بررسی تفاوت کولر اکسیال و سانتریفیوژ

آشنایی با تفاوت های کولر اکسیال و سانتریفیوژ

کولر های صنعتی آبی به دو دسته کولر صنعتی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ تقسیم می شوند. که هر کدام از این کولر های صنعتی مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در صورتی که قصد خرید کولر صنعتی اکسیال و یا کولر صنعتی سانتریفیوژ را دارید پس در این پست بمانید تا اطلاعات جامع تری در مورد تفاوت کولر اکسیال و سانتریفیوژ کسب کنید و در نتیجه بهترین تصمیم خود را بگیرید. ما به بررسی کلی هر یک از کولرها می پردازیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خودتان و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

کولر صنعتی اکسیال در مقابل کولر صنعتی سانتریفیوژ

قبل از آنکه به سراغ تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ برویم، لازم می دانیم در ابتدا شما را نحوه کارکرد کولر صنعتی اکسیال و همچنین نحوه عملکرد کولر صنعتی سانتریفیوژ بیشتر آشنا کنیم . تا زمانی که به سراغ تفاوت های آن ها می رویم بهتر موضوع را درک کنید. در ابتدا می پردازیم به سیستم کولر صنعتی سانتریفیوژ که قدمت زیادی دارد و تا اکنون به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است.

آشنایی با نحوه عملکرد کولر صنعتی سانتریفیوژ

خوب است بدانید که در کولر صنعتی سانتریفیوژ انتقال هوا از طریق فن‌های گریز از مرکز یا همان فن های سانتریفیوژ انجام می شود. تیغه ‌های فن در کولر صنعتی سانتریفیوژ در سه حالت مختلف قرار می گیرند. از جمله مدل های تیغه ی فن می توان به محوری، منحنی رو به جلو، و منحنی رو به عقب اشاره داشت. و با استفاده از این فن های با زاویه های نود درجه؛ هوا را می دمند. در نتیجه باعث خنک شدن محیط می شوند.

 

آشنایی با نحوه عملکرد کولر صنعتی اکسیال

همانطور که خواندید از دیگر انواع کولرهای صنعتی کولر صنعتی آکسیال است. که این مدل کولرها دارای فن های محوری یا آکسیال (Axial) هستند. در این کولر هوا به وسیله ی فن های اکسیال در راستای شفت و یا به صورت انتقال داده می شود. کولر صنعتی اکسایل با روش پرتابی یعنی گرفتن حرارت محیط و تبخیر و انتقال آن به فضای بیرون؛ عمل می کنند.

چند تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ

هر دو نوع کولر صنعتی اکسیال و سانتریفیوژ مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. که از تفاوت در نحوه عملکرد فن، پره ها، سیستم خنک کنندگی و …. ناشی می شود. در ادامه هر یک از تفاوت های کولر اکسیال و سانتریفیوژ شرح داده ایم. تا هنگام انتخاب و خرید هر یک از آن ها اطلاعات بیشتری داشته باشید. تا بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

  • اولین تفاوت کولر اکسیال و سانتریفیوژ: تفاوت در عملکرد فن ها

اولین تفاوت کولر اکسیال و سانتریفیوژ، طبق گفته های بالا، تفاوت در فن های آن ها می باشد. فن کولر صنعتی آکسیال به صورت فن های محوری برای انتقال جریان هوا در راستای شفت و به شکل محوری عمل می کنند. اما فن کولر صنعتی سانتریفیوژ در سه حالت محوری، منحنی رو به جلو، و منحنی رو به عقب هوا را می دمند. از بین این دو نوع کولر، کولر صنعتی اکسیال به دلیل پرتاب حجم بسیاری از هوای خنک و فشار بیشتر بیشتر برای خنک کردن مساجد، کارخانه ها، سالن های سینما و … کاربرد دارد.

  • دومین تفاوت میان کولر سانتریفیوژ و اکسیال : تفاوت در بازدهی بالا در خنک سازی است :

یکی دیگر از تفاوت های کولر اکسیال و سانتریفیوژ می توان به کیفیت و بازدهی بالا در عمل خنک سازی آن اشاره داشت. جالب است بدانید که در مقابل فن های کولر صنعتی اکسیال از پدهای سلولزی استفاده می شود. که در مقابل فن های کولر صنعتی سانتریفیوژ این امکان وجود ندارد . پد های سلولزی موجود در مقابل فن ها، بازدهی عمل خنک سازی و تازگی هوا را بسیار بالا می برند. لازم به ذکر است که این قابلیت در قیمت کولرها نیز تاثیر گذار می باشد.

  • سومین تفاوت کولر اکسیال و سانتریفیوژ: میزان مصرف انرژی و آب می باشد :

میزان مصرف انرژی کولر صنعتی آکسیال در مقایسه با فن سانتریفیوژ بسیار بهینه تر است. همچنین به دلیل طراحی خاص کولر آبی آکسیال و داشتن پد های سلولزی که میزان آب قابل توجهی در خود نگه می دارد؛ مصرف آب این کولرها بسیار کمتر است.

 

  • چهارمین تفاوت میان کولر های اکسیال و سانتریفیوژ: هزینه تعمیر و نگهداری آن هاست

از دیگر تفاوت های کولر آبی صنعتی اکسیال با کولر صنعتی سانتریفیوژ، سهولت در تعمیرات و نگهداری فن های اکسیال است. چرا که علاوه بر اینکه انرژی کمتری مصرف می کند و فشار زیادی به سیستم وارد نمی شود. همچنین استفاده از این فن ها در کولر اکسیال موجب افزایش عمر موتور، بلبرینگ و دیگر اجزا نیز می گردد. از دیگر دلایلی که باعث راحتی در تعمیر کولر اکسیال کرده است. داشتن وزن کم به دلیل فن هایی کم حجم و عدم استفاده از پوشال است.

 

  • پنجمین تفاوت کولر صنعتی اکسیال و کولر سانتریفیوژ : میزان سرو صدا هنگام کار کردن

تولید سر و صدای زیاد در کولر اکسیال در مقایسه با کولر های صنعتی سانتریفیوژ بالا است. چرا که در فن اکسیال به تعداد دور بالاتر جهت حصول هوا دهی مشابه نیاز است. که این مشکل در دور بالا در کولر آبی صنعتی سانتریفیوژ به ایجاد نمی شود.

آخرین نکته که در انتخاب کولر مناسب باید دقت کنید:
انتخاب کولر مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که نمی توانید از میان محصولات متنوع موجود در بازار بهترین را برای خود انتخاب کنید کافی است با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید. ضمن دریافت مشاوره خرید و دریافت پاسخ تمامی سوالات تان بهترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. نیازی نیست شما همه ی مدل های موجود در بازار را بشناسید تا بتوانید گزینه مناسب خود را خریداری کنید. کافی است نیازهای تان را برای ما عنوان کنید تا ما مناسب ترین گزینه را به شما معرفی کنیم. هدف ما رضایت شما از خریدتان می باشد.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر جت / خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /
تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / بک فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل  / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی

 

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf کاتالوگ کولر صنعتی

 

کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

 


شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

021-5654-3512
021-5654-5904
021-5654-5923

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *