فن صنعتی دور بالا

فن صنعتی دور بالا و هرآنچه راجب به آن باید بدانید

فن صنعتی دور بالا

فن صنعتی دور بالا و پرقدرت، از جمله تجهیزات مهم در محیط‌ های بزرگ صنعتی است. چرا که با وجود تعداد نفرات پرسنل، وجود دستگاه‌ های بزرگ و ورود گازها و آلاینده ها و دلایل دیگر، اکسیژن موجود در محیط های بزرگ کم شده و برای افزایش راندمان کاری تمامی بخش ها، قطعا به یک فن دور بالا با مکشی پر قدرت نیاز است.

اکنون به دلیل اهمیت بالای وجود هواکش های صنعتی در چنین محیط هایی، قصد داریم شما را با انواع فن و هواکش صنعتی، مزیت استفاده از آن، کاربرد و مشخصات فنی آن آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا با این مدل فن بیشتر آشنا شوید.

چرا از فن دور بالا استفاد کنیم؟

فن صنعتی یا همان هواکش صنعتی یک دستگاه بسیار مهم در محیط‌ های کاری بزرگ همچون سوله ها، کارخانه‌ ها، گلخانه‌ ها، سالن‌ های صنعتی، باشگاه ها، مراکز بزرگ و … می‌ باشد. از آنجایی که برای افزایش راندمان کاری و تنفس بهتر به چرخش هوا نیاز است تا اکسیژن مورد نیاز تامین و هوای مطلوبی ایجاد شود. وجود دستگاه های که بتواند حجم بالایی از هوای مبحوس شده را به چرخش درآورد و هوا را پاکیزه کند.

 

فن صنعتی دور بالا

عدم استفاده از فن چه آسیب‌ هایی وارد خواهد کرد

عدم استفاده از فن صنعتی دور بالا قطعا مشکلات تنفسی برای پرسنل و افراد حاضر در محیط های صنعتی ایجاد می‌ کند؛ علاوه بر این ممکن است به دستگاه ها، محصولات، کالاها، حیوانات و … آسیب وارد کند. به طور مثال قطعا برای راه اندازی یک سالن بزرگ گلخانه ای به دستگاه فن صنعتی دور بالا جهت از بین بردن گرد و غبار و ایجاد هوای بسیار مطلوب برای رشد گیاهان بسیار ضروری می باشد.

یا در مثالی دیگر، جهت راه اندازی یک سوله کارخانه ای که گاز های آلاینده ای منتشر می‌ کنند، قطعا به وجود یک دستگاه فن دور بالا نیاز می‌ شود. برای حذف رطوبت و بخار در تولیدی های کاغذ، خنک کردن در کوره ها، فر ها و کوره های آهنگری و … به فن دور بالا نیاز می باشد.

تفاوت فن خانگی با فن صنعتی دور بالا

فن صنعتی دور بالا از همه نظر نسبت به فن خانگی در رتبه ی بالاتری قرار داد. به صور مثال قدرت و توانایی هواکش صنعتی با دور بالا بالاتر از هواکش خانگی است. و یا اندازه و ابعاد هواکش صنعتی بزرگتر از نوع خانگی آن است. علاوه بر این ها قدرت موتور فن‌ صنعتی دور بالا نسبت به بقیه هواکش های خانگی، بیشتر است. و با توجه به نقشی که موتور دارد. و به عنوان قلب دستگاه است؛ هرچه قدرتش بیشتر باشد. تعداد دور فن بالا و به تبع قادر به جا به جایی حجم بالایی از هوا خواهد بود.

به طور کلی فن صنعتی دور بالا جزو آن دسته از فن‌ هایی می باشند که با ایجاد تعداد دور بالا در یک دقیقه، قابلیت جا به جایی حجم زیادی از هوا را دارد. که به همین دلیل در مکان های بزرگ صنعتی مورد که دارای حجم بالایی از هوا هستند؛ مناسب می‌ باشند.

 

فن صنعتی دور بالا

انواع فن صنعتی دور بالا 

این هواکش ها در نوع طراحی، عملکرد و همچنین جهت جریان هوا با هم تفاوت دارند و با توجه تفاوت های آن ها دارای یک سری مزیت و معایب و کاربرد های خاصی می باشند.

فن صنعتی سانتریفیوژ چیست؟

فن صنعتی سانتریفیوژ از یک محور و چند تیغه که به صورت شعاعی در یک محفظه ی حلزونی مانند تعبیه شده اند؛ تشکیل شده است. این فن صنعتی، هوا را در جهت عمود بر چرخش پروانه‌ ها هدایت می‌ کند. بیشترین مصرف فن‌ های صنعتی سانتریفیوژ در سیستم‌ های کانالی به همراه فشار بالا می باشد. در واقع این فن‌ های قادر به غلبه کردن افت فشار استاتیک بالا در سیستم های کانال کشی شده می باشند.

کاربرد فن صنعتی سانتریفیوژ

از فن صنعتی دمنده و مکنده سانتریفیوژ دور بالا در مکان هایی که دارای هوای آلوده، کثیف و دارای ناخالصی است استفاده می‌ شود و علاوه بر این، از این فن صنعتی برای مکان هایی که دارای دمای بالا می‌ باشند کاربرد دارند. به طور کلی از فن صنعتی دور بالا سانتریفیوژ می‌ توان در مکان‌ های زیر به راحتی استفاده نمود:

  • سوله‌ های تولید ( سوله پرورش دام و طیور، قارچ و …)
  • کارخانه‌ های صنعتی
  • آشپزخانه‌ های صنعتی
  • سالن‌ های اجتماعات، مراکز، سینما و…
  • بیمارستان‌ ها
  • کارگاه‌های صنعتی
  • و…

مزایای فن سانتریفیوژ:

  • فشار بالایی تولید می‌ کند.
  • بازده بیشتری دارد.
  • صدای کمتری تولید می‌ کند.

معایب فن سانتریفیوژ:

  • قیمت بالایی دارد.
  • سنگین تر و حجیم تر است.

 

فن صنعتی دور بالا

فن صنعتی محوری چیست؟

یکی دیگر از انواع فن صنعتی دور بالا، فن آکسیال است. هواکش آکسیال به دلیل وجود پره‌ های محوری که در جهت جریان هوا به چرخش در می‌ آیند؛ به این نام، نامگذاری شده است. مکانیزم کار فن آکسیال به این صورت است که هوا در جهت محور و موازی با آن به داخل فن این دستگاه کشیده شده و در همان جهت نیز به خارج از محیط هدایت می‌ شود. این فن زمانی که حجم هوا بسیار بالا و فشار پایین است استفاده راندمان بالایی دارد.

مزایای فن صنعتی دور بالا 

  • قیمت پایین تری دارد.
  • اندازه و حجم آن کوچک تر است.
  • قابل حمل است.

معایب فن صنعتی دور بالا آکسیال

  • صدای بالایی تولید می‌ کند.
  • فشار پایینی ایجاد می کند.

خرید فن صنعتی دور بالا 

برای خرید جدیدترین و بهترین مدل فن  برای محیط‌ های بزرگ از محصولات سهند هواساز دیدن فرمایید. با خرید از شرکت سهند هواساز علاوه بر بهره مندی از قیمت مناسب، کیفیت فن های صنعتی خریداری شده تضمین شده و علاوه بر این با برخوردار شدن محصولات از گارانتی و خدمات پس از فروش خیالتان راحت خواهد شد. 

لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات سهند هواساز در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *