کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ

آشنایی با کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ

کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ چیست؟

سیستم های خنک کننده زیادی در بازار موجود است. در بین سیستم های خنک سازی، بهتر است این بار به سراغ بررسی کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ برویم. همانطور که قبلا در مورد انواع کولر صنعتی مطالبی شرح دادیم؛ قصد داریم در این مطلب هم به عملکرد سیستم سرمایشی ایرواش بپردازیم. از جمله مزایا و معایب سیستم خنک کننده ایرواش، مقایسه کولر صنعتی پد کولینگ با دیگر کولر ها و… که با هم در ادامه مطالعه می کنیم. پس در صورتی که قصد خرید کولر صنعتی دارید؛ این مطلب را از دست ندهید. تا در انتخاب بهترین سیستم خنک کننده، اطلاعات بیشتری داشته باشید.

عملکرد دستگاه صنعتی ایرواش چگونه است؟

قبل از هر چیز بهتر است به سراغ مکانیزم سیستم ایرواشر و نحوه عملکرد آن در سیستم سرمایشی و سیستم گرمایشی برویم. همانطور که خواندید این سیستم هم در دستگاه های گرمایشی و هم سرمایشی کاربرد دارد. در واقع می توان گفت که سیستم ایرواش، یکی از ساده ترین سیستم های خنک کننده و گرمایشی است. که در دستگاه های بزرگ هواشور یا هوارسان به کار گرفته می شود. کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ یکی از پرطرفدار ترین مدل های کولرهای صنعتی می باشد. که در میان مشتریان محبوبیت زیادی دارد.

عملکرد دستگاه صنعتی ایرواش چگونه است؟

مکانیزم کولر صنعتی ایرواش چگونه است؟

وقتی صحبت از کولر صنعتی ایرواش می شود؛ منظور همان سیستم خنک کننده ای است که از دستگاه ایرواش بهره برده است. مکانیزم این دستگاه ها برای ایجاد سرمایش شبیه به کولر آبی می باشند. با این تفاوت که کارایی آن بالاتر بوده و عملکردش بهینه تر از کولر آبی می باشد. جالب است بدانید که عملکرد این مدل کولر حتی از دیگر سیستم های خنک کننده بهتر و بهینه تر است.

همانطور که گفته شد؛ مکانیزم خنک سازی کولر صنعتی ایرواش همانند کولر آبی می باشد. یعنی با استفاده از سیستم تبخیر آب، هوای محیط را خنک می کند. درست شبیه کولر آبی که عمل تبخیر را با استفاده از عبور جریان هوای گرم بر روی قطرات آب انجام می دهد. و با این کار عمل خنک سازی آن را انجام می دهند. خوب است بدانید که در کولر صنعتی ایرواش نیز درست همین اتفاق روی می دهد. اما مزایا و معایبی هم دارد که در ادامه در مورد آن ها مطلبی شرح داده ایم. قبل از اینکه کولر صنعتی را انتخاب و خریداری نمایید حتما با مزایا و معایب آن به طور کامل آشنا شوید. سپس اقدام به خرید نمایید.

معرفی اجزای کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ
  • نازل ها
  • آب فشان
  • فیلتر تصفیه هوا
  • تیغه‌ های قطره گیر
  • دیفیوزر یا همان پخش‌کننده هوا
  • فن اصلی ترین قسمت کولرهای صنعتی

در بالا با اجزای مختلف کولر صنعتی ایرواش آشنا شدید. در ادامه ما می خواهیم شما را با وظایف هر یک از اجزای کولر صنعتی ایرواش بیشتر آشنا کنیم. همانطور که در بالا خواندید یکی از اجزای اصلی کولر صنعتی ایرواش، فن های آن است. که هوای آلوده توسط این قسمت به داخل دستگاه مکیده می ‌شود. دومین بخش کولر صنعتی ایرواش، فیلتر است. که هوای مکیده شده توسط فن را تصفیه می کند و هوای نسبتاً تمیزی وارد محفظه آب فشان می کند.

سپس این هوای تصفیه شده توسط دیفیوزر یا همان پخش کننده هوا، در قسمت آب فشان به‌طور یکنواخت پخش می شود. و حین تبادل حرارتی هوا با تیغه های قطره گیر، هوای خنک به بیرون هدایت می شود. خوب است بدانید که در برخی از سیستم های خنک سازی برای بالا بردن بازدهی و خنک سازی، از پد کولینگ یا همان پد سلولزی استفاده می شود. یعنی به جای استفاده از پوشال در کولر، می توان از این پد ها برای نگهداری آب در مدت زمان بیشتر، استفاده کرد و عمل خنک سازی را بهینه تر کرد.

چرا کولر صنعتی با پد سلولزی توصیه می شود؟

برای محیط هایی با متراژ بالا و ایجاد هوای خنک در بالاترین بازدهی، استفاده از پد سلولزی به جای پوشال توصیه می شود. چرا که پدهای سلولزی مزیت زیادی را به همراه می آورد. از جمله مزیت های پد سلولزی یا همان پد کولینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری عالی با محیط زیست
  • کاهش چشمگیر ورود گرد و غبار به محیط
  • افزایش 30 درصدی خنک سازی در طول فصل
  • بالاتر رفتن عمر مفید ( ۳ تا ۵ برابر بیشتر از پوشال)
  • سرعت رسوب گذاری پایین تر به دلیل حرکت دائمی آب
  • ایستایی و عدم افت ارتفاع به دلیل ساختار منظم و محکم تر
  • قابلیت طراحی و ساخت انواع پدهای سلولزی در ابعاد مختلف
  • صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه در اقلیم گرم و خشک ایران
  • بالاتر رفتن سطح تبخیر پد سلولزی ( 4 تا 5 برابر بیشتر از پوشال )

چرا کولر صنعتی با پد سلولزی توصیه می شود؟

آشنایی با برخی از کاربردهای دستگاه ایرواش

طبق نوشته های بالا، از دستگاه ایرواش، هم در سیستم خنک کننده و هم سیستم های گرمایشی کاربرد دارد. برای ایجاد هوایی مطلوب و عمل تهویه هوا در سالن های پرورش دام، مرغداری، گاو داری، گرمایش پرورش قارچ، خنک سازی سالن های پرورش طیور، گرمایش گلخانه، ساختمان‌ های بزرگ با سقف ‌های بلند مانند سالن ‌ها، مساجد، سوله‌ها، سالن سینما، تئاتر و … استفاده کرد. در صورتی که برای خنک سازی سالن تولیداتی؛ کارخانه و یا هر محیط دیگری به دنبال یک دستگاه مناسب می گردید؛ دستگاه ایرواش می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

آشنایی با برخی از مزایا و معایب کولر صنعتی ایرواش

کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ، دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. خواندن ادامه مطلب به شما کمک خواهد کرد تا برای انتخاب و سپس خرید کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ تصمیم بهتری بگیرید. پس در ابتدا به سراغ مزیت های کولر صنعتی ایرواش می رویم و در نهایت شما را با معایب این مدل کولر بیشتر آشنا می کنیم.

مزایای دستگاه صنعتی ایرواش و نقاط قوت آن
  • اولین و مهمترین مزیت اصلی دستگاه صنعتی ایرواش، داشتن مکانیزمی ساده می باشد. ساده بودن عملکرد دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های تهویۀ مطبوع مثل چیلرها، فن کویل ها، هواساز ها، اسپلیت ها و … بر هیچ کس پشیده نیست. به تبع هزینه های نصب، راه اندازی آن نیز پایین تر از سایر مدل های کولر های صنعتی خواهد بود.
  • از مزایای دستگاه صنعتی ایرواش قیمت پایین آن نسبت به دیگر دستگاه های سرمایشی و گرمایشی می باشد. چرا که این دستگاه از سیستم تبخیری بهره می برد. که به تبع قیمت خرید آن نسبت به سیستم های تبریدی مانند کولر گازی و چیلر ارزان تر می شود.
  • خوب است بدانید که از اصلی ترین مزایای دستگاه صنعتی ایرواش پد کولینگ؛ مصرف بهینه برق می باشد. چرا که جریان برق در آن تنها برای عملکرد فن و پمپ مصرف می شود. جالب است بدانید که این دستگاه در دور اول فقط ۲ آمپر برق مصرف می کند. که به میزان 60 درصد در مصرف انرژی برق صرفه جویی می شود. این مزیت را می توان یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن بین کاربران  و مشتریان دانست.
  • از دیگر دلایل محبوبیت دستگاه صنعتی ایرواش پد کولینگ، صرفه جویی در مصرف آب می باشد. وقتی به جای پوشال، از پد های سلولزی استفاده شود؛ به دلیل نگهداری و نفوذ بالای آب در آن، میزان آب کمتری برای تبخیر نیاز می شود.
  • یکی دیگر از مزیت های اصلی خنک کننده ایرواشر، تعمیرات ارزان و نگهداری آسان آن است. چرا که مکانیزم آن ساده تر است. و قطعات به کار رفته شده در این سیستم قیمت بالایی ندارند. و به تبع در صورت معیوب شدن، هزینه کمتری برای تعمیر و یا تعویض قطعات آن پرداخت می شود.
  • خنک سازی محیط هایی با متراژ بالا آن هم به طور یکنواخت، مسئله ای است که بسیار برای مصرف کنندگان اهمیت دارد. به همین دلیل است که استفاده از کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ؛ برای ایجاد هوایی مطلوب و خنک در در فضاهای بزرگ توصیه می شود. مکان هایی مثل گلخانه، سالن پرورش قارچ، مدارس، مساجد، سالن ها و… استفاده از این مدل کولر بسیار پرطرفدار شده است.
  • از دیگر مزایا کولر صنعتی ایرواشر، خروج هوای تصفیه شده با استفاده از فن داخل دستگاه است. این ویژگی برای پرورش قارچ، گلخانه و … بسیار اهمیت دارد.
  • از دیگر دلایل محبوبیت دستگاه ایرواش، این است که می توان از آن در تمام فصول سال ( جهت گرمایش یا سرمایش) استفاده کرد. و با توجه به قابلیت بالای پاک ‌سازی و داشتن فیلتر هوا، گزینه‌ ای کاربردی و کارایی به شمار می ‌آید.

آخرین سخن درباره کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ که باید بدانید

آشنایی با برخی از معایب کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ

با توجه به مزایای بی شمار این کدل کولر معایب بسیار کمتری دارد. از جمله معایب کولر صنعتی ایرواش می توان به عدم بازدهی مناسب در مناطق شرجی اشاره داشت. همچنین محدودیت در نصب ( به دلیل طراحی آن در حجم نسبتاً بزرگ) و همچنین عدم خنک سازی قابل قبول در گرمای بسیار شدید (به دلیل وجود آب بسیار گرم ) و امکان خوردگی قطعات آن به دلیل نفوذ آب اشاره داشت. پس استفاده از این دستگاه در مناطق شمال و جنوب ایران توصیه نمی شود. در صورتی که در این مناطق سکونت دارید؛ می توانید از کولر گازی و یا چیلر بهره مند شوید. این سیستم‌ های تبخیری برای مناطق گرم و خشک مناسب هستند.

آخرین سخن درباره کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ که باید بدانید :

در این مقاله شما را با کولر صنعتی ایرواش پد کولینگ آشنا کردیم. همچنین شما را با مهمترین مزایا و معایب این مدل کولر آشنا کردیم. به طور حتم اگر مکان بزرگی را در اختیار دارید. اگر می خواهید در مصرف برق و انرژی خود صرفه جویی کنید. اگر می خواهید در هزینه های تعمیر و نگهداری خود صرفه جویی کنید. اگر می خواهید هزینه نصب کمتری بپردازید این مدل کولر صنعتی جز بهترین گزینه ها محسوب می شود. اما ر صورتی که هنوز سوالی دارید که در این مقاله پاسخ آن را پیدا نکرده اید کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما اماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند. ما شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه راهنمایی می کنیم. با ما می توانید بهترین را برای خود برگزینید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *