کولر اسپیلت چیست و چه مزایایی دارد؟

کولر اسپلیت یکی از بهترین سیستم های سرمایشی برای منازل شما

کولر اسپلیت یا همان کولر گازی، یکی از محبوب ترین سیستم های سرمایشی می باشد. امروزه از کولر گازی اسپلیت در بیشتر مناطق به ویژه شهرهای بسیار گرم و مرطوب مثل مناطق جنوب ایران استفاده می شود. چرا که بازدهی بسیار بالایی دارد. و به قول معروف در روزهای گرم سال جوابگوی گرما می باشد. حال در صورتی که شما هم قصد خرید کولر اسپیلت را دارید؛ می خواهید در گرم ترین روزهای سال از کولر گازی ال جی، کولر گازی سامسونگ، کولر گازی اجنرال، کولر گازی پرتابل و یا دیگر برندها استفاده کنید؛ در ادامه همراه ما باشید. در ادامه به شما می گوییم به سراغ کدام برند معتبر بروید و قبل از خرید و بعد از آن باید به چه نکاتی توجه کنید. با ما همراه باشید.

در مورد کولر اسپلیت بیشتر بدانید

همانطور که گفته شد؛ کولر گازی یا همان کولر اسپلیت یکی از رایج ترین سیستم های خنک کننده برای ساختمان های مسکونی، اداری و تا حدودی تجاری می باشد. این سیستم خنک کننده از دو یونیت ساخته شده است که به طور جداگانه باید تعبیه شوند.

یونیت خارجی که به کندانسینگ یونیت معروف می باشد. این یونیت شامل کمپرسور و کندانسور می باشد. این دستگاه خنک کننده در محیط آزاد خارج از ساختمان نصب می شود. و یونیت داخلی آن که به هوارسان نام برده می شود؛ شامل شیر انبساط، اواپراتور هوایی و فن دمنده است. که در داخل ساختمان نصب می شود. در ادامه در مورد هر یک از قطعات کولر اسپیلت، توضیح مختصری داده ایم. با هم می خوانیم.

معرفی قطعات کولر گازی ( کولر اسپیلت)

کولر اسپیلت به طور کلی از چهار قسمت اصلی کمپرسور، کندانسور، لوله مویین یا شیر انبساط و اواپراتور تشکیل شده است.‌ که در قسمت اولی به عنوان یونیت خارجی و سه قطعه بعد، در یونیت داخلی برای هوارسانی نصب می شود. اول از همه به سراغ کندانسور کولراسپلیت می رویم:

کندانسور کولر اسپیلت: کندانسور (Condenser) وظیفه خنک‌ کردن سیال و تبدیل گاز به مایع را بر عهده دارد.

اواپراتور کولر گازی: اواپراتور (Evaporator) وظیفه تبخیر کردن مایعات را بر عهده دارد. در حقیقت کار اواپراتور معکوس عملکرد کندانسور می باشد. کندانسور گاز فشرده شده در اسپیلت را به مایع و اپراتور آن را به گاز سرد تبدیل می کند.

کمپرسور کولر اسپلیت: کمپرسور اسپیلت (Compressor) وظیفه متراکم کردن گاز کم فشار و انتقال آن از اواپراتور به سمت کندانسور را برعهده دارد. در واقع این قطعه، به عنوان قلب سیستم تبرید می باشد. چرا که درهنگام متراکم‌ کردن، فشار گاز افزایش می یابد. و در نتیجه دمای گاز نیز افزایش پیدا می کند. و برای خروج گاز از داخل کمپرسور، این دستگاه کمپرسور می باشد. که با ایجاد اختلاف فشار لازم جریان مبرد را از یک قسمت سیستم به قسمت دیگر برقرار می ‌کند. سپس با عبور از یک سیستم خنک‌کننده (کندانسور) دمای گاز را کاهش می‌ باید.

شیر انبساط گرمایی: شیر انبساط کولر اسپیلت (Expansion Value) به عنوان یک کنترل‌گر گرمایی در یونیت داخلی نصب می شود. که باید سیال فوق گرم خروجی از اواپراتور را کنترل کند.

معرفی قطعات کولر گازی ( کولر اسپیلت)

از چه گازی در کولر اسپیلت استفاده می شود؟

اینکه در کولر گازی از چه گازی استفاده می شود؛ جز یکی از رایج ترین سوالات مشتریان ما بوده است. در جواب به این سوال باید بگوییم که در کولر گازی اسپیلت از گازهای مخصوص تبریدی، که به آن مبرد می‌ گویند، استفاده می ‌شود. که پرکاربردترین گازی های مبرد شامل R-22 یا R-134a یا R-404 هستند و در حال حاضر این نوع گاز ها به شدت برای لایه ازون خطرساز است به همین دلیل، تولید کنندگان کولر اسپیلت در تلاش هستد که این گاز ها را به نوع دیگری از گازهای مبرد جایگزین کنند.

انواع کولر گازی اسپیلت موجود در بازار

کولر های گازی در مدل ‌های مختلفی ساخته می ‌شود. که هر یک از این مدل ها؛ در برندهای متفاوتی در بازار موجود هستند. این مدل های کولر گازی شامل موارد زیر است:

  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی یک تکه یا پنجره‌ای
  • کولر گازی دو تکه (اسپلیت)
  • کولر گازی پرتابل (قابل حمل)
  • کولر گازی سقفی یا کاستی
  • کولر گازی داکتی یا کانالی
  • کولر گازی چند شعبه یا مولتی

 مزایای کولر اسپیلت در مقایسه به دیگر کولر ها

مزایای کولر اسپیلت در مقایسه به دیگر کولر ها
  • کولر اسپیلت، بازدهی بسیار بالایی برای تولید هوای مطلوب دارد.
  • کولر اسپلیت تمام فضا را در مدت زمان کم و به طور یکنواخت خنک و یا گرم می کند.
  • از مزایای مهم کولر اسپلیت، کم کردن آلودگی هواست. زیرا دارای فیلتر ضد آلرژی است.
  • انتخاب درست کولر اسپلیت باعث می شود حتی در هزینه ها در فصل گرما و سرما به شدت صرفه جویی کرد.
  • سیستم کولر اسپلیت، دارای ترموستات دمایی است. با استفاده از این قطعه دمای محیط را تا هر مقدار کنترل کرد.
  • کولر اسپیلت بر خلاف کولر آبی، سر و صدای خیلی کمتری دارد. از این کولر های می توان در مراکز درمانی و بیمارستانی استفاده کرد.
  • کولر اسپلیت‌ نسل برتر کولرهای گازی هستند که در بیشتر ساختمان ها از جمله، ساختمان مسکونی، ویلایی، تجاری، اداری و … قابل نصب هستند.
  • از کولر اسپلیت هم در روزهای سرد سال و هم در گرمترین روزهای سال کاربرد دارد. و می تواند هوای گرم و سرد را تولید کند. در صورتی که از کولر های گازی و کولر آبی نمی توان در فصل زمستان برای گرم کردن محیط استفاده کرد.
معایب کولر اسپیلت چیست؟

یکی از معایب کولر گازی اسپیلت؛ این است که نسبت به دیگر سیستم های دوکاره، قیمت بسیار بالاتری دارد. اما در ازای پرداخت هزینه ای نسبتا بالا، می توان از مزایای زیاد آن بهره برد. در صورتی که در پرداخت هزینه ها محدودیتی ندارید. ما کولر اسپلیت را به شما پیشنهاد می دهیم. البته در صورتی که در منطقه ای بسیار گرم و خشک سکونت دارید، بهتر است به سراغ کولر آبی بروید چرا که کولر اسپیلت، رطوبت محیط را می گیرند و هوای اطراف را سرد و خشک می کنند. به همین دلیل از کولر اسپلیت بیشتر در مناطق جنوب ایران استفاده می شود. چرا که این مناطق رطوبت بسیار بالایی دارد. و با وجود کولر اسپلیت هیچ مشکلی برای کاربران ایجاد نمی شود.

فروش کولر اسپیلت و ارسال آن به سراسر ایران

شرکت ما به عنوان یکی از برترین شرکت های عرضه مناسب ترین سیستم های برودتی و تهویه مطبوع، انواع کولر گازی و کولر اسپلیت از جمله، کولر گازی اجنرال، کولر گازی پرتابل، کولر گازی اینورتر، کولر گازی ایستاده، کولر اسپلیت سامسونگ، کولر اسپلیت ال جی و … می تواند به شما کمک کند. اکنون در صورتی که قصد خرید، تعمیر و سرویس کولر اسپیلت را دارید روی ما حساب کنید.

قیمت کولر اسپیلت چقدر است؟

قیمت کولر گازی اسپیلت نسبت به دیگر سیستم های خنک کننده بیشتر می باشد. و این تنها عیب این دستگاه خنک کننده به شمار می آید. در بازار امروز هم قیمت کولر گازی به دلیل برند، برچسب انرژی، میزان هوادهی ، ظرفیت و برخورداری از تکنولوژی های مدرن در گستره وسیعی می توان مشاهده کرد. به طور مثال قیمت کولر اسپیلت توشیبا، قیمت کولر شارپ، سام، گرین، تک الکتریک، میتسوبیشی، ایران رادیاتور، بوش، ایساتیس و … در ظرفیت های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

همچنین از سویی به دلیل نوسانات بازار نمی توان عدد مشخصی برای خرید آن ها مشخص کرد. اما جدا از قیمت کولر اسپلیت هنگام خرید آن باید به گارانتی بودن آن توجه کنید. به طور معمول تمامی کولر های اسپلیت در هر برند و ظرفیتی دارای 5 تا 10 سال گارانتی هستند. که متاسفانه بعضی از مارک های معروف نیز به صورت تقلبی و بدون گارانتی در بین فروشندگان موجود می باشند که در هنگام خرید نمی توانید به راحتی تشخیص دهید به همین جهت باید هنگام خرید کولر اسپلیت به این نکته خوب توجه داشته باشید.

ما در این مقاله تمام تلاش خود را داشتیم که به تمام سوالات شم در حوزه خرید اسپیلت پاسخ دهیم. اکنون در صورتی که پاسخ برخی از سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. یا اینکه در بخش نظرات سوالات خود را از ما بپرسید.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *