هیتر گلخانه ای

هیتر گلخانه ای چیست؟(مشاوره و راهنمای خرید)

هیتر گلخانه ای چیست؟

هیتر گلخانه ای ابزاری است که برای ایجاد گرما در مکان هایی مثل گلخانه، مرغداری، سالن های تولید و پرورش قارچ و… استفاده میشود. به همین دلیل هیتر گلخانه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اجزای اصلی تشکیل دهنده یک بخاری گلخانه ای شامل مشعل، دیگ، پاس های سه عددی، لوله های رابط پاس ها، خروجی هوای گرم، فن مکنده، تابلو برق، سوپاپ اطمینان بخاری و اگزوز میشود.

هیتر های گلخانه ای از طریق یک مشعل روشن میشوند. در واقع شعله های مشعل بر روی کوره شروع به تولید گرما میکنند و پس از وارد شدن حرارت به پاس سوم گاز های منوکسید و دی کربن از طریق اگزوز به خارج از محیط گلخانه فرستاده میشوند. و در آخر محیطی سالم و تمیز را برای گیاهان موجود در گلخانه فراهم میکنند.

اندازه گلخانه شما نقش مهمی در تنظیم دمای محیط دارد زیرا هر چقدر که گلخانه شما بزرگ تر باشد گرم نگه داشتن محیط کار دشوار تری خواهد بود. قبل از استفاده از بخاری گلخانه ای حتما از این امر اطمینان حاصل فرمایید که محیط به طور کامل عایق بندی شده است تا گرمای ایجاد شده توسط هیتر های گلخانه ای از بین نرود.

بهترین هیتر گلخانه ای

بهترین نوع بخاری گلخانه ای از گیاهان در برابر سرما محافظت می کند، از نظر انرژی به صرفه است و قدرت کافی برای گرم کردن همه محیط گلخانه را دارد. علاوه بر این، ضد آب بودن، مقرون به صرفه بودن و ماندگاری طولانی مدت از دیگر عوامل مهم است. بدون شک اولین مسئله در خرید بهترین هیتر برای گلخانه راندمان یا بازدهی آن هیتر می باشد. راندمان یک هیتر به مقدار گرمای تولید شده در برابر انرژی مصرف شده توسط هیتر گفته می شود.

اگر قصد دارید تا بهترین هیتر گلخانه ای را برای گلخانه خود بخرید، باید به جنس بدنه کوره نیز توجه داشته باشید. جنس کوره به طور مستقیم در عمر مفید بخاری گلخانه ای دخالت دارد،  ممکن است شما یک هیتر ارزان قیمت بخرید که از آلیاژ های بی کیفیت یا نازک ساخته شده باشد و به زودی شاهد سوراخ شدن هیتر خود خواهید شد. چنین هیتر هایی بسیار خطرناک هستند و امکان آتش سوزی در گلخانه را به دنبال خواهند داشت.

جنس هیتر های خوب و با دوام از استیل نسوز می باشد به دلیل اینکه استیل می تواند دمای بالای 800 درجه را نیز تحمل کند. این فلزات توانایی مقابله با اکسید شدن و پوسیدگی را نیز دارا می باشند. مشعل دستگاهی است که توسط آن سوخت به گرما تبدیل می شود و در اکثر لوازم خانگی مانند بخاری، آبگرمکن ، سماور و … نیز وجود دارد. برای خرید بهترین هیتر گلخانه ای باید به مارک و نوع مشعل هیتر نیز توجه داشته باشید. مشعل هیتر باید از کیفیت و جنس خوبی برخوردار باشد تا در اواسط فصل با مشکل خرابی یا پوسیدگی رو به رو نشود.

به دلیل آنکه هوای درون گلخانه مرطوب است بهتر است تا جنس بدنه هیتر گلخانه ای از مواد ضد زنگ  و غیر قابل اکسید مانند آلومینیوم ساخته شده باشد. به هین دلیل اکثر تولید کننده های خارجی و داخلی بدنه هیتر را از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم می سازند .

قبل از استفاده از هیتر گلخانه ای، مطمئن شوید که گلخانه به خوبی عایق بندی شده است. پوشش حبابی می تواند در زمستان برای مقابله با سرما بسیار مفید و کارآمد باشد. اگر به دنبال راه حلی دراز مدت برای حفاظت از گیاهان خود در برابر دمای سرد زمستان هستید، بخاری گلخانه ای پالما یک انتخاب قدرتمند و در عین حال کم مصرف برای شما می باشد. این بخاری برای هر اندازه گلخانه عالی است زیرا می تواند تا 40 متر مربع را به راحتی گرم کند.

این هیتر گلخانه ای در واقع یک بخاری قابل اعتماد است که چندین سال دوام می آورد. استفاده از آن در مقایسه با مارک های دیگر به صرفه تر است، که در صورت برنامه ریزی برای استفاده مداوم از بخاری در ماه های زمستان، هزینه های زیادی را برای شما کاهش میدهد.

 

انواع هیتر گلخانه

انواع مختلفی از هیتر های گلخانه ای وجود دارد هر کدام از هیتر گلخانه ای دارای اجزا و امکانات ویژه ای هستند. که متناسب با سوخت خود به نحوی طراحی شده اند که هوایی پاک و گرم را در محیط گلخانه ایجاد نمایند. در این مقاله به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

جدیدترین نوع بخاری گلخانه ای، هیتر گلخانه ای خورشیدی است. این نوع بخاری ها در مدت زمان کوتاهی محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند، زیرا با محیط زیست مهربان هستند و نیازی به سوخت گازی یا سیم کشی برق ندارند.

پنل های خورشیدی انرژی خورشیدی را جذب می کنند و این انرژی را به جریان الکتریکی تبدیل می کنند. شما برای استفاده از این نوع بخاری به منظور ذخیره انرژی خورشیدی به باتری نیاز دارید. هیتر باید در طول شب یا در روزهای بسیار سرد و تاریک کار کند، بنابراین یک باتری برای آزاد کردن الکتریسیته در زمانی که گیاهان و محصولات شما به آن نیاز دارند، ضروری است.

در کنار هیتر های گلخانه ای خورشیدی هیتر های برقی هستند که چندین مزیت را دارا می باشند که مهمترین آنها ارائه دمای ثابت به گلخانه شما است. هیتر های گلخانه ای برقی به سرعت و به راحتی در گلخانه ها شما نصب می شوند. می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید ترموستات اضافه کنید یا خودتان دما را تنظیم کنید. بخاری های برقی یک گزینه بسیار امن برای گیاهان و سبزیجات شما هستند.

هیتر های برقی دارای انواع مختلفی می باشند. بخاری های برقی گلخانه ای از یک عنصر گرمایشی برای توزیع گرما در کل منطقه استفاده می کنند. مهم ترین ویژگی های هیتر های برقی عبارت اند از: استفاده بدون زحمت، عدم وجود بخارات سمی، فراهم کردن دمای کاملاً کنترل شده برای یک منطقه خاص، وجود ترموستات برای کنترل آسان دما و همینطور عدم نیاز به سوخت گیری.

بیشتر بخوانید : هواکش گلخانه / کوره هوای گرم گلخانه‌ 

هیتر های برقی

برای برخی از محصولات، نیازی به گرم کردن کل گلخانه نیست، به عنوان مثال زمانی که فقط قسمت پایینی گیاه نیاز به گرم کردن دارد در این موارد از تشک های گرمایش الکتریکی استفاده میشود. این تشک ها فقط گلدان مخصوص گیاه را گرم می کنند. و این امر هم برای رشد ریشه و هم برای رشد گیاه مفید است.

یکی دیگر از انواع هیتر گلخانه ای هیتر های گازی است برای استفاده از هیتر های گازی نیاز به برق نیست. بنابراین، شما نیازی به استفاده از کابل در گلخانه ندارید. اما مشکلی که وجود دارد استفاده از گاز پروپان و بوتان و همینطور بخارات سمی است که از آن خارج می شود. با این حال، به دلیل کنترل ترموستات داخلی آنها، می توان به سرعت به دمای بالا دسترسی پیدا کرد.

10 مدل از بهترین هیتر های گلخانه ای

تا به ایجا کار با انواع مختلف هیتر های گلخانه ای و ساز و کار آن ها آشنا شدیم در این بخش به بررسی و معرفی 10 تا از بخاری های گلخانه ای خارجی و ایرانی می پردازیم.

  • هیتر گلخانه ای استیل  PF220000 انعکاس

این هیتر گرما را از طریق لوله ها و از طریق فن به داخل محیط وارد میکند. هیتر استیل  PF220000 انعکاس، بسته به نوع مشعل می تواند از تمامی سوخت های موجود استفاده کند. این امر به این معنی است که سوختی که هیتر مصرف میکند با نوع مشعل ارتباط مستقیم دارد و این نوع مشعل است که سوخت مصرفی را تعیین می کند.

بخاری گلخانه ای برقی

  • بخاری تمام استیل فامکو با ظرفیت حرارتی ۲۲۰۰۰۰ کیلوکالری

جنس بدنه این بخاری از نوع استیل می باشد این هیتر گلخانه ای دارای 4 عدد خروجی با قطر 40 سانتی متر و دمای اگزوز 90 درجه سانتی گراد است این هیتر  دارای 2 تا 3 عدد فن محوری با قدرت ۲ اسب بخار و ظرفیت هوادهی ۳۲۰۰۰ مترمکعب در ساعت میباشد. وجود تابلو ب

رق کنترل همراه با ترموستات دو مرحله ای و همینطور پوشش دوجداره در انتهای دیگ اصلی از دیگر مزیت های این بخاری میباشد.

  • هیتر گلخانه ای برقی 15 گروه EIG سوپر آرارت

هیتر گلخانه EIG که به عنوان هیتر سوپر آرارت نیز شناخته می شود برای محیط هایی که انواع گل، گیاه در آن نگهداری می شود تولید شده است. این محصول به صورت آتش درون بوده و به هیچ عنوان گاز های سمی را به داخل گلخانه منتقل نمی کند. شما می توانید هیتر سوپر آرارت را در مدل های مختلف گاز سوز، گازوئیلی و گلخانه ای تهیه کنید. کارکرد اتوماتیک این محصول باعث شده تا با کمترین حضور اپراتور بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد.

  • هیتر گلخانه ای پالما 2.0/GB 2 کیلو واتی با ترموستات دیجیتال Bio Green PAL

این هیتر گلخانه ای الکترونیکی یکی از بهترین بخاری های گلخانه ای برای شما است. این بخاری قدرت گرمایش 2.0 کیلو وات دارد که برای نیازهای شما کافی است. هوای گرم را به سرعت و به طور یکنواخت به گردش در می آورد تا هوای سرد به طور کامل از محیط خارج شود.

دقت دمای این هیتر فوق العاده است. به همین دلیل، مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر بخاری های موجود در بازار دارد. حتی می توانید با استفاده از ترموستات دیجیتال دما را در محدوده منفی نیز تنظیم کنید.

  • بخاری گلخانه برقی پارازین بزرگ

استفاده از این بخاری آسان است و همچنین به راحتی تمیز می شود. طراحی قابل حمل به شما امکان می دهد بخاری را به راحتی به هر جایی که نیاز دارید منتقل کنید. این بخاری گلخانه ای همچنین دارای محافظ دربرابر گرمای بیش از حد است که در صورت استفاده از آن در گلخانه یا گاراژ به شما آرامش می دهد.

تنظیم دمای این هیتر بسیار آسان است. این بدان معناست که شما به راحتی می توانید مقدار مناسبی از گرمای دریافتی خود را برای هر نوع موقعیتی انتخاب کنید.

  • بخاری گلخانه ای 2 کیلو واتی گازی

این بخاری را می توانید در گلخانه ها، مهدکودک ها و حتی باغچه های سرپوشیده خود راه اندازی کنید. این بخاری به طور سریعی کل گلخانه شما را گرم می کند و سرعت رشد گیاه را افزایش می دهد. بسیاری از مشتریان از این بخاری گلخانه ای برای پرورش فلفل، گوجه فرنگی و خیار بدون هیچ مشکلی استفاده میکنند. مهمتر از همه، وجود یک کنترل کننده ترموستات، نرخ انتشار دما را بهبود میبخشد.

  • بخاری plus Buy بهترین بخاری برای گلخانه در فضای باز

این بخاری یک مکمل کامل فن دار برای گلخانه های کوچک، متوسط و محیط های بزرگ است. به همراه یک پایه نصب متصل است، بنابراین مجبور نیستید قطعات های اضافی را جداگانه خریداری کنید.

وقتی دما را بسته به گیاهان داخل گلخانه و شرایط آب و هوایی تنظیم کردید، دیگر نیازی نیست که بخاری را خاموش کنید. این بخاری با موتور 15 وات کار می کند. پس از انجام تنظیمات، میتواند کل محل را تنها در 3 ثانیه گرم کند. همچنین این هیتر گلخانه ای مجهز به سنگ ‌های PTC و فناوری پیشرفته است.

  • هیتر گلخانه ای کوچک

هیتر کوچک گلخانه ای برای محیط های کوچک و گلخانه ها با نام تجاری هیتر نیو آژاکس ( New Ajax )

توسط گروه صنعتی EIG طراحی و ساخته شده است، این هیتر گلخانه ای یکی از بهترین کوره های هوای گرم استاندارد است که از ایمنی بسیار بالایی برخوردار میباشد که شما میتوانید برای گلخانه ها و محیط های کارگاهی از آن استفاده کنید.

  •  هیتر حرارتی سوپر PF

هیتر حرارتی سوپر PF یکی از انواع هیتر گلخانه ای تولید شده توسط گروه صنعتی EIG میباشد. و با توجه به ظرفیت بالایی که دارد از آن در مکان های بزرگ مانند انواع سالن های پرورش قارچ، گلخانه ها، مرغداری ها، کارگاه های صنعتی و … استفاده می کنند. شیوه کارکرد این محصول به شکل آتش درون بوده و به همین دلیل می تواند گرما را به صورت تمیز و خالی از هرگونه گاز های آلوده تولید و به محیط منتقل کند.

  • هیتر گرمایشی 320 هزار

هیتر گرمایشی 320 هزار یکی از بزرگ ترین بخاری های گلخانه ای تولید شده توسط گروه صنعتی EIG  می باشد که برای تولید گرمای پاک مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در مدل های مختلف گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز تولید می شود. وجود قطعاتی همچون کوره استیل، فن بزرگ سانتریفیوژ، ضد خش، چرخ های جا به جایی، تابلو برق محبوبیت این محصول را چندین برابر میکند.

 

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

سهند هواساز تولید کننده انواع سیستم های گرمایشی مثل :
هیتر صنعتی 
جت هیتر 
یونیت هیتر 
هیتر برقی 
هیتر تابشی 
کوره هوای گرم
خشک کن صنعتی

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا / بخاری صنعتی

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf هیتر

UT هیتر تابشی مدل
ST هیتر تابشی مدل
هیتر
هیتر برقی


کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

 

 


شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

021-5654-3512
021-5654-5904
021-5654-5923

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *