سیستم های گرمایشی گلخانه ای

وجود یک سیستم گرمایشی برای محیط داخلی گلخانه یک امر ضروریست. گلخانه ها باید محیط کنترل شده ای برای تولید گیاهان با نور خورشید ، دما و رطوبت کافی فراهم کنند؛ در حقیقت، وظیفه اصلی سیستم های گرمایشی گلخانه ای ایجاد ثبات دما در گلخانه میباشد. گلخانه ها باید محیط کنترل شده ای از نطر دما و نور و … برای تولید گیاهان با نور خورشید ، دما و رطوبت کافی فراهم کنند؛ به ویژه در ساعات صبح که به حداکثر نور نیاز دارند. هنگام انتخاب محیط گلخانه، محل درخت و سازه موجود را در نظر بگیرید. آب ، یک منبع انرژی و برق، یک گلخانه را به محیط رشد و نمو گیاهان تبدیل می سازد که برای بدست آوردن نتایج مطلوب ضروری استدر این مقاله با انواع سیستم های گرمایشی آشنا خواهیم شد.

که هر کدام از این چهار دسته بندی کلی ، روش های متنوعی را شامل شده که به تفصیل به بررسی هرکدام خواهیم پرداخت.

 

سیستم های گرمایشی گلخانه ای

دمنده های حرارتی

چهار عملکرد اصلی تهویه توسط دستگاه دمنده حرارتی وجود دارد :

  • تنظیم دما
  • جریان مداوم هوای تازه
  • کنترل و پیشگیری از آفات
  • گرده افشانی

حال نگاهی دقیق به چگونگی انجام فرایند تهویه می اندازیم . دمای مطلوب گلخانه متفاوت است ، اگرچه دامنه باید در 50-68 درجه فارنهایت باقی بماند. بیش از این ، و گلخانه شما می تواند به یک کوره بزرگ تبدیل شود. گرمای بیش از حد رشد گیاهان شما را متوقف می کند. همچنین منجر به پژمردگی و در نهایت مرگ سبزهای شما خواهد شد. فن های خروجی میزان گرمای مجاز برای خروج از طریق تهویه را افزایش می دهند. همانطور که هوای کهنه را از مرکز شما بیرون می کشند ، همچنین اجازه می دهند هوای خنک و تازه وارد شود. همچنین ، در روزهای بسیار گرم تر ، یک کولر تبخیری در کنار هم کار می کنند تا سرعت را سریعتر و موثرتر کند.

بیشتر بخوانید : خرید هواساز اکونوپک / خرید گرماتاب / خرید کوره هوای گرم/ سیستم گرمایشی سوله / خرید جت هیتر 

گرمایش از کف

این روش، یکی از روش های حرارت دادن به طور مستقیم است که با لوله های پلی اتیلن انعطاف پذیر ساخته می شوند. این لوله کشی در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم است ، و در برابر مواد شیمیایی و دمای پایین مقاوم است. به جای پوشاندن با بتن ، از یک لایه شن کوچک نخود فرنگی برای محافظت از لوله استفاده می شود. گرم شدن ریشه گیاهان منجر به یکنواخت شدن دما و حتی رشد محصول شود. تیم طراحی نیاگرو از حلقه های لوله پلی اتیلن با قطر 25 میلی متر در زمین برای همه گرمایش در کف استفاده می کند. در سیستم های گرمایشی گلخانه ای، با توجه به نیازهای محصول و گیاهان طراحی شده اند.

بخاری های واحد آب گرم (هیدروپونیک)

این سبک از بخاری های واحدی همراه با سیستم دیگ بخار یا سایر منابع آب گرم یا بخار استفاده می شود. آنها گرما را از آب یا بخار استخراج کرده و هوای گرم شده را به گلخانه می رسانند. بخاری های واحد آب گرم بسیار قابل اعتماد و ارزان هستند. بخاری های واحد هیدروپونیک غالباً برای تکمیل سایر سیستم های گرمایشی هیدروپونیک مانند سیستم کف گرم یا سیستم گرمایش روی نیمکت استفاده می شوند. آنها سریع و بسیار کنترل کننده ورودی ها هستند.

توزیع گرما از سیستم دیگ بخار

آب گرم یا بخار از دیگ بخار خارج می شود و از طریق شبکه لوله یا بخاری های واحد یا هر دو به گلخانه پمپ می شود. لوله ها به طور معمول بالای سر و بالاتر از محصول قرار دارند ، یا ممکن است در زیر نیمکت ها و دیواره های محیط یا به صورت ترکیبی از هر کدام قرار بگیرند. گرمایش از کف روش دیگری برای گرم کردن گلخانه با آب گرم است. بخاری های واحد آب گرم گزینه دیگری برای انتقال گرما به داخل گلخانه است.

شبکه لوله

از دو نوع لوله استفاده می شود ، لخت (غیر باله ای) یا پره دار. شاید ساده ترین وسیله انتقال گرما از آب گرم از طریق لوله های فولادی ، آهن سیاه ، مس یا آلومینیوم باشد. لوله های فنلاندی دارای صفحات یا باله های با فاصله نزدیک به لوله هستند. باله ها سطح لوله را افزایش می دهند در جایی که گرما تابش می شود ، در مقایسه با لوله غیر پره ای ، گرمای بیشتری در واحد سطح لوله ایجاد می کند. این باعث کاهش حجم آب به گرما می شود و برای انجام همان کار فیلم واقعی کمتر از لوله کشی مورد نیاز است. به طور معمول ، لوله پره ای فقط در دیواره های جانبی و دیواره های انتهایی نصب می شود ، اما برخی از آنها به خوبی در زیر نیمکت های در حال رشد نصب می شوند. لوله ساده که زمانی از سر بالا استفاده می شد ، اکنون به طور معمول زیر نیمکت قرار می گیرد. لوله گرم می تواند نسبت به سیستم های هوای گرم ، دمای گیاه بسیار یکنواخت و با دقت بیشتری کنترل شود.

نکته جالب نحوه ایجاد منبع گرمایی با هزینه ناچیزاست. با توجه به هزینه های بسیار بالای منابع گرمای گلخانه ای، پدید آوردن منبع گرمایی رایگان یا با قیمت پایینتراز سایر روش ها یک پدیده جالب توجه است.

بیشتر بخوانید : قیمت کوره هوای گرم / بخاری صنعتی چیست ؟ / سیستم گرمایشی برای استخر / سیستم گرمایشی برای سالن ورزشی / تولید کننده سیستم گرمایشی تابشی / سیستم گرمایشی برای مرغداری / سیستم گرمایش برای گلخانه / خرید فن گلخانه  / هیتر گلخانه ای چیست؟ / هواکش گلخانه چیست؟ /

انواع روش های ارزان گرمایش گلخانه
بخاری توده ای

یکی از سیستم های گرمایشی گلخانه ای متداول در گلخانه ها بخاری توده ای است که یک نوع بسیار
کارآمد از یک اجاق چوب است. این بخاری به جای اینکه هوای گرم را مستقیماً از دودکش خارج کند ،
ابتدا هوای گرم را از طریق توده لپه ، آجر یا سنگ به جریان می اندازد قبل از اینکه تمام شود.
هوا توده ای را که گرما را در خود نگه می دارد گرم می کند و به مدت طولانی مدت حتی پس از سوختن
اجاق گاز به آرامی به داخل گلخانه تابش می کند. بخاری انبوه موشک همچنین از یک محفظه احتراق
دوگانه استفاده می کند ، و بسیار کارآمدتر از یک اجاق گاز استاندارد است – دو ساعت سوختگی با مقدار کمی چوب می تواند یک گلخانه را یک شب گرم کند. بیشتر بخاری های راکتی سیستم های DIY هستند. شما باید با استفاده از انبوه برنامه ها و توضیحات آنلاین ، سیستمی متناسب با گلخانه خود را بررسی و طراحی کنید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *