سیستم گرمایش از کف چیست؟

همه چیز در مورد سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف، یکی از بهترین روش های گرم کردن محیط های مسکونی می باشد. و به دلیل نوع پیاده سازی آن در منازل لوکس و آپارتمانی بسیار محبوب شده است. به طور کلی این سیستم گرمایشی یعنی سیستم گرمادهی از زمین که به آن گرمایش کف تابشی هم گفته می ‌شود. سیستم گرمادهی از زمین یک ویژگی لوکس در طراحی جدید خانه‌ ها محسوب می‌ شود . و به تبع بسیاری از ساختمان سازان برای داشتن این امتیاز، از این سیستم گرمایشی در پروژه خود استفاده می کنند. اکنون در صورتی که می خواهید در مورد سیستم گرمایشی از کف و مزایا و معایب گرمایش از کف؛ انواع آن و نوع پیاده سازی آن اطلاعات جامعی کسب کنید در ادامه همراه ما باشید. شما در انتهای مقاله می توانید به پاسخ تمام سوالات خود دسترسی داشته باشید.

سیستم گرمایش از کف چیست؟

همانطور که گفته شد، امروزه استفاده از سیستم گرمایش از کف باب شده است. و اکثر ساختمان سازان، این نوع سیستم گرمایشی را در پروژه خود پیاده سازی می کنند. چرا که در سیستم گرمادهی از زمین، گرما از طریق سطح زمین به سمت بالا پخش می ‌شود. و زمانی‌که  افراد پای خود را بر روی سطح زمین می گذارند، گرما را احساس می ‌کنید. مزیت اصلی استفاده از سیستم گرمادهی از زمین این است که گرما از کل اتاق از سمت پایین به بالا منتقل می ‌شود. و به همین دلیل تمام بخش‌ های محیط از دمای یکسانی برخوردار می شود. اما این سیستم گرمایشی کمی گران قیمت تر می باشد.

انواع سیستم‌ های گرمایش از کف کدام ‌اند؟

سیستم گرمایش از کف به طور کلی به دو دسته ‌ی اصلی تقسیم می ‌شود:

  • سیستم گرمادهی از زمین برقی
  • سیستم گرمادهی از زمین آبی
عملکرد سیستم گرمادهی از زمین برقی

سیستم گرمایش از کف برقی شامل یک شبکه المنت و یک منبع برق شهری می باشد. برای اجرای این نوع سیستم گرمایشی، از فرش ‌های المنتی که بتوان زیرپوشش‌ هایی مانند پارکت نصب شوند؛ استفاده می شود. در ایران از این روش به ندرت استفاده می شود. چرا که به دلیل استفاده از سیستم های پیشرفته برقی، توجیه اقتصادی ندارد. به جای آن از سیستم گرمادهی از زمین آبی بهره می برند. که گزینه خوبی در صرفه جویی اقتصادی می باشد.

سیستم گرمایش از کف آبی:

اغلب در ایران از سیستم گرمایش از کف آبی استفاده می شود. این سیستم شامل شبکه لوله ‌های آب تعبیه شده در کف ساختمان و یک پکیج یا موتورخانه می باشد. برای اجرای سیستم گرمادهی از زمین آبی باید تمام تأسیسات مکانیکی و برقی نصب شده باشند. و سپس روی آن ‌ها با سیمان پوشانده شود. بعد از سیمان کاری روی تاسیسات گرمایشی باید کف و دیواره ها را عایق بندی کرد. تا گرما به طور موثری در فضای خانه پخش شود.

عملکرد سیستم گرمادهی از زمین برقی

طرز کار سیستم گرمادهی از زمین چگونه است؟

در سیستم‌ گرمایش از کف آبی، انتقال حرارت از کف توسط لوله ‌هایی که زیر سطح زمین با آرایش خاصی تعبیه شده اند؛ انجام می ‌گیرد. در این سیستم گرمایشی، نوع قرارگیری لوله ها، مهم ترین بخش مقاوم سازی آن در حد ایده آل باید لوله ها به شکل 5 لایه ساخته شوند. دقت داشته باشید که گرم ‌ترین نقطه باید در محلی قرار بگیرد که بیش‌ ترین نیاز را دارد. پس قبل از اجرای سیستم گرمادهی از زمین باید بهترین نوع چیدمان لوله ‌ها را پیاده سازی کنید. و به نحوی نصب کنید که مثلا در حمام بیشترین میزان گرمایش را ایجاد کند. و یا در راهرو ها کمترین گرما موجود باشد. باز هم تاکید می کنیم که وجود یک لایه عایق بین کف ساختمان و لوله‌ های نصب شده برای جلوگیری از هدر رفتن گرما و آسیب رسیدن به متریال ‌های کف ضروری می باشد.

مزایا و معایب سیستم گرمادهی از زمین نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی
  1. اولین مزیت سیستم های گرمایش از کف، استفاده بهینه از انرژی تولید شده می باشد. به طور مثال برای ایجاد گرمایش از طریق رادیاتورهای سنتی به ۱۴۹-۱۶۷ درجه فارنهایت یا ۶۵-۷۵ درجه سانتیگراد گرما نیاز است. اما با استفاده از سیستم گرمادهی از زمین تنها به ۸۴ درجه فارنهایت یا ۲۹ درجه سانتیگراد نیاز است.
  2. دومین مزیت سیستم گرمادهی از زمین، مصرف کمتر انرژی می باشد. چرا که در این سیستم از عایق بندی استفاده می شود. و انرژی از پایین به بالا منتقل و محیط را به طور یکنواخت گرم می کند.
  3. با پیاده سازی سیستم گرمایش از کف، هیچگونه اختلالی در فضای داخلی ایجاد نمی شود. و فضای بیشتری در اختیار است و برای اجرای هر دکوراسیونی آزادی به عمل می آید.
  4. از مهم ترین مزیت های سیستم گرمادهی از زمین، حفظ امنیت و راحتی افراد حاضر در محل است. متاسفانه سالانه شاهد مرگ و خسارت بسیاری از هم نوعان در استفاده از بخاری گازی و حتی کولر گازی هستیم. به همین دلیل زمانی‌که از سیستم ‌های گرمایش از کف استفاده می ‌کنید، دیگر لازم نیست نگران آسیب دیدن افراد حاضر در منزل باشید.
  5. از دیگر مزیت های سیستم گرمایشی، سازگاری آن با انواع کفپوش ها می باشد. گرمایش از کف با انواع روکش ‌ها از جمله سنگ، کاشی، سرامیک، پارکت، لمینت و فرش سازگاری دارد.
  6. عمر بالای سیستم گرمادهی از زمین، از دیگر مزیت های استفاده از آن است. به جرات می توان گفت که پس از نصب صحیح تا ۳۰ سال به صورت تضمین شده می ‌توانید از سیستم گرمایش از کق بهره بگیرید.
معایب گرمایش از کف سیستم گرمادهی از زمین نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی

تا اینجا با مزیت های گرمایش از کف آشنا شدید، بهتر است در ادامه به سراغ معایب آن برویم. تا بتوانید یک انتخاب خوب و به صرف ای را تجربه کنید.

  • یکی از بدی های گرمایش از کف، عدم اعمال تغییرات در کف ساختمان می باشد. پس از اتمام کف سازی و نصب لوله ها و اتصالات و اجرای یک کفپوش، دیگر نمی توان در کف ساختمان تغییر ایجاد کرد.
  • قیمت بالای برای اجرای سیستم گرمایش از کف، یکی از بدی های این نوع سیستم می باشد. که البته عدم نیاز به تعمیر و کمتر بودن خرابی این سیستم گرمایشی در دراز مدت می تواند این قیمت بالاتر را جبران کند.
  • از دیگر معایب گرمایش از کف، نارضایتی افراد به دلیل گرم شدن بیش از حد کف ساختمان و احساس گرمای بیش از حد در کف پا است. این مشکل به دلیل نوع آرایش لوله هاست که غیر قابل تغییر می باشد.
  • مدت زمان طولانی تا گرم شدن  محیط با استفاده از سیستم گرمادهی از زمین در مقایسه با سایر سیستم های حرارتی دیگر از دیگر معایب این نوع سیستم گرمایشی است. ولی بعد از گذشت دقایقی، گرمای مطلوبی ایجاد می کند.
  • پایین بودن میزان گرمادهی سیستم گرمایش از کف در فضاهای بزرگ از دیگر معایب این سیستم است. به همین دلیل این نوع سیستم گرمایشی فقط برای منازل آپارتمانی پیشنهاد می شود.
بهترین نقشه گرمایش از کف کدام است؟

یکی از مهم ترین موضوعات در مورد راه اندازی سیستم گرمایش از کف تعیین بهترین نقشه گرمایش از کف می باشد. که توسط متخصص طراحی می ‌شود. نقشه پیاده سازی و آرایش لوله ها در سیستم گرمادهی از زمین، به صورت کلی به ۴ دسته اصلی تقسیم می ‌شود: نقشه مارپیچ، نقشه دوطرفه یا ال، نقشه سه طرفه یا یو و نقشه چهارطرفه می باشد

کدام نقشه برای گرمایشی از کف منزل بهتر است؟

برای اجرای سیستم گرمایش از کف برای یک خانه مسکونی ممکن است از 4 نوع نقشه استفاده شود. به طور مثال از نقشه مارپیچ اغلب در راهروها استفاده می ‌شود. که دارای عرض کمی و یک دیوار سرد می باشد. و یا برای اتاق ‌هایی با دو دیوار سرد از نقشه دوطرفه، برای اتاق‌هایی با سه دیوار سرد، از نقشه سه طرفه استفاده می ‌شود. طبق گفته متخصصان و طراحان، بهترین بازدهی از طرح چهارطرفه به دست می ‌آید که اغلب در اتاق مهمان از آن استفاده می‌ شود.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *