کولر گازی اسپیلت

کولر گازی صنعتی چه کاربردی دارد؟

بهترین راهنمای خرید کولر گازی صنعتی

کولرهای صنعتی جز پرمصرف ترین سیستم های خنک کننده برای محیط های بزرگ صنعتی می باشد. کولر گازی صنعتی نسبت به دیگر کولر ها و سیستم های خنک کننده مزیت هایی زیادی دارد. که همین مزیت ها محبوبش کرده است. البته یک سری معایب هم دارد. که بعضی از افراد از خرید آن، منصرف می کند. اکنون ما اینجا هستیم تا شما را با انواع محتلف کولر های صنعتی، مزیت ها و معایب کولر گازی، کاربردهای آن و … بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

مکانیزم کولر های گازی بزرگ و صنعتی چگونه است؟

همانطور که گفته شد، کولر گازی صنعتی محبوب ترین نوع سیستم سرمایش در میان مشتریان می باشد. که با تبدیل گاز به مایع و سپس تبدیل مایع به گاز، حرارت محیط را دریافت می کند و با تولید برودت هوا را خنک می کند. طرز کار کولرهای گازی صنعتی به این شکل است که ابتدا گاز مبرد توسط کمپرسور فشرده می شود. و پس از عبور از کندانسور به کویل های یونیت داخلی کولر های گازی منتقل می شود. به طور کلی کولر گازی با استفاده از یونیت داخلی حرارت مورد نیاز خود را از مولکول های هوای گرم گرفته و با یونیت خارجی موجب کاهش دمای مولکول های هوا می گردد. سپس هوای سرد از طریق یونیت داخلی در محیط مورد نظر توزیع می شود.

آشنایی با اجزای کولر گازی:

  • یونیت خارجی کولر گازی: کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط، فن
  • یونیت داخلی کولر گازی: فن خنک کننده، اواپراتور، فیلتر هوا، لوله تخلیه، دریچه

گاز مبرد در کولر گازی صنعتی چیست؟

خوب است بدانید که گاز مبرد یا سرمازا حالت سیال دارد. و با جذب حرارت تغییر حالت می دهد. و در سیکل های تبریدی کاربرد گسترده ای دارند. این گاز  با کمک اجزای کولر های صنعتی، مانند کمپرسور یا اواپراتور، خنکی و یا تهویه هوا را فراهم کند. اولین مورد از گاز مبرد در کولر گازی صنعتی، می توان به گاز مبرد R22 اشاره داشت. که در آن از کربن، هیدروژن، کلر و فلوئور (CHCLF2) استفاده شده و غیر قابل اشتعال و انفجار است. دیگر گاز هایی که جدیدا در تجهیزات سرمایشی به ویژه کولر گازی استفاده می شود گاز R410  می باشد.

گاز مبرد در کولر گازی صنعتی چیست؟

علت ضرورت استفاده از کولر برای محیط های صنعتی چیست؟

ایجاد سرمایش در کارخانه‌های صنعتی و سوله های بزرگ تولیداتی آن در روزهای گرم سال، از نیاز های اساسی است. چرا که گرمای بیش از اندازه‌ی تولید شده از ماشین آلات در هنگام کار به ویژه در تابستان، می ‌تواند به تجهیزات کارخانه آسیب برساند. همچنین  گرمای بیش از اندازه، محیط کار را برای کارکنان و افراد حاضر در محیط های صنعتی، نامناسب می کند.

پس در صورتی که شما در حال راه اندازی یک کارخانه و محیط بزرگ صنعتی هستید؛ باید به فکر خرید یک کولر گازی بزرگ و حجیم باشید. قطعا بدون داشتن یک سیستم خنک کننده پربازده مثل کولر گازی صنعتی، به بن بست خواهید رسید. در صورتی که اکنون قصد خرید کولر گازی مناسب را دارید می توانید روی ما حساب کنید. ما کلیه انواع کولرهای گازی را با قیمت مناسب و گارانتی چند ساله به فروش می رسانیم.

بیشتر بخوانید:خرید هواساز / خرید فن سانتریفیوژ / کولر گلخانه  / کولر صنعتی آکسایل / هواساز چیست؟/ کولر برای دامداری

موارد کاربرد و استفاده از کولر های صنعتی:

کولر گازی صنعتی به دلیل قدرت پرتاب و سرعت بالا و بازدهی بالا در ایجاد سرما سازی نسبت به دیگر سیستم های خنک کننده، کاربرد زیادی دارد. انواع کولر های صنعتی متناسب با نوع نیاز، در سالن های سرپوشیده ورزشی، مراکز بزرگ تجاری، فضاهای صنعتی بزرگ و کوچک، کارخانجات، ادارات بزرگ، فروشگاه‌ های زنجیره ای، مراکز خرید، مغازه های بزرگ، کارگاه های صنعتی، کارخانجات، مساجد و حسینیه ها، فضاهای عمومی بزرگ ، مرغداری ها ، دامداری ها، سالن سینما و تئاتر، سوله ها، انبار ها و… قابل استفاده هستند.

موارد کاربرد و استفاده از کولر های صنعتی

مزیت های کولر گازی صنعتی چیست؟
  • یکی از مهمترین مزیت های مهم کولر گازی صنعتی، ایجاد هوای خنک و مطبوع به طور یکنواخت می باشد. زمانی که هوا گرم از محیط گرفته و سپس هوای سرد از طریق یونیت داخلی به محیط منتقل می شود؛ آن وقت محیط مورد نظر در تمامی بخش های به طور کامل یکنواخت خنک می شود.
  • از دیگر مزیت های کولر های صنعتی، سرعت در خنک سازی محیط مورد نظر می باشد. که این ویژگی در سیستم های دیگر، دیده نمی شود. به طور مثال زمانی پیش می آید که باید محیط صنعتی در کمترین زمان ممکن خنک شود؛ که این فقط از پس کولر های گازی صنعتی بر می آید.
  • از مزیت های کولر های صنعتی می توان به میزان سرمادهی بالا است که در سیستم های خنک کننده دیگر مثل کولر آبی و فن ها میزان بازدهی و سرماسازی کمتر از کولر گازی صنعتی اشاره داشت.
  • قدرت پرتاب باد بالا، از دیگر ویژگی های مثبت کولر های صنعتی می باشد. این ویژگی سبب بازدهی بالا، خنک سازی محیط به طور یکنواخت و مصرف کم انرژی می شود.
  • با استفاده از کولر گازی، می توان میزان سرماسازی و رطوبت را کنترل کرد. در سیستم های دیگر این امکان به بهترین شکل ممکن وجود ندارد.
  • یکی دیگر از مزیت هایی که کولر های بزرگ صنعتی را بسیار پرطرفدار کرده است؛ عدم ایجاد صدای اضافه می باشد. در سیستم های خنک کننده دیگر مثل چیلر، کولر آبی صنعتی و حتی فن های صنعتی شاهد ایجاد سرو صدای اضافی هستیم.
  • یکی دیگر از مزیت های مهم کولر های گازی بزرگ می توان به، امکان تعبیه فیلتر تصفیه هوا اشاره داشت. با نصب یک فیلتر مناسب می توان هوای بسیار مطلوبی ایجاد شود. که این ویژگی سبب استفاده بیشتر از کولر گازی صنعتی در محیط های بزرگی که به هوای تمیز و پاک بیشتری نیاز دارند، شده است.
  • نصب کولر گازی هیچ محدودیتی ندارد. شما می توانید کولر صنعتی را در یک جا یا نقاط مختلف کارخانه به خصوص در قسمت هایی از کارخانه که نیاز به خنک سازی و تهویه‌ی مناسب دارند نصب کنید.
  • کولر گازی بزرگ بر خلاف کولر آبی صنعتی نیازی به آب ندارد و به دلیل داشتن سیستم تبرید؛ این امر در کشورهایی با بحران کم آبی بسیار مهم است.

پارامتر های مهم در انتخاب کولر گازی مناسب

برای انتخاب و خرید بهتری کولر گازی صنعتی، باید به چند فاکتور مهم دقت کنید. از جمله فاکتورهای مهمی که باید به آن دقت کرد شامل موارد زیر است:

  • میزان تردد و تعداد افراد
  • برق قابل دسترسی ( برای نصب کولر گازی)
  • ابعاد کلی محیط خنک سازی ( برای تعیین میزان ظرفیت کولر گازی)
  • دمای هوای خنک محیط ( برای تعیین میزان قدرت و ظرفیت کولر گازی)
  • تعداد وسایل و دستگاه‌های موجود که ایجاد گرما می‌ کنند.

البته لازم به ذکر است که محاسبه میزان دقیق بار برودتی مورد نیاز و تعیین ظرفیت کولر گازی صنعتی کار آسانی نیست. و برای خرید بهترین و مناسب ترین نوع کولر گازی مناسب برای محیط صنعتی باید حتما از یک متخصص کمک گرفته شود. به عنوان مثال برای محیط صنعتی با مساحت 1000 فوت مربع در شرایط آب و هوایی کاملا متعادل می ‌توان از این نوع کولر گازی با توان 18 هزار BTU استفاده کرد و برای مساحت 2000 فوت مربع، ظرفیت 360000 BTU مناسب خواهد بود.

برای تعیین بار حرارتی در شرایط آب و هوایی تهران (میانگین دمای 34 درجه سانتیگراد ) می توانید از جدول زیر استفاده کنید .

ظرفیت  / متراژ
موقعیت12000 BTU18000240003000036000
مسکونی29456090120
اداری25375253100
بیمارستان2032416080
مغازه1725255068
رستوران1421294257

توجه داشته باشید: کولر های گازی بزرگ به دلیل داشتن سیستمی تبردی بیشتر برای محیط و مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاد از کولر های گازی بزرگ در مناطق بسیار خشک توصیه نمی شود؛ چرا که میزان بازدهی آن کمتر می شود و مشکلاتی را برای محیط به وجود می آورد.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر جت / خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /
تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / بک فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل  / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی

 

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf کاتالوگ کولر صنعتی

 

کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

 


شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی ، کولر صنعتی دامداری و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

021-5654-3512
021-5654-5904
021-5654-5923

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *