دستگاه تصفیه دود

تصفیه دود و هرآنچه راجب به آن باید بدانید

 قطعا تنفس در محیط هایی که پر از دود و آلاینده های مختلف است، سلامتی انسان را به خطر می‌ اندازد. به همین دلیل وجود یک دستگاه تصفیه دود، در محیط های دودزا، بسیار ضروری می باشد. پس اگر محیط صنعتی شما با دود زیادی همراه است؛ در این صورت هر چه زودتر باید یک دستگاه تصفیه آلاینده های خطرناک را تهیه کنید. تا بیشتر از این، سلامت خود و افراد حاضر در محیط پر دود را به خطر نیندازید. اکنون در ادامه همراه ما باشید تا در مورد کاربرد، نحوه کارکرد و مشخصات فنی بهترین دستگاه تصفیه دود آشنا شوید.

 

دستگاه تصفیه دود

نحوه کارکرد دستگاه تصفیه دود چگونه است؟

نحوه کارکرد دستگاه تصفیه دود به این صورت است که ابتدا هوای محیط آلوده توسط موتور دستگاه، یا همان موتور دمنده، مکش می‌ شود. و به صفحه فلزی قابل شستشوی برخورد می‌ کند. این صفحه دارای یک فیلتر قوی است. که زمانی که هوای از آن عبور می‌ کند؛ قادر به جذب ذرات بزرگ و آلاینده های قوی است. قابل ذکر است که این فیلتر قادر به جذب ذرات کوچک و بزرگ است. ذرات کوچک هوا، که کوچکتر از 0.01 میکرون هستند وارد یک میدان الکتریکی با ولتاژ 13 kw می‌ شوند تا یونیزه شوند. یعنی ذرات را باردار کنند.

زمانی که ذرات کوچک، باردار شد؛ وارد یک محفظه ای که دارای چندین صفحه موازی ساخته شده است، می‌ شوند. هر یک از صفحات، قادر به جمع آوری ذرات باردار می باشند. و به این طریق تعداد زیادی از این ذرات به لطف این صفحات؛ جذب شده و در محفظه رسوب می‌ کنند. و به این شکل کلیه ذرات آلاینده در هوای محیط؛ خارج و هوا تصفیه و پاک می‌ شود. البته رسوب گیری و شستن محفظه دستگاه تصفیه را باید به صورت دوره ای انجام داد؛ در غیر این صورت، عملکرد دستگاه به شدت پایین می‌ آید.

 سیستم الکتروفیلتر به کار رفته در دستگاه تصفیه

امروزه تمامی دستگاه های تصفیه غبار، از سیستم الکتروفیلتر بهره می‌ برند؛ الکتروفیلترها یکی از انواع غبارگیر و چربی گیر صنعتی می‌ باشند. که فقط در سیستم های پیشرفته تصفیه هوا به کار برده می‌ شوند. در واقع بر خلاف ادعای برخی از شرکت های سازنده تجهیزات تصفیه و تهویه هوا، از این سیستم فقط در دستگاه تصفیه دود استفاده می‌ شود؛ و تهویه هوا معمولی، قادر به جذب آلاینده‌ ها و دود‌ها را ندارند و شرکت هایی که این ادعا را می‌ کنند که دستگاه تهویه هوا را همراه با سیستم الکتروفیلتر تولید می کنند؛ اساسا بی ثبات است.

پس اگر شما می‌ خواهید دود سیگار، دود قلیان و … را از مکان های مسکونی خود خارج کنید. به جای خرید تصفیه هوا معمولی، به سراغ تصفیه دود بروید. به طور مثال رستوران ها، کافی شاپ ها، سفره خانه ها و … برای آرامش و حفظ سلامتی مشتریان خود از دستگاه تصفیه آلاینده های دودی استفاده می‌ کنند.


بیشتر بخوانید : تصفیه دود 

از دستگاه تصفیه دود در چه مکان هایی می‌ توان استفاده کرد؟

از این دستگاه می‌ توان در هر محیطی که دود و آلاینده های سبک و قوی به هر دلیلی ایجاد می‌ شوند؛ استفاده کرد. کلیه دودهای حاوی چربی و ذرات کربن می‌ توان توسط این دستگاه، جذب و از محیط خارج کرد. به طور مثال از این دستگاه برای تصفیه هوای رستوران ها، فست فودی ها، آشپزخانه های صنعتی، کارخانه جات مواد غذایی، کارگاه‌ های ریخته‌ گری، کارگاه‌ های فنرسازی، کارخانه های پتروشیمی، کارگاه‌ های ذوب پلاستیک کارخانه های برش سنگ، کارخانه های تولیدی کوره های آجر پزی، جوشکاری، برشکاری و… می‌ توان استفاده کرد.

مشخصات و مزیت های استفاده از دستگاه تصفیه دود

  1. این دستگاه تصفیه به سبب عدم وابستگی به آب، تاثیر به سزای بر روی کاهش آلودگی های زیر زمینی گذاشته است.
  2. نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه دود بسیار آسان است و نیازی به مهارت بالایی ندارند.
  3. هزینه خرید، تعمیر و نگهداری آن مقرون به صرفه می باشد.
  4. از این دستگاه، هیچ گونه صدا و لرزشی ایجاد نمی‌ شود.
  5. به دلیل کم وزن و کم حجم بودن دستگاه تصفیه دود، می‌ توان آن را در هر جایی از ساختمان بدون محدودیت فضا، نصب کرد.
  6. سیستم فیلتراسیون دود این دستگاه، بسیار پیشرفته است و قادر به جذب هر گونه آلاینده ای در محیط می‌ باشد.
  7. عمر این دستگاه و سیستم فیلتراسیون آن بالا است و نیازی به تعویض قطعات آن پیدا نخواهد شد.
  8. مصرف انرژی این دستگاه پایین است و به تبع هزینه های پرداختی آن کم می‌ باشد.
  9. با استفاده از دستگاه تصفیه دود، هوای محیط جا به جا شده و کلیه ذرات موجود در محیط را جذب می‌ کند و از ایجاد مشکلات تنفسی جلوگیری می‌ کند.
  10. دستگاه تصفیه دود، قادر به حذف روغن انواع آلاینده های بسیار قوی از هوا است. از این رو اثر مثبتی بر روی حفظ محیط زیست می‌ گذارد.

دستگاه تصفیه دود

آشنایی با برخی از امکانات دستگاه تصفیه دود

  • دستگاه تصفیه دود قادر به جذب ذرات معلق به انداز 0.01 میکرون می باشد.
  • قطعات و ساختار این دستگاه به گونه ای ساخته شده اند؛ که به سهولت قابل اسمبل و نصب می‌ باشد.
  • شدت میدان الکتریکی توسط سیستم کنترل الکترواستاتیک به صورت اتوماتیک تنظیم می‌ کند.
  • دستگاه تصفیه دود دارای چندین سنسور حفاظتی جهت تشخیص دود و آلاینده ها در هوا می باشد.
  • سیستم تغذیه صفحه دستگاه، با استفاده از کنترل گر از شارژ و بارگیری بیش از اندازه جلوگیری می‌ شود.

کاهش آلاینده ها در محیط زیست، با استفاده از دستگاه تصفیه دود

از آنجایی که برخی از کارخانه‌ های صنعتی، از جمله کوره‌های پخت آجر، ذوب فلزات و … با دود زیادی همراه است. از این رو اگر از دستگاه تصفیه دود استفاده نشود. قطعا اين آلاينده‌ها تاثير بسیار منفی زیادی بر روی هوای شهرهای صنعتی می‌ گذارد. در حقیقت اين آلاينده ها از جمله HCL , HC , SO2 , NO , NO2 , CO , CO2، باعث پایین آمدن سطح كيفيت هوای شهرها و توليد باران اسيدی و ديگر مشکلات محيط زيستی می‌ شوند. که با نصب دستگاه تصفیه دود، کلیه آلاينده‌ های موجود در کارخانه‌ های صنعتی را جذب کرده و از ورود آن به محیط زیست جلوگیری می‌ کند. یعنی با این کار هم به محیط زیست و هم به افراد حاضر در مکان‌های صنعتی کمک شایانی شده است.

 

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع  سیستم های گرمایشی و سرمایشی و فیلتراسیون صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.

تولید انواع دستگاه هواساز هایژنیک،هواساز اکونوپک، هواساز زنت ، هواساز ایرواشر،هواساز سالن قارچ ،رطوبت ساز ، فن صنعتی، فیلتراسیون صنعتی ، بگ فیلتر و غیارگیر سیکلون ، انواع فن تونلی ، فن بین کانالی ، اگزاست فن، هواکش، فن سانتریفیوژ ، فن آکسیال، فن هواساز ، دود سوز ، هواکش 140، فن و هواکش مرغداری، فن هواکش سیرکوله گلخانه، گرماتاب، جت هیتر موشکی، هیتر صنعتی،انواع هیتر سفارشی (کوره هوای گرم و بخاری کارگاهی و هیتر سالن قارچ و هیتر مرغداری و هیتر گلخانه و…)، یونیت هیتر،هیتر برقی ، هیتر سرامیکی ، هیتر تابشی ، دیگ آبگرم، دیگ بخار و انواع کولر صنعتی، خشک کن صنعتی ، چیلر و… خدمات بالانس فن پروانه .
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات سهند هواساز در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید هیتر سالن قارچ تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *