راهنمای خرید کولر گازی

بهترین راهنمای خرید کولر گازی

هر آنچه که باید در مورد کولر گازی بدانیم

چند سالی است که کولرها و دستگاه های خنک کننده گازی با منازل ما اخت زیادی پیدا کرده اند. و بسیار محبوب شده اند. چرا که استفاده از کولر گازی نسبت به کولر آبی و دیگر سیستم های خنک کننده موجود در بازار، مزیت های زیادی با خود به همراه دارد و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اکنون قرار است شما در این مقاله در مورد دستگاه خنک کننده گازی اطلاعات بیشتری کسب کنید. و با مکانیزم و نحوه کار کولرها، مزیت و معایب و همچنین انواع آن بیشتر آشنا شوید. پس با ما در این پست به عنوان یکی از بهترین مطالب در مورد دستگاه خنک کننده گازی همراه ما باشید.

نحوه کار دستگاه خنک کننده گازی چگونه است؟

اساس کار کولر گازی بر طبق سیستم تبریدی می باشد. یعنی اینکه در سیستم خنک کننده گازی، با استفاده از قطعات داخلی آن، گاز به مایع و با استفاده از قطعات خارجی مایع به گاز تبدیل می شود. و در نتیجه هوای سردی ایجاد و به بیرون انتقال داده می شود. این روند با استفاده از یونیت داخلی و یونیت خارجی صورت می گیرد. که بهتر است به طور جداگانه به هر یک از قطعات یونیت داخلی و خارجی این دستگاه آشنا شوید.

آشنایی با اجزای اصلی کولرهای گازی
  • کمپرسور
  • شیر انبساط
  • کندانسور
  • لوله مویین
  • اواپراتور
کندانسور کولر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

کار اصلی کندانسور کولر تقطیر کردن می باشد. به طور کلی در كندانسور کولر گازی، گاز گرم خروجی از کمپرسور وارد شده و با كار كردن فن كندانسور و عبور هوا از روی كویل های آن، دمای گاز گرم ورودی کاهش پیدا می کند. تا جایی که به دمای اشباع برسد و به مایع تبدیل گردد. در اصل توسط كندانسور گرماي جذب شده از داخل اتاق به فضای بيرون دفع می شود.

کمپرسور کولر چه وظیفه ای دارد؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کولر گازی، کمپرسور است؛ که وظیفه اصلی آن هدایت گاز به سمت کندانسور، تامین گاز مبرد مورد نیاز برای انتقال از طریق کویل های یونیت های داخلی و خارجی و همچنین متراکم کردن و کمپرس کردن گاز مبرد است. کمپرسور یکی از اصلی‌ترین اجزاء سیکل تبرید محسوب می شود که نقش مهمی در عملکرد خنک سازی محیط ایفا می‌کند.

کمپرسور کولر چه وظیفه ای دارد؟

اواپراتور کولر چه وظیفه ای دارد؟

اواپراتور کولر گازی (Evaporator) مبرد ها (از جمله فریون، R-410A و…) را از فاز مایع به بخار تبدیل می کند. این سیستم به عنوان تبخیر کننده به این صورت کار می کند که هر سیال مایعی که باید تبخیر شود وارد دسته ای از لوله ها (کویل) می شود.

آشنایی با انواع کولر گازی موجود در بازار

کولر گازی با توجه به میزان ظرفیت، تکنولوژی مورد استفاده، برچسب انرژی، مدل و برند انواع خیلی زیادی دارد؛ ولی جدا از این  فاکتورهایی که بیان شد، انواع سیستم خنک کننده گازی به طور کلی می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد.

  • کولرهای گازی پنجره ای : کولر های پنجره ای یک سیستم یک تکه می باشد. که برای راحتی کاربران، تمام اجزای سیکل تبرید از جمله کمپرسور و فن در یک پک قرار دارد . این مدل کولر به راحتی در پنجره و کانال مورد نظر قرار می گیرد و به همین دلیل برای محیط های کوچک بسیار مناسب است.
  • اسپلیت یا دو تکه: اسپلیت از دو واحد مجزا ( یونیت داخلی و یونیت خارجی) تشکیل شده است کمپرسور و کندانسور در خارج از محیط ساختمان در بخش یونیت خارجی و اواپراتور در داخل ساختمان در بخش یونیت داخلی کولر گازی نصب می ‌شود. این نوع کولر گازی در نصب محدودیت دارد ولی به دلیل میزان بازدهی و سرماسازی بالا، بسیار پرطرفدار است.
  • کولرهای گازی مدل پرتابل: پرتابل نیز یکی دیگر از انواع سیستم های خنک کننده گازی می باشد. که طرفداران خودش را دارد چرا که به راحتی قابل حمل هستند. در این سیستم تمامی اجزا، در یک پک قرار می گیرد.
  • کولرهای گازی داکت اسپلیت: داکت اسپلیت ‌ها یکی از مدل ‌های سیستم خنک کننده گازی می باشد. که در بازار به نام کولر گازی کانالی نیز معروفیت دارند. دستگاه داکت اسپلیت ‌ها تقریباً شبیه به کولرهای گازی اسپیلت سقفی و زمینی هستند. ولی برای گرم کردن محیط با گردش آب گرم درون داکت اسپلیت محیط را خنک می‌ کند.
  • کولرهای گازی مولتی اسپلیت: از دیگر انواع سیستم خنک کننده گازی، می توان به کولرهای گازی مولتی اسپلیت ها اشاره کرد. این نوع سیستم دقیقا شبیه اسپیلت ها عمل می کنند، با این تفاوت که در مولتی اسپلیت ‌ها شما از دو پنل داخلی استفاده می ‌شود.
  • کولرهای گازی مدل سقفی و زمینی: از دیگر سیستم های خنک کننده گازی بسیار پرطرفدار، کولر گازی سقفی و زمینی است که برای افرادی که محدودیت فضا دارند؛ تولید شده است. مکانیزم این نوع کولر گازی ها فرقی با دیگر کولر های اسپیلت ندارد. تنها تفاوتشان این است که این نوع کولرهای گازی در سقف کاذب و بر روی زمین به راحتی نیز قابل نصب هستند.
  • کولرهای گازی مرکزی(ایستاده): یکی دیگر از بهترین کولر های گازی، نوع ایستاده آن است که کاربرد زیادی در هتل ها، رستوران ها دارد. کولرهای گازی ایستاده توانایی بالایی در خنک سازی محیط دارد. همانطور که از اسمش مشخص است، این نوع کولر گازی فقط باید در گوشی ای از ساختمان قرار بگیرند.
آشنایی با کاربردهای کولر گازی

از سیستم خنک کننده گازی، به دلیل داشتن توانایی و بازدهی بالا در ایجاد سرمایش و گرمایش در مکان‌های مختلفی به کار گرفته می ‌شود. به همین دلیل محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با توجه به این مزیت مهم، از کولر اسپلیت، کولر ایستاده، کولر پرتابل، کولر پنجره ای و … می توان برای ایجاد سرمایش و گرمایش در هتل ها، سالن ورزشی، استادیوم، مساجد، مجتمع‌های تجاری، مجتمع‌های مسکونی، اداره جات، دانشگاه‌ها، ورزشگاه، خوابگاه‌ها، فرودگاه، سالن انتظار، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، مدارس، انبارهای کوچک، اتاقک ها و … استفاده کرد.

آشنایی با مزایای سیستم خنک کننده گازی

آشنایی با مزایای سیستم خنک کننده گازی

زمان استفاده از کولرهای آبی گذشت. همانطور که گفته شود، کولر گازی نسبت به کولر آبی و دیگر سیستم های خنک کننده برای ساختمان ها، مزیت های بیشتری دارد. اما آیا مزیت آن فقط به میزان بازدهی و دوکاره بودن آن محسوب می شود؟ خیر، قطعا مزیت های دیگری دارد که آن را بسیار پرطرفدار کرده است. اکنون با هم با چند مزیت کولر گازی آشنا می شویم.

  • تنظیم خودکار دمای محیط
  • دارا بودن فیلتر ضد حساسیت
  • مصرف کم انرژی در مدل اینورتر
  • دارا بودن قابلیت ترموستات دمایی
  • امکان تنظیم درجه سرما و حرارت آن
  • امکان نصب راحت تر نسبت به کولر آبی
  • بی سرو صدا بودن نسبت به دیگر کولر آبی
  • عدم رشد باکتری‌ها و کپک به دلیل نداشتن رطوبت
  • داشتن ظرفیت و مدل های مختلف متناسب با نیاز کاربر
  • امکان تعبیه فیلتر های قوی و داشتن سیستم تهویه مطبوع
  • سرما سازی در مناطق بسیار گرم به ویژه در مناطق جنوبی ایران
  • عدم مصرف آب و کمک به صرفه جویی در آن به ویژه در مناطقی که با بحران کم آبی مواجه هستند.
چه نوع کولر گازی بخریم بهتر است؟

اینکه چه نوع کولر گازی انتخاب می شود؛ به چندین فاکتور بسیار مهم بستگی دارد. در اینجا نمی توان گفت که دقیقا کدام برند و مدل کولر گازی مناسب ساختمان شما می باشد. توصیه می کنیم حین خرید کولر گازی تمامی فاکتور هایی اعم از ، شرایط آب و هوایی، مساحت ساختمان، میزان برودت ساختمان، تعداد افراد حاضر در فضا، نوع گردش هوا، ظرفیت مورد نیاز برای ایجاد سرمایش، تکنولوژی مورد نیاز برای کولر دقت کنید. تمامی این عوامل برای روی قیمت کولر گازی هم تاثیر می گذارد.

پس توصیه می کنیم که قبل از خرید کولر گازی، با یک کارشناس مشورت کنید. تا مناسبترین نوع کولر گازی را خریداری کنید. اکنون اگر قصد خرید کولر گازی دارید و می خواهید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ همه جوره روی ما حساب کنید. ما در این مقاله در تلاش بودیم تا پاسخ تمامی سوالات شما را درباره سیستم های خنک کننده پاسخ دهیم.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *