دریچه داکت اسپلیت

دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راب به آن باید بدانید.

دریچه داکت اسپلیت به نوبه ی خودش، وظیفه ی مهمی بر دوش دارد. این قطعه که درست در مقابل کانال داکت اسپلیت قرار می‌ گیرد جهت برگشت هوا و دسترسی راحت به قطعات یونیت داخلی، تعمیر و بررسی آن ها نصب می‌ شود. با توجه به اینکه از داکت اسپلیت به عنوان سیستم تهویه هوای ساختمان های مسکونی، تجاری، … محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از این رو انواع زیادی از دریچه بازدید داکت اسپلیت تولید شده و روانه ی بازار شده است. و شما می‌ بایست با آن ها آشنا شوید تا تصمیم درستی جهت خرید مناسب ترین دریچه اسپلیت را بگیرید.

اکنون به دلیل اهمیت نصب دریچه اسپلیت، قصد داریم در ادامه شما را با انواع، قیمت و نحوه نصب آن آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا همه چیز در مورد دریچه اسپلیت بدانید.

محل نصب دریچه داکت اسپلیت

قطعا تا به حال دریچه کولر های آبی را دیده اید؛ و می‌ دانید درست در مقابل خروجی کانال نصب می‌ شود؛ این دریچه ها هم دقیقا رو به روی کانال داکت اسپلیت نصب می‌ گردد؛ اما هدف از نصب آن کمی فرق دارد. همانطور که می‌ دانید؛ وظیفه دریچه کولر آبی، کنترل خروجی هوا ولی وظیفه دریچه داکت اسپلیت؛ علاوه بر این، دسترسی به داکت اسپلیت جهت چک و بازدید آن می‌ باشد.

دریچه داکت اسپلیت 

دریچه بازدید برای چه نوع داکت اسپلیت ها قابل نصب است؟

داکت اسپلیت ها در انواع مختلفی از جمله، زمینی، سقفی، دیواری، کانالی و … تولید می‌ شوند. اما همه‌ ی آن ها نیازی به دریچه بازدید ندارند. در حقیقت زمانی که شما از داکت اسپلیت سقفی و یا کانالی استفاده می‌ کنید؛ باید حتما از دریچه مناسب نیز بهره ببرید. تا به وسیله ی آن، برگشت هوا به خوبی انجام شود. و به راحتی به قطعات فن کویل ها، کنداسور و هر قطعه ای که در یونیت داخلی آن قرار دارد، دسترسی پیدا شود.

 مزیت استفاده از دریچه داکت اسپلیت

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از دریچه اسپلیت، این است که زیبایی محیط حفظ می‌ شود. خیلی از افراد از اینکه با نصب سیستم های تهویه در سقف و یا دیوار، ظاهر منزلشان به هم خورده است؛ ناراضی می باشند. اما با استفاده از داکت اسپلیت و نصب مناسب‌ ترین دریچه برای آن ظاهر ساختمان نه تنها دچار اختلال نمی‌ شود. بلکه ممکن است به واسطه خرید بهترین دریچه داکت اسپلیت؛ منزل دارای ظاهری جالب به خود بگیرد. حال در صورتی که شما هم از داکت اسپلیت به عنوان سیستم تهویه هوا در منزل، شرکت، اداره و … استفاده می‌ کنید؛ بهتر است در ادامه با انواع آن ها آشنا شوید.

دریچه داکت اسپلیت

انواع دریچه اسپلیت را بیشتر بشناسید:

خوب است بدانید که دریچه های اسپلیت را به لحاظ متریال و جنسی که دارند می‌ توان به سه نوع، آلومینیومی، چوبی ( ام دی اف ) و پی وسی ( پلاستیکی ) دسته بندی کرد. هر یک از این دریچه ها خودشان از مدل های گوناگونی ساخته شده اند. که شما می‌ بایست با توجه به مشخصات فنی از جمله توان و ظرفیت داکت اسپلیت خود؛ مناسب ترین دریچه را انتخاب کنید. در ادامه با انواع دریچه اسپلیت آشنا می‌ شویم.

دریچه اسپلیت آلومینیومی

داکت اسپلیت آلومینیومی، یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ ترین نوع دریچه ها محسوب می‌ شود. این نوع دریچه دارای فریم و دربشان از جنس آلومینیوم است و به تبع از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار شده است و جز مهم ترین مزیت‌ های آن حساب می‌ شود. از دیگر مزیت های دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی این است که در انواع طرح‌ ها و ابعاد مختلفی تولید می‌ شود.

 انواع مدل های دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی:

  • از جنس آلومینیوم با درب ساده ی وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب شیاردار وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب خطی وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب مشبک وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب ساده ی لولایی
  • از جنس آلومینیوم با درب خطی لولایی
  • از جنس آلومینیوم با درب مشبک لولایی
  • از جنس آلومینیوم با درب شیاردار لولایی
  • از جنس آلومینیوم با شیار پره ای z مانند
  • از جنس آلومینیوم با درب شیاردار مختلط

داکت اسپلیت از نوع ام دی اف

دریچه داکت اسپلیت چوبی ( ام دی اف ) هم به نوبه ی خودش، پرفروش است. چرا که ظاهر جالبی و منحصر به فردی دارد و بیشتر برای ساختمان های مسکونی و لاکچری که جنبه زیبایی بسیار اهمیت دارد؛ مناسب می باشد. البته از آنجایی که چوب ها مقاومت آنچنان بالایی ندارند؛ با روکش پی وی سی یا رنگ های ویژه یا از نوع پلی اورتان پوشش داده می‌ شوند. تنوع مدل، رنگ و طرح دریچه های داکت اسپلیت چوبی از آلومینیومی بیشتر است. و به تبع میتواند هر فردی با هر سبک سلیقه ای را به سمت خود جذب کند.

داکت اسپلیت پی وی سی

داکت اسپلیت pvc از پلیمر ساخته می‌ شود و به تبع در برابر اکسید شدن، رطوبت، هجوم حشرات و … مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل از این نوع دریچه بازدید ؛ بیشتر در محیط های مرطوب و شرجی مانند شهرهای شمالی و جنوب ایران، مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان و مهندسین قرار گرفته است. دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc، بنا به ساختاری که دارند؛ اصلا نیازی به پوشش رنگ ندارند.

دریچه داکت اسپلیت

نصب فیلتر بر روی دریچه های داکت:

یکی از قابلیت‌ هایی مهمی که دریچه های اسپلیت ها دارند؛ این است که می‌ توان بر روی آن ها یک فیلتراسیون هوا نصب کرد. و از ورود گرد و غبار به محیط نیز جلوگیری نمود. البته در داخل یونیت داخلی داکت اسپلیت، یک فیلتر مناسب وجود دارد. اما در صورتی که محیط شما با توجه به نوع کاربری به هوای بسیار پاکی نیاز می‌ توانید یک فیلتر مناسب بر روی دریچه داکت اسپلیت نصب کنید.

آخرین سخن درباره خرید دریچه اسپلیت

تا اینجا با وظیفه، مزایا و انواع دریچه داکت اسپلیت آشنا شدید؛ اکنون در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت دارد و می‌ خواهید قبل از آن با یک کارشناس مشورت کنید، با با شرکت سهند هواساز تماس بگیرید تا تصمیم درستی در این باره بگیرید. شما می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *