مناسب ترین سیستم گرمایش استخر ماهی

آشنایی با سیستم گرمایش استخر ماهی

اگر شما نیز علاقه مند به پرورش ماهی و داشتن یک استخر ماهی هستید. اگر می خواهید در کار خود در زمینه پروری ماهش پیشرفت کنید. یا اگر می خواهید مناسب ترین سیستم گرمایشی استخر ماهی را برای خود خریداری نمایید. خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنم. با مطالعه این مقاله می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه جهت گرم کردن استخر را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. جهت بالا بردن میزان اطلاعات خود در زمینه استخر ماهی و آبزیان با ما همراه باشید.

بعد از نقشه کشی و ساخت استخر برای پرورش ماهی و اجرای سیستم آبرسانی نوبت به راه اندازی سیستم گرمایش استخر ماهی می رسد. چرا که تنظیم دمای مناسب و قرار گرفتن ماهی ها در شرایط مطلوب و ایده آل بسیار اهمیت دارد. همچنین به یا داشته باشید  عذم وجود آب گرم به ویژه در فصل سرد سال عملا موجب از بین رفتن ماهی ها، چه ماهی زینتی و چه ماهی های خوراکی مثل ماهی قزل آلا، ماهی کپور و … می شود. پس لازم است بعد از راه اندازی استخر، به سراغ پیاده سازی تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی برویم. در ادامه به طول مفصل به سراغ سیستم گرمایش استخر ماهی زینتی و خوراکی رفته ایم؛ با هم می خوانیم.

آشنایی با سیستم گرمایش استخر ماهی

آشنایی با برخی از تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی

از جمله تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی می توان به سیستم گرمایشی، سیستم هوادهی، فیلتراسیون، اکسترودر و توری اشاره کرد. که همان اول کار بهتر است به سراغ بهترین سیستم گرمایش استخر برویم. چرا که ماهی های زینتی و خوراکی باید در شرایط دمایی بسیار مناسبی قرار بگیرند. روش های مختلفی هم برای گرم کردن آب استخر وجود دارد که در ادامه با هم با انواع سیستم گرمایش استخر ماهی آشنا می شویم. تا بتوانیم بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته ایم انتخاب و خریداری نماییم.

آشنایی با انواع سیستم گرمایش استخر ماهی

تعبیه مبدل های حرارتی، یکی از متداول ترین تجهیزات گرمایش استخر به شمار می آیند. خوب است بدانید که مبدل حرارتی استخر ماهی که از جنس استیل، مس و … هستند. که می تواند با ایجاد یک مکانیزم بسیار حرفه ای، انرژی بسیار زیادی از یک سیال به سیال دیگر منتقل کند. و با این روش گرمای مناسبی برای گرم شدن آب استخر ماهی ایجاد کند. اینکه کدام نوع را برای خود انتخاب کنید بستگی به این دارد که میزان کار شما چقدر باشه و چه ماهی هایی را بخواهید پرورش دهید. همچنین بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید چقدر است؟

استفاده از هیترهای گازی و برقی برای گرم کردن آب استخر ماهی

از دیگر تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی جهت گرم کردن آب استخر، هیترهای گازی و برقی هستند. اساس کار سیستم گرمایش هیتر گازی ، برخورد مستقیم شعله آتش به لوله حاوی آب استخر که گرمای مطلوبی را ایجاد می کند است. نحوه کار هیترهای برقی هم بر اساس داغ شدن المنت های حرارتی، توسط انرژی الکتریکی می باشد. که در داخل استخر پرورش ماهی نصب می شوند.

استفاده از هیت پمپ جهت پرورش ماهی

یکی دیگر از انواع سیستم گرمایش استخر ماهی، هیت پمپ (پمپ حرارتی) می باشد. این دستگاه با استفاده از انرژی الکتریکی و گرم کردن محیط اطراف خود، موجب افزایش دمای آب عبوری از داخل خود می شود. و به تبع آب گرم مطلوبی برای پرورش ماهی ها ایجاد می کند. لازم به ذکر است که این نوع سیستم گرمایشی بیشتر برای پرورش ماهی زینتی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از دیگ آب گرم رایج ترین نوع سیستم گرمایش استخر ماهی

رایج ترین نوع سیستم گرمایش استخر ماهی، استفاده از موتورخانه شوفاژ می باشد. که تجهیزات آن شامل: دیگ آب گرم، مبدل حرارتی، پمپ سیرکولاتور، منبع انبساط، ترموستات، شیر برقی و کنترل پنل است. از این نوع سیستم گرمایشی معمولا برای استخر های بزرگ و برای پرورش ماهی های خوراکی مثل ماهی قزل آلا، ماهی کپور و … استفاده می شود. این مدل سیستم گرمایشی برای استخرهای کوچک چندان مناسب نیست.

استفاده از آبگرمکن خورشیدی، جدیدترین نوع سیستم گرمایش استخر ماهی

یکی از از جدیدترین و به صرفه ترین نوع سیستم گرمایشی استخر ماهی، آبگرمکن خورشیدی است.  این گرم کن با جذب مناسب گرمای خورشید، آب عبوری از آن را گرم می کند. خوب است بدانید که این نوع سیستم گرمایش استخر ماهی، توسط دو شلنگ و بست مخصوص به استخر و همچنین پمپ تصفیه مربوطه متصل می شود.

 استفاده از آبگرمکن خورشیدی، جدیدترین نوع سیستم گرمایش استخر ماهی

دستگاه هوادهی آبزیان (اسپلش) چیست؟

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی، دستگاه هوادهی آبزیان است. که یکی از بهترین دستگاه های هوادهی ماهی ها، دستگاه اسپلش می باشد. که اساس کار آن، به صورت فواره ای پاشیدن مقدار بسیار زیادی از آب است که با استفاده از این کار، اکسیژن مورد نیاز، پخش و انتقال داده می شود.

اکسترودر از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای پرورش ماهی

دستگاه اکسترودر، از دیگر تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی ها می باشد. که این ذرات مواد غذایی را به مقدار نانو می رساند. با این دستگاه مواد غذایی به مویرگ های موجود در بدن آبزیان از طریق پوست یا حتی بزاق نفوذ می کنند. این روش یکی از جدید ترین و به روز ترین روش های گرم کردن استخر و محل زندگی آبزیان می باشد.

آشنایی با روش زهکشی و دستگاه فیلتراسیون

یکی دیگر از تجهیزات مناسب که برای پرورش ماهی زینتی و خوراکی، مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه فیلتراسیون است. با استفاده از این دستگاه، مواد آلاینده مزارع پرورش ماهی کاهش پیدا می کنند و به تبع از مرگ و میر ماهی ها جلوگیری می کنند. این روش برای استخرهای کوچک و نسبتا بزرگ روش کم هزینه و مناسبی می باشد.

توری سایبان

با استفاده از توری سایبان از تشکیل جلبک و خزه در استخر پرورش ماهی جلوگیری می شود که به نوبه ی خودش برای پرورش ماهی بسیار ضروری است.

آخرین سخن درباره سیستم گرمایش استخر ماهی که باید بدانید:

در این مقاله با انواع روش های گرم کردن استخر آشنا شدید.  انتخاب اینکه از کدام روش برای گرم کردن استخر خود استفاده می کنید بستگی به این دارد که شما چه حجم از ماهی ها را دارید و قصد پرورش چه نوع ماهی را دارید. از همه مهمتر بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید چقدر است؟ با پاسخ دادن به تمامی این سوالات سیستم گرمایش استخر ماهی مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید. در صورتی که در انتخاب دچار تردید شده اید کای است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید کارشناسان ما اماده پاسخگویی به نیازهای شما می باشند. تا شما را در انتخاب تان راهنمایی کنند.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *