بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان

بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان کدام است؟

معرفی بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان

امروزه آنقدر تنوع تجهیزات تهویه هوا بالا رفته که انتخاب بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان کمی سخت شده است. از این رو لازم دانستیم محتوایی در باب معرفی بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی تولید کنیم و شما را انواع آن‌ ها، مزیت‌ ها و مشخصات فنی و همچنین کاربردشان آشنا کنیم. پس برای آشنایی با بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان در ادامه همراه سهند هواساز باشید.

 لیست بهترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای ساختمان

تمامی سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی ساختمان‌ ها با هدف تامین هوای مطلوب در روزهای گرم و سرد سال ساخته اند. اما برخی از آنها، در کنار تامین سرمایش و گرمایش مطلوب، دارای یک سری ویژگی‌ ها و مزیت های چشم گیرتری هستند. از جمله دستگاه‌ هایی که جز بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان شناخته شده اند؛ می‌ توان به فن کویل، چیلر، دستگاه اکونوپک، کولر آبی سلولزی، دستگاه زنت، روفتاپ پکیج، دستگاه GHP و دستگاه VRF اشاره کرد. در ادامه در مورد تک تک این سیستم‌های گرمایشی و سرمایش توضیحاتی شرح داده شده است.

 سیستم سرمایشی و گرمایشی فن‌کویل

این سیستم جزو بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان، می باشد. این سیستم‌ به دلیل داشتن کویل های سرمایشی و گرمایشی، قادر به تولید گرما و سرما را دارد. این سیستم پر فروش، در انواع زمینی، سقفی، دیواری، داکتی و کانالی تولید شده و در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و … قابل نصب می باشد. به طور کلی از نظر محل نصب، محدودیتی نداشته و انعطاف پذیر هستند. از مزیت‌ های اصلی فن کویل‌ ها می‌ توان به عدم نیاز به سیستم مرکزی و راه اندازی ساده و عملکرد بی صدا و همچنین ایجاد هوای پاک دانست. علاوه بر این ها، این دستگاه که به عنوان یکی از بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی شناخته شده اند، قیمت مناسبی داشته و هزینه های تعمیر، سرویس و نگهداری آن به مراتب پایین است.

بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان

سیستم کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی را می‌ توان جز یکی از بهترین سیستم‌ های سرمایش دانست. این سیستم بر اساس سیستم تبخیری محیط را خنک کرده و به واسطه پد سلولزی که به جای پوشال در آن ها قرار گرفته؛ دارای راندمان بالاتری شده اند. همچنین به دلیل استفاده از واسط تبخیری سلولزی، در مصرف آب و برق صرفه جویی شده و به تمیز شدن هوای محیط کمک زیادی می‌ کند. عیب این سیستم سرمایشی این است که در مناطق گرم و خشک راندمانشان پایین آمده و عملا کارساز نخواهند بود.

سیستم سرمایشی و گرمایشی GHP

دستگاه GHP یکی از بهترین سیستم های سرمایش و گرمایش ساختمان ها محسوب می‌ شود. گرمایش این دستگاه به کمک گاز شهری و عمل احتراق و ایجاد سیکل تبرید تراکمی ایجاد می‌ گردد. از مزیت‌ های اصلی این دستگاه این است که میزان مصرف برق آن به شدت کم شده و به دلیل استفاده از گازی شهری، هزینه های مصرف گاز نیست کاهش یافته است. این دستگاه به صورت یکپارچه و مستقل و بدون نیاز به موتور خانه و دیگ، برج خنک کننده و .. قادر به تولید سرمایش و گرمایش محیط های مسکونی و نیمه صنعتی می‌ باشد. از آنجایی که شیوه نصب، تعمیر و نگهداری آن آسان و عملا بی صدا است؛ از این رو مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان

آشنایی با دستگاه VRF

از دیگر سیستم های سرمایش و گرمایش مناسب برای محیط های مسکونی، تجاری، اداری و … دستگاه VRF است. این دستگاه با استفاده از برق عملیات گرمایش و سرمایش را انجام می‌ دهد. طرز کار دستگاه VRF به این صورت است که کمپرسور توسط موتور الکتریکی به روشن شده و گاز مبرد را به لوله‌ ها و بین یونیت های بیرونی و داخلی جهت ایجاد سیکل تبرید انتقال می‌ دهد. از مزیت های این دستگاه سرمایشی و گرمایشی، می‌ توان به مصرف کم انرژی، راندمان بالا، تنظیم و کنترل هوشمند دما، نصب با اشغال حداقل فضا و عدم صدا اشاره کرد.

بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان

دستگاه پکیج یونیت

یکی دیگر از بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها، دستگاه پکیج یونیت یا همان روفتاپ پکیج است. این دستگاه جزو سیستم‌ های کانالی محسوب می شود. یعنی اینکه هوا پس از سرد یا گرم شدن به سمت کانال هدایت شده و به محیط ساختمان منتقل می شود. این دستگاه با کمک چیلر تراکمی و هواساز عمل سرمایش و گرمایش را انجام می‌ دهد. از مزیت های اصلی این دستگاه، می‌ توان به پاکسازی هوا به دلیل تعبیه سیستم فیلتراسیون، راندمان بالا، عدم اتلاف انرژی اشاره کرد. از این دستگاه می‌ توان در سالن های صنعتی بزرگ، کارخانه ها، سوله ها و مراکز بزرگ استفاده کرد.

 سیستم سرمایش و گرمایش چیلر

چیلر ها را هم می‌ توان جز یکی از بهترین سیستم های سرمایش و گرمایش ساختمان دانست. این دستگاه که با دو نوع جذبی و تراکمی ساخته می‌ شوند، قادر به خنک سازی یک محیط بزرگ در حد ۱۵۰ متر را دارد. چیلر ها نسبت به دیگر سیستم های دوکاره برق کمتری مصرف می‌ کنند و به دلیل داشتن سیستم فیلتراسیون، هوای پاکی را ایجاد می‌ کنند.

دستگاه سرمایشی و گرمایشی زنت

دستگاه زنت یکی از ارزان قیمت ترین سیستم های تهویه هوا محسوب می‌ شود. و به دلیل داشتن راندمان بالا و ساختار شبیه به کولر آبی مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. این دستگاه برای محیط های بزرگ مانند: کارخانه ها، سوله ها، باشگاه ها، سالن های ورزشی، سالن کنفرانس یا تالار و … مناسب می باشد.

دستگاه اکونوپک چیست؟

سیستم اکونوپک یکی از جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی است. این سیستم به دلیل مستقل بودن و عدم نیاز به موتورخانه و ساخته شدن در یک پک اقتصادی، بسیار پر فروش شده است. این دستگاه دوکاره، برای محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. نحوه گرما دهی این دستگاه با کمک سوخت گاز طبیعی و لوله کشی آب گرم و سرمادهی آن به دو روش تبخیری یا چیلری می‌ باشد.

خرید بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان

سهند هواساز، یه عنوان یکی از بهترین مراکز فروش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است. سهند هواساز قادر به عرضه انواع دستگاه ها از جمله: دستگاه زنت، چیلر، اکونوپک، کولر آبی سلولزی، دستگاه GHP، دستگاه VRF و دیگر دستگاه ها به سراسر ایران می‌ باشد.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *