نحوه سرمایش سردخانه میوه

نحوه سرمایش سردخانه میوه چگونه است؟

آشنایی با سرمایش سردخانه

برای آشنایی مقدماتی با نحوه سرمایش سردخانه میوه نیازی به علم فنی و حرفه ای بودن ندارید. یکی از تکنولوژی هایی که در صنعت  میوه جات بسیار کارآمد واقع شده است سیستم های برودتی می باشد. مثل تجهیزات سرمایش سردخانه میوه است. با ورود سیستم های برودتی و سرما ساز و نگهداری میوه جات، کار بسیاری از کشاورزان و باغداران بسیار رونق گرفت به طوری که امروزه بدون استفاده از تجهیزات سرمایش سردخانه میوه و رسیدن به سود دلخواه از تولید میوه، برای عده ای از تولیدکنندگان امکان پذیر نمی باشد.

اکنون ما با شما هستیم تا بیشتر در مورد نحوه سرمایش سردخانه میوه و مسائل مهمی همچون قیمت تجهیزات سردخانه میوه بدانید. پس برای اطلاع هرچه بیشتر در مورد تجهیزات سردخانه میوه در ادامه همراه ما باشید. ما شما را با این علم بیشتر آشنا می کنیم.

نحوه سرمایش سردخانه میوه
آشنایی با سرمایش سردخانه
چرا امروزه استفاده از تجهیزات سرمایش سردخانه میوه ضروری است؟

اصلی ترین علت استفاده از تجهیزات سرمایش سردخانه میوه، در واقع افزایش عمر میوه است. از طرف دیگر استفاده از سرمایش سردخانه برای نگهداری میوه جات باعث بالا رفتن کیفیت آن ها می شود. و از سویی هم ، برای باغدارانی که به توزیع میوه خارج فصل تولید می پردازند بسیار سود آور می شود. به طور مثال ممکن است در میوه فروشی های متعددی، میوه ای را دیده باشید و پیش خود سوال کنید که چطور این میوه ای که هنوز به فصلش نرسیده است، آن قدر با کیفیت برای فروش گذاشته شده است؟

جواب به این سوال را اکنون با هم می خوانیم. تمامی میوه های غیر فصلی که در بازار مشاهده می کنید؛ همه با استفاده از تجهیزات سرمایش سردخانه، به قول معروف، تر و تازه هستند. پس با این حساب بهتر است دوباره بگوییم که سرمایش سردخانه میوه باعث حفظ کیفیت، جلوگیری از فساد، افزایش مزه، تازگی و افزایش عمر میوه، مرکبات و سبزیجات می شود.

می توان برای ذخیره و عرضه میوه در فصل های مختلف از سردخانه استفاده کرد. تا به اینجای کار با موارد استفاده از تجهیزات مربوط به سردخانه میوه آشنا شدید. در ادامه با نحوه سرمایش سردخانه میوه بیشتر آشنا می شوید.

آشنایی با نحوه سرمایش سردخانه میوه

چیلر به عنوان اصلی ترین و بهترین تجهیزات سرمایش سرد خانه میوه مورد استفاده قرار می گیرد. چیلرهای سر خانه از تعدادی یونیت بیرونی و تعدادی یونیت داخلی به وسیله لوله کشی به هم متصل شده اند تشکیل شده است. که این چیلرها در ظرفیت های مختلفی در بازار ساخته می شود. البته روش های گوناگونی برای ایجاد دماهای پایین در سردخانه مثل کولر وجود دارد. اما پر کاربردترین و مناسب ترین سیستم سرمایش میوه، استفاده از چیلر تراکمی در سردخانه می باشد.

یونیت های بیرونی و داخلی چیلر شامل کندانسور، کمپرسور و اپراتور می باشد. که هر کدام وظیفه خودشان را دارند. کمپرسور چیلر مهمترین بخش و تقریبا قلب تپنده سردخانه، است. که عملیات متراکم سازی و فشرده نمودن گازها را به عهده دارد.

از دیگر تجهیزات سرمایش سرد خانه میوه، کندانسور می باشد. این مبدل حرارتی وظیفه خنک سازی سیال و تغییر فاز مبرد گازی به مایع را بر عهده دارند.

نحوه سرمایش سردخانه میوه
آشنایی با نحوه سرمایش سردخانه میوه

اپراتور چیلر به دستگاه مبدل حرارتی گفته می شود که در داخل سرد خانه نصب می شود. این قطعه وظیفه پخش گاز سرد شده به کلیه محیط سردخانه را بر عهده دارد. نحوه سرمایش سردخانه میوه به این شکل است که دمای گاز سرد شده از طریق کندانسور وارد کویل های اپراتور سردخانه می شود. بعد از آن از طریق چندین فن این گازهای سرد در محیط سردخانه پخش می شود. به این شکل سرمای مورد نیاز برای میوه ها ایجاد می شود.

از دیگر تجهیزات سرمایش سردخانه میوه، بدنه سردخانه و نوع عایق بندی آن است. بدنه عایق بندی شده سردخانه میوه بسیار اهمیت دارد. چرا که هر چقدر عایق بندی کامل تر باشد، سیستم های سرمایش سردخانه  کمتر به فشار می افتند. که این روش باعث می شود به تبع در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

یکی از حساس ترین تجهیزات سرمایش سردخانه میوه، تابلو برق است. که وظیفه کنترل وضعیت تمامی بخش ها از جمله: کمپرسور ، کندانسور، اواپراتور،  تنظیم دمای اتاق و … را برعهده دارد. ناظران و نگهبانان سردخانه میوه باید با تمامی کلید ها و بخش های تابلو برق آگاهی کامل داشته باشند.

قیمت تجهیزات سرمایش سردخانه چگونه محاسبه میشود؟

قیمت این محصول به نحوه سرمایش سرخانه میوه بستگی دارد. به طور کلی هزینه تجهیزات سرمایش سردخانه میوه بسته به مواردی مانند ظرفیت نگهداری، توان موتور سردکننده، حداکثر حجم مجاز سردخانه و اندازه سردخانه متغیر خواهد بود. به طور مثال قیمت تجهیزات سرمایش سردخانه میوه با توان سه فازی به تبع بیشتر از تک فازی است. به طور کلی می توان گفت بسته به عواملی که ذکر شد؛ قیمت تجهیزات سرمایش سردخانه میوه چیزی بین 40 میلیون تا 250 میلیون ممکن است متغیر باشد.

دمای سرمایش سردخانه میوه چقدر باید باشد؟

از نظر متخصصین دمای سرمایش سردخانه میوه برای نگهداری بهینه محصولات به بهترین شکل ممکن معمولا بالای صفر و کمی بیشتر از نقطه انجماد آن ‌ها می باشد. با این حساب دمای سرمایش برای هر محصولی ممکن است متفاوت باشد. از سوی دیگر، برخی از میوه ‌ها به دمای نگهداری حساسیت پیدا می کنند. و مثلا زمانی که در دمایی بالاتر یا پایین ‌تر از دمای بحرانی‌ خود، نگهداری شوند، میوه به مرض سردخانه دچار می‌شوند.

آخرین سخن درباره نحوه سرمایش سردخانه میوه که باید بدانید:

استفاده از سیستم های سرمایش برای تازه نگه داشتن محصولات الزامی است. اما اینکه کدام سیستم سرمایشی برای شما مناسب تر است و انتخاب درست کدام مدل دستگاه است را باید از بخش فنی ما بپرسید. برای این کار تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. تا ضمن دریافت مشاوره خرید از نحوه سرمایش سردخانه میوه نیز اطلاعات جامع و خوبی به دست آورید. به یاد داشته باشید که در کنار ما می توانید بهترین ها را برای خود داشته باشید. شرکت سهند هواساز همراه همیشگی شما در انتخاب و خرید دستگاه های سردخانه می باشد. اگر می خواهید بهترین ها را داشته باشید با ما در ارتباط باشید.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *