بهترین سیستم تهویه اتاق عمل

ویژگی های بهترین سیستم تهویه اتاق عمل

بهترین سیستم تهویه اتاق عمل

چرا به سیستم تهویه اتاق عمل نیاز داریم؟ قیمت خرید سیستم های مناسب تهویه هوای اتاق جراحی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ ویژگی های سیستم تهویه اتاق عمل شامل چه مواردی می شود؟ یکی از مهمترین ملزومات و تجهیزات برای بیمارستان ها و مراکز درمانی به ویژه اتاق عمل و بخش مراقبت های ویژه (ICU)، تعبیه بهترین سیستم تهویه می باشد. به جرات می توان گفت بدون داشتن سیستم تهویه اتاق عمل، در کار پزشکان اختلال پیش می آید. چرا که کار آن ها باید در بهداشتی ترین حالت ممکن انجام شود. اکنون به دلیل اهمیت داشتن بهترین سیستم تهویه اتاق عمل، لازم دانستیم تا شما را انواع فن تهویه مناسب برای بیمارستان ها و کلیه مراکز درمانی، استانداردها و مشخصات فنی آن ها آشنا کنیم.

علت ضرورت داشتن بهترین سیستم تهویه اتاق عمل و دیگر بخش های بیمارستان

همانطور که گفته شد، بیمارستان‌ها به ویژه بخش هایی مثل اتاق عمل، بخش های مراقبت ویژه، بخش های بیماری های خاص و …  نیازمند داشتن تهویه هوا هستند. چرا که با وجود تهویه مناسب ذرات و آلودگی‌های محیطی که عامل بسیار خطرناک برای بیماران وجود دارند. زیرا با استفاده از سیستم تهویه به طور کامل ذرات خطرناک موجود در هوا از بین می روند. البته اینکه می گوییم به طور کامل، بستگی به این دارد که شما از کدام نوع از سیستم تهویه هوا برای اتاق عمل و دیگر بخش های استفاده کرده اید. چرا که سیستم تهویه انواع زیادی دارد که جهت استفاده در بیمارستان باید بهترین و مناسب ترین نوع آن باید خریداری شود. به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید بهترین سیستم نهویه اتاق عمل را خریداری نمایید تا کارایی بهتر و بیشتری داشته باشید.

در صورتی که فضای اتاق عمل و یا اتاق بیماران خاص، تهویه مناسب نداشته باشد؛ نه تنها در تنفس آن ها مشکل ایجاد می شود. بلکه باعث می ‌شود که عفونت، باکتری، میکروب و مواد سمی در فضای اتاق عمل و دیگر بخش ها پخش شوند. پس با طراحی یک سیستم تهویه مطبوع مناسب برای اتاق عمل، از پخش عفونت‌ها و باکتری ها در حین انجام عمل جراحی جلوگیری کنید.

علت ضرورت داشتن بهترین سیستم تهویه اتاق عمل و دیگر بخش های بیمارستان

ضرورت وجود سیستم تهویه هوا اتاق عمل برای جراحان چیست؟

همانطور که در بالا خواندید، از مهم ترین دلایل نصب سیستم تهویه اتاق عمل، از بین بردن کلیه میکروب ها و عدم اختلال در تنفس است. علاوه بر این وجود سیستم تهویه اتاق عمل برای کارکنان اتاق عمل نیز ضرورت پیدا می کند. چرا که هنگام جراحی در اتاق عمل، گازهای بیهوشی از جمله نیتروس اکساید و هالوتان و انتشار بخارات هالوژنه در محیط اتاق جراحی  پخش می شود و استنشاق آن ها خطرات زیادی را برای جراحان ایجاد می کند. از جمله خطراتی ناشی از استنشاق گازهای بیهوشی برای کارکنان اتاق عمل، می توان به کاهش کارایی مغز، کاهش توانایی بینایی و شنوایی، کم خونی مگالوبلاستیک  (در دراز مدت) افزایش سقط های خود به خودی و بیماری های کبدی و کلیوی اشاره کرد. بنابراین ضرورت نصب و استفاده از سیستم تهویه اتاق عمل برای کارکنان اتاق عمل نیز ضرورت دارد.

انواع سیستم های تهویه در اتاق عمل کدامند؟

از بهترین سیستم تهویه اتاق عمل می توان به سیستم هواساز چیلر تراکمی، سیستم هواساز هایژنیک ( سیستم هواساز بهداشتی)، اگزاست فن، روفتاپ پکیج و فن کویل اشاره کرد. که در بین این هواساز ها، سیستم تهویه هایژنیک محبوبیت زیادی در صنعت پزشکی دارد. اما بهترین گزینه برای هر بیمارستان و اتاقی متفاوت می باشد. برای اینکه بهترین خود را انتخاب کنید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره کارشناسان ما جهت خرید بهترین سیستم تهویه اتاق عمل بهره مند شوید.

هواساز هایژنیک مناسب ترین نوع تهویه هوا اتاق عمل

از بین انواع هواساز های موجود در بازار، هواساز هایژنیک؛ کاربرد و بازدهی بالایی در بیمارستان ها به ویژه اتاق عمل دارد. در این نوع تهویه هوا، تمامی پارامتر های مهم یک هواساز، رعایت شده است. این سیستم مجهز به فیلتر هپا می باشد. فرآیند کار در هواساز هایژنیک اتاق عمل، به این صورت که در ابتدا هوای پاک و تمیز را از طریق رد شدن از چند فیلتر، از جمله فیلتر های سیمی و کیسه ای با قابلیت جذب ذرات تا 95% و فیلتر هپا با قابلیت جذب ذراتی به قطر 0.3 میکرون، Fine Filter و Pre Filter وارد محیط اتاق عمل می کند. لازم به ذکر است که در هواساز سوپر هایژنیک از طریق عبور از فیلتر Ulpa با قابلیت جذب ذراتی به قطر 0.12میکرون می توان بازدهی را به شدت بالاتر برد.

در طراحی سیستم تهویه هوا هایژنیک و سوپر هایژنیک جهت پاکسازی هوای درون اتاق عمل، سیستم تمیز باید میزان هوای برگشتی و هوای اگزاست و فشار مثبت اتاق ها محاسبه شود. و بر اساس تعداد فیلترهای hepa در سقف، کف یا دیواره ها میزان افت فشار فن داخل هواساز برآورد شود تا سایز هواساز معلوم شود.

ویژگی های هواساز هایژنیک چیست؟
  • رطوبت زدایی قوی
  • فیلترینگ مرحله ای
  • بدون هیچگونه صدا و  لرزش
  • دارای کویل های با راندمان بالا
  • دارای مواد آب بندی ضد باکتریایی
  • ایجاد هوایی پاک، به طور یکنواخت
  • دارای ساختاری مناسب مطابق با استاندارد های جدید
آلودگی های اتاق عمل که با بهترین تهویه هوا از بین می رود:

شما با نصب بهترین تهویه هوا اتاق عمل می توانید ریزترین ذرات معلق در هوا را خارج کنید. از جمله این آلودگی و ذرات بسیار زیر می توان به میکروارگانیسم ها، گرد و غبار، آئروسل، پرز، سلول های پوست، قطرات تنفسی و … اشاره کرد. پس نصب تهویه هوا در اتاق عمل امری ضروری است که مزایای بی شماری را دارد. پس نصب یک تهویه مناسب را به شما توصیه می کنم.

استاندارد های لازم برای انتخاب و خرید سیستم تهویه اتاق عمل چیست؟
  1. کار تعویض هوا در ساعت باید بین 15 تا 25 بار در ساعت انجام شود.
  2. اکیدا نصب هرگونه سیستم گرمایشی از جمله بخاری و کولر گازی، ممنون می شود.
  3. سیستم تهویه اتاق عمل باید از ورودی هوای آلوده اطراف اتاق عمل به آن جلوگیری کند.
  4. هوا اتاق عمل بایستی از سقف وارد شود و از دریچه هایی نزدیک کف اتاق عمل، خارج گردد.
  5. برای تهویه مناسب، توصیه می شود درجه حرارت اتاق عمل در 22 درجه سانتیگراد حفظ شود.
  6. جریان هوا در اتاق عمل باید طوری باشد که با وارد شدن هوای تمیز از طریق تهویه، به داخل اتاق عمل، همزمان، هوای کثیف از آن خارج شود.
  7. تمامی سیستم های تهویه در بیمارستان، حداقل  باید 2 لایه فیلتر داشته باشند. درصد بازدهی فیلتر لایه اول بیشتر از 30 و فیلتر دوم، بیشتر از 90 باشد.
  8. طبق استاندارد تهویه اتاق عمل،  فشار هوا در اتاقی که عمل جراحی در آن صورت می گیرد بایستی از فشار هوای قسمت های نیمه تمیز بیشتر باشد.
  9. جهت تهویه مناسب باید رطوبت هوای اتاق عمل بین 40 تا 60 باشد. که این رقم بستگی به نوع عمل، حرارت هوا و استفاده از گازهای بیهوشی متغیر خواهد بود.
  10. توصیه می شود که اتاق عمل طوری طراحی شود که عاری از هرگونه گوشه های تیز باشد تا از چرخش جریان یا جمع شدن گرد و خاک در آن مناطق، جلوگیری شود.
  11. وجود فیلترهای مخصوص جداسازی گرد و غبار هوا و همچنین فیلترهای جذب کننده باکتری در سیستم تهویه بسیار ضروری است. (این فیلتر ها در تهویه هایژنیک تعبیه شده است.)

استاندارد بهترین سیستم تهویه اتاق عمل

انواع سیستم های تهویه مطبوع در اتاق عمل از نظر طراحی
  • سیستم جریان هوای مغشوش
  • سیستم های عمودی با پرده های هوا
  • سیستم جریان آرام که به صورت افقی قرار می گیرند.
  • سیستم جریان آرام که به صورت عمودی قرار می گیرند.
پارامترهای بهترین تهویه اتاق عمل
  • انتقال هوای تمیز
  • عدم نشت پذیری
  • عدم تولید صدا
  • هوای بدون بازگشت
  • توزیع هوای یکنواخت
  • کنترل دما در هر شرایط هوایی
  • داشتن مناسبترین فیلتراسیون ها
  • کنترل رطوبت و فشار نسبی اتاق عمل
فیلتر هپا اتاق عمل چیست؟

یکی از فیلترهای تعبیه شده در سیستم تهویه اتاق عمل، فیلتر هپا ( High Efficiency Particulate Air ) می باشد. فیلتر هپا از الیاف های فایبرگلاس، پوشال یا حصیر و فشردن آن ها ساخته می شود. که به صورت تصادفی در هم تنیده شده اند. قطر الیاف‌های فوق بین ۰/۵ تا دو میکرون است. قاب دور فیلترهای هپا اتاق عمل از آلومینیوم آب دیده تشکیل شد و یک لایه حفاظتی هم در سمت هوای تمیز تعبیه شده است. در تهویه هایی که از فیلتر هپا مجهز شده اند. ذرات معلق با برخورد به بافت متراکم فیلتر هپا در آن جاگیر می ‌شوند و هوای تمیز و عاری از هرگونه آلودگی با حرکت منحنی از راه‌های باز میان فیلتر عبور می ‌کنند. در این مقاله شما توانستید که با برخی از مهمترین ویژگی های بهترین سیستم تهویه اتاق عمل بیشتر آشنا شوید.

درصد فیلتراسیون ذرات با قطر ۰.۳ میکرون

 کلاس فیلتر نوع فیلتر
 ۸۵ H10 HEPA
 ۹۵ H11 HEPA
 ۹۹.۵ H12 HEPA
 ۹۹.۹۵ H13 HEPA
 ۹۹.۹۹۵ H14 HEPA

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *