هیتر سالن قارچ

درجه حرارت مطلوب برای پرورش قارچ چقدر است؟

درجه حرارت مطلوب از زبان تولیدکنندگان برای رشد و پرورش مطلوب انواع قارچ ها، چه قارچ دکمه ای، چه صدفی، شیتاکه، شیپوری و … ۲۳-۲۵ درجه سانتی گراد است. دمای سالن قارچ در صورتی که کمتر و یا بیشتر از بازه دمایی باشد موجب عدم پرورش و یا از دست رفتن قارچ ها می شود.
پس در صورتی که از هر یک از انواع دستگاه هواساز  یا هیتر سالن قارچ  استفاده می کنید؛ این بازه دمایی را روی آن تنظیم کنید.

بهترین تجهیزات گرمايش سالن قارچ

یکی از این مهم ترین دستگاه ها برای گرمايش سالن قارچ را می توان بخاری گلخانه ای یا همان هیتر حرارتی در نظر گرفت که با کارکرد خود گرمای لازم برای رشد محصولات را تامین می کند.
بیشتر بخوانید: خرید مواد اولیه سالن قارچ از قارچ برتر

هیتر ها به چند نوع تقسیم می شوند؟

هیتر حرارتی به طور کلی در دو سیستم آتش دورن و جت طراحی می شوند که هر کدام از آنها با توجه به ویژگی ها، نحوه کارکرد و راندمانی که دارند که در مکان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. البته در کنار سیستم های نام برده باید توجه داشت که خود هیتر ها در انواع جت هیتر، هیتر کابینتی و جت هیتر دودکش دار طراحی و تولید می شوند. که به عنوان بهترین گزینه برای گرمايش سالن قارچ شناخته میشوند.

بررسی جت هیتر

دستگاه جت هیتر یا همان هیتر موشکی نمونه از تجهیزات گرمایشی می باشد که برای تولید گرما در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد. جت هیتر با توجه به سیستم کارکرد و حالت قرار گیری قطعات می تواند 100 درصد سوخت را بدون هیچ ائتلافی به گرما تبدیل کند.
در قسمت پشت این دستگاه فن بزرگی قرار داده شده تا گرمای حاصل از دیگ آتش را به محیط مورد نظر شما پرتاب نماید.
همانطور که گفته شد راندمان این دستگاه 100 درصد می باشد و دلیل اصلی این امر عدم بهره گیری از دودکش در این دستگاه است. از این رو دستگاه سوخت را تماماً به حرارت تبدیل کرده و گاز های سمی حاصل از احتراق را نیز به همراه گرما به محیط انتقال می دهد.

متاسفانه حساسیت بالای گلخانه و سالن پرورش گیاه باعث شده تا استفاده از جت هیتر در چنین مکان هایی امری غیر ممکن باشد.
از این سری هیتر ها تنها می توان در محیط هایی استفاده کرد که دارای سیستن تهویه قدرتمند باشد.

بررسی هیتر کابینتی

دستگاه هیتر آتش کابینتی که تحت عنوان هیتر آتش دورن نیز شناخته می شود نوع دیگری از تجهیزات گرمایشی می باشد که برای بالا بردن دمای مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه ها با اتکا بر سیستم آتش دورن کار می کنند و در ظرفیت های متنوعی طراحی و تولید می شود. کارکرد این سری از هیتر ها به مراتب بهتر و در عین حال پیچیده تر از مدل های جت یا موشکی است.

کارکرد هیتر گلخانه ای به شکلیست که ابتدا سوخت در توسط توسط جرقه و مشعل به شکل آتش به درون کوره استیل دستگاه منتقل می شود. سپس تمامی حرارت و گاز های سمی با هم به حرکت درآمده و به پاس اول ورود می کنند.
این حرکت از یک پاس به پاس دیگه ادامه پیدا می کنه تا این که گاز های سمی به همراه ته مانده ناچیز حرارت از طریق اگزوز به بیرون از سالن انتقال پیدا کند.
سیستم تراپینگ و فن های قدرتمند باعث شده تا حرارت داخل لوله ها و پاس ها تا حد ممکن جذب شوند و اتلاف به حداقل برسد؛ همین امر باعث شده تا راندمان این هیتر ها در حدود 85 تا 90 درصد اندازه گیری شود.

همانگونه که بیان شد در هیتر حرارتی کابینتی با توجه به کارکرد در حالت آتش دورن، عدم انتشار گازهای سمی حاصل از احتراق به داخل سالن و تولید گرمای کاملاً پاک به عنوان بهترین گزینه برای تامین گرما در گلخانه ها در نظر گرفته می شود.

روش های دیگر گرم کردن سالن قارچ

به طور کلی گرم کردن سالن قارچ روش های زیادی دارد. از دیگر روش های گرم کردن سالن قارچ می توان به استفاده از بویلر ها، بخاری برقی، شوفاژ و آب گرم و … اشاره داشت.
اما همه این ها در شرایطی قابل قبول هستند که محیط را خشک نکنند به همین دلیل وجود یک تهویه مناسب در کنار این سیستم های گرمایشی بسیار ضروری است.
تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که چگونه سالن قارچ را گرم کنیم. همچنین از میزان اهمیت این کار نیز آگاهی پیدا کردیم. در نظر داشته باشید اگر این کار به درستی صورت نگیرد عواقب زیادی با خود به همراه دارد. شاید هرگز به نتیجه دل خواه خود دست نیابید.

آخرین سخن درباره چگونه سالن قارچ را گرم کنیم:

در پایان برای اینکه بدانید چگونه سالن قارچ را گرم کنیم باید در نظر داشته باشید که روش های گرم کردن فضا به عوامل متعددی بستگی دارد. همچنین دستگاه های زیادی برای این کار وجود دارد.
اگر نمی دانید کدام دستگاه را برای خود انتخاب کنید کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. ما ضمن ارائه مشاوره خرید شما را در اننتخاب بهترین گزینه راهنمایی می کنیم.
ما شما را راهنمایی می کنیم که چگونه سالن قارچ را گرم کنیم. با توجه به بودجه ای که برای این کار
در نظر گرفته اید ما بهترین گزینه را به شما معرفی می کنیم.

 سهند هواساز :

شرکت سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات سهند هواساز در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید هیتر سالن قارچ تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *