دلایل گرم نکردن کولر گازی

بررسی مهم‌ترین دلایل گرم نکردن کولر گازی

کولرهای گازی علاوه بر خنک کردن فضای داخلی خانه توانایی گرم کردن آن را نیز دارند. اما به دلایل مختلف گاهی دچار نقص و ایراد می‌شوند. به طور کلی حالت گرمایشی و سرمایشی کولرهای گازی با یکدیگر متفاوت عمل می‌کنند و طبیعتاً نقص و مشکلات هر حالت نیز با حالت دیگر تفاوت دارد. برخی از افراد در فصل زمستان از حالت گرمایش کولرهای گازی استفاده می‌کنند اما ممکن است متوجه شوند این حالت دستگاه اسپیلت به درستی کار نمی‌کند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی به دست آورید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشکلات رایج حالت گرمایش کولر گازی

توصیه می‌شود اگر مدت زمان طولانی دستگاه اسپیلت غیرفعال بوده است آن را قبل از فعال کردن سرویس کنید. به طور معمول وقتی دکمه Heat روی کنترل دستگاه را فشار می‌دهید و دمای موردنظرتان را تنظیم می‌کنید دستگاه در عرض ۵ دقیقه شروع به گرم کردن هوا می‌کند. اما گاهی اوقات مشاهده می‌کنید که این اتفاق نمی‌افتد و هیچ گرمایی از اسپیلت خارج نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی کمبود گاز کولر است. در این صورت باید گاز مورد نیاز به دستگاه تزریق شود تا حالت گرمایشی آن به درستی عمل کند.

از دیگر مشکلات رایج حالت گرمایشی اسپیلت این است که محیط را به میزان کافی گرم نمی‌کند. در این صورت یا ترموستات دستگاه به درستی تنظیم نشده است یا فیلتر‌های کولرگازی آلوده و مسدود هستند. این مشکلات باید توسط افراد ماهر و متخصص عیب‌جویی و رفع شود.

اما دیگر علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی که بسیار رایج است این است که دستگاه اصلاً باد نداشته باشد. این مشکل در هر دو حالت سرمایش و گرمایشی رخ می‌دهد و علت آن ممکن است وجود نقص و ایراد در دمنده دستگاه باشد.

علت‌های مختلف گرم نکردن کولر گازی

به طور کلی علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند سبب از کار افتادن حالت گرمایشی کولرهای گازی شوند. خرابی و مشکل در شیر چهار طرفه یکی از این علت‌ها است که تعمیر آن حتماً باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود. نکته جالب این است که در برخی از موارد علت گرم نکردن کولر گازی شارژ گاز بیش از اندازه دستگاه است.

لازم به ذکر است که برای شارژ گاز اندازه استانداردی وجود دارد و این مقدار برای حالت گرمایشی بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ PSI است. اگر میزان گاز دستگاه بیش از حد باشد فرایند حالت گرمایشی دستگاه دچار اختلال می‌شود و به درستی عمل نمی‌کند. در ادامه این بخش از مقاله به بررسی موارد بیشتری از علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی می‌پردازیم.

کمبود گاز مبرد کولر گازی

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم کمبود گاز مبرد دستگاه باعث به وجود آمدن مشکل در حالت سرمایشی و گرمایشی کولرهای گازی می‌شود. در این صورت می‌توانید با کمک افراد ماهر گاز دستگاه را مجدد شارژ کنید. بهترین کار برای رفع این مشکل سرویس دوره‌ای دستگاه است.

خرابی فن داخل کولر گازی

در درون کولرهای گازی یک فن تعبیه شده است که اگر زمانی دچار نقص و ایراد شود می‌تواند یک مورد از علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی محسوب شود. برای رفع این مشکل بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش، تعویض فن دستگاه است.

آلودگی و کثیف فیلتر‌های کولر گازی

ممکن است در اولین نگاه مورد ساده‌ای به نظر بیاید اما کثیف بودن فیلترها در روند فعالیت کولرهای گازی تأثیر منفی می‌گذارد. اگر فیلتر دستگاه آلوده باشد و در موقع مناسب آن تعویض نشود علاوه بر ایجاد اختلال در حالت سرمایشی و گرمایشی دستگاه ممکن است به سایر قطعات دستگاه نیز آسیب وارد کند؛ بنابراین هر زمان که فیلتر دستگاه آلوده و مسدود شد آن را تمیز یا تعویض کنید تا دستگاه به درستی کار کند.
بار سرمایشی چیست

وجود خرابی در ترموستات دستگاه کولر گازی

علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی می‌تواند وجود خرابی در ترموستات کولر باشد. ترموستات وظیفه تنظیم کردن دما از طریق ریموت را بر عهده دارد. در صورتی که مشاهده کردید دمای هوا با دمای تنظیم شده توسط ریموت هماهنگ نیست می‌تواند نشان‌دهنده وجود ایراد و خرابی در ترموستات دستگاه باشد. در این شرایط می‌توانید با کمک تعمیرکار ماهر ترموستات دستگاه را تعویض یا تعمیر کنید.

 

وجود مشکل و خرابی در برد الکتریکی کولر گازی

برد دستگاه اسپیلت به نوعی مغز آن محسوب می‌شود و عیب‌جویی و تشخیص ایراد در این قسمت از کولر گازی کمی دشوارتر از موارد قبلی است و به مهارت و تخصص نیاز دارد. اما توجه داشته باشید که اگر برد دستگاه دچار مشکل شود در تمام فعالیت‌های دستگاه اختلال ایجاد می‌شود و مشکل صرفاً فقط در حالت گرمایشی دستگاه نیست. برای رفع و تعمیر این مشکل نیز باید از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید.

وجود نقص و ایراد در سنسور دمایی کولر گازی

سنسورها با همان ترمیستور قطعه‌ای از کولر گازی است که توانایی تشخیص دما دارد و عملکرد آن به این گونه است که با تغییر دما مقاومت سنسور نیز تغییر می‌کند. این تغییرات به برد اصلی دستگاه منتقل می‌شود و پس از آن سیستم شروع به ایجاد باد گرم و گرم کردن محیط می‌کند. علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی می‌تواند وچود ایراد و خرابی در سنسورها باشد. چنانچه این قطعه نیز دچار ایراد و خرابی شود دستگاه در تشخیص دمای گرم و سرد دچار مشکل خواهد شد و قدرت تشخیص دما را از دست می‌دهد. راه حل این مشکل تعمیر یا تعویض سنسور دستگاه است.

وجود خرابی در شیر برقی چهار طرفه کولر گازی

وظیفه شیر برقی چهار طرفه این است که قابلیت سرمایش و گرمایش را از طریق تغییر دادن مسیر گاز تعیین می‌کند تا سیستم باد گرم یا باد سرد تولید کند. اگر این قطعه دچار ایراد و نقص شود سیستم به درستی عمل نمی‌کند. در این شرایط باید برای رفع مشکل آن اقدام کنید.

سایر علل از گرم نکردن کولر گازی

از دیگر علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی می‌توان به مواردی نظیر خرابی در کمپرسور، گرفتگی ورودی هوا دستگاه، خراب بودن اورلود اشاره کرد. برای تشخیص این موارد باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

سخن پایانی علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی

در مقاله بررسی مهم‌ترین دلایل گرم نکردن کولر گازی با علت از کار افتادن گرمایش کولر گازی آشنا شدید. کولرهای گازی نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است به دلایل مختلف دچار خرابی و ایراد شوند و به درستی کار نکنند. شاید برخی از این ایرادات را خودتان به سادگی بتوانید رفع کنید اما اغلب این مشکلات تخصصی هستند و به دانش و آگاهی لازم برای تعمیر نیاز دارند. در این صورت می‌توانید از گارانتی شرکت کولر گازی خود کمک بگیرید تا مشکل دستگاه کولر گازی شما را سریعاً رفع کنند.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر جت / خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /اگزاست فن
تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / بک فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل  / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی

 

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf کاتالوگ کولر صنعتی

 

کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

 


شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی ، کولر صنعتی دامداری و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

021-5654-3512
021-5654-5904
021-5654-5923

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *