دستگاه خنک کننده ماینر

خنک کننده ماینر و هرآنچه راجب به آن باید بدانید.

خنک کننده ماینر چیست؟

اگر شما هم به طور حرفه ای در حوزه استخراج ارز دیجیتال فعالیت دارید. پس قطعا باید به فکر خرید یک دستگاه خنک کننده ماینر هم باشید. خنک کننده ای که بتواند تمامی بالایی قطعات دستگاه ماینینگ را پایین بیاورد و از خسارت های مالی احتمالی جلوگیری کند. در ادامه ما به سراغ انواع مختلف مدل های دستگاه خنک کننده رفته ایم و از مزایا و معایب هر کدام اطلاعات جامعه ای داده ایم. قطعا بعد از خواندن این مطلب می توانید به خوبی تصمیم بگیرید که کدام دستگاه خنک کننده را انتخاب و تهیه کنید.پس با هم می خوانیم.

دستگاه خنک کننده چه کاربردی دارد؟

همانطور که می دانید؛ ماینر به دستگاه های استخراج بیت کوین گفته می شود. که باید به طور 24 ساعته روشن و فعال باشد. خنک کننده ماینر هم به سیستمی گفته می شود که وظیفه خنک کردن ماینر ها را بر عهده دارد. و قطعا بدون آن به سیستم ها آسیب می رسد. چرا که دستگاه های ماینر باید به طور پیوسته و مدام، روشن باشند. که قطعات آن به شدت گرم می شوند.

و این امر قطعا باعث بالا رفتن دمای قطعات درونی ماینر ها و داغ شدن آن ها و در نتیجه از کار افتادن تک تک دستگاه ها می شود. اینجاست که وجود یک خنک کننده برای این دستگاه ضروری می شود. تا از خسارت های مالی که در اثر سوختن دستگاه های ماینر رخ می دهد؛ جلوگیری شود. اکنون باید بگوییم که تا حدی دست شما برای انتخاب خنک کننده ماینر ها باز است ولی باید بدانید که کدام نوع از سیستم های خنک کننده برای شما، مناسب ترین است. در ادامه انواع سیستم های خنک کننده را زیر ذره بین برده ایم تا شما به درستی، مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.

انواع دستگاه خنک کننده ماینر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، می توان سیستم های متعددی به عنوان خنک کننده ماینر در بازار پیدا کرد. سیستم هایی که دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد می باشند. و شما باید طبق نیاز، منطقه جغرافیایی، میزان بودجه، میزان مصرف انرژی و دیگر مشخصات فنی سیستم های خنک کننده ، بهترین را برای خود انتخاب کنید.

دستگاه خنک کننده چه کاربردی دارد؟

کولر آبی، یکی رایج ترین نوع خنک کننده

کولر آبی که جز سیستم های تبخیری هستند؛ از رایج ترین خنک کننده های دستگاه پول ساز ماینر محسوب می شوند. مکانیزم این سیستم خنک کننده، بسیار ساده می باشد. به همین دلیل هزینه های ناشی از تعمیر و نگهداری آن کم می شود. یکی از مزیت های اصلی این سیستم خنک کننده ماینر که آن را بسیار پرطرفدار کرده است، مصرف کم انرژی برق می باشد. البته در صورتی که تعداد کولر آبی برای خنک کردن چندین سیستم ماینر، نصب شده باشد. قضیه کمی فرق می کند و به تبع هزینه های برق مصرفی بالا می رود.

تفاوت کولر آبی پشالی و سلولوزی در چیست؟

شایان ذکر است که اگر به جای کولر آبی پوشالی، از کولر آبی سلولزی به عنوان خنک کننده ماینر استفاده شود. قطعا در میزان خنک سازی و کارایی تاثیر مثبتی می گذارد. و به علاوه باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. علاوه بر این ها، کولر های سلولزی به دلیل آنکه گرد و غبار را وارد محیط نمی کنند، پس برای خنک کردن ماینر ها گزینه ی خوبی محسوب می شوند . به طور کلی می توان گفت که انتخاب کولر آبی سلولزی، به عنوان سیستم خنک کننده ماینر، گزینه ی مناسبی است.

توجه: در صورتی که شما در شهری مرطوب و شرجی اقدام به راه اندازی مزرعه بیت کوین را دارید. پس باید فکر خرید کولر آبی را از ذهن خود بیرون کنید. چرا که رطوبت بالا به سیستم های ماینینگ وارد می شوند. و قطعا به آن ها آسیب وارد می کند. پس از این موضوع غافل نشوید.

کولر گازی؛ کم طرفدارترین نوع خنک کننده ماینر

کولر گازی را می توان جز یکی از سیستم های خنک کننده ماینر دانست. اما به دلیل استفاده مدام از ماینر ها و روشن بودن کولر گازی در تعداد ساعات بالا، قطعا انرژی برق زیادی مصرف می شود. طوری که آخر هر ماه ، فرد را مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت جهت مصرف برق می کند.

واتر کولینگ ماینر؛ یکی از بهترین سیستم های خنک کننده

یکی از بهترین سیستم های خنک کننده که می توان نام برد، واتر کولینگ می باشد. در این نوع خنک کننده ها از آب و یا مایعی مشابه آب جهت خنک کردن ماینر ها استفاده می شود. نحوه خنک سازی این سیستم به این شکل است که با آب خنک از مخزن، به درون لوله هایی که روی هیت سینک های مخصوص بر روی پردازنده تعبیه شده اند؛ وارد می شود. و سپس به دلیل مجاورت با قطعات ماینر، سبب پایین آوردن دمای آن ها می شود.

این سیستم خنک کننده؛ گرچه هزینه اولیه بالایی نسبت به دیگر سیستم ها دارد. اما قطعا در میزان مصرف آب و برق صرفه جویی می شود. یکی دیگر از مزیت‌ های مهم این سیستم خنک کننده، عدم ایجاد آلودگی صوتی می باشد.

از مزایای دیگر سیستم واتر کولینگ ماینر، این است که این سیستم‌ ها فضای زیادی را اشغال نمی‌ کنند. و به راحتی با حداقل فضا قابل نصب می باشند. به علاوه استفاده از این سیستم باعث عدم ایجاد آلودگی و ورود گرد و غبار و ذرات معلق به دستگاه می شود. و از آنجا که ورود گرد و غبار به دستگاه، می تواند آسیبی جدی به آن ها وارد کند، قطعا این مزیت بسیار چشمگیر می شود.

روغن مینرال؛ از بهترین سیستم های خنک کننده می باشد

روغن مینرال؛ از بهترین سیستم های خنک کننده می باشد

در حاضر می توان به جرات گفت که برای حرفه ای ها ، سیستم خنک کننده روغن مینرال یکی از بهترین سیستم های خنک کننده ماینر ها محسوب می شود. مکانیزم این سیستم به این شکل است که دستگاه در آکواریومی پر از روغن مینرال، قرار می گیرد. و از گرم شدن قطعات ماینر جلوگیری می کند. روغن مورد استفاده در این روش، بدون خاصیت رسانایی می باشد. این روغن برای خنک کنندگی دستگاه ماینر استفاده می شود.

از مزیت های استفاده از آکواریوم روغن مینرال، به عنوان سیستم خنک کننده ماینر؛ عدم تولید صدا، کارکرد بهتر ماینر و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. تنها عیب این سیستم خنک کننده ماینر، در این است که قیمت بالایی نسبت به دیگر سیستم ها دارد. اما قطعا به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی، عدم نیاز به تعمیر و سرویس دستگاه و … هزینه ی اولیه جبران می شود.

در صورتی که به صورت حرفه ای در حوزه استخراج ارز دیجیتال فعالیت دارید. و از چندین دستگاه ماینر برای این کار استفاده می کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ خرید روغن مینرال ماینر بروید. زیرا بسیار به صرفه تر می باشد.

فن خنک کننده محیط

یکی دیگر از سیستم های خنک کننده ماینر، فن ها یا همان ایرکولر می باشد. در صورتی که از تعداد کمی از دستگاه ماینر استفاده می کنید؛ این روش پیشنهاد می شود. در غیر این صورت، به کار گیری از فن کننده برای چندین دستگاه ماینر عملا بی فایده است. البته می توانید از چند فن با سایز های مختلف در محیطی که سیستم های ماینر در آنجا قرار دارند، استفاده کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که هر فن به خودی خود نیز مصرف برق دارد. به طور مثال هر فن از ۵KW تا ۱۵KW مصرف ماهیانه خواهد داشت. پس استفاده از این سیستم خنک کننده ماینر برای حرفه ای اصلا کار هوشمندانه ای نیست.

سخن اخر در مورد خرید سیستم خنک کننده

تا اینجا با علت ضرورت وجود سیستم خنک کننده ماینر، انواع سیستم ها، مزایا و معایب هر کدام از آن ها آشنا شدید. اکنون در صورتی که برای کار خود یعنی خنک کردن دستگاه های ماینر، به دنبال یک دستگاه خنک کننده مناسب می گردید؛ روی شرکت سهند هواساز حساب کنید. در صورتی که قبل از خریداری به اطلاعات دیگری از جمله قیمت دستگاه ها، جزئیات فنی سیستم ها و … نیاز دارید، با ما تماس بگیرید تا از کارشناسان زبده مشورت بگیرید. تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf کاتالوگ کولر صنعتی

 

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *