دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش سنتی

دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی

دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی

امروزه پرورش قارچ خوراکی به یکی از صنایع پول ساز تبدیل شده است. از این رو دیده می‌شود افراد بسیاری به دنبال یادگیری روش‌های تولید و پرورش قارچ هستند. در صورتی که شما نیز می‌خواهید از این شغل درآمد خوبی داشته باشید توصیه می‌شود پرورش قارچ را به صورت صنعتی و حرفه ای دنبال کنید. پس از یادگیری روش‌های تولید قارچ، نوبت تهیه دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی است. از این رو بهتر است اطلاعات کافی در مورد دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی داشته باشید. در این محتوا به بررسی تمامی تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز پرورش قارچ به روش صنعتی خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

سالن قارچ

دستگاه رطوبت ساز برای پرورش قارچ

یکی از مهم‌ترین دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی، دستگاه رطوبت ساز است. فضایی که قارچ در آن پرورش داده می‌شود باید دارای رطوبت بالایی باشد. برای ایجاد رطوبت بالای 90 درصد در محیط پرورش قارچ باید دستگاه رطوبت ساز تهیه کنید. به طور کلی بدون این دستگاه امکان تامین این میزان رطوبت در محیطی بزرگ به صورت مستمر امکان پذیر نیست.  از این رو اگر بخواهید به روش صنعتی به پرورش قارچ بپردازید، خرید این دستگاه برای شما الزامی است. دستگاه رطوبت ساز پرورش قارچ دارای طراحی همانند کولر ابی است. این دستگاه دارای مخزن بوده و از طریق پمپ به آب شهری متصل می‌شود. آب وارد شده به دستگاه پرورش قارچ از طریق پروانه‌های آن که داری سرعت بالایی هستند، به صورت قطرات ریز آب به بیرون پرتاب می‌شوند. این قطعات زیر آب باعث ایجاد رطوبت در محیط پرورش قارچ می‌شود.

هواساز برای پرورش قارچ به صورت صنعتی

هواساز یکی دیگر از دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی است که در این بخش در مورد آن صحبت خواهیم کرد. بدون تردید می‌دانید که تعبیه سیستم تهویه مطبوع برای پرورش قارچ از اهمیت بالایی برخوردار است. از این یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی که باید تهیه کنید یک دستگاه هواساز مناسب نسبت به اقلیم نوع قارچ کشت شده است. دستگاه‌های هواساز سالن قارچ دارای انواع مختلف با توجه به برند و ابعاد مختلف هستند. کار اصلی دستگاه‌عای هواساز تعادل دما در محیط پرورش قارچ بوده و حتی هوای اطراف را فیلتر نیز می‌کند.
هواساز سالن قارچ

فن سیرکوله از دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی

از جمله دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی می‌توان فن سیرکوله را نام برد. فن سیرکوله نوعی فن صنعتی است که در محیط‌های بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای به جریان در آوردن هوا در محیط‌هایی مانند سالن پرورش قارچ، مرغداری‌ها و غیره بکار می‌رود. در این محیط‌ها جریان هوایی از بیرون به درون سالن وجود ندارد. از این رو پس از مدتی هوای محیط نامتعادل شده و ممکن است هوای بخشی از محیط سرد و بخشی دیگر گرم شود. در این شرایط از فن سیرکوله برای جابجایی هوای محیط استفاده می‌شود. در سالن‌های پرورش قارچ خوراکی نیز فن سیرکوله برای یکنواخت کردن دما و رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد.فن سیرکوله

استفاده از وسایل گرمازا برای گرم کردن سالن قارچ

از جمله تجهیزات پرورش قارچ می‌توان وسایل گرمازا را نام برد که برای گرم کردن سالن پرورش قارچ استفاده می‌شود. از وسایل گرمازای مختلف می‌توان برای پرورش قارچ استفاده کرد. ولی از میان وسایل گرمازا خانگی بخاری‌های گازی و قطره‌ای فقط در مواقع بسیار ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا اکسیژن سالن پرورش قارچ را از بین می‌برند. بخاری‌های برقی انتخاب بعدی است که گزینه‌ی خوبی محسوب نمی‌شود، زیرا برق مصرفی آن‌ها بسیار بالا است. به طور کلی شوفاژ برای پرورش قارچ بهترین گزینه است، زیرا شوفاژ نه اکسیژن سالن را می‌سوزاند و نه دود در محیط ایجاد می‌کند. تنهاترین ایراد شوفاژ برای استفاده در سالن پرورش قارچ این است که هزینه‌ی اولیه راه اندازی آن زیاد است.

مورد مناسب بعدی برای استفاده در سالن پرورش قارچ به عنوان وسایل گرمازا، هیتر است. هیتر‌ صنعتی از جمله دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی محسوب می‌شوند. در حال حاضر کاربرد هیتر‌ها در پرورش قارچ به صورت صنعتی رواج دارد. هستر‌ها دارای ابعاد مختلفی هستند که با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌شوند.جت هیتر صنعتی

دستگاه خنک کننده سالن پرورش قارچ

بخش دیگر دستگاه های تولید و پرورش قارچ خوراکی به روش صنعتی، شامل دستگاه‌های خنک کننده می‌شود. کولر گازی شناخته شده‌ترین وسیله خنک کننده است که دارای قیمت‌بالا و بازدهی کم است. با‌توجه به هزینه‌های بالای برق مصرفی، کولر گازی گزینه خوبی برای پرورش قارچ نیست. کولر ابی نیز به طور کلی در سالن پرورش قارچ کاربردی ندارد. چون کولر آبی فقط برای محیط‌هایی که دارای آب و هوای خشک هستند کاربرد دارد و فقط 3 یا 4 متر جلو‌تر را خنک می‌کند. چیلر دستگاهی است که فقط برای صنایعی مانند پرورش قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه مخصوص دارای قیمت بسیار بالایی است ولی ارزش هزینه کردن را دارد زیرا با استفاده از این دستگاه تولیدکنندگان قارچ قادر به تولید به طور مستمر در طول سال هستند. با کمک چیلر حتی در تابستان‌های بسیار گرم می‌توان به تولید قارچ ادامه داد.

خرید تجهیزات سالن قارچ

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل با کارشناسان سهند هواساز تماس حاصل فرمائید.
واحد فروش و امور مشتریان:
 02156543512
 02156545923
 02156545904
مدیریت : مهندس فاتحی 09122586618

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *