هواکش بین کانالی یا فن بین کانالی چیست؟

هواکش بین کانالی چیست؟

هواکش بین کانالی از دسته فن های صنعتی به شمار می رود که می توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد. همانطور که از نامش پیداست، این هواکش در بین کانال های احداث شده قرار می گیرد. ساختمان های تجاری و صنعتی به هر شکلی که ساخته شده باشند، نیاز به تهویه ی هوا دارند تا کاربری بهتری داشته باشند. هواکش های بین کانالی در بین افراد و صنایع مختلف بسیار محبوب هستند زیرا وظیفه ی مهم جابجایی هوا را بر عهده دارند.

برای اطلاع در مورد انواع هواکش بین کانالی، باید بدانید که در بازار دو نمونه ی هواکش بین کانالی دایره ای و مستطیلی وجود دارد. شما می توانید بر اساس جایگاه مورد استفاده ی خود، یکی از آن ها را انتخاب کرده و نصب کنید. البته باید بدانید که این فن ها به صورت دمنده و مکنده کار می کنند. این هواکش ها به دلایل مختلف محبوبیت زیادی بین افراد دارند. از مهم ترین این دلایل می توان به قیمت مناسب آن ها، کارایی بالا، اشغال فضای بسیار کم، سر و صدای کم و … اشاره کرد. هر کدام از این دلایل می تواند باعث شود که شما برای فضای تجاری، مسکونی یا صنعتی خود از این هواکش ها استفاده کنید.

کاربرد هواکش های بین کانالی

هواکش بین کانالی با تهویه ی هوای محیط می تواند سلامت افراد و کارکنان یک مکان تجاری و صنعتی را ارتقا دهد. در کنار آن راندمان کاری کارکنان در طولانی مدت نیز بسیار زیاد می شود. به همین سبب در صنعت های مختلف می توان این هواکش ها را مشاهده کرد.

همانطور که بیان کردیم هواکش های بین کانالی را می توان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد. از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های این صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین کاربرد های فن بین کانالی، استفاده آن ها در هتل ها و رستوران ها می باشد. به دلیل بزرگ بودن این ساختمان ها، برای تهویه ی هوای ساختمان باید از هواکش استفاده شود.
  • در حال حاضر شما می توانید پاساژ ها و ساختمان های تجاری زیادی را در سطح شهر مشاهده کنید. تمام این مکان ها باید از تهویه ی هوا و فن های بین کانالی استفاده کنند.
  • دیگر کاربرد مهم این فن ها، استفاده آن ها در استخر ها می باشد. استخر ها نیاز مبرمی به تهویه ی هوا دارند در نتیجه باید از دستگاه های بسیار پر قدرت برای آن ها استفاده شود.
  • در حمام ها و سرویس های بهداشتی عمومی نیز حتما باید از هواکش های بین کانالی استفاده شود. با توجه به اینکه در طول روز افراد زیادی از این مکان های عمومی استفاده می کنند، باید به فکر تهویه ی هوای این مکان ها بود.

بهترین هواکش بین کانالی

بیشتر هواکش های صنعتی طبق استاندارد های روز ساخته شده اند به همین سبب می توان ویژگی های خاصی را از آن ها انتظار داشت. بهترین هواکش بین کانالی، هواکشی است که ویژگی های یک هواکش خوب را دارا باشد. از مهم ترین ویژگی های یک هواکش بین کانالی  خوب، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از ویژگی های مهم این هواکش ها، راندمان کاری بالای آن ها می باشد. بدون شک شما برای جابجایی و تهویه ی هوا از این وسیله استفاده می کنید. در نتیجه انتظار دارید که به بهترین شکل این کار انجام شود. این هواکش می تواند به خوبی انتظارات شما را برآورده سازد.
  • مقاومت و استحکام این هواکش ها بسیار بالاست. به همین سبب شما می توانید سالیان سال از آن استفاده کنید. طول عمر این هواکش ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند، بسیار زیاد می باشد.
  • در بیشتر ساختمان های تجاری و صنعتی از این هواکش استفاده می شود. زیرا این هواکش ها صدای بسیار کمی تولید می کنند و هیچ گونه آزار صوتی برای افراد ایجاد نمی کند.
  • از دیگر ویژگی های مهم این هواکش های بین کانالی می توان به نصب ساده و راحت آن ها اشاره کرد. افراد می توانند به راحتی این هواکش ها را در فضای کم نصب و استفاده کنند.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی ، ویژگی مهم دیگری است که این هواکش دارا می باشد. این ویژگی باعث شده است که افراد زیادی از آن ها در صنایع مختلف استفاده کنند.

در زمان خرید به چه نکاتی باید دقت کرد؟

زمانی که شما به قصد خرید یک هواکش بین کانالی به بازار با فروشگاه های اینترنتی سر می زنید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. زیرا دقت در این موارد باعث می شود که شما انتخاب مناسب تری داشته باشید. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قدرت هواکش

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد هواکش بین کانالی وجود دارد، میزان قدرت هواکش و فن می باشد. هر چقدر که قدرت این هواکش بیشتر باشد، توانایی آن برای تولید هوا بیشتر خواهد بود. در نتیجه کارایی بیشتری نیز خواهد داشت. میزان قدرت فن را می توان با واحد فوت مکعب در دقیقه اندازه گرفت.

میزان صدای دستگاه

یکی دیگر از نکات مهم در مورد فن های بین کانالی، میزان صدای تولید شده توسط آن ها می باشد. شما باید دقت کنید که هواکش صدای زیادی تولید نکند در غیر این صورت آسایش شما مختل خواهد شد. این مورد برای ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها و …. بسیار مهم می باشد.

سرعت موتور هواکش

در زمان خرید باید به سرعت موتور هواکش بین کانالی نیز دقت کنید. زیرا سرعت بالای موتور باعث می شود که جابجایی هوا به شکل بهتری صورت گیرد و انرژی کمتری نیز مصرف شود.

اندازه ی قطر فن

یکی از نکات مهم در مورد خرید یک هواکش بین کانالی مناسب، اندازه ی قطر آن می باشد. در مورد انتخاب قطر، شما باید بدانید که این وسیله را برای چه مکانی در نظر دارید. اگر ساختمان شما بزرگ باشد، شما باید باید هواکش های بزرگ تر با قطر بیشتر را انتخاب کنید.

نصب آسان

برخی از هواکش ها نصب آسان و راحت تری نسبت به هواکش های دیگر دارند. در نتیجه شما در زمان خرید باید به نحوه ی نصب آن ها نیز دقت داشته باشید.

نحوه نصب هواکش بین کانالی

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم، نصب هواکش بین کانالی بسیار ساده و راحت می باشد. در نتیجه نیازی نیست که شما یک فرد کاملا حرفه ای را برای این کار انتخاب کنید. تنها لازم است که فرد مورد نظر اطلاعات کافی در مورد این وسیله داشته باشد.

این وسیله در مکان هایی نصب می شود که فضای کافی برای دستگاه های دیگر وجود ندارد یا اینکه کانال مورد نظر بیش از اندازه طولانی است.  به طور مثال در مکان هایی مانند هتل ها، بیمارستان ها، آشپزخانه ها، پارکینگ ها و …. می توان از این هواکش ها استفاده کرد.

قیمت هواکش بین کانالی

هواکش های بین کانالی در سایز ها و مدل های متفاوتی ساخته و به بازار عرضه شده اند. به همین سبب نمی توان قیمت دقیقی را برای آن ها در نظر گرفت. زیرا قیمت این دستگاه به عوامل مختلفی وابسته می باشد. به طور مثال سایز هواکش، جنس فن، توان موتور هواکش بین کانالی، میزان جابجایی هوا و …. همگی می توانند روی قیمت هواکش ها تاثیر گذار باشند.