بخاری تابشی

بخاری تابشی چیست؟چه کاربردهایی دارد؟

همه چیز در مورد بخاری تابشی

بخاری تابشی جز یکی از بهترین سیستم های گرمایشی برای منازل و صنایع محسوب می شود. چرا که مزیت های زیادی را برای کاربران به ارمغان می آورد. در حقیقت مزایای استفاده از یک سیستم گرمایشی تابشی به دلیل الگو برداری از سیستم گرمایش خورشیدی ناشی می شود. اکنون به دلیل محبوب شدن سیستم گرمایشی تابشی و استفاده از سیستم گرمایش تابشی محتوایی جامع تولید کرده ایم. تا در این مورد اطلاعات زیادی کسب کنید . و برای خرید آن، تصمیم درستی بگیرید.

بررسی عملکرد سیستم بخاری تابشی

ما روزانه شاهد دریافت انرژی گرمایی خورشیدی به وسیله تابش پرتو مادون قرمز، به اجسام و افراد هستیم. در بخاری تابشی هم همین داستان وجود دارد. یعنی در سیستم گرمایش تابشی، انتقال انرژی تابشی که از جنس مادون قرمز می باشد؛ از یک منبع گسیل گرما به یک شی حاضر در یک محیط انجام می شود.

با توجه به اینکه با استفاده از بخاری تابشی، انرژی گرمایی از طریق برخورد مادون قرمز به اجسام جامد به دست می ‌آید، از این رو امکان استفاده از این فناوری در سیستم گرمایش تابشی، چه برای گرمایش داخل ساختمان ‌ها و چه در فضاهای باز میسر می شود. برخلاف شیوه‌ های گرمایشی دیگر همچون رادیاتور ها، آبگرمکن ها و … سیستم بخاری ‌های تابشی بازدهی بسیار بالایی دارند.

آشنایی با کاربرد های بخاری تابشی صنعتی

بخاری تابشی به دلیل نوع عملکردی که دارد، برای ایجاد گرما در محیط های بزرگ و باز کاربرد زیادی دارد. که به دلیل میزان بازدهی بالا، احتمال استفاده از آن در منازل، بسیار کم است. این سیستم گرمایشی در صنایع مختلف راه پیدا کرده است. در حقیقت سیستم گرمایش تابشی به عنوان یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین انواع بخاری صنعتی جهت گرمایش کلیه ی فضاهای با ارتفاع بالای 3 متر کاربرد دارد. از جمله می توان به انواع سالن های بزرگ صنعتی، انبارها، سوله ها، سالن پرورش مرغ، سالن پرورش قارچ، گلخانه ها، ایستگاه های مترو، تعمیرگاه های خودرو، آشیانه های هواپیما، فضاهای ورزشی، سالن سینما، مراکز آموزشی بزرگ، سالن همایش، تالار، رستوران، فضاهای نمایشگاهی و همچنین انواع فضاهای بدون حصار نظیر باراندازها، مصلی ها، کافی شاپ ها، باغ رستوران ها، و پارکینگ های خودرو و … اشاره کرد.

مزایای سیستم بخاری تابشی (گرماتاب) را بیشتر بشناسید:
  • از دیگر مزیت های بخاری تابشی، ایمن بودن آن می باشد.
  • سیستم گرمایش تابشی از هر سیستم و بند و بساطی مستقل می باشد.
  • پس از روشن کردن سیستم گرمایش تابشی، اجسام سریع گرم می شوند.
  • به دلیل عدم دخالت آب و هوا و به دلیل نوع گرمایش، عملکرد بسیار خوبی دارد.
  • با بهره گیری از سیستم گرمایشی تابشی از چرخش هوا جلوگیری و سلامت محیط حفظ می شود.
  • با استفاده از سیستم گرمایش تابشی، کاربران احساس مطلوب و آسایش بیشتری را حس می کنند.
  • قسمت های مورد نیاز از یک سالن بزرگ با استفاده از سیستم گرمایش تابشی به خوبی گرم می شوند.
  • از دیگر نکات مثبت این سیستم گرمایش‌ تابشی این است که حین گرم کردن محیط صدایی تولید نمی‌ کنند.
  • با استفاده از سیستم گرمایش تابشی دیگر به راه اندازی دم و دستگاه های بزرگی همچون موتور خانه نیست.
  • به دلیل الگوبرداری سیستم بخاری تابشی از سیستم گرمایش خورشید؛ با محیط زیست بسیار سازگار می باشد.
  • هم‌چنین به دلیل ضد آب بودن سیستم های تابشی، استفاده از این بخاری‌ها در روزهای بارانی نیز مقدور می ‌باشد.
  • با استفاده از این بخاری ‌ها به راحتی می توان فضای بیرون را به محیطی مناسب، برای سرو غذا و دیگر فعالیت‌ها تبدیل کرد.
  • از دیگر مزیت های اصلی سیستم گرمایش تابشی، نصب سریع آن می باشد. هر فردی بدون هیچ دانشی از آن سیستم می تواند استفاده کند.
  • با استفاده از سیستم گرمایش تابشی، دیگر خبری از پرداخت هزینه های هنگفت برای خرید، راه اندازی و نگهداری از سیستم های پیچیده نخواهد بود.
  • سیستم گرمایش تابشی به دلیل مکانیزمی که دارد، گرما را هدر نمی دهد. یعنی بهینه عمل می کند و به این دلیل در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

    بیشتر بخوانید: انواع هیتر تابشی ، بخاری صنعتی ، تولید کننده هیتر تابشی ، سیستم گرمایش سوله ،

مزایای سیستم بخاری تابشی (گرماتاب) را بیشتر بشناسید

صرفه جویی در میزان مصرف انرژی، مهم ترین مزیت بخاری تابشی

همانطور که در بالا گفته شد، یکی از مزیت های اصلی بخاری تابشی، صرفه جویی در میزان مصرف انرژی می باشد. چرا که با تابش مادون قرمز از سمت سیستم گرمایش تابشی به اجسامی که اطراف بخاری قرار دارند؛ دمای جسم بالا می رود. و آن را گرم می کند و حدود 30 الی 50 درصد، انرژی گرمایی صرفه جویی می شود. چرا که گرما به طور یکسان ایجاد نمی شود. و سیستم گرمایش تابشی، فقط به کمک محل هایی که نیاز به گرمایش دارند؛ می روند.

این مزیت سیستم گرمایش تابشی علاوه بر کاهش مصرف انرژی، باعث صرفه جویی در هزینه ها هم می شود. پس در صورتی که به فکر یک سیستم گرمایشی مناسب برای محیط خود هستید، بخاری تابشی می توان بهترین گزینه برای شما باشد.

ایمن بودن سیستم گرمایش تابشی، یکی از دلایل اصلی استفاده از آن در صنایع

یکی از دلایلی که بخاری تابشی در صنایع مختلف بسیار پرطرفدار شده؛ بحث ایمنی بالای آن می باشد. چرا که سیستم گرمایش تابشی بر پایه مواد اشتعال زا و عمل احتراق نیست و تمام با برق و تابش پرتو کار می کند. از این رو در بسیاری از محیط‌ های صنعتی که احتمال آتش سوزی وجود دارد. کارفرمایان به سراغ خرید سیستم های گرمایش تابشی می روند. تا خیال خود را از بابت امنیت راحت کنند. امروزه در بسیاری از کارخانه ‌ها، تولیدی ‌ها، مرغداری‌ ها، گلخانه ها، کافی شاپ ها، تالار ها، رستوران‌ ها، انباری ها، سوله ها، و سایر مکان ‌ها از بخاری تابشی استفاده می ‌شود.

 آشنایی با انواع سیستم گرمایش‌ تابشی
  • بخاری پوشش لعلی
  • بخاری سرامیکی
  • بخاری مادون قرمز
  • بخاری پایین طلایی هالوژنی
  • هیتر های صنعتی (کوره هوای گرم _ هیتر تابشی _ هیتر برقی _ جت هیتر_ هیتر موشکی _ انواع هیتر سفارشی ( بخاری کارگاهی و هیتر سالن قارچ و مرغداری و گلخانه و…)_ یونیت هیتر )
سیستم گرمایش تابشی پوشش لعلی (به انگلیسی Ruby sleeved element)

بخاری پوشش لعلی رایج ترین نوع بخاری تابشی می باشد. که نور قرمز رنگ گرمی از خود ساطع می کند. طول موج نور این بخاری ۲٫۲۰۰ درجه می باشد. و به صورت مستقیم تابش می کند. و اجسام محیط را گرم می کند. این سیستم گرمایشی محدوده ‌ی مشخصی از محیط را گرم می ‌کنند.

سیستم گرمایش تابشی سرامیکی (به انگلیسی Ceramic)

از دیگر انواع سیستم گرمایش تابشی، بخاری سرامیکی می باشد. که در پوششی از آلومینیوم قرار گرفته است. این بخاری تابشی طول موجی فراتر از 700 درجه، گرمای ملایم بدون درخششی تولید می کند و به هنگام برخورد با اجسام گرم می کند.

سیستم گرمایش تابشی مادون قرمز (به انگلیسی Infrared element)

از رایج ترین نوع بخاری تابشی، بخاری مادون قرمز است که طول موج 1000 را از خود ساطع می کند. مزیت این نوع بخاری ‌ها عملکرد موثر و سریع آن ‌ها در تولید گرما می کند. به وفور از این بخاری در صنایع مختلف استفاده می شود. مخصوصا محیط هایی که افراد در آن عضو اصلی محیط محسوب می شوند.

بخاری تابشی پایین طلایی هالوژنی (به انگلیسی Gold finish halogen element)

بخاری پایین طلایی هالوژنی نوع دیگری از سیستم گرمایش تابشی می باشد که پوشش طلایی دارد. عملکرد این بخاری دقیقا مشابه بخاری پوشش لعلی می باشد یعنی حدودا طول موج 2200 از خود ساطع می کند. با این تفاوت که این بخاری ها دارای انتهای طلایی رنگ هستند. که عمل تبدیل انرژی را تا 15 درصد افزایش می ‌دهد.

آخرین سخن در مورد بخاری تابشی که باید بدانید:

تا اینجا شما را با عملکرد بخاری های تابشی برقی، مزیت ها و انواع آن آشنا کردیم. و متوجه شدید که این نوع بخاری ها که از سیستم گرمایش خورشید الگو برداری می کنند. کارآیی بالایی برای گرم کردن محیط های بسته و همچنین محیط های باز دارند. مخصوصا برای محیط های بازی که هوای گرم در فضا به سرعت به سمت خارج فرار می کند.

اکنون در صورتی که برای محیط صنعتی و کاری خود از جمله، رستوران، کافی شاپ، باغ، تالار، سالن تولیداتی، سوله و … به دنبال یک سیستم گرمایشی مناسب می گردید. روی بخاری تابشی دست بگذارید و آن را انتخاب کنید.

جهت خرید بهترین مدل دستگاه بخاری تابشی و دیگر سیستم های گرمایشی دیگر روی کمک ما حساب کنید. کارشناسان ما می توانند در این زمینه به شما راهنمایی کنند. برای مشورت به کارشناسان و دریافت اطلاعات در مورد قیمت دستگاه های گرمایشی با ما از طریق شماره های درج شده در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *