آشنایی با کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل چیست؟چگونه کار می کند؟

راهنمای خرید کولر گازی پرتابل

یکی از محبوب ترین انواع سیستم های خنک کننده، کولر گازی پرتابل یا همان کولر گازی قابل حمل می باشد. علت آن را هم می توان از اسمش کشف کرد. اما در کنار اینکه کولر گازی پرتابل، قابل حمل و محدودیتی در نصب ندارد. مزیت ها و معایب دیگری هم دارد. که قصد داریم در این محتوا به طور کامل به آن ها بپردازیم. اکنون در صورتی که قصد خرید این مدل کولر گازی را دارید و می خواهید از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه همراه ما باشید.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل (portable air conditioner) که به کولر گازی قابل حمل هم در بازار معروف است، دستگاهی است که سرمایش و گرمایش مورد نیاز محیط را ایجاد می کند. کولرگازی پرتابل به آسانی قابل جابجایی می باشد. و در هر مکانی نصب می شود. به طوری که با خرید آن، دیگر از دردسرهای نصب اسپلیت و رو به رو شدن به مشکلات آن نیست. در واقع این کولرهای گازی برای مکان هایی که امکان سیم کشی و نصب یونیت های اسپلیت در آن وجود ندارد بسیار مناسب است. به طور مثال برای خنک کردن محیط های شرکتی کوچک، اتاقک ها، دفتر و یا خنک کردن هوای محیط خانه های کوچک بسیار کاربرد دارد.

تفاوت کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت در چیست؟

همانطور که می دانید، کولر گازی اسپلیت از دو بخش جداگانه به نام یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده است. که هر کدام از این بخش ها، اجزای دیگری دارند. اما در کولرهای گازی پرتابل دیگر خبری از این همه دم و دستگاه نیست. و تمامی قطعات از جمله، کندانسور، اواپراتور و … همه و همه در یک محفظه قرار گرفته اند. و این جز مهم ترین مزیت کولر گازی پرتابل محسوب می شود. مزیتی که باعث شده است برخی افراد به جای خرید کولر اسپلیت به سراغ خرید کولر گازی ها بروند.

تفاوت کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت در چیست؟

اگر جز این افراد هستید به سراغ خرید کولر گازی پرتابل بروید:
  • در صورتی که مدام در حال جا به جایی و اسباب کشی هستید، برای راحتی کار خود، به سراغ خرید کولر گازی آن هم از نوع پرتابل بروید.
  • در صورتی که در یک شرکت کوچک مشغول به کار هستید و از نبود هوای خنک، رنج می برید! با خرید این کولر گازی، می توانید محیط شرکت خود را خنک نگه دارید.
  • در صورتی که برای محیطی که در آن سکونت دارید؛ به دنبال یک سیستم خنک کننده مناسب می گردید. کولر گازی پرتابل می تواند بهترین گزینه برای شما می باشد.
  • در صورتی که مستاجر هستید و می خواهید با کمترین هزینه، برای منزل خود، یک سیستم سرمایشی و گرمایشی خریداری کنید. این مدل کولر گازی بهترین گزینه است.
  • در صورتی که صاحب یک مغازه کوچک هستید و هیچ مکانی برای نصب کولر آبی، کولر گازی اسپلیت و … پیدا نمی کنید. خرید این مدل کولر گازی برای شما بهترین تصمیم است.
ظرفیت کولر گازی چقدر است؟

کولر گازی پرتابل یا همان کولر گازی قابل حمل، در ظرفیت های پایینی تولید می شوند. و برای اتاق هایی که متراژ بسیار بالایی ندارند، بسیار مناسب هستند. در واقع علت ساخت این مدل کولر گازی هم همین است. یعنی کولر گازی طراحی شود که استفاده از آن در محیط های کوچک به راحتی امکان پذیر باشد. و بتواند در بهترین حالت ممکن هوا را خنک کنند. در واقع این نوع کولر گازی های به نحوی طراحی و تولید می شوند که بتوان برای یک اتاق ۲۰ الی ۳۰ متری گزینه مناسبی باشند.

نحوه کارکرد این مدل کولر گازی چگونه است؟

نحوه کارکرد کولرگازی پرتابل، فرق چندانی با کولر گازی اسپلیت ندارد. هر دو بر اساس سیستم تبرید استفاده می کنند. یعنی اینکه در کولر های گازی پرتابل، گاز به مایع و مایع را به گاز تبدیل می شود. و با این چرخه هوای محیط را خنک می کند. اساس عملکرد کولر گازی به این شکل است که هوای گرم (گاز) به مایع تبدیل می شود. و سپس با استفاده از هوای فشرده شده خنک کننده، دوباره به گاز تبدیل می شود. که این بار بسیار خنک است. بعد از آن سرمای تولید شده وارد محیط می شود. و گرمای محیط مجدد گرفته می‌ شود و این چرخه مداوم تکرار می شود. این عملیات باعث خنک شدن هوای درونی می شود.

مهم ترین نکات در مورد محل نصب کولر گازی پرتابل که باید بدانید:
  1. البته این مدل کولر گازی یک کولر گازی قدیمی است، به برق 20 آمپر نیاز دارد.
  2. کولر گازی را در مکانی که بین 20 تا 30 متر فضای آزاد داشته باشد، نصب کنید.
  3. کولر گازی را باید در جایی نصب کنید که پریز برق بتواند حداقل 115 آمپر برق را بدون افت انرژی تامین کند.
  4. برای کاهش مصرف برق، کولر گازی را دور از وسایل گرمایشی مانند اجاق گاز، آباژور ها و … نصب کنید.
  5. کولر گازی را در جایی نصب کنید که یک قسمت برای خروج و یا انتقال هوای گرم به بیرون مانند پنجره و یا سوراخ رو به بیرون از محیط خانه وجود داشته باشد.

آشنایی با برخی از مزایای کولر گازی که باید بدانید

آشنایی با برخی از مزایای کولر گازی که باید بدانید
  • اصلی ترین مزیت کولر گازی پرتابل، قابل حمل و سبک وزن بودن آن می باشد. این ویژگی سبب استفاده از آن در بسیاری از مکان ها از جمله، مغازه ها، اتاقک ها، دفتر های اداری، شرکت های کوچک و … شده است.
  • از دیگر مزیت های کولر گازی پرتابل، نصب راحت آن می باشد. چرا که در این نوع کولر گازی دیگر خبری از قطعات بزرگ و جداگانه، سیم کشی، کانال کشی و … نیست. نصب کولر گازی آنچنان راحت است که اصلا نیازی به نصاب حرفه ای ندارد.
  • یکی دیگر از مزیت های کولرهای گازی مدل پرتابل، این است که صدای بسیار کمی دارند. و برای افرادی که به آرام بودن فضای کاری و یا فضای استراحت اهمیت زیادی می دهند، این نوع کولر گازی بهترین گزینه می باشد.
  • کولرهای گازی پرتابل می توانند یک محیط 30 متری را به خوبی خنک ‌کنند. که یک مزیت عالی محصوب می شود.
  • از دیگر مزایای این مدل کولر گازی می توان به داشتن قابلیت گرمایش اشاره کرد. که به راحتی می تواند محیط 30 متری را گرم کند.
  • از دیگر مزیت های کولر گازی، داشتن امکان کنترل از راه دور می باشد. البته این ویژگی در بیشتر کولر های امروزی دیده می شود. ولی در کولر گازی می توان زمان روشن و خاموش شدنش را از راه دور کنترل کرد.
  • یکی دیگر از مهم ترین مزیت های کولر گازی ، این است که در آن میزان برق مصرفی بسیار کم است. برای افرادی که به میزان مصرف برق اهمیت زیادی می دهند و از سویی علاقه ای به کولر آبی ندارند، کولر گازی می توانید بهترین گزینه برای آن ها باشد.
  • از مزیت های کولر گازی پرتابل، هزینه به صرفه ی آن در مقابل اسپلیت می باشد.
  • طراحی و ظاهر زیبای آن یکی دیگر از مزیت های کولر گازی پرتابل می باشد. بعضی از سیستم های خنک کننده از ظاهر مناسبی برخوردار نیستند. اما این نوع کولر گازی واقعا طراحی منحصر به فردی دارد. که به زیبایی منزل شما نیز کمک می کند.
  • کولر گازی پرتابل با دو ظرفیت 12000 و 15000 به آسانی در بازار یافت می شود. که در انواع برندهای مختلف می توانید آن را خریداری نمایید.
  •  گاز این مدل کولر گازی از نوع مبرد 410 جدید می باشد. که جدا از داشتن راندمان و کیفیت بالا، با محیط زیست سازگار می باشد.
  • برندهای کولر گازی در ایران، دارای پشتیبانی فنی هستند. و خدمات تعمیر و عیب یابی کولرهای گازی پرتابل را در کوتاه ترین زمان انجام می دهند.
عیب کولر گازی پرتابل چگونه است؟

کولر گازی عیبی ندارد که بخواهیم به طور جد به آن بپردازیم. تنها ویژگی ای که آن را برای استفاده بیشتر از آن محدود می کند. میزان بازدهی در خنک سازی محیط های بزرگ می باشد. که نمی توان این را جز عیب دانست. چرا که این نوع کولر گازی با هدف نصب در محیط های کوچک ساخته شده است. اکنون در صورتی که قصد خرید کولر گازی پرتابل را دارید، روی ما که به عنوان یکی از برترین شرکت های عرضه انواع کولر گازی در سراسر ایران هستیم حساب کنید.

ما در این مقاله تلاش داشتیم که به تمام سوالات شم در مورد این مدل کولر گازی پاسخ دهیم. اما در صورتی که به هر دلیلی به یکی از سوالات شما پاسخ داده نشده است. تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ما شما را در انتخاب و خرید کولر گازی راهنمایی می کنیم. تا بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *