فن کویل

خرید فن کویل

خرید فن کویل

یکی از بهترین سیستم‌های تهویه هوا، فن کویل‌ها هستند که از یک فن و یک کویل ساخته شده اند. از آنجایی که فن کویل‌ها چه در فصل زمستان و چه تابستان کاربرد دارند؛ از همین رو از میزان فروش بالایی برخوردار شده اند. در حال حاضر اگر قصد خرید فن کویل را دارید و می‌ خواهید در مورد این سیستم تهویه هوا اطلاعات زیادی کسب در ادامه همراه ما باشید.

فن کویل چیست؟

فن کویل ها سیستم تهویه دو کاره هستند که هم قابلیت ایجاد سرمایش را دارد و هم گرمایش! این سیستم تهویه هوا، بر اساس سیال آب عمل می‌ کند و به واسطه تبخیر آب سرد و گرم، شرایط دمایی محیط را تغییر داده و به دمای تنظیم شده می‌ رساند. البته فن کویل‌ها برای ایجاد بخار گرم و سرد با سیستم های کمکی همچون چیلر و پکیج نیاز دارند. در واقع این دستگاه در روزهای گرم سال، آب سرد تولید شده توسط دستگاه چیلر را به عنوان آب ورودی دریافت کرده و با تبادل، دمای فضا را پایین می آورد و آب گرم را به عنوان خروجی به دستگاه چیلر تحویل می‌ دهد.

نحوه کارکرد فن کویل ها در فصل سرما هم تقریبا به همین شکل است، با این تفاوت که آب گرم ورودی خود را از موتورخانه و یا پکیج دریافت کرده و سپس دمای محیط را بالا می‌ برد و در نهاین آب با دمای پایین را به عنوان آب خروجی به پکیج و یا موتورخانه تحویل می‌‌ دهد.

 

خرید فن کویل

 

از فن کویل ها می‌ تواند در چه مکان هایی استفاده کرد؟

فن کویل‌ها به دلیل داشتن فن های قدرتمند قادر به خنک سازی و گرم کردن محیط‌های بزرگی همچون، ساختمان های تجاری، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، سوله‌ها، سالن های پرورش مرغ، سالن های پرورش قارچ و … کاربرد دارد. از آنجایی که فن کویل ها قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش را دارند؛ به تبع باعث کاهش هزینه های خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی به صورت مجزا می‌ شوند. بنابراین خرید فن کویل‌ها به عنوان یک سیستم تهویه هوا برای محیط های بزرگ، بسیار عاقلانه است.

خرید فن کویل‌ و انواع آن:

 جهت خرید فن کویل ابتدا باید، چند فاکتور را در نظر گرفت. اولین فاکتور مهم در انتخاب فن کویل ها شکل ظاهری و نوع آن ها است. این سیستم با توجه به نوع کاربری محیط، دارای انواع مختلفی اعم از سقفی (توکار و روکار)، کاستی، دیواری، زمینی و کانالی است که از سوی شرکت سهند هواساز همگی تولید و عرضه می‌ شوند.

خرید فن کویل های سقفی:

خرید فن کویل های سقفی از تمامی انواع آن فروش بیشتر دارد. چرا که این فن ها هم به صورت توکار و هم روکار نصب می‌ شود. فن‌های توکار معمولا زیر سقف کاذب نصب شده و به همین واسط فضای کمی را اشغال می‌ کنند. این نوع فن کویل ها در ظرفیت هوادهی 200 الی 1200 فوت مکعب در دقیقه قابل تولید و عرضه می باشند.

 

خرید فن کویل سقفی

 

خرید فن کویل های کاستی:

فن کویل های کاستی را می‌ توان نوعی از فن کویل های سقفی شمرد. این سیستم ها در بالای سقف کاذب نصب شده و از نظر هوادهی، دارای خروجی های یک طرفه و چهار طرفه است.

خرید فن کویل های دیواری:

فن کویل ای دیواری از دیگر سیستم های پرفروش شرکت سهند هواساز است. این سیستم به راحتی بر روی دیوار نصب شده و هوای گرم و سرد را به رو به رو منتقل می‌ کنند و سپس هوای کل محیط را ایده آل می‌ کنند. فن کویل های دیواری به دلیل نصب آسان و کاربرد ساده بر روی دیوار های ساختمان های مختلفی از جمله ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، فروشگاه ها، مغازه ها، بانک ها، مراکز آموزشی و… نصب می‌ گردد. این سیستم ها، در ظرفیت های 200 تا 1200 فوت مکعب بر دقیقه ساخته می‌ شوند.

 

خرید فن کویل های کانالی

یکی دیگر از پرفروش ترین فن کویل ها، مدل کانالی آن است. فن کویل های کانالی هم به صورت عمودی و هم افقی در ظرفیت های مختلفی از 600 الی 2500 فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌ شوند و از طریق کانال کشی می‌ توانند دمای چندین اتاقک مجاور را ایده آل کنند. از آنجایی که این فن کویل ها، فشار استاتیکی بالایی دارد؛ و قادر به چرخش هوا در حجم بالایی هستند؛ به همین دلیل برای فضاهایی با متراژ بزرگ و مکان‌های که سقفشان بلند است، مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

خرید فن کویل های زمینی:

همانطور که از اسم این نوع فن کویل مشخص است، این سیستم بر روی زمین به صورت ایستاده نصب می‌ شود. ظرفیت هوادهی آن ها معمولا بین 200 الی 1200 فوت مکعب در دقیقه (CFM) است که بسته به متراژ محیط موردنظر، نوع کاربری و … باید در ظرفیت مناسبی خریداری شود.

خرید فن کویل زمینی

 

مهم ترین پارامتر ها در هنگام خرید فن کویل ها:

نوع فن کویل: همانطور که تا اینجا خواندید، فن کویل ها دارای انواع مختلفی از جمله فن کویل زمینی، دیواری، سقفی، کاستی، کانالی و … می‌ باشند که بر شما باید با توجه به نوع کاربری خود مناسب‌ ترین نوع فن کویل را خریداری کنید. به طور مثال قطعا برای کارخانه های بزرگ باید به سراغ خرید فن کویل‌ ها کانالی بروید و یا برای مصارف خانگی، فن کویل های دیواری و یا سقفی انتخاب نمایید. در صورتی که در مورد انتخاب مناسب‌ترین نوع فن کویل نیاز به کمک دارید؛ قطعا کارشناسان سهند هواساز قادر به ارائه راهنمایی های لازم به شما هستند.

ظرفیت فن کویل: یکی دیگر از پارامتر های مهم در هنگام خرید فن کویل ها، ظرفیت آن ها است. در زمان محاسبه ظرفیت فن کویل انتخابی خود باید به میزان بار برودتی کل چه بار محسوس و چه بار نهان تبخیر فضای موردنظر توجه کنید. دقت داشته باشید که ظرفیت فن کویل ها را بر حسب CFM نمایش می‌ دهند که عدد آن، نشانگر میزان حجم فوت مکعب هوادهی فن کویل در دقیقه است.

به طور مثال جهت ایجاد هوای مطلوب در یک اتاق 12 متری، در یک شهر معتدل، بهتر است یک فن کویل با ظرفیت 200 CFM، برای اتاق 20 متری، فن کویل با ظرفیت 300 CFM خریداری نمود. از فرمول زیر می توانید برای سنجش ظرفیت فن کویل مورد نظر خود استفاده کنید. البته اگر در شهر معتدلی مانند تهران، اصفهان، شیراز و … سکونت دارید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *