وت اسکرابر

وت اسکرابر

وت اسکرابر (غبارگیر تر) غبارگیر هایی که از مایعات برای بدام انداختن آلودگی استفاده می کنند به اسم وت اسکرابر (اسپری اسکرابر) شناخته می شوند . در این سیستم ها مایع پاکسازی یا تصفیه کننده ( اصولا آب ) با جریان هوای شامل ذرات گردغبار و آلاینده ها برخورد می کند. هرچقدر میزان تماس گاز و مایع بیشتر باشد میزان کارایی سیستم وت اسکرابر بالاتر می رود.  وت اسکرابر ها انواع مختلفی دارند اما ساختار همه آنها از سه بخش پایه ای تشکیل شده است :

۱- مرطوب سازی گاز
۲- ارتباط مایع با گاز
۳- جداسازی مایع از گاز
مزایا و کاربرد وت اسکرابر

برخی از مزایای انواع وت اسکرابر – غبارگیر مرطوب

  • مقرون به صرفه از نظر اقتصادی
  • جداسازی همزمان ذرات و گازها از هوا
  • قابلیت ذرات و گازهای قابل احتراق
  • قابیلت خنک کاری جریان خروجی هوا
    وت اسکرابر

کاربرد وت اسکرابر

هوای صنعتی آلاینده هایی دارد که به دلایل زیست محیطی باید از آن دفع گردند. همچنین بسیاری از آلاینده های شیمیایی، از نظر اقتصادی داری اهمیت می باشند و می توان از آن به عنوان مواد خام برای تولید اقلام دیگر مورد استفاده قرار گیرند.به همین علت استفاده از اسکرابرها برای جداسازی آلاینده ها از گازهای صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

انواع وت اسکرابر – غبارگیر تر

  1. وت اسکرابر مه پاش سانتریفیوژ و وزنی
  2. اسکرابر سینی دار
  3. اسکرابر ونتوری
  4. اسکرابر اسپری کننده و شستشو دهنده آکنده

وت اسکرابر ها با انرژی پایین 

در این مدل از وت اسکرابر (غبارگیر تر) قطرات آب به واسطه نازل های تحت فشار اتمیزه شده نسبت به هوای ورودی بصورت معکوس عمل پاکسازی را انجام می دهند و آب آلوده در انتهای اسکرابر جمع می شود. این نوع اسکرابر معمولا از نوع برج مه پاش بصورت عمودی یا افقی طراحی می شوند.کارایی این اسکرابر ها برای ذرات تا ۱۰ میکرون بالای ۹۰ درصد بازده می باشد.

وت اسکرابر ها با انرژی متوسط 

وت اسکرابر های سیکلونی از نیروی گریز از مرکز برای حذف ذارت گرد و غبار و آلایندگی ها استفاده می کند و ذرات آلایند توسط دیواره های خیس وت اسکرابر جمع آوری می شوند.بازده جمع آوری وت اسکرابر ها با انرژی متوسط برای ذرات با قطر ۵ میکرون دارای میزان قابل قبولی می باشد و وابسته به طراحی می باشد .

وت اسکرابر ها با انرژی بالا (ونتوری اسکرابر)

ونتوری اسکرابر حاوی یک ورودی همگرا می باشد.گاز داری ذرات جامد از این ورودی همگرا عبور می کند و سرعت آن بین 12000 – 36000 fpm افزایش پیدا می کند.در دهانه ورودی همگرا اسپری های آب تعبیه می شوند که آب را بصورت شعاعی در دهانه ونتوری تزریق می کند.به علت سرعت بالا و تربولانس هوا با آب و ذرات گرد و غبار موجود در هوا باعث اختلاط این مواد شده و بصورت لجن ته نشین می شود.فرآیند انباشتگی بین ذرات گرد و غبار ها و قطرات آب تا بعد از انتهای ونتوری ادامه پیدا می کند.

ونتوری بازده فوق العاده عالی برای ذرات قابل تنفس دارد. از طراحی بازده سیستم اسکرابر ونتوری به افت فشار کارخانه سازنده و نوع گلویی آن وابسته می باشد .

لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات سهند هواساز در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “وت اسکرابر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *