کولر مناسب دامداری

کدام کولر برای دامداری مناسب است؟

راهنمای خرید کولر برای دامداری

خرید بهترین کولر برای دامداری، یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در لیست اولویت ها قرار بگیرد. چرا که ایجاد هوای مطبوع و خنک سازی محیط در روزهای گرم سال برای پرورش دام بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل محتوایی نوشتیم تا شما را با بهترین کولر برای دامداری آشنا کنیم. پس در صورتی که قصد راه اندازی یک دامداری دارید و یا در خرید یک سیستم خنک کننده دست، دست کرده اید در ادامه همراه ما باشید. و با مناسب ترین کولر ها برای پرورش دام آشنا شوید.

چرا باید برای سالن دامداری، یک سیستم خنک کننده تهیه کنیم؟

همانطور که می دانید تهیه سیستم های خنک کننده مثل کولر سلولزی آبی، کولر گازی و … برای دامداری، جز کارهای ضروری است. چرا که اولا محیط گرم در روزهای تابستان، عملا نگهداری دام را بسیار سخت می کند. و حیوانات به مشکل زیادی بر می خورند. آب و هوای بسیار گرم، اثرات منفی بر عملکرد دام به ویژه گاو ها و مرغ ها که به دمای گرم بسیار حساس هستند؛ می گذارد. و آسیب جدی به آن ها وارد می شود. که در نهایت منجر به ضررهای اقتصادی مهم در صنعت تولید لبنیات می شود.

خوشبختانه پیشرفت های عمده در حوزه ساخت سیستم های خنک کنند، باعث شده است تا حتی در گرم ترین روزهای سال، دام در بهترین شرایط آب و هوایی رشد کنند. پس توصیه اکید می کنیم که همان ابتدای کار برای ورود به حوزه پرورش دام از جمله گاو، مرغ و … به فکر خرید یک کولر برای دامداری خود باشید. و برای آن هزینه کنید. در غیر این صورت قطعا با مشکل روبه رو می شوید.

جدا از اینکه دام باید در شرایط آب و هوایی بسیار قرار بگیرند؛ کارفرما موظف است تا در روزهای گرم تابستان شرایط مساعدی برای کارکنان آنجا ایجاد کند. چرا که کار کردن در هوای گرم بسیار دشوار می باشد. مخصوصا در محیط های صنعتی که کارکنان مدام در حال حرکت هستند.

چرا باید برای سالن دامداری، یک سیستم خنک کننده تهیه کنیم؟

آشنایی با انواع کولر برای دامداری

برای خنک کردن سالن پرورش دام، سیستم های خنک کننده زیادی در بازار موجود می باشد. که هر کدام از آن ها مزیت ها و معایب خاص خودشان را دارند. نوع دستگاهی که قرار است در مورد آن بپردازیم؛ سیستم کولر تبخیری و تبریدی می باشد. که جز رایج ترین روش های خنک کننده برای محیط های خانگی و صنعتی محسوب می شود. در ابتدا به سراغ بررسی کولر آبی برای دامداری می رویم. برای اینکه بهترین گزینه کولر برای دامداری را انتخاب نمایید در ادامه همراه ما باشید.

آیا کولر آبی صنعتی برای دامداری مناسب است؟

همانطور که گفته شد، کولر صنعتی از جمله مهم ترین و کارآمد ترین وسیله سرمایش می باشد. که در سوله ها، سالن های پرورش مرغ، سالن پرورش گاو و … مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سیستم خنک کننده برای دامداری، در ایران بسیار رایج می باشد. چرا که ایران در یک منطقه آب و هوایی گرم و خشک قرار گرفته است. که با توجه به سیستم تبخیری کولر آبی، شرایط محیطی مساعدی برای پرورش دام و کارکنان ایجاد می شود.

مزیت کولر سلولزی برای دامداری

وقتی صحبت از کولر آبی می شود، قطعا سیستم هایی به ذهن می آید که با پوشال کار می کند. اما باید بگوییم که در کولر های صنعتی آبی دیگر خبری از پوشال نیست. به طور کلی پوشال ها جای خودشان را به پدهای سلولزی داده است. و کارفرمایان برای خنک سازی سوله های پرورش دام، از کولر آبی که مجهز به پدهای سلولزی است؛ استفاده می کنند. چرا که استفاده از کولر سلولزی برای دامداری، مزیت های زیادی را به همراه می آورد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید: کولر صنعتی دامداری

چرا کولر صنعتی با پد سلولزی توصیه می شود؟

کولر برای دامداری باید متناسب با فضا و موقعیت جغرافیایی شما انتخاب و خریداری شود. پد های سلولزی cellulose pad در مقابل پوشال های معمولی دارای مزایای زیادی هستند. و در ساخت آن ها از ورقه های کاغذی و از جنس سلولز استفاده شده است. استفاده کردن از پد سلولزی در این وسیله به جای پوشال کولر جهت برودت هر چه بیشتر هوا مفید واقع می شود. که خود باعث ایجاد مزیت های بسیار مهم زیر می شود:

آشنایی با مزیت های کولر سلولزی برای دامداری

  • کولر های سلولزی برای دامداری، دارای سطح تبخیر حداقل 4 تا 5 برابر نصب به کولر های پوشالی هستند.
  • پدهای کولر سلولزی برای دامداری، دارای 5 برابر دوام بیشتر نسبت به پوشال های کولر معمولی می باشد.
  • عمر مفید یک پوشال کولر 1 سال است در حالی که عمر مفید پد سلولزی 5 سال تخمین زده شده است.
  • کولر سلولزی برای دامداری، در میزان خنک سازی محیط های صنعتی کارایی بیشتری نسبت به کولر های پوشالی دارد.

از آنجا که تهویه هوا بسیار برای دامداری اهمیت دارد، کولر سلولزی برای دامداری، می تواند مانند یک فیلتر عمل کند. چرا که پد های سلولزی گرد و غبار را به خود جذب می کند و سبب تمیزی هوای می شود.

  • تمیز کردن و نظافت پد های سلولزی نسبت به تمیز کردن پوشال ها بسیار راحت است.
  • آب بیشتری جذب می کند و در خود نفوذ می کند؛ که این عمر باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.
  • قیمت کولر سلولزی برای دامداری با توجه به ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارند، بسیار مناسب است.

آشنایی با مزیت های کولر سلولزی برای دامداری

کولرهای گازی صنعتی برای دامداری

یکی دیگر از رایج ترین کولر هایی که برای دامداری مناسب است، کولر گازی است. که فقط برای مناطق شرجی کاربرد دارد. کولر گازی صنعتی مناسب برای دامداری، تفاوت خاصی با کولرهای گازی معمولی دارند. این کولر ها دارای فن سانتریفیوژ به همراه کمپرسورهای بسیار قدرتمند هستند. و به فن های بسیار قوی مجهز هستند. تا هوای گرم و نامطبوع را به خارج از سالن هدایت کنند.

در صورتی که قصد خرید کولر گازی برای دامداری دارید. باید به میزان مصرف برق آن هم توجه کنید. چرا که مصرف انرژی کولر گازی 4 برابر کولر آبی می باشد. و به همین دلیل بعضی از کارفرمایان از خرید آن منصرف می شوند. جدا از میزان مصرف برق، باید به میزان رطوبت منطقه ی دامداری توجه کنید. چرا که خرید یک کولر گازی برای دامداری رطوبت را کاهش می دهد. و برای مناطقی که گرم و خشک هستند. عملا کارایی ندارد و محیط را در شرایط مساعدی قرار نمی دهد.
بیشتر بخوانید: کولر آبی سلولزی چیست ؟ و چه کاربردی دارد

کولر آبی بخریم یا گازی؟

در صورتی که در منطقه آب و هوایی شرجی قرار دارید؛ اصلا به سراغ کولر آبی سلولزی برای دامداری نروید. ولی در صورتی که جز شهرهای شمالی و جنوبی نیستید؛ با خیال راحت کولر سلولزی خریداری کنید. با خرید کولر آبی می توانید خیلی راحت، محیط را خنک کنید. البته بسته به متراژ سالن دامداری باید روی تعداد کولر آبی مشورت بگیرید. ممکن است برای خنک سازی سالن شما، به بیش از یک کولر نیاز باشد. همچنین زمان خرید کولر آبی سلولزی برای دامداری به آپشن هایی که می توان بر روی آن نصب کرد.

به طور کلی کولر سلولزی نسبت به کولر گازی برای دامداری مزیت های بیشتری دارد. که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف کمتر برق با استفاده از کولر آبی
  • قیمت مناسب تر کولر آبی برای دامداری نسبت به کولر گازی
  • امکان نصب توری های محافظ بر روی پدهای سلولزی برای دوام بیشتر آن ها
  • نصب سیستم کنترل از راه دور و ریموت کنترلی روی کولر صنعتی برای دامداری
  • قابلیت نصب مبدل اینورتر برای کولر آبی دامداری، جهت بهینه سازی مصرف انرژی
  • ساخت کولر آبی صنعتی برای دامداری به شکل چرخ دار برای جابجایی آسان دستگاه
  • قابلیت ساخت ظرفیت های مختلف کولر متناسب با متراژ سالن دامداری و شرایط آب و هوایی

آخرین سخن درباره خرید کولر صنعتی برای دامداری

ما در این مقاله از انتخاب کولر برای دامداری تلاش کردیم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم. برای خرید کولرهای صنعتی دامداری از جمله کولر سلولزی، کولر گازی و یا دیگر سیستم های خنک کننده بهتر است با کارشناسان باتجربه ما مشورت کنید. تا مناسب ترین کولر برای دامداری به شما معرفی کنند.

همچنین به طور دقیق از قیمت های ان آشنا شوید. در صورتی که به هر یک از سوالات شما پاسخ داده نشده است کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. یا در بخش نظرات و پیشنهادات سوالات خود را با ما در میان گذارید. ما شما را همراهی می کنیم تا مناسب ترین گزینه رانتخاب نمایید.

 سهند هواساز :

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل و استعلام قیمت، با کارشناسان سهند هواساز تماس حاصل فرمائید.
واحد فروش و امور مشتریان:
 02156543512
 02156545923
 02156545904
مدیریت : مهندس فاتحی 09122586618

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *