کولر صنعتی دامداری

کولر صنعتی دامداری

یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای ساخت دامداری باید به آن توجه کرد، تنظیم دمای سالن است. در صنعت دامداری، اگر دام در دمای مناسبی زیست نکنند،آسیب خواهند دید به خصوص مرغ ها که به دمای گرم بسیار حساس هستند. سیستم های خنک کننده و کولر صنعتی دامداری بسیاری برای دامداری ها طراحی شده اند. 

سیستم های خنک کننده برای دامداری

کولرهای گازی صنعتی: این نوع از کولرها مخصوص مناطقی با آب و هوای شرجی هستند. از آنجایی که اغلب روزهای سال در این مناطق شرجی و گرم است، سیستم های مه پاش و رطوبت ساز هیچ کمکی به سرد شدن دما نمی کنند. از این رو باید سر تا سر سوله را به کولرهای گازی صنعتی مجهز نمود. این کولرها تفاوت خاصی با کولرهای گازی معمولی دارند؛ به طوری که دارای فن های سانترفیوژدار به همراه کمپرسورهای بسیار قدرتمند هستند. کولر صنعتی مجهز به فن های بسیار قوی بوده و هوای گرم و نامطبوع را به خارج از سالن هدایت می کند و در عوض رطوبت داخل را کاهش و در نتیجه دما را خنک می کند.

دستگاه رطوبت ساز و مه پاش برای دامداری

 یکی از اختراعات هوشمندانه در صنعت دامداری، طراحی دستگاه های رطوبت ساز و مه پاش است. این روش بسیار کم هزینه بوده و تنها باید چند نمونه از آنها را در سرتاسر سالن نصب کرد. دستگاه های مه پاش در طرح های مختلفی نظیر نازلی، التراسونیک و پروانه ای تولید شده و هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در فرایند خنک سازی توسط سیستم مه پاش، ذرات پودری آب از طریق این دستگاه به محیط منتشر شده و اقدام به جذب هوای گرم می کنند. این کار باعث می شود تا هوای گرم سالن از بین رفته و محیط خنک شود. البته این دستگاه ها تنها قادر به کاهش 5 درصدی گرما هستند و برای سالن های بزرگ هرگز مناسب نیستند. همچنین رطوبت هوا را تا حدودی افزایش داده که این امر می تواند تاثیر زیادی روی دام ها بگذارد.
بیشتر بخوانید: کدام کولر برای دامداری مناسب است؟

استفاده از پد و هواکش برای دامداری


یکی دیگر از دستگاه هایی که قادر به خنک کردن سالن های دامداری است، پد و هواکش صنعتی هستند. این پدها تنها با خارج کردن دمای گرم محیط به خارج اقدام به خنک سازی سالن می کنند. این فن ها علاوه بر خنک سازی سالن به تامین اکسیژن دام ها کمک شایانی می کنند. به طوری که اگر برای چند ساعت آنها را خاموش کرد، سالن به شدت گرم خواهد شد. این هواکش ها به طور مداوم هوای آلوده داخل سوله را به خارج هدایت کرده و گاز آمونیاک و کربنیک را تخلیه می کند. در صورتی که این گازها به خوبی از سالن تخلیه نشوند، دام ها خیلی زود تلف خواهند شد.

بیشتر بخوانید
:مه پاش صنعتی
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *