کولر سلولزی

کولر سلولزی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

همه چیز در مورد کولر سلولزی

شاید تاکنون عبارت کولرها و دستگاه های خنک کننده سلولزی به گوشتان خورده باشد. ولی اطلاعات جامعی در مورد آن نداشته باشید. به همین خاطر در این پست به سراغ بررسی کولر سلولزی، مزایای و معایب این مدل کولر، تفاوت پد های سلولزی با پوشال در کولر های آبی و قیمت و مشخصات آن رفته ایم. پس برای اینکه همه چیز را در مورد این دستگاه خنک کننده بدانید در ادامه همراه ما باشید.

کولر سلولزی چیست؟

قبل از آنکه به طور تخصصی وارد بحث کولر سلولزی شویم. بهتر است ابتدا شما را نحوه عملکرد و مکانیزم کولر هایی که از پد های سلولزی و پوشال استفاده می کنند؛ آشنا کنیم. یکی از معروف ترین و در عین حال محبوب ترین کولر های سلولزی و پوشالی، کولر های آبی هستند. همانطور که می دانید؛ در سیستم های سرمایشی تبخیری همانند کولر آبی، با عبور دادن باد و آب و از روی واسط تبخیری خنکی ایجاد می گردد.

این واسط های تبخیری که در سیستم های تبخیری مورد استفاده قرار می دهند. شامل پدهای سلولزی و پوشال می باشد. 100 در صد با کولرهای آبی که از پوشال بهره برده اند؛ آشنا هستید. در اینجا می خواهیم به سراغ کولر های آبی که از واسط تبخیری سلولزی بهره می برند؛ برویم. با ما باشید.

پد سلولزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تا اینجا متوجه شدید که از پد سلولزی، به عنوان واسط تبخیری در کولر های آبی استفاده می شود. این پد ها از لایه های متعدد ورق های نازک و موج دار کاغذ کرافت ساخته می شود. و به همین دلیل می توانند میزان آب زیادی را به خود جذب کنند. پد های سلولزی به وسیله رزین خاصیت ضد باکتری به خود گرفته اند. و در مقابل تجزیه شدن در مواجهه با آب مقاوم سازی شده اند.

پدهای سلولزی آنچنان یکپارچه و منظم ساخته می شوند که می توان خاصیت عدم تغییر شکل و افتادگی در گذر زمان آن ها را تضمین کرد. از طرفی به دلیل داشتن ساختار منظم و هندسی شکل، آب در سرتاسر آن به طور یکنواخت پخش می شود و سطح تماس بالایی را با جریان عبوری هوا ایجاد می نماید.

نگهدارنده پد های سلولزی چه ویژگی هایی دارد؟

پد های سلولزی در قاب های فلزی و مقاومی نگهداری می شود که در بیشتر موارد از گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می شوند. بالای این قاب، محل ریزش و توزیع آب است و به همین دلیل آن را از گالوانیزه میسازند تا در مقابل زنگ زدگی و اکسید شدن در برابر آب مقاوم باشند.

مکانیزم دقیق کولر های سلولزی چگونه است؟

کولر آبی سلولزی از جدیدترین سری کولر های آبی محسوب می شوند. که دقیقا مشابه کولرهای آبی پوشالی عمل می کنند. با این تفاوت که در کولر سلولزی از پد سلولزی بجای پوشال استفاده می شود. و آب باز بالا به روی پد های سلولزی نفوذ می کند و توانایی کولر را برای خنک کردن هوا، بیشتر می کنند. چرا که در پد های سلولزی سطح تماس میان آب با هوای بیشتر می شود و هوای بسیارخنک تری تولید می کند.

فواید کولر سلولزی نسبت به کولر آبی پوشالی چیست؟

این مدل دستگاه خنک کننده مزایای بسیار زیادی دارند. که در ادامه با هم برخی از مهمترین مزایای این مدل دستگاه خنک کننده را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

  • یکی از مهم ترین فواید کولر سلولزی نسبت به کولر پوشالی، میزان بازدهی در خنک سازی محیط می باشد. در کولر سلولزی به دلیل وجود پد های سلولزی و ویژگی هایی که بیان شد، عمل سرمایش را در بالاترین کیفیت و بازدهی انجام می شود. به طور کلی راندمان بالاتر پدهای سلولزی نسبت به کولرهای آبی پوشالی 85% می باشد.
  • یکی دیگر از فواید های کولر سلولزی، عدم ایجاد خطر برای موتور می باشد. چرا که در کولر های سلولزی، آب در کولرهای آبی سلولزی تجمع نمی یابد و آب از بالا وارد و از کف خارج می شود و به تبع با موتور کولر، هیچگونه تماسی پیدا نمی کنند.
  • از دیگر فواید کولر های سلولزی، این است که پدهای سلولزی گرد و غبار و آلودگی هوا را به خود جذب می کند و از توزیع آلودگی در هوا ممانعت می کنند. یعنی اینکه پدهای سلولزی به عنوان یک فیلتر عمل می کنند.
  • پدهای سلولزی به دلیل ساختار منظم و هندسی که دارند دارای طول عمر بیشتری نسبت به پوشال ها هستند. به طور کلی عمر پدهای سلولزی به صورتی که خوب از آن نگهداری شود چهار تا پنج سال می باشد.
  • همانطور که گفته شد، قاب پد های سلولزی از آلومینیوم و گالوانیزه می باشد. به همین دلیل از زنگ زدن آن به دلیل مجاورت دائم آن با آب پیشگیری می شود . و از دفرمه شدن آن جلوگیری می کند که این ویژگی در کولر های پوشالی اصلا دیده نمی شود.
  • یکی از مهم ترین مزیت کولر سلولزی، نیاز به تعویض و شستشوی کمتر می باشد. سالانه شاهد این است که پوشال کولر هایی که از آن استفاده می کنند؛ تعویض می شود. در صورت استفاده از پد سلولزی، تعویض آن طولانی تر می شود.
  • مهم ترین مزیت کولر های سلولزی تفاوت در هزینه تعویض هر ساله پوشال با هزینه تعویض پد سلولزی در هر 4 سال یکبار می باشد.
  • از دیگر مزیت های کولر سلولزی این است که برخلاف کولر های پوشالی سبب بروز هیچ گونه آلرژی و عارضه ای نمی شوند. و با استفاده از آن ها می توان به راحتی در فضایی پاک تر تنفس کرد.

فواید کولر سلولزی نسبت به کولر آبی پوشالی چیست؟

معایب پدهای سلولزی جایگزین پوشال چیست؟

در ازای فوایدی که کولر های سلولزی به همراه می آورد، به تبع بالا بودن قیمت آن ها نسبت به کولر های پوشالی منطقی می باشد. که با توجه به میزان افزایش راندمان، صرفه جویی در مصرف آب، بهبود عملکرد و خنک سازی بهتر و همچنین کاهش هزینه های مصرف انرژی برق و هزینه های نگهداری، تعویض سالانه، می توان گفت که خرید یک کولر سلولزی واقعا به نفع شما تمام می شود. تا به اینجا با مزایا و معایب این دستگاه خنک کننده آشنا شدید.

از پد سلولزی در چه صنایعی استفاده می شود؟

در بازار امروز، دستگاه های سرمایش و گرمایش زیادی تولید می شوند. که بر اساس سیستم تبخیری عمل می کنند. که می توان به راحتی پد سلولزی را به جای پوشال جایگزین کرد تا فرایند خنک سازی و یا گرمایش بازدهی بیشتری داشته باشد. در حال حاضر صنایع زیادی از پد سلولزی استفاده می کنند که این صنایع را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت تولید برق
  • صنعت نساجی
  • صنایع تاسیسات، تهویه هوا و هواسازها
  • صنایع ساخت وسایل گرمایش و سرمایش دام و طیور
  • صنعت ساخت وسایل کشاورزی و به طور ویژه گلخانه های صنعتی
  • صنعت لوازم خانگی (تولید کنندگان کولر آبی سلولزی و کولر آبی پلیمری سلولزی)
علت بوی بد کولر سلولزی چیست؟

به علت ساختار و ویژگی های پدهای سلولزی، علت اصلی بوی بد کولر سلولزی را می توان حجم بالای رطوبت و به تبع آن، وجود و تکثیر باکتری بر روی پدها دانست. زمانی که آب به پدها نفوذ می کند و برای مدت طولانی در آن باقی می ماند. در این حالت بویی شبیه به ماهی گندیده از کولر سلولزی به مشام می رسد.

راه حل رفع بوی بد کولر سلولزی چیست؟

بهترین راه حل به منظور رفع بوی بد کولر سلولزی، تخلیه آب درون محفظه دستگاه می باشد. که باید بعد از تخلیه کامل آب محفظه را با استفاده از یک برس مناسب، تمام رسوبات انباشته شده در کف محفظه را پاکسازی کرد. برای پاکسازی های بهتر می توان به مدت 2 ساعت سرکه سفید را درون محفظه کولر سلولزی قرار داد. و سپس سرکه ها را تخلیه کرد و دوباره محفظه از آب تمیز پر شود. به طور کلی پد سلولزی با جذب آب به خود مرطوب می شوند. و هوای گرم اطراف خود را می گیرد و از طرف دیگر پد، به صورت هوای خنک خارج می شود.

در این مقاله تلاش کردیم به تمام سوالات شما در مورد دستگاه خنک کننده سلولزی پاسخ دهیم. شما را با مهمترین مزایا و معایب این دستگاه آشنا کردیم. در نهایت در صورتی که به هر یک از سوالات شما پاسخ داده نشده است. تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. ما شما را در انتخاب و خرید این دستگاه راهنمایی می کنیم. ما همیشه در پی آن هستیم که بهترین را به دست شما برسانیم.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *