اکونوپک چیست؟

اکونوپک چیست؟

اکونوپک چیست و چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به سوال اکونوپک چیست می توان گفت اکونوپک در لغت انگلیسی به معنای یکپارچه است و در حوزه سیستم‌ های تهویه هوا کاربرد دارد. به دستگاه‌ هایی که بر اساس تبخیر آب و کوره، عمل سرمایش و گرمایش را در یک پک اقتصادی انجام می‌دهند؛ گفته می‌ شود. دستگاه اکونوپک از این جهت که هم قابلیت تولید هوای گرم را دارند و هم هوای سرد و خنکی را در روزهای داغ سال تولید می‌کنند؛ بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. حال اگر قصد دارید در مورد سیستم اکونوپک بیشتر بدانید و از مزیت‌ها و معایب آن و همچنین از اجزای دستگاه اکونوپک مطلع شوید؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

اکونوپک چیست؟

نحوه مکانیزم دستگاه اکونوپک چگونه است؟

 دستگاه اکونوپک بدون نیاز به هیچ وسیله جانبی، به طور مستقل، تنها با کانال‌های رفت و برگشت هوا نیاز صنایع مختلف را چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان تامین می‌ کند. به گفته‌ی تولیدکنندگان اکونوپک، این دستگاه مطابق با استانداردهای جهانی با هدف ساختن دستگاه‌های مستقل جهت تامین سرمایش و گرمایش مطلوب صنایع ساخته شده و با قیمت‌های مقرون به صرفه ای روانه بازار شده است.

روند مکانیزم دستگاه اکونوپک برای خنک سازی محیط مورد نیاز، بسیار شبیه به ایرواشر و زنت است. این دستگاه‌ ها از طریق افشان کردن قطرات آب ورودی و تبخیر آب سرد، عمل سرمایش را انجام می‌دهد و دمای محیط را پایین می‌آورد. از سوی هم، عمل گرمایش دستگاه اکونوپک به واسطه یک مشعل و یک کوره هوای گرم استوانه‌ای شکل تامین می‌ شود. این کوره با دریافت گازی شهری عمل احتراق را انجام داده و آب ورودی را گرم می‌کند. پس از عبور آب گرم به لوله‌ها و برخورد هوا با لوله‌های داغ شده؛ دمای محیط رفته رفته بالا رفته و گرمایش مطلوبی را ایجاد می‌کند. به طور کلی دستگاه اکونوپک به واسطه آب ورودی و گاز شهری عمل سرمایش و گرمایش را در بهترین حالت ممکن انجام می‌دهد.

مزایای دستگاه اکونوپک نسبت به سایر دستگاه‌ ها :

  • اولین مزیت اصلی دستگاه اکونوپک، این است که در مقایسه با دیگر دستگاه‌های دوکاره و حتی تک کاره، قیمت پایین‌ تری دارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌ تر است.
  • از دیگر مزیت‌ های دستگاه اکونوپک می‌ توان به کاهش مصرف برق اشاره کرد. این نوع سیستم‌ هایی که به واسطه چرخش و تبخیر آب عمل سرمایش و گرمایش را انجام می‌ دهند؛ به برق زیادی نیاز نخواهند داشت. در واقع در بیشتر سیستم‌های تهویه هوا امروزی، از کمپرسور استفاده شده است. این قطعه برق زیادی مصرف می‌کند و که به دلیل بی نیاز بودن دستگاه اکونوپک به این قطعه، مصرف انرژی برق آن به حداقل رسیده است.
  • انتقال انرژی گرمایشی در دستگاه اکونوپک، از طریق لوله کشی و به صورت مستقیم انجام می‌شود؛ به همین دلیل از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
  • نصب دستگاه اکونوپک به دلیل مستقل بودن و عدم نیاز به موتورخانه، پکیج و … بسیار آسان است.
  • این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه‌های تبخیری، گرمایش قو‌ تر و برای محیط‌های بزرگ راندمان بالایی دارد.
  • هزینه‌های جاری جهت تعمیر، سرویس و نگهداری اکونوپک به خاطر سادگی ساختار آن، نسبت به دیگر دستگاه‌ها پایین‌تر است.
  • به دلیل وجود سیستم فیلتراسیون در این دستگاه، از ورود گرد و غبار و آلودگی ها به محیط جلوگیری می‌شود.

اکونوپک چیست؟

معایب دستگاه اکونوپک چیست؟

تنها عیب دستگاه اکونوپک این است که در مقایسه به دیگر سیستم های تهویه هوا همچون، چیلر، فن کویل و … به مدت زمان بیشتری جهت گرم شدن و یا خنک سازی محیط نیاز است. حدودا نیم سال طول خواهد کشید تا محیط گرم و یا سرد شود. اما خوشبختانه این سیستم نسبت به دیگر دستگاه‎هایی که سرمایش و گرمایش خود را از موتورخانه فراهم می‌کنند؛ سرعت عمل بیشتری دارد.

اجزای دستگاه اکونوپک

اجزای اصلی دستگاه اکونوپک شامل: فن، الکتروموتور، سیستم ایرواشر، فیلتراسیون، بدنه و … است. در ادامه در مورد هر یک از این قطعات شرح داده شده است.

فن دستگاه اکونوپک:

 فن تعبیه شده در دستگاه اکونوپک از نوع سانتریفیوژ بوده و طبق استاندارد بین المللی ISO-1940 ساخته شده و مجهز به لرزه گیر می‌باشد.

الکتروموتور دستگاه اکونوپک:

الکتروموتور دستگاه اکونوپک به عنوان بازوی حرکتی و قلب تمامی دستگاه های تهویه هوا، وظیفه تامین انرژی مکانیکی را برعهده دارد.

سیستم ایرواشر دستگاه اکونوپک:

سیستم ایرواشر این دستگاه، مجهز به بست و افشانکی از جنس پلی آمید و پمپ جهت مکش آب شده است. نازل پاشش آب از نوع گریز از مرکز و از جنس پلی کربنات بوده؛ و لوله کشی این سیستم با لوله های گالوانیزه یا پلی اتیلن و بخش توزیع آب آن با نازلی از جنس پلی اتیلن ساخته شده است.

کوره هوای گرم دستگاه اکونوپک:

کوره این دستگاه از جنس استنلس استیل 304 است و با پشم سنگ جهت جلوگیری از اتلاف انرژی عایق بندی شده است. این قطعه، مجهز به سیستم کنترلی دما و اعلام هشدار می‌ باشد.

سیستم فیلتراسیون دستگاه اکونوپک:

این دستگاه مجهز به دو فیلتر فلزی و کیسه ای شده است. البته به درخواست مشتری می‌توان از فیلترهای قوی تر استفاده کرد.

بدنه دستگاه اکونوپک:

بدنه این دستگاه از جنس ورق گالوانیزه دوجداره، آن هم با ضخامت ۲ میلیمتر و ۰.۷ میلیمتر است. به دلیل بالا بردن سطح مقاومت بدنه دستگاه اکونوپک، در برابر رطوبت، سایش و … بر روی آن  با رنگ الکترواستاتیک پوشش داده شده است.

علاوه بر این قطعات، این دستگاه به امکانات و قطعات دیگری از جمله، دمپر، شاسی، درب بازدید و … مجهز شده است.

اکونوپک چیست؟

کاربرد‌های دستگاه اکونوپک چیست؟

کاربرد دستگاه اکونوپک به لطف بی نیاز شدن از موتورخانه و پکیج، وسعت زیادی پیدا کرده است. علاوه بر این مقرون به صرفه بودن قیمت است دستگاه، مزید بر علت شده تا کاربرد آن روز به روز بیشتر شود. در حال حاضر از این دستگاه در انواع صنایع مختلف در جای جای ایران و سایر کشورها جهت تولید سرمایش و گرمایش مطلوب استفاده می‌شود. این صنایع شامل:

  • سالن‌ های بزرگ نمایشگاهی، غرفه ها و مراکز تجاری
  • سالن‌های کنفرانس و همایش
  • سالن و باشگاه‌ های ورزشی
  • سالن مساجد، هیئت ها و دیگر اماکن مذهبی
  • ساختمان‌ های اداری
  • انواع کارخانجات و محیط های صنعتی
  • انواع کارگاه‌های تولیدی
  • و…

در حال حاضر شرکت سهند هواساز، یکی از بزرگ‌ ترین مراکز تامین سیستم های تهویه هوا در کشور، قادر به عرضه انواع سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی از جمله اکونوپک، فن کویل، ایرواشر، زنت و …. می‌ باشد. برای اطلاع از قیمت دستگاه‌ها همین حالا با ما تماس بگیرید.

 سهند هواساز :

 

لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *