مقایسه الکتروژن با موتوژن

الکتروژن چیست؟ موتوژن چیست؟ این دو چه کاربردهایی دارند؟ تفاوت و شباهت های الکتروژن و موتوژن در چیست؟ در بازار ایران، دو برند برتر الکتروموتور به نام الکتروژن و موتوژن وجود دارد. هر دو برند بسیار مرغوب و شناخته شده می باشند. اما قطعا بین دو برند تفاوت‌ هایی هم وجود دارد که سهند هواساز در این محتوا به طور شفاف به سراغ مقایسه الکتروژن با موتوژن رفته است. پس همراه ما با باشید تا با این دو دینام پرکاربرد آشنا شوید و مزایا و معایب هر یک را به طور کامل بدانید تا بتوانید گزینه ای مناسب را برای خود خریداری نمایید.

کاربرد الکتروژن و موتوژن چیست؟

خوب است بدانید که الکتروموتورها یکی از مهم‌ ترین قطعات جهت ساخت دستگاه‌ ها و ماشین آلات صنعتی و خانگی محسوب می ‌شود. وظیفه‌ ی این قطعه تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی می باشد که در انواع کمپرسورها، توربین ‌ها، پمپ‌ ها، فن ‌ها برای ساخت انواع سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی همچون کولرها به کار برده می ‌شود. در حال حاضر دو برند الکتروژن و موتوژن جز معروف‌ ترین برند های ایرانی الکتروموتور شناخته شده می باشند. اما اینکه کدام دینام و یا الکتروموتور برای کار شما مناسب تر است، موضوع بسیار مهمی است که ما در این مقاله به به طور کامل به مقایسه الکتروژن با موتوژن پرداخته ایم.

کاربرد الکتروژن و موتوژن چیست؟

جایگاه الکتروموتور موتوژن در ایران و جهان کجاست؟

مهم ‌ترین نکته در مورد مقایسه الکتروژن با موتوژن این است که نسبت به دیگر برند های ایرانی تجربه و سابقه ‌ی بیشتر دارد. این برند از سال ۱۳۵۵ طبق بروزترین تکنولوژی‌ ها الکتروموتورهای پیشرفته ‌ای تولید می ‌کند. لازم به ذکر است که رنج تولیدات الکتروموتور موتوژن تنوع بیشتری داشته و توانسته در جایگاه ویژه ای در صنعت تولید دینام قرار بگیرد.

انواع الکتروموتور برند موتوژن می ‌توان به الکتروموتورهای تک فاز تک خازن موتوژن، الکتروموتورهای دو خازن موتوژن و الکتروموتورهای سه فاز اشاره کرد. باید بگوییم که این برند در حوزه ی تولید کولرهای آبی بسیار خوش درخشیده است.

از آنجایی که این الکتروموتورها بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و تولید می ‌شود؛ بنابراین حتی در صادرات نیز از جایگاه خوبی برخوردار شده است. به طور کلی می ‌توان گفت که الکتروموتور موتوژن یک برند بزرگ و معتبر در ایران و خارج از کشور می باشد. قابل ذکر است که این برند هر ساله جوایز زیادی کسب از اتحادیه اروپا را دریافت می ‌کند. پس تا به اینجا متوجه شدید که موتوژن ها در ایران و جهان پذیرفته شده است.

جایگاه الکتروموتور الکتروژن در ایران و جهان کجاست؟

خط تولید برند الکتروژن از سال 1370 با کمک دستگاه های آلمانی آغاز شد. برند الکتروژن هم به نوبه ی خودش از جایگاه ویژه ای در صنعت تولید دینام و الکتروموتورهای باکیفیت و پیشرفته برخوردار شده است.

شرکت الکتروژن همانند موتوژن محصولات خود را صادر کرده و هم در داخل و هم در خارج از کشور بسیار شناخته شده است. البته تجربه و سابقه ی الکتروژن کمتر از موتوژن بوده اما در حال حاضر بسیار طرفدار دارد. انواع الکتروموتورهای تولیدی این شرکت می ‌توان به دینام کولری، الکتروموتور سه فاز و الکتروموتور صنعتی و خانگی اشاره کرد. که کاربردهای زیادی هم برای کسب و کارها داشته است.

آشنایی با ویژگی‌ های فنی الکتروموتور الکتروژن

الکتروموتور های الکتروژن دارای فناوری به روز، تجهیزات کامل و سیستم دقیق کنترل بوده و در بازه زیادی از توان 0.05 تا 45 کیلو وات تولید می شود. البته بسته به سفارش مشتری در توان های بالاتری تولید خواهد شد.

لازم به ذکر است که کلیه ‌ی الکتروموتورهای الکتروژن دارای درجه حفاظت IP55 و همچنین کلاس حرارتی F شده اند. منظور از حفاظت IP55 این است که تجهیزات الکتریکی در برابر آلاینده ‌ها، مواد شیمیایی، رطوبت و ضربه از خود مقاومت بالایی نشان می‌ دهند. منظور از کلاس حرارتی F هم این است که الکتروموتور تولیدی در تا رنج دمای ۱۲۵ درجه سانتیگراد، مقاوم می باشد.

خوب است بدانید که برند الکتروژن الکتروموتورهای سه فاز را از 0.06 کیلو وات تا 18.5 کیلو وات با پوسته آلومینیومی تولید می‌ کند. لازم به ذکر است که دور این الکتروموتورها 1000 ، 1400 و 3000 دور بر دقیقه می باشد. علاوه بر این، شرکت الکتروژن، الکتروموتورهای چدنی را از 22 تا 45 کیلووات با 1400 دور بر دقیقه را هم تولید می‌ کند. که در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

جایگاه الکتروموتور الکتروژن در ایران و جهان کجاست؟

ویژگی‌ های فنی الکتروموتور موتوژن را بیشتر بشناسید

الکتروموتور موتوژن با پوسته آلومینیوم با توان 18.5 کیلووات تولید می‌ شود. البته پر فروش ‌ترین محصولات این شرکت الکتروموتورهای چدنی با توان 400 کیلو وات می باشد. قابل ذکر است که بیشترین مصرف الکتروموتور موتوژن در دورهای 1450 دور و 3000 دور می ‌باشد. از جمله مزیت ‌های برند موتوژن ساخت الکتروموتورهای سه فاز با دور 750 سه فاز می باشد که از این نظر در حوزه تولیدات داخلی رقیبی ندارد.

این الکتروموتورها در محدوده فریم سایز 56 الی 160 سانتی متر ساخته می ‌شوند اما الکتروموتور موتوژن در فریم سایزهای 100 الی 355 سانتی متر در بازار جهانی موجود می ‌باشد. تا این قسمت از مقایسه الکتروژن با موتوژن توانستیم با ویژگی های هر دو آشنا شویم. اکنون نوبت مزایای آن هاست.

مزایای الکتروموتور الکتروژن چیست؟

مزیت ‌های الکتروموتور الکتروژن، می ‌توان به استاندارد بودن و تولید شده بر اساس تاییدیه ‌های اتحادیه‌ های جهانی و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت و مرغوب اشاره کرد. علاوه بر این ها، می ‌توان گفت که در دسترس بودن الکتروموتور الکتروژن در سراسر ایران و قیمت مناسب از دیگر مزیت‌ های این برند محسوب می ‌شود.

مزایای الکتروموتور موتوژن چیست؟

حال که با مزایای الکتروژن آشنا شدید نوبت به مزایای موتوژن می باشد. برند موتوژن شهرت جهانی داشته و از سوی اتحادیه تاییدیه‌ های متعددی دریافت کرده است. الکتروموتورهای موتوژن دارای برچسب C می باشند. این موضوع نشان دهنده ی آن است که محصولات این شرکت انرژی کمی مصرف می ‌کنند. از دیگر مزیت های الکتروموتوژن ها می ‌توان به ماندگاری بسیار بالا، استفاده از تجهیزات با کیفیت و به روز، قطعات درجه یک، مرغوب و استاندارد اشاره کرد.

آخرین سخن درباره مقایسه الکتروژن با موتوژن

از دیگر ویژگی ‌های الکتروموتور موتوژن این است که این برند، از سوی اتحادیه کشور سوئیس موفق به دریافت گواهینامه‌ های متعددی در خصوص تایید کیفیت محصولات شده می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این دو دستگاه با شماره های درج شده در وب سایت سهند هواساز تماس حاصل فرمایید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر جت / خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /فیلتر هوا
تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / بک فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل  / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی

  • کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

     



    شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
    شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

    021-5654-3512
    021-5654-5904
    021-5654-5923

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *