سیستم گرمایشی مناسب برای استخر

سیستم گرمایشی مناسب برای استخر

گرم کردن آب استخر یا سیستم گرمایش استخر یکی از مهمترین دغدغه های شناگران و مالکان استخر می باشد. دمای مناسب آب در زمان شنا کردن، یکی از مهمترین عوامل تجربه شنا خوب محسوب می شود.

دمای آب استخر

روش های مختلفی برای تعیین دمای آب استخر در استانداردهای مختلف از جمله استاندارد ASHRAE
بیان شده است که در جدول زیر مشاهده میکنید:

نوع استخردمای آب (درجه سانتیگراد)
استخرهای تفریحی24-29
استخرهای درمانی29-35
استخرهای قهرمانی24-28
استخرهای غواصی27-32
استخرهای سالمندان29-32
استخرهای هتل ها28-30
جکوزی36-40

تعیین نمودن دمای مورد نظر آب استخر، اولین راه برای طراحی سیستم گرمایش است که با توجه به جدول بالا و در نظر گرفتن شرایط مد نظر شناگران، می بایست تعیین شود.

 

تعیین ظرفیت گرمایش استخر

یکی از مهم ترین پارامترهایی که برای طراحی هر یک از دستگاه های گرمایشی استخر اهمیت دارد ظرفیت حرارتی مورد نیاز دستگاه و مبدل حرارتی می باشد. موارد بسیار زیادی روی گرمایش استخر و ظرفیت حرارتی استخر نقش دارند.

باید اطلاع داشته باشید که دو عامل از تمامی عوامل اهمیت بیشتری را به خود اختصاص داده و شما هم بهتر است که در مورد این دو عامل اصلی اطلاعات بیشتری داشته باشید. این دو عامل را با هم بررسی میکنیم :

 

  1. بار گرمایش اولیه درون استخر :

طبق دمای اولیه ای که درون استخر وجود دارد باید مدت گرمایش اولیه را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. با محاسبه گرمایش اولیه برای حرارت به سادگی محاسبه می گردد. شما می توانید با در نظر گرفتن بسیاری از فاکتورهایی که برای درجه بندی استخر مورد استفاده قرار گرفته می شود بار گرمایشی درون استخر را محاسبه نمایید.

به صورت کلی برای آن دسته از استخرهایی که خانگی هستند و اختصاصی می باشد باید درجه دما به ۲۸ درجه برسد. برای جکوزی های خانگی باید دما به ۳۸ درجه  برسد. البته که این درجه بندی پیش فرض است و می تواند تغییر کند.

بیشتر بخوانید: تهویه مطبوع استخر / ویژگی هواساز استخر چیست؟ / سیستم گرمایش مناسب برای استخر ماهی چیست ؟

زمان گرمایش استخر به صورت اولیه تابه استاندارد معینی نمی باشد و بر اساس نوع کاربری که استخر دارد آن در نظر گرفته میشود. مدت زمانی که مربوط به گرمایش اولیه استخر هست بستگی به نوع استفاده شما از استخر دارد.

  1. اتلاف حرارتی از سطح آب استخر :

یکی از اصلی ترین و مهمترین منابعی که برای اتلاف حرارتی به ویژه در استخرهای باز  باید مورد بررسی قرار گیرد اتلاف حرارتی از سطح آب استخر می باشد. بارهای حرارتی که برای گرمایش و دمای اولیه استخر باید محاسبه شوند بر اساس استانداردهای خاص اندازه گیری خواهند شد.

گرمایش و دمای اولیه استخر و همچنین اتلاف حرارت سطح استخر روش های تخمین زدن گرمایش و دمای آب استخر می باشد که باید به آنها اهمیت دهید. یکی از نکات مهم این است که برای انتخاب کردن بهینه ترین  تجهیزات گرمایشی مانند مبدل حرارتی باید سایز آنها را مورد بررسی قرار دهید.

 

روش های گرمایش استخر

 

مبدل حرارتی برای گرمایش استخر

یکی  از روش های گرم کردن آب استخر استفاده از مبدل های حرارتی است که از رایج ترین و متداول ترین روش های گرم کردن آب استخر ها می باشد.مبدل های حرارتی که برای استخر ها طراحی شده است اکثرا از نوع لوله یا شل اند تیوب می باشند و جنس این محصول از متریال مختلف مانند چدن،مس و استیل ساخته می شود.

گرمکن برقی برای استخر

از دیگر روش های گرم کردن آب استخر استفاده از گرمکن برقی است که برای ایجاد گرما از جریان
های الکتریکی استفاده میشود اما به دلیل مصرف بالای برق بیشتر در استخر های کوچک استفاده می‌شود.

پکیج گازی برای استخر

آب گرم کن های گازی با سوزاندم گاز طبیعی باعث گرم شدن آب استخر می شود و این پکیج گازی نیاز
به نور طبیعی خورشید و یا درجه حرارت هوا ندارد و پایین بودن هزینه نصب و نگهداری از مزیت آن می باشد.

هزینه گرمایش استخر

برای تامین گرمای مورد نیاز آب استخر و محیط داخلی آن، باید با کارشناسان متخصص و با تجربه
در این حیطه مشورت نمایید.

 سهند هواساز :

 

 سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات سهند هواساز در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید هیتر سالن قارچ تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
۵۶۵۴۳۵۱۲ _ ۵۶۵۴۵۹۲۳ _ ۵۶۵۴۵۹۰۴(۰۲۱)
مدیریت (فاتحی): ۰۹۱۲۲۵۸۶۶۱۸

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *