آشنایی با رطوبت ساز صنعتی

رطوبت ساز صنعتی و هر آنچه راجب به آن باید بدانید.

مطالبی در مورد رطوبت ساز صنعتی

دستگاه رطوبت ساز صنعتی یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای بعضی از سالن های صنعتی از جمله، سالن پرورش قارچ، گلخانه ها، سالن مرغداری و … می باشد. که در بازار، انواع زیادی از آن وجود دارد. در صورتی که شما هم قصد راه اندازی یک سالن صنعتی را دارید. پس باید به فکر خرید رطوبت ساز بروید. بسته به نوع فعالیت و حوزه کسب و کاری خود باید بهترین و مناسب ترین رطوبت ساز صنعتی را انتخاب و خریداری کنید. اکنون ما در اینجا با شما هم هستیم تا جهت خرید رطوبت ساز سالن قارچ، رطوبت ساز سالن مرغداری؛ رطوبت ساز گلخانه و … به شما کمک کنیم.

دستگاه رطوبت ساز صنعتی چیست؟

همانطور که از اسم این دستگاه رطوبت ساز مشخص است، این دستگاه، وظیفه ایجاد رطوبت مورد نیاز برای سالن ها و محیط های صنعتی را دارد. که در بازار با نام بخور سرد و گرم نیز شناخته شده است. و بسته به نوع محصولی که در سالن پرورش داده می شود؛ باید بهترین و مناسب ترین نوع رطوبت ساز صنعتی را انتخاب و خریداری کرد. چرا که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی برای خود دارند.

مزیت های دستگاه رطوبت ساز صنعتی چیست؟
  • با استفاده از دستگاه رطوبت ساز می توان به راحتی محیط را خنک و یا گرم کرد.
  • با استفاده از دستگاه رطوبت ساز، رطوبت مورد نیاز برای یک محیط خشک تامین می کنند.
  • تمامی دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک صنعتی کاملا بی صدا، بدون لرزش و ضد زنگ هستند.
  • با استفاده از دستگاه رطوبت ساز صنعتی می توان هوای تصفیه ای شده ای برای محیط ایجاد کرد.
  • از سیستم رطوبت ساز می توان در صنایع مختلفی از جمله، دستگاه ایرواشر، چیلر و هواساز و … استفاده کرد.
کاربرد دستگاه رطوبت ساز صنعتی چیست؟

کار اصلی دستگاه های رطوبت ساز، تولید رطوبت و مه، با کیفیت های مختلف می باشد و همچنین به روش های متفاوت می باشد. که بر این اساس کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارند. به طور مثال دستگاه مه پاش برای ایجاد رطوبت و هوای مطلوب در سالن های کشت و پرورش قارچ، گلخانه، سردخانه، سالن مرغداری، سالن دامداری ،انواع انکوباتور و آزمایشگاه و کارخانه های چای سازی و نساجی و البته انواع چاپخانه ها، صنایع بتن سازی، آزمایشگاه های بتن، صنایع خودرو سازی، سالن رنگ آمیزی خودرو، سالن تولید سیگار، انبار توتون و تنباکو و … کاربرد دارد.

انواع دستگاه های رطوبت ساز موجود در بازار

دستگاه ‌های رطوبت ساز صنعتی به سه نوع، رطوبت ساز پروانه ای، رطوبت ساز پروانه‌ ای، رطوبت ساز نازِلی (شلنگی) و رطوبت ساز التراسونیک تقسیم می شوند. که از بین انواع دستگاه های معرفی شده، رطوبت سازهای پروانه‌ ای به عنوان دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ، سالن مرغداری و بعضی دیگر از صنایع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه عملکرد رطوبت ساز پروانه ای چگونه است؟

در ابتدا منبع آب دستگاه رطوبت ساز پروانه ای، به کمک یک شناور به اندازه کافی از آب پر می شود. سپس به کمک یک پمپ پرفشار، آب درون مخزن، به سمت پروانه دستگاه رطوبت ساز صنعتی هدایت می شود. و روی پره های آن پاشش می یابد. سپس دیسک یا همان پروانه دستگاه رطوبت ساز، با سرعت بسیار زیادی می چرخد. که در اثر برخورد آب با پره های در حال چرخش، قطرات آب پودر شده و شکل مه به خود می گیرند. سپس با استفاده از قطعه حلزونی رطوبت ساز، قطرات درشت آب از مه می شوند.

قسمتی دیگر به نام فشار شکن نیز در رطوبت ساز دیسکی طراحی شده است. که وظیفه قطره گیری را برعهده دارد. در آخر مه با نیروی پرتابی فن با هوا مخلوط می شود و به  به بیرون پرتاب می شود. و باعث افزایش رطوبت محیط اطراف می شود. همانطور که گفته شد این دستگاه به عنوان یکی از مناسبترین دستگاه های رطوبت ساز سالن قارچ و گلخانه محسوب می شود. در صورتی که قصد خرید دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ، رطوبت ساز گلخانه، دستگاه رطوبت ساز صنعتی برای پرورش طیور دارید، این نوع دستگاه بهترین گزینه برای شما می باشد.


برای اطلاعات بیشتر در مورد رطوب ساز پروانه ای کلیک کنید

نحوه عملکرد دستگاه رطوبت ساز نازلی چگونه است؟

نحوه عملکرد دستگاه رطوبت ساز نازلی چگونه است؟

رطوبت ساز نازلی، دستگاهی است که از طریق پراکندن ذرات ریز آب در فضا، رطوبت محیط را افزایش می دهند. به تبع آن باعث ایجاد فضای مطبوع در محیط می شود. تمامی دستگاه های رطوبت ساز نازلی از یک مکانیزم واحد تبعیت می کنند. به این شکل که آب مورد نیاز از یک منبع تغذیه با استفاده از لوله های ارسال آب، به سمت نازل ها حرکت می کند. و با استفاده از پمپ فشار و الکتروموتور و نازل های دیگر، به صورت قطرات ریز در فضا پخش می شوند.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد رطوبت ساز نازلی کلیک کنید

آشنایی با اجزای اصلی دستگاه رطوبت ساز

در بخش بالا به طور کلی با مکانیزم دستگاه رطوبت ساز آشنا شدید. در اینجا می خواهیم وظایف تک تک اجزای دستگاه رطوبت ساز صنعتی را با هم بررسی کنیم. با ما باشید تا با تک تک اجزای این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

پمپ پیستونی فشار بالا

پمپ فشار بالا، از اجزای اصلی دستگاه رطوبت ساز صنعتی می باشد. که وظیفه تامین انرژی و فشار مورد نیاز برای انتقال آب را بر عهده دارد. که در اندازه های مختلف و فشار های گوناگون توسط تولید کنندگان ساخته می شوند.

شیر تنظیم فشار

شیر تنظیم فشار وظیفه کنترل فشار خروجی پمپ را برعهده دارد. یعنی اینکه به وسیله ی این دستگاه، فشار خروجی پمپ متناسب با نیاز تنظیم می شود. این قطعه وظیفه مهمی بر عهده دارد. چرا که تنظیم استاندارد و مناسب فشار باعث عدم خرابی نازل مه پاش و سایر اجزای آن می شود.

فیلتر آب رطوبت ساز

کار فیلتر آب در دستگاه رطوبت ساز صنعتی، تصفیه آب ورودی به پمپ می باشد. با کار این قطعه، از ورود ذرات جامد ریز موجود در آب به داخل پمپ جلوگیری می شود. و این عمل باعث افزایش دوام مه پاش می شود.

شلنگ های پر فشار

همانطور که با کاربرد شلنگ آشنا هستید؛ این قطعه باید آب پر فشار را به نازل مه پاش برساند.

نازل مه پاش رطوبت ساز صنعتی

از مهم ترین قطعات دستگاه رطوبت ساز، نازل مه پاش می باشد. و کار اصلی پاشیدن آب به هوا را نازل ها بر عهده دارد. این نازل ها در ابعاد 0.1 تا 0.5 میلی متر ساخته می شوند.

سختی گیر رطوبت ساز صنعتی

از دیگر قطعات اصلی دستگاه رطوبت ساز، سختی گیر است. که املاح و سختی های آب را دریافت می کند. تا نازل بر اثر ته نشین شدن آن ها و رسوب گیری، از کار نیفتند.

دماسنج و رطوبت سنج

دماسنج و رطوبت سنج دستگاه رطوبت ساز، دما و رطوبت محیط را کنترل می کند. در واقع این قطعات به سیستم مه پاش دستور لازم جهت کنترل سیستم را می دهند.

بُرد کنترل

برد کنترل، جز اصلی ترین قطعات دستگاه های الکترونیکی می باشد. که وظیفه آن روشن و خاموش کردن خودکار سیستم مه پاش است.

عملکرد رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک یکی از بهترین دستگاه های تولید بخار سرد می باشد. که بر اساس تغییر فرکانس و سیستم پیچیده ی و منحصر به فرد خود می تواند رطوبت مورد نیاز آزمایشگاه ها، گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ ، سالن های مرغداری و… را تامین نماید. از آنجا که در دستگاه رطوبت ساز التراسونیک بخار آب با تغییر نوسان تولید می شود.

به تبع آن، نیازی به افزایش دمای آب و یا جوشانده آب ندارد و می تواند به صورت آنی رطوبت تولید کنند. و دیگر نیاز به منتظر شدن برای به جوش آمدن آب ندارند. کلیه سیستم ها و قطعات دستگاه رطوبت ساز التراسونیک ، الکترونیکی بوده و هیچ نوع قطعه مکانیکی از جمله پروانه و یا نازل در آن وجود ندارد. در قصد خرید دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ، دستگاه مه ساز برای سالن گلخانه و … دارید این نوع دستگاه مناسب است.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد رطوبت ساز التراسونیک کلیک کنید

کلام آخر درباره دستگاه رطوبت ساز که باید بدانید:

این دستگاه یکی از کاربردی ترین مدل دستگاه در بیشتر صنایع می باشد. دستگاه های رطوبت ساز در مدل های مختلفی در بازار موجود است. شما باید با توجه به نیاز خود و شرایط موجود بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین راهنمای شما برای خرید دستگاه رطوبت ساز صنعتی باشیم.

اما در صورتی که سوال بی پاسخی دارید و یا قصد خرید این دستگاه را دارید. کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ما بهترین و مناسب ترین گزینه را به شما معرفی می کنیم.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *