هواساز اتاق رنگ

هواساز اتاق رنگ

اتاق رنگ چیست؟

هواساز اتاق رنگ، اتاق رنگ همان طور که از اسمش نیز مشخص است، مکانی ایزوله میباشد . این مکان ایزوله و پوشیده می تواند محیطی کاربردی برای رنگ آمیزی سطوح باشد. در اصل،تولید کنندگان وسایل مختلف مانند خودروها و… در اتاق رنگ،محصول تولیدی خود را رنگ آمیزی می کنند.

این اتاق رنگ باید بدون آلودگی و ذرات آلاینده باشد. وجود ذرات معلق در هوای موجود در محیط باعث می شود که رنگ آمیزی به خوبی انجام نشود. اتاق رنگ باید با کیفیت لازم  و بر اساس استانداردها طراحی شده باشد.

دمای اتاق رنگ از اهمیت زیادی دارد. اگر میزان دمای موجود در اتاق بیشتر از حد طبیعی باشد رنگ به خوبی بر روی بدنه تجهیزات و قطعات مد نظر جذب نمی شود . با استفاده از سنسور های مجهز می توان میزان دمای موجود در اتاق رنگ را طبق دمای درخواستی تنظیم کرد.

اما علاوه بر دما، هوا نیز در اتاق رنگ باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. کیفیت هوا در اتاق رنگ باید به شکلی باشد که آلودگی و ذرات شیمیایی در محیط اتاق وجود نداشته باشد.

به دلیل اینکه رنگ آمیزی اهمیت زیادی دارد، محیط اتاق رنگ نیز باید فاقد آلودگی باشد. اما چگونه آلودگی اتاق رنگ را می توان از بین برد؟ آلودگی اتاق رنگ را می توانید با استفاده از سیستم های تهویه از بین ببرید. سیستم تهویه می تواند جریان هوای اتاق را بهبود ببخشد.

اهمیت تهویه اتاق رنگ چیست؟

زمانی که حرف از تهویه مناسب برای اتاق رنگ به میان می‌آید به طور کلی دو تعریف می تواند برای این حالت عنوان شود.

1_ اتاق رنگ به محوطه ای گفته می شود که در ساختمان های مسکونی یا تجاری در یک فضای سربسته، کارگران مشغول به رنگ آمیزی دیوارها و سقف اتاق باشند.

2_ در دیدگاه دوم، اتاق رنگ در صنایع تعریف می شود؛ اتاق رنگ صنایع، محفظه های سربسته هستند که کارگران در آن محوطه قطعات را رنگ آمیزی می کنند.

به هر حال آنچه مهم است استفاده از سیستم‌ های تهویه ای کارآمد و ایده‌آل برای تهویه محفظه است.

اگر کارگران در اتاق هایی مشغول به رنگ آمیزی باشند که تهویه مناسبی نداشته باشد، در طولانی مدت اثرات جدی برای سلامتی جسم آنها به ویژه سلامتی دستگاه تنفسی به وجود خواهد آمد.

عوارض عدم استفاده از هواساز اتاق رنگ

  • کاهش سیستم ایمنی بدن
  • حالت تهوع
  • سرگیجه
  • افزایش فشار خون
  • آسیب به سیستم عصبی و مغز
  • اختلالات تنفسی
  • تومورهای سرطانی و غیره


    طرز کار سیستم تهویه اتاق رنگ یا هواساز اتاق رنگ

    در مرحله اول هوای تازه وارد هواساز شده و پس از غبارگیری اولیه و کنترل رطوبت (رطوبت گیری و رطوبت زنی) و تأمین بار سرمایشی و یا گرمایشی مورد نیاز وارد پلنوم بالای سقف می شود و پس از عبور از فیلترهای بالای سقف غبارگیری شده و به صورت یک جریان آرام و یکنواخت از تمام مساحت سقف به طرف پایین جریان پیدا می کند.

    هواساز اتاق رنگ

    برای مشاهده انواع هواساز ها کلیک کنید.

    هوای واردشده به اتاق با سرعت مشخص شده (حدود 0.4 الی 0.5 متر در ثانیه) به سمت کف اتاق حرکت کرده و ذرات معلق و سرگردان رنگ را با خود به سمت قسمت خروجی که در کف واقع شده است حمل می کند.

    به دلیل این که ذرات رنگ برای سلامتی افراد و محیط زیست بسیار زیان آور هستند نمی توان آنها را به راحتی از سیستم تخلیه وارد هوای آزاد کرد و حتماً بایستی قبل از تخلیه هوای آلوده به ذرات، رنگ را تصفیه نمود.

    به همین دلیل از آبشار استفاده می شود؛ آبشار صفحاتی شیب دار هستند که آب از قسمت بالای آن جریان یافته و پس از طی سطح وارد مخزن آن می شوند.

    در سیستم تهویه اتاق رنگ هوا از طریق فاصله بین لبه پایین سطح شیب دار آبشار و آب موجود در مخزن به سمت اگزوزفن حرکت و در این مسیر به اجبار از روی آب در جریان حرکت می کند.

    آب، ذرات رنگ را به خود جذب کرده و هوای تصفیه شده از طریق اگزوزفن به خارج هدایت می شود. آب حاوی ذرات رنگ نیز وارد سیستم تصفیه میشود و پس از تصفیه مجدد مورداستفاده قرار می گیرد و یا به صورت مستقیم در پساب دفع می شود.
    هواساز اتاق رنگ

    خرید هواساز اتاق رنگ

     

     سهند هواساز :سهند هواساز محصولات خود را به اعتماد هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت
    و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش میباشد.

    ارائه نمایندگی فروش تمامی محصولات سهند هواساز در سراسر کشور امکان پذیراست.
    جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل و استعلام قیمت، با کارشناسان سهند هواساز تماس حاصل فرمائید.
    واحد فروش و امور مشتریان:
     02156543512
     02156545923
     02156545904
    مدیریت : مهندس فاتحی 09122586618

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *