تعمیر دینام کولر آبی را به متخصصش بسپار

تعمیر دینام کولر آبی و هرآنچه باید بدانید

دیناک کولر یکی از اصلی ترین قطعات کولر های آبی می باشد. اما این قطعه مهم فارق از اینکه چه برندی و چه مدلی باشد ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشید. تعمیر دینام کولر آبی یک کار کاملا تخصصی و حرفه ای می باشد. که تعمیرات آن باید توسط فردی با تجربه انجام شود. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم از کجا متوجه خرابی دینام کولر خود شوید و برای برطرف نمودن مشکلات کولر خود چه کار باید بکنید. همچنین توضیحاتی درباره هزینه تعمیر دینام کولر آبی را هم با هم مطالعه می کنیم. با ما همراه باشید.

دینام کولر آبی چیست و چه وظیف ای دارد؟

قبل از اینکه به سراغ علائم خرابی دینام کولر آبی برویم بهتر است با کمی با این قطعه و وظیفه ای که بر عهده دارد بیشتر آشنا شویم. دینام کولر آبی در واقع همان موتور کولر آبی شما می باشد. وظیفه این قطعه این است که دمنده را بچرخاند و هوای خنک را به محیط شما منتقل نماید. این قطعه از قطعات جانبی مهمی تشکیل شده است. این قطعات عبارتند از: سقف، تسمه، پوبی، دمنده، پمپ، تشتک پایین، شلنگ توزیع کننده آب، دینام یا الکتروموتور و بدنه

اما علائم خرابی دینام کولر چیست؟

دینام کولر یا همان موتور کولر ممکن است به هر دلیلی دچار مشکل شود که در هنگام خرابی با خود نشانه هایی به همراه دارد. در ادامه برخی از نشانه های خرابی دینام کولر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • به صدا درآمدن دینام کولر(صداهای بلند و چکش مانند)
  • پدیدار شدن دود از کولر و دینام کولر آبی
  • لرزش شدید دینام کولر هنگام کار کردن کولر آبی
  • کار نکردن و راه نیفتادن کولر پس از روشن کردن کولر آبی

این ها تنها بخشی از علائمی بود که در هنگام خرابی دینام کولر آبی با آن ها مواجه می شویم. اما خوب است بدانید که این ها رایج ترین علائم خرابی می باشند. در صورتی که با چنین مشکلاتی روبرو شدید هر چه سریع تر از یک متخصص و یا تعمیرکار با تجربه در این زمینه کمک بخواهید. زیرا تعمیر دینام کولر آبی کاری کاملا تخصصی می باشد. همان طور که می دانید قیمت دینام کولر آبی بسیار بالاست . بنابراین برای کمی ارزان تر شدن هزینه تعمیرات تان خطر خرابی بیشتر را به جان نخرید.

دلیل کار نکردن کولر آبی چیست؟
  • پریدن فیوز کولر آبی حین روشن کردن آن
  • در حالی که موتور کار می‌کند ولی کولر باد گرم می ‌زند.
  • اتصال بدنه داشتن کولر آبی
  • روشن نشدن موتور کولر آبی
  • در صورتی که موتور صدا می ‌دهد ولی کار نمی ‌کند.
چه کار کنیم که دینام کولر خراب نشود؟

در صورتی که می خواهید دینام کولر آبی شما خراب نشود یا حداقل دیرتر نیاز به تعمیرات داشته باشد. سرویس سالانه کولر آبی را فراموش نکنید. در واقع سرویس کولر آبی در سال دو بار انجام می شود. یکی پیش از روشن کردن کولر آبی و دیگری در زمانی که دیگر نمی خواهید از کولر آبی استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید به صورت اصولی کولر آبی خود را سرویس کنید ابتدا کولر آبی خود را از برق جدا نموده، دینام را از کولر جدا کنید و سپس به طور کامل کولر آبی خود را از هرگونه گرد و غبار و کثیفی بشویید. شلنگ های خروجی آبی را به دقت مورد بررسی قرار دهید. روغن کاری موتور را فراموش نکنید. در صورت نیاز پوشال های کولر آبی خود را تعویض نمایید. بهتر است پوشال ها هر سال تعویض گردد و از پوشال های جدید استفاده نمایید. در نهایت سیم کشی کولر را هم چک کنید و کل زمستان از هوای خنک کولر آبی خود لذت ببرید.

چرا تعمیر دینام کولر آبی باید توسط متخصص انجام شود؟

در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که دوست دارید تمام وسایل خراب خانه را خودتان تعمیر کنید به شما آفرین می گوییم. اما خوب است بدانید که کار تعمیر دینام کولر آبی یکی از کارهای تخصصی است که باید حتما پیش از شروع به کار آموزش های لازم را دیده باشید تا بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید.

در غیر این صورت ممکن است خسارت های مالی و حتی جانی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. پس اگر تخصصی در این زمینه ندارید کار تعمیر دینام کولر آبی را به متخصص آن بسپارید. تا هم سریع تر کار شما انجام شود و هم کاری بی عیب و نقص تحویل بگیرید.

چرا تعمیر دینام کولر آبی باید توسط متخصص انجام شود؟

چه زمانی نیاز به تعویض دینام کولر آبی داریم؟

در صورتی که شما از کولر آبی به درستی استفاده کنید و نکات ایمنی را به خوبی رعایت نمایید امکان خرابی و نیاز به تعمیر کولر آبی از بین می رود. اما در صورتی که کولر آبی خود را به صورت سالانه سرویس نکنید و به سرویس مرتب کولر بی توجه باشید امکان خرابی کولر آبی به خصوص دینام کولر آبی به شدت افزایش می یابد. حتی شاید مجبور به تعویض دینام کولر آبی شوید. از جمله مشکلاتی که ممکن است شما را مجبور به تعویض نماید می توان به نیم سوز شدن یا سوختن کولر آبی و مشکلاتی که در سیم پیچی پیش آمده باشد اشاره داشت. البته برخی از مشکلات سیم پیچی موتور کولر آبی قابل تعمیر می باشد. اما باید این کار توسط فردی با تجربه و تکنسین حرفه ای انجام شود.

هزینه تعمیر دینام کولر آبی چقدر است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که هزینه تعمیر دینام کولر آبی چقدر است و این هزینه به چه عواملی بستگی دارد؟ هزینه های مربوط به تعمیرات بستگی به میزان خرابی و نوع قطعه مربوطه دارد. دینام کولر یکی از قطعات اصلی کولر می باشد. در ضمن گران ترین قطعه نیز محسوب می شود. در صورتی که بتوان دینام کولر را تعمیر کرد که هزینه زیادی نخواهد داشت. اما در صورتی که دینام کولر آبی قابل تعمیر نباشد قطعا باید تعویض گردد که با توجه به نرخ بازار هزینه های مربوط به خرید دینام کولر آبی جدید و هزینه تعویض دینام محاسبه و هزینه نهایی برآورد می شود. با توجه به تورم بازار این هزینه ها نیز متغیر می باشد.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر جت / خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /فیلتر هوا
تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / بک فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل  / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf کاتالوگ کولر صنعتی

 

کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

 


شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی ، کولر صنعتی دامداری و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

021-5654-3512
021-5654-5904
021-5654-5923

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *