انواع وسیله گرمایشی در گلخانه

آنچه باید قبل از راه اندازی گلخانه بدانید

برای راه اندازی و داشتن یک گلخانه، تعبیه سیستم گرمایشی گلخانه مهم ترین گزینه است. که باید در همان ابتدا باید به فکر انتاب بهترین گزینه برای خود باشید. بهترین گزینه صرفا مناسب ترین برای شخص شماست. بنابراین برای هر شخصی بهترین گزینه متفاوت خواهد بود. با توجه به نیاز خود انواع وسایل گرمایشی گلخانه را انتخاب کنید.

از این رو بهتر است با انواع وسایل گرمایشی گلخانه آشنا شوید. تا بهترین نوع آن ها را  برای خود انتخاب کنید. اکنون ما مقاله ای ترتیب داده ایم تا شما را با انواع  مدل های متفاوت وسیله های گرمایشی گلخانه کوچک و بزرگ بیشتر آشنا کنیم. بهترین گرمایش برای گلخانه، بهترین گرماتاب گلخانه و همچنین قیمت وسایل گرمایشی گلخانه ای بیشتر آشنا می شویم. پس همراه ما باشید تا پس از خواندن آن، جهت تعبیه بهترین سیستم گرمایشی گلخانه بهترین تصمیم خود را بگیرید. ما می خواهیم شما بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

چرا وسایل گرمایشی گلخانه جزو مهم ترین تجهیزات گلخانه محسوب می شود؟
چرا وسایل گرمایشی گلخانه جزو مهم ترین تجهیزات گلخانه محسوب می شود؟

چرا وسایل گرمایشی گلخانه جزو مهم ترین تجهیزات گلخانه محسوب می شود؟

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی گلخانه پیاده سازی و داشتن بهترین سیستم های گرمایشی گلخانه است. چرا که همیشه باید دما، حرارت و رطوبت محیط گلخانه به خوبی تنظیم باشد. تا گیاهان در بهترین شرایط و گرمای مطلوبی به خوبی رشد کنند.

با تعبیه مناسب ترین مدل از انواع وسایل گرمایشی گلخانه و کنترل درجه حرارت آن، می توانید از گیاهان خود در برابر سرما، باکتری، قارچ وبه طور کلی آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری کنید. و آن ها را به بهترین شکل ممکن حفاظت و پرورش دهید. اکنون در ادامه همراه ما باشید تا با انواع مدل های متفاوت وسیله های گرمایشی که برای گلخانه استفاده می شود آشنا شوید. در صورتی که قصد راه اندازی وسایل گرمایشی گلخانه کوچک را دارید؛ ما در ادامه به شما اطلاعات خوبی می دهیم.

آشنایی و بررسی انواع وسایل گرمایشی گلخانه که باید بدانید
آشنایی و بررسی انواع وسایل گرمایشی گلخانه که باید بدانید
آشنایی و بررسی انواع وسایل گرمایشی گلخانه که باید بدانید:

انتخاب بهترین گزینه از میان انواع وسایل گرمایشی گلخانه به چه عامل موثر بستگی دارد؟ از جمله عواملی که در انتخاب بهترین سیستم گرمایشی گلخانه موثر واقع می شود می توان به اقلیم منطقه، نوع محصول پرورشی، سطح گلخانه ، بزرگی و متراژ گلخانه، نوع کشت و میزان بودجه اشاره کرد. در ادامه به سراغ شرح انواع مدل های مختلف وسیله های گرمایشی گلخانه رفته ایم.

تقسیم بندی انواع وسایل گرمایشی گلخانه عبارتند از :

1 – راه اندازی سیستم های گرمایشی گلخانه، با گرم کردن هوا توسط کوره

2-  راه اندازی سیستم گرمایشی گلخانه، با سیستم های آب گرم

3- راه اندازی سیستم های گرمایشی زیرزمینی

4-  راه اندازی سیستم های گرمایشی از طریق الکترومغناطیس

5- راه اندازی سیستم گرمایشی گلخانه با استفاده از بخاری و هیتر

در ادامه به توضیح کامل در باره هر کدام می پردازیم. با ما باشید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اولین نوع سیستم گرمایشی گلخانه: گرم کردن هوا با کوره

از انواع سیستم گرمایشی گلخانه، می توان به کوره و دمنده های حرارتی اشاره کرده. در این روش، گرمای مورد نیاز از طریق احتراق سوخت درون مشعل کوره تامین می شود. و گرما و حرارت را به طور یکنواخت به تمام گلخانه پخش می کند.

دومین نوع سیستم گرمایشی گلخانه: گرم کردن با سیستم های آب گرم

رایج ترین انواع سیستم گرمایشی گلخانه، سیستم های آب گرم می باشد. این نوع سیستم گرمایشی گلخانه، از طریق یک مخزن آب و اتصالات لوله آب شکل می گیرد. خوب است بدانید که در این نوع سیستم گرمایشی گلخانه ای، آب گرم به وسیله چند رشته لوله های مار پیچ و یا ساده از که جنس پلی اتیلن و یا گالوانیزه ساخته می شوند. در سطح بستر و بین ردیف ها و یا در ارتفاع نصب می شوند و گلخانه را به طور یکنواخت گرم می کند.

سومین دسته سیستم های گرمایشی گلخانه: سیستم گرمایش از کف

یکی دیگر از انواع سیستم گرمایشی گلخانه، استفاده از گرمایش زیرزمینی به وسیله سیستم موتورخانه و شوفاژ و یا المنت های حرارتی برقی است. در این روش برای تامین گرمای گلخانه و تنظیم نمودن دما از طریق گرمایش از کف به دو صورت انجام می شود .

یا به روش استفاده از لوله های آبگرم مارپیچ یا صاف پیاده سازی می شود. و یا از المنتهای حرارتی برقی استفاده می کنند. در صورتی که قصد راه اندازی سیستم گرمایش گلخانه کوچک را دارید این نوع سیستم بسیار مطلوب است. اما باید بگوییم که قیمت وسایل سیستم گرمایشی گلخانه ای که روش گرمایش از کف پیاده سازی می شود کمی بالا است.

هیتر تابشی گلخانه چهارمین نوع سیستم گرمایشی گلخانه

هیتر تابشی یا گرماتاپ گلخانه از دیگر انواع سیستم گرمایشی گلخانه است. که این روش گرمایشی چند سالی است که بسیار محبوب شده است. چرا که به صورت امواج الکترومغناطیسی گرمای بسیار مطلوبی را در فضا ایجاد می کند. و شرایط طبیعی ای برای رشد گیاه در گلخانه شبیه سازی می کند. به همین دلیل جز محبوب ترین روش ها به حساب می آید. با ما باشید تا با انواع دیگر وسایل گرمایشی گلخانه آشنا شوید.

هیتر تابشی گلخانه چهارمین نوع سیستم گرمایشی گلخانه

بخاری گلخانه ای یا هیتر هوای گرم: پنجمین نوع سیستم گرمایشی گلخانه

بخاری گلخانه ای یا همان هیتر هوای گرم جز پنجمین نوع سیستم گرمایشی گلخانه است . که انواع زیادی از جمله اکونوپک گلخانه ای، یونیت هیتر، هواساز گلخانه ای، هیتر کابینتی و … دارد. در صورتی که قیمت وسایل گرمایشی گلخانه برای شما اهمیت دارد و قصد راه اندازی گلخانه کوچک و اقتصادی را دارید، بخاری گلخانه ای از نوع کونوپک گلخانه ای گزینه ای خوبی است.

آخرین سخن درباره انواع وسایل گرمایشی گلخانه که باید بدانید :

اکنون برای کسب  اطلاع بیشتر از قیمت وسایل گرمایشی گلخانه و انتخاب مناسب ترین نوع گلخانه برای خود و … نیاز به راهنمایی بیشتری دارید کافی است با ما در ارتباط باشید. برای ارتباط با ما تنها کافی است با شماره های درج شده بر روی وب سایت تماس حاصل فرمایید. ما پاسخگوی سوالات و نیازهای شما هستیم.

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید باید انواع وسایل گرمایشی گلخانه را بشناسید. شما می توانید در کنار ما بهترین گزینه را از میان انواع وسایل گرمایشی گلخلنه را انتخاب و خریداری نمایید. شرکت سهند هواساز همیشه مناسب ترین گزینه را برای شما در نظر می گیرد. شما می توانید در کنار ما بهترین ها را برای خود داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *