کولر گلخانه (بررسی و راهنمای خرید)

کولر گلخانه :

 

به طور کلی تجهیزات و سیستم های موجود در گلخانه به سه دسته تقسیم می شوند. کولر گلخانه در دسته دوم یعنی جزو سیستم های خنک کننده گلخانه قرار دارد.

  • تجهیزات و سیستم هایی که مخصوص گرم کردن گلخانه هستند.
  • سیستم ها و تجهیزاتی که مخصوص خنک کردن گلخانه طراحی شده اند.
  • سیستم ها و تمامی تجهیزاتی که وظیفه آن ها تهویه گلخانه است.

همانطور که میدانید روش های متنوعی برای خنک کردن گلخانه وجود دارد و کاربرد کولر گلخانه همین خنک کردن است. در نتیجه از جمله مهم ترین و کارآمد ترین آن ها استفاده از کولر گلخانه است. سایر روش ها در خنک کردن گلخانه موثر هستند. به طور مثال: ایجاد سایه بر روی گلخانه به خنکی آن کمک می کند. با استفاده از کولر آبی می توانیم گلخانه را خنک نگه داریم. به کار بردن سیستم مه افشانی یا میست. استفاده از سیستم پوشال و پنکه.

هر کدام از روش های ذکر شده در موقعیت خاصی بسیار مناسب می باشند. به طور مثال ما در تابستان با ایجاد سایه بر روی گلخانه تاثیر بسزایی در خنک کردن گلخانه خواهیم داشت. با پوشاندن سقف مانع ورود مستقیم اشعه آفتاب می شویم در نتیجه گلخانه خنک می ماند.

ما میتوانیم سقف گلخانه را با استفاده از روش های گوناگونی بپوشانیم. به راحتی با استفاده از یک تور پلاستیکی بر روی سقف خارجی گلخانه تمام محیط سایه خواهد شد. تورهای سایبان گلخانه به راحتی نصب میشوند و بهترین آن ها رنگ سبز آن می باشد. درشت و ریزی بافت تور ها متفاوت است و می تواند بین 30 تا 94 درصد تولید سایه کند.

در گلخانه های تکثیر استفاده از سیستم مه افشان بسیار کاربردی است. در این روش آب تحت فشار قرار می گیرد و توسط نازل به صورت ذرات بسیار ریز خارج می شود. ذرات ریز آب دمای محیط را جذب خود می کنند و سبب خنکی محیط گلخانه می شوند. نکته مهم این است که کولر گلخانه در تمام گلخانه ها و در تمام فصول سال کاربرد دارد.

انواع کولر گلخانه:

 

مسافت برخی گلخانه ها بسیار بالاست و نمی توانیم آن ها را با استفاده از کولر های معمولی آبی یا گازی خنک کنیم. کولر های صنعتی از نظر ظاهری و شیوه خنک سازی مثل کولر های معمولی هستند. عملکرد کولرهای صنعتی بسیار متفاوت است و از نظر اقتصادی به صرفه است. کولر گلخانه می تواند یکی از این کولر های صنعتی به صرفه باشد.

در صنعت انواع کولر های آبی یا تبخیری وجود دارد. در ادامه به معرفی خصوصیات این کولرها می پردازیم تا بتوانید کولر مدنظر خود را بیابید.

1-کولرهای صنعتی پوشالی: مصرف آب این دست از کولرها بالا است. این کولرها به تعمیر دوره ای نیاز دارند. بدیهی است که میزان برق مصرفی در تمام کولر های آبی بسیار کمتر از کولر های گازی است.

2-کولرهای صنعتی سلولزی: پد های سلولزی در این نوع کولرها واسط تبخیر هستند. همانطور که از اسمش مشخص است از کاغذ های سلولزی تشکیل شده اند. ابعاد و ظرفیت های کولرهای سلولزی متفاوت است. بر اساس نیاز می توانیم از پدهای مختلف آن استفاده کنیم. این کولرها به عنوان کولر گلخانه انتخاب مناسبی است.

این کولرها دارای مزایای بسیاری هستند به طور نمونه:

1-دارای طول عمر بالا هستند.

2- تعمیرات و تمیز کاری آن ها سریع و آسان انجام می شود.

3-میزان ریزش آب در سطح حداقلی خود قرار دارد در نتیجه آب کمتر هدر می شود.

4-آب در طول پدها به صورت یکنواخت توزیع می شود.

5-نسبت به پوشال های قدیمی جذب آب بالاتری دارد.

6-دارای وزن کم و استحکام بالا.

7-عدم پوسیدگی در مقابل آب.

سایر کولر گلخانه :

 

کولرهای صنعتی سانتریفیوژی: این مدل از مهم ترین کولر های صنعتی است. تفاوت این نوع با کولر سلولزی در نوع فن بکار برده شده در آن است. این نوع انتخاب بسیار خوب و مناسبی به عنوان کولر گلخانه به شمار می رود. فن های موجود در این نوع کولر به صورت 90 درجه جریان هوا را می چرخاند و به بیرون از گلخانه هدایت می کند.

مزیت های استفاده از کولر گلخانه سانتریفیوژی:

1-صدای بسیار کمی دارد و دقیقا منطبق با فضاهای صنعتی است.

2-از دریچه آن به راحتی قابلیت کانال کشی وجود دارد.

3-بسیار مستحکم و مقاوم و محکم است.

4-در مصرف انرژی بهره وری به خصوصی می شود.

5-از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

6-بارگیری آن قابلیت محدود سازی دارد.

7-دارای سرویس و تعمیر آسان و کم هزینه ای می باشد.

8-نگهداری از آن بسیار سهل و آسان است.

9-دارای سیستمی انعطاف پذیر است.

10-بر اساس نیازهای مختلف کاربری محیط، این نوع کولر قابلیت ارائه ظرفیت ها و ابعاد مختلف را دارد.

11-بر روی این کولر گلخانه قابلیت نصب سیستم هوشمند کنترل دما و اینورتر وجود دارد.

12- نوع مناسب انتقال هوای ورودی به سیستم، آلودگی هوا را کنترل میکند و مانع گسترش آلودگی محیط گلخانه می شود.

13-نوع پرتاب هوا درآن بی نقص و عالی است و این مزیت بزرگ و مناسبی به شمار می رود.

با اندک مطالعه و تحقیق درباره انواع کولر های صنعتی و موجود در بازار میتوانیم بهترین مدل های کولر گلخانه ای را بیابیم. همانطور که از ابتدا به شرح دقیق آن ها پرداختیم؛ مقایسه ای بسیار واضح روبه روی ما وجود دارد. در ادامه باز هم به معرفی نوع های دیگر کولر گلخانه(صنعتی) خواهیم پرداخت؛ تا تصمیم گیری برای مخاطبی که شما باشید بسیار آسان شود.

کولر گلخانه (صنعتی) آکسیال:

 

مزیت های این کولر صنعتی به عنوان کولر گلخانه بسیار قابل توجه می باشد. این نوع کولر دارای فن های محوری است و جریان هوا را به صورت محوری منتقل می کند. به طور کلی شامل مزیت های زیر است:

1-بر طبق عرض پره های فن حجمی از هوای مطلوب خواهیم داشت.

2-پرتاب هوا در آن به صورت ایده آل انجام می شود.

3-در لود های زیاد فشار استاتیک بالایی دارد.

4-طبق نیاز کاربر قابلیت این را دارد که از جهت های مختلف هوادهی کند. این قابلیت هوادهی از جهت های مختلف شامل هوادهی از بالا، پایین و غیره می شود؛ این قابلیت سبب شده که برای گلخانه ها و سالن های مخصوص پرورش قارچ کارایی داشته باشد. به همین خاطر از این نوع کولر به عنوان کولر گلخانه یاد می شود.

5-قابلیت استفاده از سیستم های هوشمند کنترل دما را دارد. اینورتر می تواند بر روی آن نصب شود.

بهترین خنک کننده گلخانه:

 

در دنیای امروز بهترین گزینه جهت خنک سازی سالن های یکپارچه مثل گلخانه ها، مسجد ها و غیره کولر های صنعتی است. همانطور که در توضیحات کولر های صنعتی گفتیم اصل و اساس کار این کولر ها با استفاده از تبخیر آب می باشد. کولر گلخانه که جز کولر های آب صنعتی است؛ در درجه حرارت بالا گرمای مکان را می گیرد. برای انجام این کار آب موجود در کولر تبخیر می شود.

کولرهای سانتریفیوژ خانگی در بازار به فراوانی یافت می شود. کولر های سانتریفیوژ که به عنوان کولر گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد و دارای ظرفیت بالایی است کم است. جهت سرمایش سالن های صنعتی ، گلخانه ها، پاساژ ها و غیره بهترین گزینه همین کولر های سانتریفیوژ می باشد. در این نوع کولر به دلیل سرمایش موضعی به واسطه کانال کشی سرمایش چندین واحد تجاری به طور همزمان انجام می شود. پس بهترین کولر گلخانه همین نوع از کولر می باشد.

 

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر جت / خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /
تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / بک فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل  / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی

 

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf کاتالوگ کولر صنعتی

 

کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

 


شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی ، کولر صنعتی دامداری و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

021-5654-3512
021-5654-5904
021-5654-5923

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *