وسایل گرمایشی قارچ

چگونه سالن قارچ را گرم کنیم؟

بررسی روش های گرم کردن سالن قارچ

در صورتی که می خواهید قارچ پرورش دهید پس باید فکری برای گرما و رطوبت سالن قارچ داشته باشید. چرا که اصول پرورش قارچ در هوای گرم امکان پذیر است. حالا اینکه چگونه سالن قارچ را گرم کنیم؟ و از چه دستگاه هواساز برای سالن قارچ استفاده کنیم؟ خودش حرف برای گفتن زیاد دارد که در این پست به طور کامل به آن رجوع کرده ایم. پس برای آشنایی با نحوه پرورش قارچ در هوای گرم  و معرفی انواع سیستم گرمایشی سالن قارچ و نکات کاربردی دیگر در ادامه همراه ما باشید.

پرورش قارچ در هوای گرم و اهمیت آن از زبان تولید کنندگان قارچ

به گفته تمامی تولیدکنندگان حرفه‌ ای که در پرورش قارچ فعالیت دارند. دمای سالن قارچ مهم‌ترین عامل در پرورش قارچ به ویژه قارچ های دکمه‌ ای می باشد. چرا که تمامی انواع قارچ ها تمایل زیادی به رشد در محیط تاریک، مرطوب و با دما و گرمای مناسب دارند. پس تولید کنندگان قارچ باید در تمامی فصول سال دما و رطوبت را در ایده آل ترین حالت ممکن قرار دهند. که این شرایط هم فقط با تعبیه و نصب یک سیستم گرمایشی برای سالن قارچ امکان پذیر می باشد.

به ویژه در فصل پاییز و زمستان که با کاهش درجه دمای چشمگیری در تمامی مناطق روبه رو می شویم. باید برای جلوگیری از ایجاد خسارت و پرورش قارچ در فصل زمستان در بهترین شکل، دستگاه هواساز برای سالن قارچ برای ایجاد دما و رطوبت برای سالن قارچ استفاده کرد.

بررسی روش های گرم کردن سالن قارچ

درجه حرارت مطلوب برای پرورش قارچ چقدر است؟

درجه حرارت مطلوب از زبان تولیدکنندگان برای رشد و پرورش مطلوب انواع قارچ ها، چه قارچ دکمه ای ، چه صدفی، شیتاکه، شیپوری و … ۲۳-۲۵ درجه سانتی گراد است. دمای سالن قارچ در صورتی که کمتر و یا بیشتر از بازه دمایی باشد موجب عدم پرورش و یا از دست رفتن قارچ ها می شود. پس در صورتی که از هر یک از انواع دستگاه هواساز برای سالن قارچ استفاده می کنید؛ این بازه دمایی را روی آن تنظیم کنید.

بهترین دستگاه هواساز برای سالن قارچ

دستگاه هواساز برای سالن قارچ یک پکیج کامل از چند دستگاه است. که می تواند؛ دما، رطوبت و اکسیژن و دی اکسید کربن برای پرورش قارچ به بهترین شکل ممکن تنظیم کند. در حال حاضر هم که کشت قارچ و تولید این ماده غذایی در تمامی انواع آن، یکی از پردرآمد ترین مشاغل محسوب می شود. خرید انواع دستگاه هواساز برای سالن قارچ بسیار مورد توجه واقع شده است. پس در جواب به این سوال که چگونه سالن قارچ را گرم کنیم این است که با استفاده از هواساز می توان به بهترین نحوه ممکن قارچ ها را در دما، رطوبت و میزان اکسیژن و دی اکسید کربن مورد نیاز پرورش داده شود.
توجه: برای راهنمایی در مورد خرید بذر قارچ با قارچ برتر در ارتباط باشید.

از چه روش های دیگری می توانیم سالن قارچ را گرم کنیم؟

روش های دیگری برای گرم کردن سالن قارچ وجود دارد. ولی باید در کنار آن ها از یک سیستم تهویه مناسب استفاده کرد. در ادامه به سراغ چند دستگاه برای گرمایش سالن قارچ می پردازیم. تا با این دستگاه ها بیشتر آشنا شوید. ناگفته نماند که این دستگاه ها فقط وظیفه ی تنظیم دما را دارند نه رطوبت و یا تنظیم مقدار اکسیژن و دی اکسید کربن به همین دلیل وجود یک هواساز در کنار آن ها ضروری می شود.

آشنایی با چیلر برای سالن قارچ

چیلر برای سالن قارچ یکی از بهترین گزینه ها برای گرم کردن سالن قارچ می باشد. چرا که قابل تنظیم بر روی هر دمایی می باشد. البته تعبیه یک هواساز مناسب در کنار آن ضروری می شود. البته ناگفته نماند که قیمت چیلر به همراه هواساز کمی بالاتر پکیج هواساز است. اما به تبع مقرون به صرفه تر نیز می باشد.

آشنایی با هیتر مخصوص سالن قارچ

یکی از دیگر روش های گرم کردن سالن قارچ، استفاده از دستگاه هیتر یا بخاری های برقی است. هیتر مخصوص سالن قارچ به سه دسته کلی تقسیم می شود. این هیتر ها عبارتند از: هیتر برقی، هیترجت و هیتر کابینتی . استفاده از هیتر ها برای گرم کردن فضا بسیار مناسب هستند. اما به شرطی که محیط اصلا خشک نشود و رطوبت برای سالن قارچ به میزان مناسب وجود داشته باشد.

استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ

یکی دیگر از روش های گرم کردن سالن قارچ، استفاده از دستگاه زنت است.  این سیستم، توانایی ایجاد سرمایش در فصول گرم و ایجاد گرمایش در فصول سرد را دارد. و قابل تنظیم بر روی هر نوع دمایی می باشد. اما باز هم تاکیید می کنیم که وجود یک هواساز در کنار این دستگاه هایی که فقط کارشان تنظیم دمای محیط است؛ بسیار ضروری است.

استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ

روش های دیگر گرم کردن سالن قارچ

به طور کلی گرم کردن سالن قارچ روش های زیادی دارد. از دیگر روش های گرم کردن سالن قارچ می توان به استفاده از بویلر ها، بخاری برقی، شوفاژ و آب گرم و … اشاره داشت. اما همه این ها در شرایطی قابل قبول هستند که محیط را خشک نکنند به همین دلیل وجود یک تهویه مناسب در کنار این سیستم های گرمایشی بسیار ضروری است. تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که چگونه سالن قارچ را گرم کنیم. همچنین از میزان اهمیت این کار نیز آگاهی پیدا کردیم. در نظر داشته باشید اگر این کار به درستی صورت نگیرد عواقب زیادی با خود به همراه دارد. شاید هرگز به نتیجه دل خواه خود دست نیابید.

آخرین سخن درباره چگونه سالن قارچ را گرم کنیم:

در پایان برای اینکه بدانید چگونه سالن قارچ را گرم کنیم باید در نظر داشته باشید که روش های گرم کردن فضا به عوامل متعددی بستگی دارد. همچنین دستگاه های زیادی برای این کار وجود دارد. اگر نمی دانید کدام دستگاه را برای خود انتخاب کنید کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. ما ضمن ارائه مشاوره خرید شما را در اننتخاب بهترین گزینه راهنمایی می کنیم. ما شما را راهنمایی می کنیم که چگونه سالن قارچ را گرم کنیم. با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید ما بهترین گزینه را به شما معرفی می کنیم.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *