هیتر تابشی و انواع آن

هیتر تابشی چیست؟

این بار به سراغ بررسی هیتر تابشی رفته ایم. چرا که این سیستم گرمایشی هم، طرفداران زیادی دارد. و مزیت هایی را برای کاربران ایجاد می کند. پس برای اینکه با طرز کار هیتر تابشی آشنا شوید. و از مزیت ها و معایب آن بدانید در ادامه همراه ما باشید.

هیتر تابشی

یک سیستم گرمایشی مدرن محسوب می شود. که در ایران به عنوان گرماتاب شناخته شده است. این سیستم پرطرفدار شبیه به خورشید عمل می کند. یعنی اینکه با تابش پرتوهای مادون قرمزش، باعث گرم شدن اجسام درون محیط می شود.

اگر اغراق نباشد؛ می توانیم بگوییم که یک هیتر تابشی گرماتاب یک خورشید کوچک می باشد. که حرارت حاصل سوختن را به امواج الکترو مغناطیس تبدیل می کند. و این امواج یا همان تشعشعات را در فضا پراکنده می کند. و هنگام برخورد با اجسام،دمای آن را بالا می برد.

این دستگاه  ، به عنوان یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین سیستم های گرمایشی به حساب می آید. در واقع از این سیستم جهت گرمایش كليه فضاهایی با ارتفاع بالای 3 متر همچون محیط های بزرگ صنعتی، کارخانه ها، انبارها، سوله ها، سالن های پرورش قارچ، سالن های مرغداری، گلخانه ها، سالن های ورزشی، سالن سینما، مراکز آموزشی، مراکز درمانی، بیمارستان ها؛ مساجد، کارخانه ها، تعمیرگاه ها و مراکز خدماتی، کارگاه ها، استخرها، ایستگاه های راه آهن و مترو، پایانه های مسافربری، پروژه های ساختمانی و کانکس ها و … استفاده می شود.

در گرماتاب این امکان را در اختیار كارفرمایان قرار می ‌دهد تا بتوانند بخش هایی از محیط صنعتی که نیاز به گرمایش بیشتری دارند را در بر بگیرند. و گرمای مد نظرشان را برای آنجا به راحتی و بدون دردسر تامین کنند. این مسئله علاوه بر ایجاد گرمایش موردنیاز برای بخش های خاصی از محیط صنعتی؛ به دلیل تابش موضعی گرما، در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

آشنایی با انواع هیتر تابشی

تا اینجا با مکانیزم کلی گرماتاب آشنا شدید. در ادامه می خواهیم به سراغ انواع آن برویم. البته گرماتاب انواع زیادی ندارد. به طور کلی می توان هیترها را به دو دسته برقی و گازی تقسیم کرد. که هر کدام از آن ها بسته به نیاز بازار در انواع هیتر تابشی سقفی، ایستاده و دیواری تولید می شوند.

هر کدام از انواع هیتر ها، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. که در ادامه به طور کامل به آن ها پرداخته شده است. اما به طور کلی به دلیل هزینه های گزاف نفت و گاز در کشور و هیتر تابشی برقی توصیه می شود.

آشنایی با انواع هیتر تابشی گرماتاب

آشنایی با هیتر تابشی برقی

هیتر برقی نیازی به سوخت و دودکش ندارد. این سیستم گرمایشی پرطرفدار؛ با صرف کمترین میزان برق شهری، محیط های مسکونی و صنعتی را به خوبی گرم می کند. فرایند تولید گرما به این شکل است که با استفاده از برق شهری تک فاز، لوله ها و المنت های فولادی داغ می شوند. و از خود پرتوهای مادون قرمز ساطع می کنند. این هیتر تابشی گرماتاب برقی در محیط ها و صنایع مختلف به بهره برداری می رسد. که رایج ترین آنها شامل فروشگاه ها، مرغداری ها، فضاهای باز ساختمان ، گلخانه ها و … می باشد.

آشنایی با هیتر تابشی گازی

فرایند تولید انرژی در هیتر تابشی گازی، به این شکل است گاز مایع یا شهری و هوا با یک نسبت مناسب در لوله با هم ترکیب می شوند. و توسط مشعل درون یک لوله سوزانده می شود. و سپس دمای لوله به طور متوسط تا C 300° بالا می رود‌.

بعد از بالا رفتن دمای لوله درون هیتر، انرژي تابشی، با استفاده از یک منعکس کننده به سمت پایین هدایت می شود. با ساطع شدن انرژی تابشی؛ هنگام برخورد با اجسام، دمای آن ها را بالا می برد.

لاطم به ذکر است که هیتر تابشی گازی در دو نوع کلی موضعی و مرکزی ساخته می شوند. هیتر تابشی گازی موضعی از مشعل، فن مکنده و لوله ها ساخته شده است. که همانطور که از اسمش مشخص است؛ به صورت یک جا در محیط صنعتی مورد نظر نصب می شوند. و برای گرمایش کل سالن از آن استفاده می شود. توانایی گرم کردن محیط و فضاهای بزرگ را دارد.

نوع دوم هیتر تابشی گازی، مرکزی می باشد. که در سالن های با ارتفاع زیاد نصب می شود. در این نوع سیستم های گرمایشی دستگاه مرکزی خارج از محیط قرار می گیرند. و تعدادی از لوله ها هم در داخل در جاهای مختلف سالن، تعبیه می شوند.

لازم به ذکر است که نوع طراحی هیتر تابشی گرماتاب برقی و گازی (مرکزی و موضعی) به این شکل است که انرژی تابشی ایجاد شده؛ به سمت پایین هدایت می شود. به همین دلیل اکیدا توصیه می شود که این سیستم ها، در سقف نصب شود تا بازدهی بالاتر رود.

آشنایی با مزیت های هیتر تابشی گرماتاب

آشنایی با مزیت ها :
  • یکی از مهمترین مزیت های اصلی هیتر تابشی، صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. که این موضوع به دلیل توزیع موضعی آن در محیط می باشد. که به تبع هزینه اولیه راه اندازی سیستم گرمایش کارخانه یا سالن ‌های صنعتی تا حد قابل توجهی کم می شود.
  • در سیستم گرمایش هیتر تابشی گرماتاب، به دلیل نوع مکانیزمی که دارد برق کمتری مصرف می کند. و انرژی کمتری از طریق سقف هدر می رود.
  • از دیگر مزیت های هیتر تابشی می توان به، عدم چرخش هوا اشاره کرد. به همین دلیل مواد معلق، گرد و غبار و آلاینده های موجود در هوا به شدت کاهش یافته و اثرات مثبت بر محیط زیست دارد.
  • از اصلی ترین مزیت های هیتر تابشی گرماتاب این است که حرارت حاصل از طریق هیتر تابشی مستقیماً اجسام و افراد حاضر در محیط را بدون اینکه نیازی به گرم شدن كل محیط باشد، گرم می کند. چرا که این سیستم همانند خورشید، پرتوهای مادون قرمز را در محیط پخش می کنند . و به دلیل برخوردشان با اجسام؛ باعث بالا رفتن دما آن ها می شود.
  • هیتر تابشی، نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی، در گرم کردن محیط سرعت بالاتری از خود نشان می دهند.
  • با استفاده از هیتر تابشی گرماتاب، مصرف کننده گرمایی تازه و طبیعی احساس می کنند و لذت می برند. همانطوری که از گرمای طبیعی آفتاب لذت می برند.
  • از دیگر مزیت های اصلی هیتر تابشی می توان به؛ نصب و راه اندازی آسان آن اشاره کرد.
  • سازگاری با محیط زیست به دلیل الگو برداری از سیستم خورشید، از دیگر مزیت های هیتر تابشی محسوب می شود.
  • عدم نیاز به استفاده از سوخت های فسیلی در مدل هیتر تابشی برقی جز یکی از مهم ترین مزیت های هیتر تابشی گرماتاب می باشد.
  • از دیگر مزیت های اصلی هیتر گرماتاب، امکان استفاده از آن ها در محیط های باز همچون، خانه باغ ها، باغ رستوران ها، آلاچیق ها، بالکن ها و … می باشد.
  • کم صدا بودن هیتر های تابشی گرماتاب، چه نوع برقی و چه نوع گازی، از مزیت های آن محسوب می شود.
    سهند هواساز تولید کننده انواع سیستم های گرمایشی مثل :
    هیتر صنعتی 
    هیتر سقفی 
    یونیت هیتر
    جت هیتر

    هیتر برقی 
    هیتر تابشی 
    کوره هوای گرم
    خشک کن صنعتی

    تولید کننده سیستم گرمایشی
    هیتر گلخانه ای
    سیستم گرمایش مرغداری
    هیتر مرغداری
    هیتر موشکی
    هیتر گلخانه
    هیتر صنعتی
    هیتر دیواری 
    گرماتاب ut 
    گرماتاب st
    بخاری تابشی
سخن آخر

اکنون در صورتی که برای محیط صنعتی خود به دنبال یک سیستم گرمایشی مناسب می گردید. هیتر تابشی گرماتاب، می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشند. درست است که نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی هزینه اولیه بالایی دارد. ولی در آینده به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد مزیت های دیگر، قطعا هزینه اولیه جبران می شود.

حال ما به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ایران، می توانیم در این امر به شما کمک کنیم. در صورتی که برای خرید هیتر تابشی گرماتاب نیاز به راهنمایی بیشتری دارید؛ می توانید با ما تماس بگیرید. تا با کارشناسان باتجربه ما صحبت کنید. و از آن ها مشورت بگیرید . و بعد از آن با اطمینان برای تهیه این محصول اقدام کنید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *