کولر اکسایل

بررسی مزایا و معایب کولر آکسیال که باید بدانید

مزایا و معایب کولر آکسیال چیست؟

کولر آبی صنعتی یکی از رایج ترین مدل های سیستم سرمایشی است. که به دو دسته کولرهای صنعتی اکسیال (Axial Coolers) و  کولرهای صنعتی سانتریفیوژی (Centrifugal Coolers) تقسیم می شوند. که در این پست به طور ویژه به سراغ بررسی مزایا و معایب کولر آکسیال و شرح نحوه کارکرد فن های اکسیال و … رفته ایم. پس جهت کسب اطلاعات هرچه بیشتر در مورد کولر آبی صنعتی آکسیال در ادامه همراه ما باشید. اگر قصد خرید این مدل کولر را دارید به شما پیشنهاد می کنم که قبل از اقدام به خرید حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بررسی نحوه کارکرد کولر آبی صنعتی آکسیال

کولر آکسیال از جدیدترین  کولرهای آبی محسوب می شود. که در سال های اخیر محبوبیت زیادی هم پیدا کرده اند. چرا که نحوه نگهداری و استفاده از آن ها برای کاربران بسیار راحت تر از کولر های آبی قدیمی با موتور سانتریفیوژ می باشد. به طور کلی اساس کار کولر آکسیال آبی با کولر آبی قدیمی تفاوت زیادی ندارد. اما همین سادگی در استفاده و نگهداری و بهینه تر کردن طراحی آن و استفاده از فن های نسل جدید؛ باعث شده است در دل کاربران زیادی جای بگیرید. البته مزیت های دیگری هم دارد که در ادامه به طور مجزا به سراغ بررسی فن و مزایا و معایب کولر آکسیال می پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی نحوه کارکرد کولر آبی صنعتی آکسیال

اساس کار فن های اکسیال چگونه است؟

همانطور که خواندید اساس کار فن های اکسیال با کولر های قدیمی تفاوت زیادی ندارد. تنها تفاوت این دو نوع کولر آبی صنعتی، این است که در کولر آکسیال آبی از پروانه اصلی آکسیال استفاده می شود. که در مقابل این پروانه به جای پوشال های قدیمی که تعویض آن دردسر دارد؛ از پد های سلولزی استفاده می شود. به طور کلی عملکرد کولر اکسیال بر اساس بر خورد هوای گرم به پد های سلولزی خیس شده است. که بعد از برخورد، تبخیر صورت می گیرد و هوای خنک ایجاد می شود.

در واقع وظیفه اصلی فن های اکسیال در این کولر آبی دمیدن و یا  انتقال هوای خنک شده به وسیله نیروی محوری، از پدهای سلولزی به محیط خارج از کولر است. تا به اینجای مقاله با کولرهای اکسیال و نحوه کار آن ها آشنا شدید.

آشنایی با انواع فن آکسیال

در ساخت کولر آبی صنعتی آکسیال از فن‌های متفاوتی استفاده می شود. انواع فن‌های آکسیال شامل: فن‌های پروانه‌ای، فن‌های تیوبی و فن‌های پره‌ای  می شوند. فن ‌های پروانه ‌ای کولر های آکسیال، سرعت و فشار کمتری نسبت به دیگر فن ها دارند که  حدود 50 % است. فن ‌های محوری تیوپی هوا را با فشار بیشتری به جریان در می‌آورند و راندمانش ۶۵ % است. فن‌ های محوری پره‌ ای دارای بیشترین راندمان و سرعت هستند. راندمان این فن‌ها حدود ۸۵ % است. این فن ها با توجه به مزایایی که دارند قیمت های متفاوتی نیز دارند. شما می توانید با توجه به نیاز خود فن موردنظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

آشنایی با انواع فن آکسیال

مزایا و معایب کولر آکسیال که باید بدانید :

 

به دلیل استفاده از پدهای سلولزی به جای پوشال در کولر آکسیال؛ مزیت های زیادی نصیب این نوع کولر شده است. به طور مثال استفاده از پدهای سلولزی و فن های نسل جدید؛ مزیت هایی نظیر موارد زیر برای کاربران به همراه می آورد ای مزایا عبارتند از :

    • ایجاد هوای تمیز و عاری از هرگونه آلودگی
    • امکان تولید در ظرفیت و سایز های مختلف
    • نگهداری آسان و سهولت در استفاده از آن
    • طول عمر بالا، به لحاظ عدم پوسیدگی قطعات
    • استفاده از ریموت کنترل در کولر های نسل جدید
    • توزیع یکنواخت آب به پد ها اما در شرایط فیزیکی نرمال
    • بالا رفتن حجم جریان هوای خنک در محیط مورد استفاده
    • جلوگیری از ورود گرد و غبار و هوای آلوده به کولر آبی آکسیال
    • عدم پوسیدگی کولر آکسیال در اثر تماس با رطوبت ایجاد شده
    • ایجاد هوای بسیار مطبوع و بالا رفتن کیفیت خنک سازی محیط
    • توانایی بالا در میزان جذب آب به دلیل داشتن پدهای سلولزی
    • داشتن وزن پایین و اشتغال فضای کمتر نسبت به کولر های قدیمی
    • پایین بودن هزینه خرید آن نسبت به کولرهایی با سیستم فن سانتریفیوژ
    • تعبیه کلید حفاظت از جان در برخی از مدل های جدید کولر های آکسیال
    • کاهش چشمگیر مصرف انرژی برق (معادل یک چهارم کولر های قدیمی)
    • کاهش چشمگیر مصرف آب؛ به دلیل نفوذ آب به پد های استفاده شده
    • بالا رفتن راندمان خنک سازی و ایجاد هوای مطلوب متناسب با خواسته کاربران
    • امکان استفاده از مواد خاص( خوشبو کننده ها، مواد ویروس کش و …) در مخزن آب کولرها
معایب کولر آبی آکسیال چیست ؟

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد کولر صنعتی با فن آکسیال کلیک کنید.

برای اینکه بتوانید یک کولر آبی آکسیال را خریداری نمایید علاوه بر بررسی دقیق کولر باید به طور کامل مزایا و معایب کولر آکسیال را بدانید. در این بخش ما به طور کامل معایب کولر های آکسیال را مورد بررسی قرار می دهیم. مزایای کولر آبی آکسیال در مقایسه با معایب آن خیلی چشمگیر است. تنها عیب کولر آبی صنعتی آکسیال ایجاد سر و صدای بیشتر نسبت به کولر آبی های قدیمی است.

همچنین از دیگر معایب کولر آبی آکسیال می توان به  محدود بودن دسترسی  به موتور کولر آکسیال، پخش غیر یکنواخت هوای خنک، اشاره داشت. همچنین تحت برخی از شرایط فیزیکی و عدم قابلیت تعبیه آن در پشت بام به صورت کانال کشی نیز از معایب این مدل کولر محسوب می شود. که جدا از این معایب، استفاده از کولر آبی آکسیال نسبت به کولر آبی با موتور سانتریفیوژ بسیار به صرفه تر است. چرا که علاوه بر هزینه پایین تر جهت خرید؛ نصب و تعمیر، راندمان بالایی جهت خنک سازی دارد.

آخرین سخن درباره مزایا و معایب کولر آکسیال

در این مقاله شما را با مهمترین مزایا و معایب کولر های آبی آکسیال آشنا کردیم. در صورتی که هر گونه سوالی در مورد این مدل کولر دارید و یا پاسخ آن را در این مقاله دریافت نکردید. کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان و مشاوران ما همیشه در پی آن هستند که شما را در انتخاب و خرید خودتان راهنمایی کنند. ما می خواهیم شما بهترین و مناسب ترین کالا را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. فروش ابتدای کار ما می باشد.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *