهره میبرند. اما نسبت به کولر آبی و ایرواشر و … معایبی دارد. 

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هواساز زنت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *