گرمایش تابشی سالن های صنعتی

آشنایی با گرمایش تابشی سالن های صنعتی

گرمایش تابشی سالن های صنعتی

بررسی سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی و تولیدی؛ یکی از موضوعات مهم می باشد. که هر کارفرمایی باید از آن مطلع باشد. چرا که سیستم گرمایش تابشی صنعتی؛ به عنوان یکی از بهترین سیستم های گرمایشی؛ بر روی روند کار و کارکنان تاثیر به سزایی می گذارد. تا حدی انتخاب آن برای محیط های بزرگ صنعتی واقعا کاری عاقلانه و هوشمندانه محسوب می شود.

اکنون در صورتی که می خواهید در مورد بهترین سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی و تولیدی اطلاعات زیادی کسب کنید. و در خرید آن آگاهانه تصمیم بگیرید در ادامه همراه ما باشید.

انواع سیستم های گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی و تولیداتی

همانطور که گفته شد، امروزه کارآمدترین و بهینه ترین نوع گرمایش جهت سالن های صنعتی ، سیستم گرمایش تابشی صنعتی می باشد. این سیستم ها در 4 نوع بخاری تابشی گازی، بخاری تابشی برقی، بخاری تابشی نفتی و آبی در بازار عرضه می شوند. اما از بین این ها سیستم های گرمایش تابشی برقی و گازی صنعتی کارامد تر می باشند.

چرا بخاری تابشی برقی برای سالن های صنعتی بهترین سیستم گرمایش است؟

همانطور که گفته شد؛ استفاده از سیستم های گرمایش تابشی برای سالن های بزرگ صنعتی، فکری هوشمندانه می باشد. چرا که این سیستم ها با الگو برداری از سیستم گرمایش خورشید؛ گرمای مطلوبی را در روزهای سرد سال ایجاد می کند. گرمایی که با محیط زیست بسیار سازگار می باشد. و در بهینه ترین شکل ممکن انرژی مصرف می شود.

چرا بخاری تابشی برقی برای سالن های صنعتی بهترین سیستم گرمایش است؟

پس در صورتی که شما هم به فکر راه اندازی یک سوله؛ کارخانه و .. افتاده اید. و به دنبال بهترین سیستم گرمایشی می گردید. پیشنهاد می کنیم که به سراغ خرید سیستم گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی خود بروید.

نحوه عملکرد سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی چگونه است؟

طراحان سیستم های گرمایش تابشی یا همان بخاری های تابشی برقی کاملا از سیستم تابشی خورشید الگو برداری کرده اند. به این شکل که جریان الکتریسیته را به پرتو های با طول موج های مختلف از جنس مادون قرمز تبدیل می کند. که با برخورد پرتوهای مادون قرمز به اجسام، آن ها را گرم می کند.

به طور مثال وقتی از یک سیستم گرمایش تابشی برای رستوران ها و یا باغ ها استفاده می شود؛ به راحتی، آن سیستم، می تواند هر چیزی که در اطرافش قرار دارد را گرم کند. با تابش پرتوهای مادون قرمز، انرژی جنبشی آن را بالا ببرد و دمای آن را بالا ببرد.

استفاده از سیستم های گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی بسیار کارآمد می باشد. چرا که مزیت هایی به وجود می آورد که هیچ سیستم گرمایشی حرارتی دیگری که با مشعل، رادیاتور و یا موتورخانه کار می کنند؛ آن ها را به وجود نمی آورد.

لیست مزیت های سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی

طبق توضیحات بالا؛ متوجه شدید که اصلی ترین مزیت سیستم گرمایش تابشی برقی برای سالن های صنعتی؛ کارایی بالا آن برای محیط های بزرگ و بهینه شدن مصرف انرژی می باشد. علاوه بر این ها بهره گیری از سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی، مزیت های دیگری همچون موارد زیر برای محیط و کارکنان ایجاد می کند:

  • با استفاده از سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی؛ در مصرف برق و گاز به شدت صرفه جویی می شود. (کاهش حداقل ۵۰ درصدی مصرف گاز و کاهش حداقل ۹۰ درصدی برق).
  • با بهره گیری از بخاری های تابشی برای سالن های صنعتی، اجسام و افراد حاضر در محیط، از گرمای بسیار مطلوبی بهره می برند.
  • هزینه تعمیر و نگهداری سیستم های گرمایش تابشی سالن های صنعتی و تولیدی پایین تر از دیگر مزایای سیستم های گرمایشی می باشد.
  • عدم ایجاد هرگونه دردسری برای راه اندازی موتورخانه، رادیاتور، شوفاژ و … از مزیت های اصلی سیستم های گرمایش تابشی است.
  • به راحتی در هر جایی از محیط صنعتی نصب می شوند. و نیازی به لوله کشی و زیرسازی ندارد.
  • امنیت سیستم های گرمایش تابشی به دلیل عدم استفاده از مشعل و عدم عمل احتراق، به شدت بالا می باشد. و احتمال آتش سوزی در محیط های صنعتی خیلی خیلی کمتر است.
  • سیستم های گرمایش تابشی سالن های صنعتی و تولیدی؛ به راحتی قابل انطباق با سیستم های کنترلی دیگر می باشد.
  • از دیگر مزیت های سیستم های گرمایش تابشی؛ عدم اشغال فضای زیاد می باشد.
  • همانطور هم که گفته شد، از دیگر مزیت های سیستم های گرمایشی، سازگاری با محیط زیست است.
  • امکان استفاده از سیستم های گرمایش تابشی برای محیط باز مثل باغ ها، حیاط، ورزشگاه ها و… بسیار کارآمد است.
  • از دیگر مزیت های اصلی سیستم های گرمایش تابشی سالن های صنعتی این است که اجسام درون محیط را به سرعت گرم می کند.
  • با فشردن کلید فرمان گرماتاب، شما در زمان کوتاهی ( حدود 5 دقیقه ) گرما را احساس خواهید کرد.
  • در سالن های صنعتی و تولیدی همچون سالن پرورش قارچ، سالن مرغداری و … که ارتفاع بیش از ۵ متر دارند. می توان از سیستم های گرمایش تابشی به عنوان بهترین راهکار برای گرمایش استفاده کرد.
  • از آنجا که نیروی انسانی زیادی با ساعات کار طولانی در این محیط های صنعتی مشغول به کار هستند. با سیستم های گرمایش تابشی می توان شرایط مناسبی برای کارکنان ایجاد کرد.
  • یکی دیگر از مزیت های این سیستم ها، عمر بالا و استهلاک کمتر آن ها است.

چرا استفاده از گرمایش تابشی برای محیط صنعتی مفید است؟

به دلیل راندمان بالای سیستم های تابشی و میزان آلایندگی بسیار اندک آن ها، نیازی به دودکش در محیط های صنعتی نیست. جالب است بدانید که گرمایش تابشی، گرمایی مانند خورشید ایجاد می کند. به طوری که اگر در زیر گرماتاب چشمان خود را ببندید، احساس می کنید زیر آفتاب قرار گرفته اید.

چرا استفاده از گرمایش تابشی برای محیط صنعتی مفید است؟

انواع سیستم های گرمایش تابشی برقی صنعتی

در این قسمت شما را با انواع مدل های گرمایش صنعتی آشنا می کنیم.

گرماتاب مدل UT

گرماتاب مدل UT، با توان تابش زیاد جهت گرمایش فضاهایی با ارتفاع بلند استفاده می شود.به طور مثال برای گرمایش سالن های پرورش قارچ، گرمایش مرغداری، گلخانه و کارگاه های صنعتی و تولیدی، سالنهای ورزشی، تعمیرگاه ها، استخرها و همچنین فضاهای باز رستوران ها و سر در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که محیط بسته باشد، به راحتی روی سقف نصب می شود. و در صورتی که جهت گرمایش محیط های باز خریداری شود. معمولا بر روی پایه های عمودی و افقی نصب می شود.

گرماتاب های مدل UT از شدت تابشی و تمرکز حرارتی بیشتری نسبت به مدل های خطی SL برخوردار است. از این رو کاربرد بیشتری دارند. معمولا از گرماتاب مدل خطی SL برای محیط های با ارتفاع کم استفاده می شود.

سیستم گرمایش تابشی گازی صنعتی

یکی دیگر از انواع سیستم های گرمایش تابشی صنعتی ، بخاری تابشی گازی می باشد. این سیستم همانند بخاری تابشی برقی عمل می کند. با این تفاوت که منبع سوخت این بخاری انرژی گاز می باشد. و از طریق انرژی گرمایی که در لوله ها ایجاد می شود؛ حرارت تابش می شود. بخاری ‌های تابشی گازی علی ‌رغم استفاده از انرژی گاز برای تولید گرما، نسبت به بخاری ‌های انتقال حرارت ایمنی بیشتری دارند.

سیستم گرمایش تابشی آبی صنعتی

در این نوع سیستم های تابشی صنعتی، آب گرم از لوله عبور کرده و توسط پنل ‌های تابشی به انرژی گرمایی تابشی تبدیل می ‌شود. این روش نسبت به دو سیستم دیگر، کارایی کمتری دارد.

خرید سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی

تا اینجا با مکانیزم؛ انواع سیستم های گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی و تولیدی و مزیت سیستم تابشی برقی آشنا شدید. اکنون در صورتی که برای گرمایش سالن های صنعتی خود، سوله، کارخانه و … به دنبال یک سیستم گرمایشی مناسب با راندمان بالا می گردید. گرماتاب های صنعتی برقی را انتخاب کنید. این سیستم بهترین گزینه برای مصارف صنعتی محسوب می شوند.

اکنون ما به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید و عرضه تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و سیستم های تهویه هوا، در این راه می تواند به شما کمک کند. در صورتی که قصد خرید سیستم گرمایش تابشی دارید، می توانید از کارشناسان ما مشورت بگیرید. و بهترین نوع آن را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *