پد سلولزی گلخانه

پد سلولزی گلخانه

همه چیز در مورد پد سلولزی گلخانه

پد سلولزی گلخانه، یکی از تجهیزات مناسب برای تهویه هوای محیط‌ های گلخانه‌ای است. این سیستم، چند سالی بیشتر نیست که بسیار باب شده ولی از همان سال تولیدش، مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است. اکنون اگر قصد خرید یک سیستم خنک کننده و رطوبت ساز برای گلخانه ی خود دارید، پیشنهاد می‌ کنیم که ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد پد سلولزی گلخانه همه چیز بدانید.

 

پد سلولزی گلخانه

پد سلولزی چیست؟

همه ی ما قطع به یقین با سیستم کولر های آبی کمی آشنایی داریم و می‌ دانیم که این سیستم، هوا بر اساس آب و تبخیر آن خنک می‌ کند. در حقیقت در این نوع سیستم ها، برای تبخیر آب و پایین آوردن دمای هوای محیط از واسط تبخیری همچون پوشال استفاده می‌ شود. اما با ورود پد های سلولزی و جایگزین شدن آن ها با پوشال ها، راندمان سیستم های تبخیری بسیار بالاتر رفته و معایبی که به علت وجود پوشال ایجاد می‌ شده را از بین برده است. به همین دلیل نقش پد های سلولزی، در ساخت تجهیزات سرمایشی و خنک کردن محیط های صنعتی همچون گلخانه ها بسیار پررنگ شده است.

محاسبه تعداد پد سلولزی گلخانه ای مورد نیاز

سیستم پد سلولزی گلخانه

پدهای سلولزی در ایجاد سرمایش و افزایش رطوبت بسیار راندمان بالایی دارند. از آنجایی که گلخانه‌ها به میزان رطوبت بالایی نیاز دارند و باید از سرمایش مطلوبی برخوردار شوند؛ از این رو از به عنوان یک سیستم خنک کننده گلخانه ای استفاده می‌ شود. نحوه نصب این پد ها به این شکل است که ابتدا قاب های آلومینیومی بزرگی تهیه کرده و سپس پد های سلولزی گلخانه روی آن ها نصب می‌ شود و با هدایت آب به سمت پد ها و با کمک فن ها، دمای محیط گلخانه پایین و میزان رطوبت بالا می رود و محیط برای رشد گل و گیاهان بسیار مناسب می‌ گردد.

کولرهای آبی سلولزی

برای خنک سازی محیط گلخانه می‌ توان از کولر های آبی صنعتی که به جای پوشال، مجهز به پد های سلولزی شده اند؛ می‌ توان استفاده کرد. قیمت کولر های سلولزی بسیار مقرون به صرفه است و با خرید آن ها به راحتی می توان، گلخانه را در شرایط ایده آلی قرار داد.

پد های سلولزی گلخانه، از چه موادی ساخته می‌ شوند؟

پد سلولزی گلخانه ای، از کاغذ کرافت ساخته می‌ شود. این کاغذ از کنف و چوب درختان کاج و بامبو تهیه شده که به علت داشتن مقاومت و دارا بودن خاصیت نفوذ پذیری بالای آب از آن ها، در ساخت پد های سلولزی کولر های آبی استفاده می‌ گردد. ساختار پد های سلولزی و نحوه چیدمان کاغذ های کرافت، آنچنان منظم و پیچیده است که از ورود حشرات، گرد و غبار و … جلوگیری می‌ کند.

به طور کلی کاغذ سلولزی به کار رفته در ساخت این واسط تبخیری از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌ باشد و به دلیل خاصیت ایستایی بالا و ساختاری که دارد؛ از عمر مفید طولانی بهره مند شده است. علاوه بر این ها، پد سلولزی گلخانه ای را می‌ توان به راحتی و بدون دردسر در هر بخشی از گلخانه نصب کرد. در حال حاضر می‌ توان این پد های سلولزی را برای گلخانه، مرغداری و دیگر مکان های صنعتی در هر ابعاد دلخواهی از سوی شرکت سهند هواساز سفارش و خریداری نمود.

انواع پد سلولزی گلخانه

پدهای سلولزی گلخانه از لایه های کاغذ کرافت با طول موج های متفاوتی تشکیل شده است. این لایه ها در زاویه های مشخصی روی هم قرار می‌ گیرند و در نهایت پد سلولزی را می‌ سازند که بسته به طول موج و زاویه لایه ها، به انواع زیر دسته بندی می‌ شوند.

پد سلولزی گلخانه ای مدل 7060:

در پد های سلولزی گلخانه ای مدل 7060، لایه های کاغذی کرافت با طول موج 70 میلیمتر به نحوی روی هم قرار گرفته اند که زاویه 60 درجه را تشکیل می‌ دهند. زمانی که گلخانه نیاز به سرعت هوای بالاتری داشته باشد از این نوع پد سلولزی گلخانه ای استفاده خواهد شد. این پد ها راندمان هشتاد و هفت درصد را دارد و به طبق نیاز مشتری، در ابعاد مختلفی از سوی شرکت سهند ساز عرضه می‌شود.

پد سلولزی گلخانه مدل 5090 :

یکی دیگر از انواع پدهای سلولزی گلخانه ای، پد 5090 است. در این پد های سلولزی، کاغذ کرافت با طول موج 50 میلیمتر به نحوی روی هم قرار دارند که زاویه 90 درجه را تشکیل می دهند. از این مدل پدهای سلولزی بیشتر در کولر های آبی صنعتی که نیاز به راندمان حداکثری دارد استفاده می‌ شود. ابعاد این نوع پدهای سلولزی گلخانه ای بنابر درخواست و نیاز مشتری عرضه می‌ شود.

 پد سلولزی گلخانه ای مدل 7090:

از دیگر پدهای سلولزی، پد مدل 7090 است که لایه های کاغذ کرافت با طول موج 70 میلیمتر به نحوی روی هم قرار گرفته اند که زاویه 90 درجه را تشکیل می‌ دهند. این مدل از پد ها مناسب دیواره های گلخانه ها همراه با قاب های آلومینیومی است. راندمان سرمایش این پد ها 81 درصد است که کمتر از دیگر پدهای ذکر شده می‌ باشد. به طور معمول این مدل پدهای سلولزی، در ضخامت 10 و 15 سانتی متر و در عرض 60 سانتی‌متری و در ارتفاع ۱۰۰ ، ۱۲۰ ، ۱۵۰ ، ۱۸۰ ۲۰۰ سانتیمتری توسط شرکت سهند هواساز تولید می‌ شوند.

انواع پد سلولزی گلخانه

محاسبه تعداد مورد نیاز

برای محاسبه تعداد پد سلولزی گلخانه ابتدا باید به سراغ محاسبه میزان تهویه هوای داخل سالن برویم که این محاسبه به عوامل زیادی همچون منطقه ی آب و هوایی گلخانه، شدت تابش و گرمای خورشیدی گلخانه و مساحت گلخانه بستگی دارد. در صورتی که بخواهیم سریع به سراغ اصل مطلب برویم؛ باید بگوییم که به طور کلی هر متر مربع پد سلولزی گلخانه ای با ضخامت 10 سانتی متر قطعا قادر به خنک سازی 4600 متر مکعب در ساعت خواهد بود.

سخن آخر پدهای گلخانه ای

اکنون در صورتی که برای گلخانه ی خود به دنبال مناسبترین سیستم سرمایشی می‌ گردید، پد های سلولزی گلخانه ای بهترین گزینه برای شما است. در صورتی که می‌ خواهید در مورد این محصول بیشتر بدانید و از قیمت های آن مطلع شوید؛ می توانید با شرکت سهند هواساز تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *