آشنایی با پد سلولوزی

پد سلولزی کولر چیست و چه کاربردی دارد؟

همه چیز در مورد پد سلولزی

پد سلولزی کولر یک ایده نوینی می باشد که این پد امروزه در دستگاه هایی مثل کولر سلولزی که بر اساس سیستم تبخیری عمل می کنند؛ تعبیه شده است. اکنون به دلیل محبوبیت پد سلولزی و استفاده روز افزون از کولر سلولزی، قصد داریم در این پست به طور تخصصی، آن ها را با هم بررسی کنیم. در مورد نحوه نصب پد سلولزی، قاب پد سلولزی، مزیت ها و معایب آن و تفاوت آن با پوشال بیشتر بدانیم. پس اکنون برای اینکه همه چیز در مورد پد سلولزی بدانید؛ در ادامه همراه ما باشید. تا به طور تخصصی در مورد این پد اطلاعات کسب کنید.

پد سلولزی چیست؟

پد سلولزی یکی از کارآمدترین تکنیک های مورد استفاده در سیستم های گرمایشی به ویژه سرمایشی مانند کولر آبی محسوب می شود. این پدها، از ورقه های کاغذی سلولزی ساخته می شوند. ورقه های سلولزی در این پد، بسیار منظم و یکپارچه در هم تنیده شده اند. و خاصیت ترشدگی زیادی به خود گرفته اند. همچنین این کاغذ های سلولزی، به دلیل جنس و نوع چینشان کنار یکدیگر؛ در برابر هرگونه مواد شیمیایی و فساد مقاوم هستند. جدا از مقاومت و داشتن خاصیت ترشدگی بالا، مزیت های دیگر را هم دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

معنای دقیق پد سلولزی

پد سلولزی کولر محصولی است که مواد اولیه آن از سلولز (Cellulose) ماده ای که از دیواره ی سلولی گیاهان ساخته می شود ، که خاصیت جذب آب بالایی دارد. و از لایه های متعدد و نازک (پد، Pad) ساخته می شود.

نحوه کاربرد پد سلولزی در کولر های آبی

همانطور که می دانید پد سلولزی کولر ها، به عنوان یک واسط تبخیری عمل می کند. نحوه کارکرد پدهای سلولزی دقیقا همانند پوشال ها می باشد. همه ی ما می دانیم که در کولر های آبی لازم است تا آب در سطح یک واسط تبخیری به جریان افتد. این واسطی که همراه با سطحی بزرگ در جریان هوای آزاد قرار می گیرد. باید آب را در مقابل هوای آزاد بگیرد و در نهایت جریان هوایی مرطوب را ایجاد کند. در حقیقت کار اصلی خنک سازی هوا، بر عهده پدهای سلولزی می باشد. بدون پد سلولزی و یا پوشال، نمی توان هوای اطراف را جذب کرد و ان به عبور از آب خنک، به دمای مطلوب رساند.

به طور کلی در کولر های سلولزی، جریان آب در لایه های نازک و به هم فشرده پدهای سلولزی به خوبی پخش می شود. و تا چند روز باقی می ماند. سپس جریان باد از طریق مکش، در مقابل این پد سلولزی قرار گرفته می شود. که توسط تماس هوا با قطرات روی پدهای سلولزی، خنک می شود. و مقدار مشخصی از هوا به بیرون منتقل می شود و محیط را در بهترین شکل ممکن خنک می کند.

نحوه کاربرد پد سلولزی در کولر های آبی

البته امروزه پوشال ها دیگر جای خودشان را به پدهای سلولزی داده اند. چرا که این واسط تبخیری مزیت های زیادی را برای کاربران ایجاد می کند. تمامی مزیت آن ناشی از جنس کاغذ مورد استفاده در پد سلولزی نشات می گیرد. چرا که جنس کاغذ های پد سلولزی کولر از کرافت است و قابلیت جذب بالایی از آب را دارند و در عین حال بسیار در مقابل فرسایش و فاسد شدن توسط آب مقاومت می کنند.

از خصوصیات پد سلولزی کولر بیشتر بدانیم

  • پد سلولزی، به دلیل استفاده از مواد اولیه کاغذ کرافت دارای درصد جذب بالایی از آب است.
  • پد سلولزی کولر به دلیل داشتن ساختار هندسی و یکپارچه، از ورود حشرات موذی جلوگیری می کند.
  • پد های سلولزی به دلیل داشتن سطح تماس بالا به هوای اطراف، بازدهی بیشتری برای خنک سازی محیط دارد.
  • طول عمر پدهای سلولزی حداقل سه سال می باشد. و در صورتی که به خوبی از ان نگهداری شود تا 5 سال هم کارایی دارد.
  • پد های سلولزی، به دلیل استفاده از کاغذ کرافت و مواد اولیه بسیار مرغوب، دارای خاصیت ایستایی و مانایی بالایی است.
  • پد سلولزی کولر دارای خاصیت خودشویی می باشد. که این خاصیت خودش باعث جلوگیری از رسوب گذاری روی سطح پد سلولزی می شود.
  • پد سلولزی، به دلیل استفاده از کاغذ کرافت و داشتن ساختار منظم، دارای خاصیت مویینگی می باشد. که این خاصیت باعث توزیع یکنواخت آب در تمام سطوح پد سلولزی می شود.

چرا پدهای سلولزی جایگزین پوشال شده است؟

همانطور که در بالا خواندید، اصلی ترین دلیل جایگزین پد سلولزی به جای پوشال، بازدهی بیشتر در خنک سازی محیط می باشد. جدا از این مزیت، پد های سلولزی مزایای دیگری را برای کاربران ایجاد می کند، به طوری که میزان استفاده از پوشال را سالانه کم رنگ تر کمتر می کند. یکی دیگر از دلایل جایگزین پد های سلولزی با پوشال، کاهش مصرف آب می باشد. چرا که در پد های سلولزی به دلیل استفاده از کاغذ کرافت و ساختار یکپارچه، آب بیشتری را جذب خود می کنند. و این مسئله برای مناطقی که با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کنند؛ اهمیت دارد.

علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، به دلیل عدم ایجاد فشار به موتور و بالا رفتن بازدهی در خنک سازی محیط، در مصرف برق هم نیز صرفه جویی می شود. یعنی به نصب پد سلولزی به جای پوشال می توان با یک تیر چند نشانه را زد. البته مزیت های آن اینجا تمام نمی شود. از دیگر مزیت های آن می توان به نگهداری و تمیز کاری آسان کولر های سلولزی اشاره کرد. چرا که ساختار پد های سلولزی به شکلی است که تجمع باکتری و قارچ و رسوب گیری غیر ممکن است. البته در صورتی که چند سالی از تعویض و تمیز کاری آن می گذرد، منطقی است که دچار مشکل شود.

از دیگر دلایل جایگزین شدن پد سلولزی کولر با پوشال این است که پد سلولزی دارای ضریب مقاومت مطلوب ‌تر در مقابل ورود گرد و غبار است. که این خاصیت ناشی از طراحی ورقه های آن می شود. که این خاصیت به هیچ وجه در پوشال ها دیده نمی شود. بزرگترین مشکل در کار با پوشال ها حساب می شود. در واقع به دلیل عدم ایجاد گرد و غبار، استفاده از پد سلولزی مرغداری، پد سلولزی گلخانه و … رواج پیدا کرده است.

یکی دیگر از دلایل اینکه به جای پوشال از پد سلولزی استفاده می شود؛ عدم استحکام و تغییر شکل پوشال معمولی است. که باعث پایین آمدن راندمان تبخیر از 70% به 50% است که همان هفته های اول رخ می دهد. در صورتی که در پد سلولوزی دیگر خبری از این مشکل نیست. چرا که با استحکامی که این پد دارد از تغییر شکل جلوگیری می نماید.

چرا پدهای سلولزی جایگزین پوشال شده است؟

کاربرد پد سلولزی کولر در کجاست؟

 پد های سلولزی در صنایع مختلفی کاربرد دارد. که مهم ترین آن صنایع ساخت کولر آبی می باشد. که معمولا این محصول در صنایع لوازم خانگی و کشاورزی و دامداری با نام هایی نظیر، پد سلولزی، پد سلولوزی، پوشال سلولزی، پد خنک کننده، پد کولری، پد مرغداری، پد گلخانه بر سر زبان ها افتاده است.

مزایا پد سلولزی در مرغداری

  • پرورش مناسب مرغ ها
  • عدم وجود گرد و غبار
  • افزایش میزان کیفیت تخم مرغ در روند تخم گذاری
  • خروج آمونیاک و دی اکسید کربن از داخل مرغداری

مزایا پد سلولزی در گلخانه

  • افزایش میزان بازدهی و رشد
  • ایجاد هوای مطبوع در گلخانه
  • عدم ایجاد و رشد هرگونه قارچ و باکتری

مزایای پد سلولزی کولر های خانگی

  • ایجاد هوایی مطلوب برای کاربران
  • عدم ایجاد حساسیت برای کاربران
  • افزایش میزان بازدهی در خنک سازی محیط

خرید آنلاین پد سلولزی کولر

اگر چه قیمت پد سلولزی کولر بیشتر از پوشال است؛ اما مزیت های آن، ایجاب می کند. که برای بالا بردن کیفیت محصولات و ایجاد هوایی مطلوب برای کاربران، از کولر های سلولزی استفاده شود. اکنون در صورتی که قصد خرید پد سلولزی دارید؛ روی ما حساب کنید. ما پد های سلولزی در ضخامت و اندازه های مختلفی تولید و عرضه می کنیم و در این حوزه به عنوان یکی از برترین شرکت های تولیدی محسوب می شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید آنلاین پد سلولزی با ما در ارتباط باشید.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

1 دیدگاه دربارهٔ «پد سلولزی کولر چیست و چه کاربردی دارد؟»

  1. سلام.من یه کولر ۴۵۰۰ خانگی قدیمی دارم آیا این پد رو می‌توان روی آن نصب کرد واگر می‌توان نصب کرد هزینه آن چقدر می شود؟
    ممنون…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *