نحوه گرمایش سوله های صنعتی

با نحوه گرمایش سوله های صنعتی بیشتر آشنا شوید

نحوه گرمایش سوله های صنعتی چگونه است؟

نحوه گرمایش سوله های صنعتی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کارکنان سوله با آن مواجه هستند. تعبیه تهویه و پیاده سازی سرمایش سوله، از مهم ترین مسائلی است که همان اوایل یعنی شروع راه اندازی سوله شما باید بهش فکر کنید. این تجهیزات آنقدر اهمیت دارند که در صورت عدم تهیه آن ها باید قید هر کاری در سوله از سرتان دور کنید. زیرا سرما و گرمای سوله بسیار آزار دهنده می باشد. اکنون ما در اینجا هستیم تا شما را بهترین سیستم های گرمایش سوله های صنعتی آشنا کنیم. پس جهت راه اندازی سوله و پیاده سازی بهترین سیستم سرمایش و گرمایش صنعتی در ادامه همراه ما باشید.

انواع تجهیزات سیستم گرمایشی سوله

 

  1. کوره هوای گرم 
  2. هیتر صنعتی
  3. گرماتاب 
  4. جت هیتر  
  5. هیتر برقی 
  6. یونیت هیتر 
  7. هیتر سرامیکی 
  8. هیتر تابشی صنعتی
  9. بخاری کارگاهی و…
 انواع سیستم های گرمایش سوله

با توجه به پیشرفت تکنولوژی دنیا، هر چند سال یکبار سیستم های پیشرفته ای جهت سرمایش و گرمایش ساخته می شوند. که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. در صورتی که شما قصد راه اندازی سوله صنعتی دارید؛ می توانید با توجه به شرایط سوله خود و نیازهای آن نحوه گرمایش را انتخاب کنید. متن زیر روش‌ های اصلی گرمایش سوله و انواع بخاری سوله را به شما معرفی می ‌کند. بعد از مطالعه ‌ی آن شما به راحتی می ‌توانید بهترین نوع سیستم گرمایشی برای سوله خود انتخاب کنید. ابتدا به سراغ انواع روش های گرمایش سوله های صنعتی می رویم و سپس بعد از آن از مزیت ها و معایب هر یک توضیحاتی می دهیم. با هم می خوانیم. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای نحوه گرمایش سوله های صنعتی هستید این مقاله را از دست ندهید.

انواع روش های گرمایش سوله های صنعتی و ساختمان های بزرگ

انواع روش های گرمایش سوله های صنعتی و ساختمان های بزرگ

به طور کلی برای ایجاد گرمایش مطلوب در سوله ‌ها و ساختمان ‌های صنعتی و محیط های بزرگ صنعتی سه روش کلی وجود دارد. این روش‌ ها شامل موارد زیر است هر کدام از این بخاری‌ ها مزیت‌ ها و معایب مخصوص به خود را دارند:

  • ایجاد گرمایش برای سوله با استفاده از بخاری با حرارت مستقیم.
  • ایجاد گرمایش برای سوله با بخاری با حرارت غیرمستقیم .
  • ایجاد گرمایش سوله های صنعتی با بخاری برقی.
ایجاد گرمایش برای سوله با استفاده از بخاری با حرارت مستقیم

یکی از رایج ترین نوع گرمایش محیط های بزرگ و کوچک استفاده از بخاری ها با حرارت و تابش مستقیم می باشد. که این بخاری ها با سوخت گاز یا سوخت نفت کار می کند. از رایج ترین دستگاه های تولید گرمایش به طور مستقیم؛ هم می توان به دستگاه های گرمایش حرارتی اشاره کرد. این دستگاه برای گرمایش سالن و سوله های بزرگ صنعتی یا گرمایش محیط هایی با متراژ بالا و یا گرمایش انبارهای نگهداری کاربرد دارد. بخاری های حرارتی بازدهی خوبی دارد و گرمایش را به طور یکنواخت در تمامی بخش های محیط منتقل می کند. همچنین بخاری‌های حرارتی، قدرت بسیار بالایی دارند.

اما با توجه به میزان کارایی و بازدهی بالای آن ، از آنجایی که به منظور گردش هوای تازه و یا سرمایش نیاز به یک سیستم تهویه دیگری هم هست. این روش برای کاربران هزینه بر بوده و در اکثر موارد به دلیل شرایط اقتصادی انتخاب نمی شود. در کنار پرهزینه بودن آن ها، می توان به محدودیت در تنظیم رطوبت، محدودیت در تنظیم دقیق دما، عدم تامین هوای تازه و تعمیرات و نگهداری دشوار اشاره کرد.

تذکر مهم در مورد نحوه گرمایش سوله های صنعتی: در صورتی که قصد دارید که با استفاده از بخاری های حرارتی، گرمایش سوله صنعتی را ایجاد کنید. دقت داشته باشید که بخاری ‌های شعله مستقیم نباید در ساختمان‌های بسته و انباری ‌هایی که حاوی مواد اشتعال زا هستند مورد استفاده قرار بگیرند. حواستان را خوب جمع و جور کنید و از قرار گرفتن مواد اشتعال ‌زا در نزدیکی بخاری شعله باز جلوگیری کنید. در غیر این صورت ممکن است همین بی احتیاطی موجب افزایش خطر آتش‌ سوزی ‌شود. و خسارات زیادی را با خود به بار بیاورد.

ایجاد گرمایش برای سوله با استفاده از بخاری با حرارت غیر مستقیم

یکی دیگر از روش های گرمایش سوله های صنعتی، استفاده از بخاری هایی با حرارت غیر مستقیم است. بخاری‌ های شعله غیر مستقیم را می توان از دستگاه ‌های گرمایشی ایمن به شمار آورد. به همین جهت این نوع از بخاری ‌ها برای گرمایش انباری گزینه بسیار مناسبی هستند. و کاربردهای فراوانی در ساختمان ‌ها، سالن های بزرگ و مکان ‌های صنعتی دارند. از این نوع بخاری‌ها را می توان با خیال راحت در فضای بسته نیز استفاده کرد و از گرمای مطبوع آن نهایت بهره را برد.
بیشتر بخوانید : قیمت کوره هوای گرم / بخاری صنعتی چیست ؟ / سیستم گرمایشی برای استخر / سیستم گرمایشی برای سالن ورزشی / تولید کننده سیستم گرمایشی تابشی / سیستم گرمایشی برای مرغداری / سیستم گرمایش برای گلخانه 

یونیت هیتر، سیستم گرمایشی با حرارت غیر مستقیم:

یکی از انواع سیستم های گرمایشی با حرارت غیر مستقیم، یونیت هیتر ها می باشند. خوب است بدانید که هیترها برای گرم کردن سوله ‌ها و انباری های کوچک ‌تر کاربرد بیشتر و بهتری دارند. این وسیله گرمایشی برای ایجاد گرمایش سوله های بزرگ کارایی خوبی ندارد.

یونیت هیترها از یک کویل مسی و یک فن تشکیل می شوند. ساختار گرمایش این نوع بخاری به این شکل است که آب گرم یا بخار داغ وارد کویل می شود. و یک فن هوای داخل سوله یا سالن را از اطراف کویل عبور می دهد. سپس هوا در اثر برخورد با سطح داغ کویل، گرم شده و در سالن سوله پخش می شود.

از مهمترین ویژگی این نوع سیستم گرمایشی برای سوله این است که قدرت و توان بالایی در پرتاب هوا دارد اشاره کرد. و به دلیل ارتفاع سقف سوله ها و محیط بزرگ آن ها، این نوع سیستم گرمایشی بسیار کارآمد واقع می شود.

هواساز و چیلر، سیستم گرمایشی با حرارت غیر مستقیم

هواساز و چیلر، سیستم گرمایشی با حرارت غیر مستقیم

تا به اینجای مقاله شما را با نحوه گرمایش سوله های صنعتی آشنا کردیم. اما از دیگر روش های ایجاد گرمایش سوله به روش حرارت غیر مستقیم؛ استفاده از هواساز و چیلر می باشد. هواساز (ایرواشر) دستگاهی است که گرمایش را توسط بویلر و کویل آبگرم ایجاد می کند. این دستگاه باید در بیرون از سالن یا سوله نصب شود و با کانال کشی به داخل سوله راه می‌یابد. از بزرگترین مزیت ایرواشر و چیلر توانایی تنظیم دقیق رطوبت هوای ورودی توسط آن است. در صورتی که سوله در مناطق گرم و خشک ایجاد شده است؛ پیشنهاد می کنیم از این نوع سیستم گرمایش بهره ببرید.

زنت، سیستم گرمایشی با حرارت غیر مستقیم

یکی دیگر از سیستم های گرمایش سوله های صنعتی، استفاده از سیستم زنت است. این سیستم هم مانند ایرواشر عمل گرمایش را توسط کویل آب گرم و بویلر یا پکیج انجام می‌دهد. تنها عیب این دستگاه ‌ها این است که نمی ‌توانند مقدار رطوبت را تنظیم کنند.

ایجاد گرمایش برای سوله های صنعتی با استفاده از بخاری های برقی

از دیگر روش های گرم کردن سوله های صنعتی، استفاده از بخاری های برقی و بزرگ می باشد. بخاری ‌های برقی در اندازه ‌ها و طرح‌ های مختلفی در بازار وجود دارند. اما بهتر از این نوع سیستم گرمایشی برای سالن و سوله های کوچکتر استفاده شود. چرا که قدرت و توان بالایی ندارد و بازدهی آن ها در سوله های صنعتی بزرگ به تبع کم می شود.

مزیت اصلی این نوع سیستم گرمایش برای سوله های صنعتی این است که هزینه‌ ی نصب آن ها بسیار کمتر از بخاری‌های نوع دیگر می باشد. در این بین بخاری ‌های تابشی برقی یکی از بهترین دستگاه‌ های گرمایشی به شمار می‌آیند. این مدل بخاری ‌ها برای گرم کردن سوله ‌ها و انباری ‌های کوچک بسیار ایده آل هستند. جالب است بدانید که بخاری‌ های تابشی برای گرم کردن افراد و اشیا از تابش اشعه‌ ی مادون قرمز بهره می ‌برند. این نوع سیستم های گرمایشی، اغلب به صورت تیوپی و مستطیلی طراحی می‌ شوند و در انواع مختلفی مانند بخاری تابشی دیواری یا پلاک ‌های آویزان از سقف می توان تهیه کرد.

آشنایی با برخی از مزیت های گرم کردن سوله با سیستم گرمایش تابشی:
  • جلوگیری ذرات و گرد و غبار
  • ایجاد گرمایشی یکنواخت در سالن سوله
  • امکان جهت دهی به مسیر گرمایش
  • سرعت بالا در ایجاد گرمایش برای سالن ها و سوله های بزرگ
  • عدم نیاز به سیستم انتقال دهنده گرمایش مثل لوله و کانال
  • کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی سیستم گرمایشی تایشی
انتخاب بهترین سیستم گرمایشی و نحوه گرمایش سوله های صنعتی

تا اینجا شما با انواع روش های ایجاد گرمایش برای سالن های بزرگ و سوله های صنعتی آشنا شدید. همچنین با نحوه گرمایش سوله های صنعتی نیز آشنا شدید. اکنون شما می توانید برای گرمایش سوله ی خود از هر یک از روش های بالا بهره ببرید. اما قبل از آن باید ، شرایط سوله، مساحت سوله، میزان گرمایش مورد نیاز، بودجه، حوه‌ی عایق بندی سوله و … را در نظر بگیرید و مطابق با آن ها یکی از سیستم های گرمایش را انتخاب کنید. ما در این پست سعی کردیم تمام موارد مورد نیاز شما را عنوان کنیم. اما در صورتی که سوالی دارید که پاسخ آن را دریافت نکرده اید کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ما شما را در انتخاب بهترین مدل و نحوه گرمایش سوله های صنعتی راهنمایی می کنیم.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *