سیستم تهویه مطبوع و هر آنچه راجب به آن باید بدانید

سیستم تهویه مطبوع چیست؟

سیستم تهویه مطبوع همان دستگاه هایی هستند که می توانند دما و میزان رطوبت هوا را کنترل کنند. دستگاه های سرمایشی، گرمایشی و یا چند کاره ای که وجودشان برای هر محیطی چه مسکونی و چه صنعتی و تجاری بسیار ضروری می باشد. در حقیقت باید در هر محیطی، سیستمی وجود داشته باشد. تا عملیات تهویه هوای محیط را انجام دهد.

تا در گرم ترین و سردترین روزهای سال، هوای مطبوع و دلپذیری را برای افراد حاضر در محیط فراهم کند. اکنون برای تهویه هوا، سیستم های متنوعی در بازار موجود هستند. که هر کدام مزیت ها و معایب خاص خودشان را دارند. اکنون به دلیل اهمیت وجود سیستم های تهویه مطبوع، در این پست به سراغ بررسی تک تک آن ها رفته ایم. پس برای اینکه در مورد انواع سیستم های تهویه مطبوع اطلاعات زیادی کسب کنید در ادامه همراه ما باشید.

انتخاب بهترین سیستم های تهویه مطبوع

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، سیستم های تهویه مطبوع بسیار زیادی در بازار وجود دارند. که با توجه به نیاز کاربران، نوع آن ها، برند، میزان تکنولوژی پیاده سازی در آن ها، عملکرد، سطح استاندارد و … قیمت های متفاوتی دارد.

همچنین با بالا رفتن هزینه های انرژی و بالا رفتن اهمیت موضوع صرفه جویی در مصرف سوخت، برق و آب در جوامع امروزی میزان استفاده این تجهیزات از انرژی نیز یکی از موارد مهم و بسیار تاثیرگذار در انتخاب مناسب ترین سیستم تهویه مطبوع در محیط های مسکونی، تجاری و به ویژه صنعتی می باشد.

حال جدا از این عوامل که بر روی انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع تاثیر می گذارد. باید قبل از خریداری آن، به یک سوال بسیار مهم پاسخ دهید. و طبق نیاز ها، از میان انواع سیستم های تهویه مطبوع در هر دسته، دست روی بهترین آن ها بگذارید. پس به سوال زیر پاسخ دهید.

انتخاب بهترین سیستم های تهویه مطبوع

هدف شما از خرید سیستم تهویه مطبوع چیست؟

آیا هدف شما از خرید سیستم تهویه مطبوع، ایجاد هوایی دلپذیر برای انسان است؟ یا خیر می خواهید برای یک سالن و یا سوله بزرگی، جهت پرورش دام و طیور اقدام به خرید سیستم تهویه هوا کنید! و یا هدف از خرید آن؛ ایجاد هوایی بدون گرد و غبار برای یک محیط صنعتی می باشد؟ و یا نه برای گلخانه و گیاهان نیاز به سیستم تهویه دارید؟!

جواب به این پرسش واقعا اهمیت زیادی دارد. تا جایی که انتخاب نادرست برای خرید سیستم تهویه مطبوع؛ می تواند خسارت هایی را به بار آورد. پس همین حالا هدف خود را مشخص کنید. و طبق آن مطالبی که در ادامه در اختیار شما قرار داده ایم؛ شروع به تحلیل کنید. که آیا این سیستم تهویه مطبوع به دردتان خواهد خورد یا خیر! پس با هم ادامه مطلب را می خوانیم. تا بهترین و مناسب ترین گزینه خود را پیدا کنید.

آشنایی با انواع سیستم های تهویه هوای مطبوع

همان طور که گفته شد؛ تهویه مطبوع به سیستمی گفته می‌ شود که بتواند رطوبت ،دما و سرعت جریان هوا را کنترل کند. و هوای دلپذیری را برای محیط ایجاد کنند. سیستم های تهویه مطبوع معمولاً شامل:

  • سیستم های سرمایشی
  • سیستم های گرمایشی
  • سیستم های دو کاره ( سرمایشی – گرمایشی)
بررسی انواع سیستم های سرمایشی به عنوان یکی دستگاه های تهویه مطبوع

سیستم های سرمایشی یکی از انواع دستگاه های تهویه مطبوع؛ محسوب می شوند. که همانطور که از نامشان مشخص است؛ وظیفه پایین آوردن دمای محیط را بر عهده دارند. این سیستم ها خودشان به دو دسته تبخیری و تبریدی تقسیم می شوند.

که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. از جمله سیستم های سرمایشی تبخیری، می توان به کولر آبی، زنت ، چیلر، ایرواشر و…. را نام برد. و از جمله سیستم های تبریدی کولر گازی می باشد.

آشنایی با کولر آبی، رایج ترین سیستم تهویه مطبوع

کولر آبی جز رایج ترین دستگاه های سرمایشی و تهویه مطبوع محسوب می شود. که بر اساس سیستم تبخیری فرایند خنک سازی محیط را انجام می دهند. این کولر ها بسته به نوع فن و واسط تبخیری که درونشان تعبیه می شود.

به انواع مختلفی از جمله، کولر آبی با فن اکسیال ، کولر آبی با فنر سانتریفیوژ، کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی تقسیم می شوند. که از بین این ها، کولر آبی سلولزی سانتریفیوژ در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. و طرفداران زیادی نیز دارد.

آشنایی با کولر گازی، از دیگر سیستم های محبوب تهویه مطبوع

کولر گازی هم به نوبه ی خودش، طرفداران زیادی دارد. این سیستم که بر اساس عمل تبرید؛ عمل خنک سازی را انجام می دهند. انواع مختلفی از جمله؛ کولر گازی اسپلیت؛ کولر گازی پرتابل، داکت اسپلیت، کولر گازی پنجره ای، سقفی و ایستاده با ظرفیت های متفاوتی دارند. البته کولر گازی اسپلیت را می توان در دسته سیستم های دو کاره در نظر گرفت چرا که این دستگاه در روزهای سرد سال قابلیت تولید هوای گرم را نیز دارد.

بررسی انواع سیستم گرمایشی تک کاره، به عنوان سیستم های تهویه مطبوع

شوفاژ با دیگ آب گرم و پکیج دیواری از جمله دستگاه هایی هستند که در سرد ترین روزهای سال؛ توانایی تولید هوای گرم را دارند. از دیگر سیستم های گرمایشی می توان به شومینه، بخاری برقی و گازی، گرماتاب و گرمایش از کف اشاره کرد. که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی برای دارند.

رایج ترین سیستم گرمایشی می توان به بویلر ها و پکیج های دیواری اشاره کرد. که در محیط های مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. بازده پکیج های دیواری سبب شده است که به عنوان مناسب ترین گزینه برای ساختمان های بزرگ و لوکس به شمار رود. البته لازم به ذکر است که قیمت این سیستم ها نیز بیشتر می باشد.

بررسی انواع سیستم دو کاره، به عنوان سیستم های تهویه مطبوع

چیلر، مینی چیلر، فن کویل، سیستم VRF و هواساز و همچنین کولر گازی اسپلیت از جمله سیستم هایی هستند که توانایی ایجاد سرمایش و گرمایش و همچنین تنظیم رطوبت محیط را دارند. این دستگاه ها از دو سیستم مجزای زمستانی و تابستانی به صورت همزمان استفاده می کنند. و به دلیل اینکه دما و رطوبت را در هر شرایط آب و هوایی مطبوع می کند.

برای کارفرمایان گزینه مناسبی به نظر می رسند. چرا که دیگر از پرداخت هزینه های اضافه برای خرید دستگاه های مجزا در امان می شوند. البته باید بگوییم که بازدهی آن ها آنچنان بالا نیست که بتوان در مناطق فوق گرمسیر و سردسیر از آن ها استفاده کرد . ولی به طور کلی در سایر مناطق استفاده از سیستم دو فصلی رواج بیشتری دارند. و به خوبی هوا را مطبوع می کنند.

کدام سیستم تهویه مطبوع را خریداری کنیم؟

تا اینجا با انواع مختلف سیستم های تهویه مطبوع هوا آشنا شدید. اکنون با توجه به شرایط اقلیمی و نوع هدف خود یکی از آن ها را می توانید از شرکت ما تهیه کنید. در صورتی که در یک شرایط آب و هوای شرجی سکونت دارید؛ اصلا به سراغ سیستم های تبخیری مثل کولر آبی و یا ایرواشر نروید. و یا در صورتی که برای برای محیط صنعتی خود به دنبال یک سیستم تهویه مطبوع مناسب می گردید.

دور کولر گازی را خط قرمز بکشید. چرا که مصرف برق این دستگاه ها خیلی بالاتر از دیگر سیستم ها می باشد. و اصلا مقرون به صرفه نیست و یا در مثالی دیگر برای محیط های که به کوچکترین ذرات و گرد و غبار مثل مراکز درمانی، آزمایشگاهی و تولیداتی حساس هستند؛ به سراغ سیستم هایی همچون چیلر و یا زنت بروید. چرا که در این دستگاه های دو کاره می توان از فیلتراسیون های قوی تری استفاده کرد.

آخرین سخن درباره انتخاب سیستم تهویه مناسب

اکنون برای خرید هر کدام از سیستم های تهویه مطبوع از جمله، کولر آبی، کولر گازی، فن ها، هواکش ها، چیلر، زنت، ایرواشر و … به دنبال مرکز و تولید کننده ای معتبر می گردید؛ روی سهند هواساز حساب کنید. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. با کارشناسان ارتباط برقرار کنید. و در آخر بهترین سیستم تهویه مطبوع را خریداری کنید و از تصمیم خود راضی باشید. ما همیشه در پی آن هستیم که به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *