راهنمای خنک کردن ماینر

بهترین راهنمای خنک کردن ماینر

راه های خنک کردن ماینر چیست؟

در صورتی که شما در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت دارید؛ پس می دانید که خنک کردن ماینر ها مسئله ی مهمی است. که باید همان ابتدای کار به آن توجه کنید. اکنون این پست به عنوان راهنمای خنک کردن ماینر ایجاد شده است. تا در مورد بهترین و مدرن ترین تجهیزات خنک کننده ماینر و روش های ایجاد دمای مناسب ماینر ها اطلاعات جامعی به شما بدهیم.

علت ضرورت وجود تجهیزات خنک کننده ماینر

همانطور که می دانید برای استخراج ارز دیجیتال باید از دستگاه هایی به نام ماینینگ استفاده کرد. این دستگاه باید به طور شبانه روز روشن باشند و 24 ساعته در حال کار کردن باشد. همین امر باعث افزایش دمای سیستم و دستگاه ماینر می شود. زمانی که دمای سیستم بالا می رود قطعا به سخت افزار آن آسیب وارد می شود. و بعد از مدت کوتاهی به دلیل افزایش بیش از حد دما و داغ شدن آن، یکی یکی قطعات آن خراب می شود و در نتیجه دستگاه ماینینگ از کار می افتد.

از سویی دیگر ایجاد گرما در دستگاه های ماینر و داغ شدن آن، راندمان پردازش اطلاعات کاهش پیدا می کند. و به تبع در روند کسب درآمد مشکلاتی ایجاد می شود. اینجاست که خنک کردن ماینر ها، باید جدی گرفته شود. و از همان ابتدای کار باید تجهیزات خنک کننده ماینر تهیه و نصب شود. این پست هم به عنوان راهنمای خنک کردن ماینر ها، بهترین تجهیزات خنک کننده ماینر را به شما معرفی می کند.

 معرفی روش های خنک کردن ماینر ها:

همان طور که گفتیم، خنک کردن دستگاه ماینر؛ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تا جایی که اگر برای آن برنامه ای ندارید؛ باید قید آن را بزنید. اکنون می خواهیم شما را با روش های خنک کردن ماینر ها آشنا کنیم. ما بهترین راهنمای خنک کردن ماینر برای شما هستیم.

علت ضرورت وجود تجهیزات خنک کننده ماینر

خنک کردن دستگاه استخراج با گردگیری و رفع غبار دستگاه

یکی از روش های خنک کردن دستگاه ماینر، گردگیری و رفع کلیه غبار های درون آن است. این کار تا حدی به خنک شدن ماینر ها کمک می کند. اما باز هم ممکن است جوابگو نباشد. توصیه می کنیم که در صورتی که در مناطقی سکونت دارید که شدت گرد و غبار بسیار بالا است، هفته ای یکبار با دستگاه های گردگیری، ذرات را از بین ببرید. برای سایر مناطق به صورت ماهانه گردگیری را انجام بدهید. قطعا این روش تاثیر بسزایی در کارکرد ماینر می گذارد و به خنک کردن آن ها کمک خواهد داشت.

خنک کردن ماینر با روش خنک سازی محیط اطراف ماینر

یکی از رایج ترین روش های خنک کردن ماینر ها، خنک سازی محیط اطراف ماینر است. که توسط دستگاه هاییی مثل کولر آبی، کولر گازی و فن های موجود در بازار به راحتی انجام می شود. در صورتی که در نقاط کم رطوبت سکونت دارید، کولر های آبی سلولزی می تواند گزینه مناسبی برای خنک کردن دستگاه های ماینر باشد. اما در صورتی که در مناطق شرجی مثل شهرهای شمالی و جنوبی ایران سکونت دارید، توصیه می کنیم به سراغ کولر آبی نروید. چرا که رطوبت محیط بالا می رود و به دستگاه آسیب وارد می کند.

خنک سازی ماینر با کولر گازی

یکی دیگر از روش های خنک کردن ماینر ها، استفاده از کولر گازی می باشد. اما به دلیل اینکه دستگاه های ماینینگ باید 24 ساعته روشن باشد و در کنار آن ها سیستم های خنک کننده مشغول خنک کردن آن ها باشد؛ پس باید دستگاه های انتخاب شود که برق کمی مصرف کنند. که در این صورت استفاده از کولر گازی به دلیل مصرف بالای برق، پیشنهاد نمی شود.

خنک کردن ماینر به روش بادی

از دیگر روش های خنک کردن ماینر ها، استفاده از سیستم های بادی و فن می باشد. به طور مثال با نصب هيت سينک (heat sink) روى پردازنده ها می توانید گرمای ماینر ها را کم کنید. بخش فن این دستگاه روی هسته اصلی پردازنده سوار می شود. و قسمت دیگر روی دستگاه سوار می شود. لازم به ذکر است که هر فن به خودی خود نیز مصرف برق دارد. به طور مثال هر فن از ۵KW تا ۱۵KW مصرف ماهیانه دارد. تا به اینجای مقاله از راهنمای خنک کردن ماینر با چند روش آسان برای خنک کردن این دستگاه آشنا شدید.

خنک کردن ماینر با دستگاه واتر کولینگ

سیستم های واتر کولینگ، جز پرطرفدارترین روش های خنک کردن ماینر ها به شمار می آید. این سیستم دقیقا شبیه به سیستم خنک کننده موتور خودرو کار می کند. و کارایی بالایی دارد اما در مقابل؛ هزینه ی نسبتا زیادی دارد.

خنک کردن دستگاه ماینر با خنک کننده های روغنی

یکی از مهم ترین مواردی که حین خرید سیستم های خنک کننده ماینر، به آن توجه کنید؛ میزان رطوبت محیط است. از آنجایی که بیشتر خنک کننده ها رطوبت ایجاد می کنند و این رطوبت ایجاد شده باعث خراب شده دستگاه ماینر می شود. پس در صورت سکونت داشتن در مناطق مرطوب و شرجی به سراغ خنک کننده های مناسب مثل، خنک کننده های بادی و روغنی بروید. این روغن توانایی انتقال گرما دارد و روش بسیار مناسبی برای کاهش درجه حرارت است. اما عیبی که دارد این است که هزینه خرید آن کمی بالاتر از دیگر سیستم ها است.

خنک کردن دستگاه استخراج با استفاده از تعویض خمیر سیلیکون

همانطور که در ابتدای این بخش گفته شد، یکی از کارهایی که باید به صورت هفتگی و یا ماهیانه انجام بدهید؛ گردگیری ماینر است. علاوه بر این باید به صورت دوره ای، خمیر سیلیکون ماینر ها را تعویض کنید. پس در نظر داشته باشید در صورتی که از شروع کار دستگاه ماینر حدود 6 ماه یا بیشتر گذشته است، پس ممکن است متوجه اختلاف دمای یک یا چندی از کارت های دستگاه شوید. در این صورت حتما باید به سراغ تعویض خمیر حرارتی یا همان خمیر سیلیکونی بروید. برای خرید خمیر سیلیکونی باید به نکاتی مانند: خمیر سیلیکونی با رسانایی حرارتی بالا و منبع تامین آن توجه کنید. خمیرهای سیلیکونی Z9  و Noctua Nt-H1 از انواع مناسب خمیرهای سیلیکونی است.

خنک کردن دستگاه استخراج با استفاده از تعویض خمیر سیلیکون

خنک سازى با كمک انتقال گرما

خنک سازی ماینر ها با کمک انتقال گرما به بیرون يكى از ساده ترين روش ها محسوب می شود. که با نصب كانال‌هاى آماده و يا لوله‌هاى فنرى، گرما ایجاد شده در محیط ،به بيرون انتقال داده می شود.

بهترین و مناسب ترین دما برای ماینر چقدر است؟

در روزهای گرم سال یعنی در فصل تابستان که دما ی هوا حدود بین 35 تا 40 درجه متغیر است. بهترین دما برای محیط ماینر 20 تا 30 درجه سلسیوس است. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید دمای تراشه نباید از 70 تا 80 درجه بالاتر رود. زمانی که دمای ماینر از این حد بالاتر رود؛ باید دستگاه را خاموش کنید؛ و سپس از خنک کننده ها استفاده کنید.

بهترین روش خنک سازی برای مناطق پر رطوبت:

در صورتی که در مناطق با رطوبت بسیار بالا یعنی در شهرهای شمالی و جنوبی مثل گیلان، ساری و یا بندر های کنار دریا سکونت دارید. تنها راه حل برای خنک کردن دستگاه ماینر استفاده از روش خنک کاری با روغن ماینر است. میزان رطوبت بالا قطعا به دستگاه های شما آسیب وارد می کند. همچنین از سویی هم استفاده از روغن نامرغوب می تواند سانحه آفرین باشد. پس در انتخاب بهترین روغن ماینر دقت زیادی خرج دهید.

چند نكته مهم آخرین راهنمای خنک کردن ماینر:
  • باز هم توصیه می کنیم که در مناطق با رطوبت بالا از روغن برای خنک کردن ماینر استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از هدر رفت دمای ایجاد شده و اتلاف انرژی، عایق بندی حرارتی محیط را فراموش نکنید.
  • دستگاه های ماینر باید از گرد و غبار نیز محافظت شوند. چرا که در دراز مدت باعث خراب شدن قطعات آن می شود.
  • همیشه دمای دستگاه های ماینر را كنترل كنید. تا در صورتی که مشکلی مشاهده کردید، سریعا دست به کار شوید.
  • در صورتی که در مناطق گرم و خشک سکونت دارید بهترین گزینه برای خنک کردن ماینرها استفاده از کولر های آبی سلولزی است.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *