کندانسینگ یونیت

کندانسینگ یونیت چیست؟(بررسی کامل)

کندانسینگ یونیت ها در واقع ، سیستم‌ های خنک کننده ای می باشند. که بر اساس سیستم تبریدی، سرمایش مطلوبی برای محیط های گوناگونی ایجاد می‌ کند. البته لازم به ذکر است که این دستگاه به کمک مبدل‌ های حرارتی، دمای محیط را بالا برده و در روز های سرد سال گرمایش مطلوبی ایجاد می‌ کند. اما به طور کلی سیستم های کندانسینگ یونیت بیشتر با عمل سرمایش شناخته تر شده است. حال برای اینکه در مورد مکانیزم این دستگاه، مشخصات فنی، مزیت ها و قیمت های آن اطلاعات جامع ای کسب کنید؛ پس در ادامه همراه سهند هواساز باشید.

 

کندانسینگ یونیت

دستگاه کندانسینگ یونیت چیست؟

کندانسینگ یونیت شبیه یونیت خارجی اسپلیت است و مکانیزم هر دو بر اساس سیستم تبرید ساخته شده اند. این دستگاه با کمک کویل و برودت هوا، سرمایش مورد نیاز برای ساختمان های اداری، تجاری، سالن ها، مراکز بزرگ و …. فراهم می‌ کند. علاوه بر این، با کمک پکیج و موتورخانه های مرکزی و بویلرها و یا کویل بخار گرمایش مطلوبی را ایجاد می‌ کند.

 از آنجایی که این دستگاه، هر دو عمل سرمایش و گرمایش و همچنین رطوبت مورد نیاز را تامین می‌ کند؛ هم اندازه چیلرها و دیگر دستگاه‌های دوکاره پرطرفدار شده است. حال در ادامه به طور شفاف تر در مورد قطعات این سیستم تهویه هوا دوکاره پرداخته شده است. پس برای درک بهتر نحوه مکانیزم دستگاه کندانسینگ یونیت بهتر است با هم به سراغ ادامه مطلب برویم.

کندانسینگ یونیت

کالبدشکافی دستگاه کندانسینگ یونیت

قطعات این دستگاه شامل فن، کمپرسور، کندانسور، تانک، کویل سرمایشی و گرمایشی، شیر انبساط، سیستم فیلتراسیون، بدنه، شاسی، المانتور، رطوبت زن، می‌ باشد در ادامه وظایف هر یک از قطعات کندانسینگ یونیت شرح داده شده است.

۱- فن کندانسینگ یونیت

فن های سانتریفیوژ تعبیه شده در دستگاه وظیفه به گردش درآوردن هوا را برعهده دارد. این فن ها در برابر سایش، رطوبت، خوردگی عایق شده اند.

۲-کمپرسور کندانسینگ یونیت

یکی از اصلی ترین قطعات کندانسینگ یونیت، کمپرسور می باشد. این قطعه وظیفه به گردش درآوردن گاز مبرد (گاز R410 و R22 ) برعهده دارند. نوع کمپرسور این دستگاه بر اساس سفارش مشتری می‌ تواند اسکرال هرمتیک، اسکرو و یا پیستونی باشد.

۳- کندانسور کندانسینگ یونیت:

کندانسور هم جز یکی از اصلی ترین قطعات این دستگاه محسوب می شود. این قطعه گرمای جذب شده ناشی از کمپرس گازهای مبرد را انتقال می‌ دهد. به واسطه ی این انتقال، گاز مبرد به مایع مبرد تبدیل می‌ شود.

۴- تانک رسیور:

خو ل است بدانید که زمانی که گاز به مایع تبدیل می شود باید توسط قطعه ای تخت عنوان تانک ریسیور جمع آوری شود.

۵- کویل گرمایشی :

کویل گرمایشی گرمای ایجاد شده را به کمک فن، به بیرون منتقل می‌ کند. کویل‌های گرمایشی این دستگاه ها با کیفیت بالایی تولید شده و باید با لوله های سایز 5/8 اینچ با مدار بندی استانداردی طراحی بشوند.

6- کویل سرمایشی

 این نوع کویل ها هم عمل انتقال سرما را با کمک فن های سانتریفیوژ انجام می‌ دهد. کویل های سرمایشی DX همانند کویل های گرمایشی در کیفیت بالایی تولید شده و باید با لوله های سایز 5/8 در مدار بندی ایده آلی طراحی شوند.

7-شیر انبساط

 شیر انبساط کندانسینگ یونیت، وظیفه پایین آوردن فشار مایع مبرد را برعهده دارد.

۸-فیلتراسیون :

فیلتراسیون در این دستگاه وظیفه ی مهمی بر دوش دارد. به کمک این قطعه، تمامی ذرات معلق در هوا و آلودگی ها از محیط خارج می شود. این قطعه مجهز به فیلتر آلومینیومی فیلتر کفی پلیتد و فیلتر کیسه ای می باشد.

۹-بدنه و استراکچر:

جهت حفاظت از تمامی قطعات کندانسینگ یونیت، بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه و آلومینیوم ایجاد می‌ کنند. بدنه این دستگاه قدرتمند در برابر رطوبت، ضربه، تغییرات آب و هوایی و … مقاوم است. علاوه بر این‌ ها، ساختار داخلی و بدنه ها به گونه ای طراحی شده که در حین کارکرد دستگاه هیچ گونه دفرمگی و سرو صدا ایجاد نخواهد شد.

۱۰-شاسی کندانسینگ یونیت :

 شاسی کندانسینگ یونیت از جنس ناودانی فابریک استاندارد و یا ورق گالوانیزه ساخته شده است.

۱۱-رطوبت زن کندانسینگ یونیت :

این قطعه وظیفه کنترل و تامین رطوبت مورد نیاز محیط را برعهده دارد.

۱۲-ترموستات یا سنسور دما :

ترموستات از دیگر قطعات مهم سیستم های تهویه هوا است که به منظور کنترل دمای در کندانسینگ یونیت نصب می‌ گردد.

۱۳- شیر معکوس کننده :

با کمک شیر معکوس کننده، نقش اواپراتور و کندانسور جا به‌ جا می‌ شود و حرارت از محیط بیرون به داخل محیط منتقل می‌ گردد.

۱۴-تابلو برق دستگاه:

 تمامی سیستم های تهویه هوا صنعتی به تابلو برق مجهز شده اند. بر روی این دستگاه کلیه کلید های، تایمر، چراغ های سیگنال و سایر اقلام برقی نصب شده است.

 علاوه بر این موارد، کندانسینگ یونیت به قطعات و تجهیزات کنترلی و حفاظتی دیگری مانند اویل سپراتور یا جداکننده روغن، سینی کوین، المیناتور، دمپر فشارسنج و … نیز در کندانسینگ یونیت به کار برده می‌ شود.

کندانسینگ یونیت

 

انواع مختلف این مدل دستگاه

دستگاه کندانسینگ یونیت با توجه به نوع مبرد و کندانسور تعبیه شده در آن، به دو نوع زیر تقسیم می‌ شوند:

  • یونیت هوا خنک
  • یونیت آب خنک

آشنایی با مدل یونیت هوا خنک:

همانطور که از اسم این نوع کندانسینگ یونیت مشخص است، کندانسور از طریق انرژی هوا، عمل خنک سازی محیط را انجام می‌ دهد. در صورتی که کندانسور مورد استفاده، از نوع هواخنک طراحی شده باشد؛ به آن کندانسینگ یونیت هوایی نیز هم گفته می‌ شود. این نوع سیستم ها بیشتر برای مکان های مسکونی که حجم هوای آن بالا نیست مناسب تر می باشد.

کندانسینگ یونیت آب خنک:

کندانسور موجود در این نوع کندانسینگ یونیت، تبادل انرژی را توسط آب و با کمک کمک لوله و پوسته انجام می‌ دهد و محیط را خنک می‌ کند. این نوع سیستم ها به دلیل امکان لوله کشی ها برای مکان های صنعتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. البته به شرطی که در منطقه ی خشک قرار نگرفته باشد و با کمبود آب مواجه نشود.

محل نصب دستگاه این دستگاه کجاست؟

فضای آزاد مانند پشت بام یا محیط های باز بهترین محل برای نصب این دستگاه می باشد. البته می‌ توان آن را در یک اتاقک بسته نیز تعبیه کرد. به طور کلی محدودیتی در نصب ندارند و از آنجایی که بدنه ی مقاومی دارد؛ در هر شرایطی قابل نصب می باشند.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *