تجهیزات سیستم گرمایشی

آشنایی با انواع تجهیزات سیستم گرمایشی
همان طور که می دانید تامین گرمایش از ضروریات هر ساختمان یا مجموعه ای است در فصول سرد گرم نگه داشتن مکانی که افراد حضور دارند  بسیار ضروری است. این مساله سبب شد که امروزه افراد برای تامین گرمایش  خود به دنبال محصولات گرمایشی باشند. در واقع هدف از نصب انواع وسایل گرمایشی در ساختمان تامین هوای مطبوع و ﺁب گرم و سایر موراد رفاهی است.
به همین دلیل امروزه افراد برای تامین گرمایش ساختمان و همچنین رفاه حال خود اقدام به نصب انواع محصولات گرمایشی اعم از بخاری تا جدیدترین سیستم های گرمایشی می کنند.
محصولات گرمایشی دیگر مثل گذشته فقط به بخاری و شومینه محدود نمی شود .امروزه تجهیزات سیستم گرمایشی مدرن تری تولید و به بازار عرضه شده اند که ما قصد داریم شما را با انواع سیستم گرمایشی ﺁشنا کنیم تا با شناخت آن ها بتوانید بهترین وسیله گرمایشی را برای خود انتخاب کنید. چرا که با شروع فصل سرما انتخاب بهترین وسیله گرمایشی خانه برای افراد بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند.

هیتر صنعتی یک دستگاه گرمایی است که برای استفاده در فضاهای صنعتی بزرگ طراحی شده است. این دستگاه با استفاده از منابع انرژی مانند برق، گاز، بخار و سوخت، گرمای مورد نیاز را در فضا ایجاد می‌کند. هیترهای صنعتی معمولاً در فضاهای بزرگی مانند کارخانه‌ها، انبارها، سالن‌های ورزشی و مراکز خرید استفاده می‌شوند و دارای قدرت گرمایی بالایی هستند.

هیترهای صنعتی به دلیل قدرت گرمایی بالا و مصرف انرژی بالا، می‌توانند به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد هزینه‌های انرژی برای صنایع باشند. برای اینکه بهترین هیتر صنعتی برای یک فضا انتخاب شود، باید با توجه به عواملی مانند اندازه فضا، نوع فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود، تعداد افراد حاضر و دمای مورد نیاز، انتخاب شود. همچنین، برای کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به آن، می‌توان از هیترهای صنعتی با کارایی بالا و بهره‌وری بیشتر استفاده کرد.

 

انواع هیتر صنعتی و کارگاهی

هیتر ها براساس منبع تامین انرژی در مدل های مختلفی تولید می شوند که هرکدام از آن ها دارای ویژگی و عملکرد خاصی هستند که در ادامه به توضیح هر کدم از آن ها می پردازیم.

همچنین بخوانید : تولید کننده سیستم گرمایشی /هیتر گلخانه ای / هیتر مرغداری  / 

· هیتر تابشی

هیتر تابشی به دلیل مصرف پایین گاز از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه بوده و گرمای ساطع شده از آن مطلوب تر از دیگر روش های گرمایشی می باشد. هیتر تابشی معمولا از سقف آویزان شده و فضای سطح را اشغال نمی کند همچنین به این دلیل که گرما تولید شده در اثر تابش در محیط جریان پیدا می کند و همین موضوع باعث شده است که هیتر تابشی اتلاف انرژی بسیار کمی داشته باشد.

هیتر های تابشی به طور کلی به دو دسته لوله ای و سرامیکی دسته بندی می شوند که در نوع لوله ای شعله و حرارت داخل لوله ای U شکل حرکت کرده و انرژی گرمایی خود را به صورت تابشی منتقل می کند. در مدل سرامیکی حرارت و شعله پس از برخورد به سطح سرامیکی که در تماس با شعله می باشد انرژی گرمایی را دریافت و به صورت تابشی منتقل می کند.

برای خرید هیتر تابشی کلیک کنید

· هیتر برقی

هیتر برقی با دریافت انرژی برق و تبدیل آن به حرارت از طریق المنت، محیط اطراف خود را گرم می کند و گرمای تولید شده به وسیله فن های داخل دستگاه در محیط پخش می شود. با توجه به این که این دستگاه با انرژی برق کار می کند در مناطقی که دسترسی به سوخت های فسیلی وجود ندارد با استفاده از هیتر برقی می توان گرما مورد نیاز محیط را تامین کرد.

برای خرید هیتر برقی کلیک کنید

· جت هیتر

جت هیتر ها نوع قوی تری از هیتر های فن دار می باشند که با افزایش قدرت پرتاب باد و همچنین ظرفیت حرارتی بالاتر جوابگوی انواع محیط های صنعتی و کارگاهی و حتی سوله های پرورش حیوانات و گلخانه ها می باشد. جت هیتر ها در انواع دودکش دار و بدون دودکش و با جنس بدنه استیل و ورق گالوانیزه ساخته می شوند تا در شرایط مختلف محیطی مشکلی برای عملکرد نداشته باشند.
برای خرید جت هیتر کلیک کنید

· کوره هوا گرم

سوخت مورد نیاز برای تولید حرارت در کوره هوا گرم به وسیله مشعل گازی یا گازوئیلی تامین می شود که گرما تولید شده به وسیله فن در محیط جریان پیدا می کند. فن موجود در هیتر کوره گرم بسیار قوی است به گونه ای که با استفاده از کانال کشی می توان دستگاه را در محیط بیرون نصب کرد و هوای گرم تولید شده با استفاده از کانال داخل وارد محیط می شود.

برای خرید کوره هوای گرم کلیک کنید

· بخاری کارگاهی

بخاری کارگاهی نوع دیگری از هیتر های صنعتی و تجهیزات سیستم گرمایشی می باشد که به دلیل نداشتن فن قابلیت پرتاب باد را نداشته و معمولا در کارگاه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. سوخت مصرفی این هیتر ها معمولا نفت یا گازوئیل می باشد ولی نوع گازی آن نیز در موارد محدودی استفاده می شود. نکته مهم در استفاده از هیتر کارگاهی نداشتن دودکش می باشد که استفاده از آن را برای محیط های بسته و بدون جریان هوا ممنوع می کند.
برای خرید یونیت هیتر کلیک کنید

· هیتر فن دار

هیتر فن دار یکی از پرکاربردترین سیستم های گرمایشی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، هیتر فن دار همان طور که از نام آن پیدا است بوسیله فن، گرمای تولید شده را در محیط پخش می کند. زمانی که در این نوع دستگاه هوای گرم به وسیله فن در فضا جریان پیدا می کند دمای محیط به صورت یکنواخت شروع به گرم شدن می کند. منبع تامین انرژی در هیتر فن دار گاز شهری یا گاز مایع است که اگر شما به هر دلیلی به گاز شهری دسترسی نداشته باشید می توانید از گاز مایع یا کپسول استفاده نمایید.

برای خرید هیتر صنعتی کلیک کنید

برای خرید گرماتاب کلیک کنید

شما میتوانید برای دریافت مشاره و خرید بهترین تجهیزات سیستم گرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید. 
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات سهند هواساز  در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *