سیستم واتر کولینگ ماینر چه کاربردی دارد؟

سیستم واتر کولینگ ماینر چیست؟

استفاده از سیستم واتر کولینگ ماینر و یا دیگر سیستم های خنک کننده، برای خنک کردن دستگاه های استخراج بیت کوین جز ملزومات فعالیت در این حوزه است. به جرات می توانیم بگوییم که بدون استفاده از واتر کولینگ ماینر و یا دیگر دستگاه های خنک کننده، فعالیت در حوزه استخراج بیت کوین به بن بست می خورد. و خطرات زیادی را با خود به همراه می آورد. اکنون در صورتی که شما هم با دستگاه ماینر روزانه کار می کنید. پس برای آشنایی با بهترین دستگاه خنک کننده یعنی سیستم واتر کولینگ ماینر و علت ضرورت استفاده از آن در ادامه همراه ما باشید.

علت ضرورت استفاده از سیستم خنک کننده مثل واتر کولینگ ماینر

به عنوان یک متخصص که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارید. باید بدانید که نگهداری و مراقبت از سیستم های ماینر، یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مزارع استخراج بیت کوین و مراکز اطلاعات داده است. چرا که برای کسب درآمد باید سیستم های ماینر به طور 24 ساعته روشن باشند. که این خودش می تواند مشکل ساز شود. قطعا کار کردن طولانی مدت سیستم‌ های مزرعه‌ ی استخراج بیت کوین باعث افزایش دمای قطعات کامپیوترها، تجهیزات الکترونیکی و ماینر ها می ‌شود. که خطراتی نیز با خود به همراه دارد.

افزایش دما به دلیل کار کردن شبانه روزی قطعا به هر دستگاهی آسیب وارد می کند. و داغ شدن بیش از اندازه ‌ی ماینر ها جدا از این مسئله نیست. به جرات می توان گفت که داغ شدن سیستم های ماینینگ به صورت جدی به آن ها آسیب برساند. و در نهایت باعث از کار افتادن آن ها شود. به همین دلیل به استفاده از سیستم واتر کولینگ ماینر و یا هر سیستم خنک کننده ی دیگری ضرورت پیدا می کند.

از دیگر دلایل استفاده از سیستم واتر کولینگ ماینر این است که هزینه تعمیر و خریداری قطعات ماینینگ بالا است. و در صورت خراب شدن بر اثر حرارت بالا، باید هزینه ی زیادی برای خرید قطعه جدید بپردازید. پس توصیه اکید ما به شما این است که از همان ابتدا که قصد راه اندازی سیستم های ماینینگ را داشتید، دستگاه خنک کننده ای همچون سیستم واتر کولینگ ماینر خریداری کنید و در اتاقک خود تعبیه کنید. در ادامه بیشتر در مورد واتر کولینگ ماینر صحبت کرده ایم. پس با هم ادامه مطلب را می خوانیم. تا بتوانید دستگاه خنک کننده مناسبی را انتخاب و خریداری نمایید.

فواید استفاده از سیستم خنک کننده ماینر چیست؟

فواید استفاده از سیستم خنک کننده ماینر چیست؟

همانطور که می دانید علت اصلی استفاده از واتر کولینگ ماینر، خنک سازی و جلوگیری از داغ شدن سیستم ها می باشد. از سویی استفاده از واتر کولینگ ماینر مزیت های زیادی از جمله، کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان سیستم ماینر، کارکرد بهتر و افزایش درآمد حاصل از استخراج بیت کوین است. پس عقل حکم می کند که برای دریافت سود هر چه بیشتر و جلوگیری از هرگونه خرابی و صدمه، از یک سیستم خنک کننده ماینینگ مثل دستگاه واتر کولینگ ماینر استفاده شود.

معرفی دستگاه واتر کولینگ ماینر

دستگاه های زیادی برای خنک سازی ماینینگ از جمله کولر آبی، کولر گازی، فن، زنت و … در بازار وجود دارد. اما امروزه واتر کولینگ ماینر در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین روش ‌های خنک کردن قطعات سخت افزاری در مزارع ماینر می باشد. دستگاه واتر کولینگ ماینر، همانطور که از اسمش مشخص است. از آب یا مایعات خنک کننده ‌ی دیگر برای کاهش دمای قطعات سیستم استفاده می ‌کنند.

آشنایی با اجزای اصلی دستگاه واتر کولینگ ماینر

دستگاه واتر کولینگ ماینر، دارای چند قطعه می باشد. اجزای اصلی آن شامل موارد زیر است:

  1. محفظه
  2. پمپ، رادیاتورها
  3. فن‌ های خنک کننده
  4. مایع خنک کننده یا مایع سرمایشی
  5. لوله‌های انتقال آب یا سیال خنک کننده
  6. هیت سینک اصلی که به صورت مستقیم روی پردازنده نصب می ‌شود.
نحوه مکانیزم سیستم واتر کولینگ ماینر چگونه است؟

مکانیزم سیستم واتر کولینگ ماینر به این شکل است که فن‌های خنک کننده که در مسیر لوله ‌ها و مخزن آب قرار دارند. آب یا سیال سرمایشی را خنک می‌ کنند. آب و سایل بعد از خنک شدن توسط فن واتر کولینگ ماینر، به سمت هیت سینک جریان پیدا می ‌کنند. و هوای خنک وارد محیط و دستگاه می شود و به این شکل باعث کاهش دمای CPU می ‌شود.

مزیت و معایب استفاده از سیستم واتر کولینگ ماینر چیست؟
  • به کارگیری دستگاه سیستم واتر کولینگ، در دراز مدت، می ‌تواند هزینه‌ های مصرف انرژی را کاهش دهد. و باعث صرفه جویی در هزینه ‌های سرمایشی مزارع ماینر گردد. و طبق گفته های قبل باعث بالا رفتن میزان بازدهی ماینینگ و کسب درآمد بیشتر شود.
  • از دیگر مزیت های استفاده از سیستم واتر کولینگ ماینر، این است که آلودگی ها و گرد و غبار محیط را می گیرد. و در نهایت هوای خنک و پاکی را منتقل می کند. که این خودش می تواند جایگزین دستگاه های تهویه هوا هم بشوند. و با خرید آن در هزینه های خرید دستگاه های مجزا برای خنک کردن و تهویه هوا صرفه جویی کرد.
  •  یکی دیگر از دلایل محبوبیت سیستم واتر کولینگ، داشتن طراحی و ظاهری زیبا نسبت به دیگر سیستم های خنک کننده می باشد.
  •  از سویی هزینه ‌ی اولیه‌ ی خرید و راه اندازی این سیستم کمی گران ‌تر از به کارگیری فن ‌های خنک کننده می باشد. ولی به طور کلی این روش یکی از بهترین و منطقی ترین روش های خنک سازی دستگاه های ماینر می باشد که هر فردی که در این حوزه فعالیت دارد همان اول به فکر خریدش می افتد.

مزیت و معایب استفاده از سیستم واتر کولینگ ماینر چیست؟

چرا در این دستگاه از خنک کننده آب یا مایع استفاده می شود؟

سیستم خنک کننده آب یا مایع مثل سیستم واتر کولینگ ماینر، در مقایسه با سیستم های معمول سه ویژگی جالب توجه دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • ما با استفاده از خنک کننده های آبی همچون سیستم واتر کولینگ ماینر، دما از جزئی به جز دیگر کاهش داده می شود. و تمامی اجزا در دمای مناسب خود خنک می شوند. این مسئله بسیار در قطعات سخت افزاری اهمیت دارد. چرا که در این سیستم ها ممکن است گرمای یک قطعه بیشتر از قطعه دیگر باشد. که در این صورت یعنی با استفاده از خنک کننده های آبی، هر قطعه به دمای مناسبی می رسند.
  • از دیگر دلایل استفاده از آب و یا هر مایع دیگری در سیستم های خنک کننده سیالی، این است که مایع به اندازه کافی دمای سیستم را پایین می آورد. و آن را خنک می کند و با عمل دیگر فن سیستم مجبور نیست که به مقدار زیاد کار کند و سر و صدا تولید کند. که به تبع باعث کاهش نویز و آرامش متخصصی که با ماینر کار می کند می شود.
نکاتی که باید در حین خرید سیستم واتر کولینگ ماینر به آن دقت کرد:

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید واتر کولینگ ماینر باید به آن توجه نمایید، انتخاب مایع خنک کننده‌ ی مناسب می باشد. توصیه می ‌کنیم که از خریدن مایع ‌های خنک کننده‌ ی رنگی صرف نظر کنید. استفاده از این نوع سیال ها، موجب ایجاد رسوب در واتر کولینگ ماینر می شوند. که در نهایت باعث کاهش سرعت جریان آب یا مایع خنک کننده می ‌شود.

هنگام خرید باید به جنس قطعات و بلوک آب توجه کنید. برای اینکه بتوانید از رخ دادن خوردگی دستگاه جلوگیری کنید. پیشنهاد می‌ کنیم، واتر کولینگ ماینری که بلوک‌های آبی آن از جنس مس یا آلومینیوم آندونایزد است خریداری کنید. این نوع واتر کولینگ واتر دارای کیفیت بالاتری خواهد بود چرا که آلومینیوم آندونایزد از ایجاد واکنش بین خود و مس جلوگیری می ‌کند.

خرید بهترین دستگاه واتر کولینگ ماینر

شرکت ما عرضه کننده‌ ی انواع خنک کننده ها، انواع فن و سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی صنعتی و خانگی می باشد. در صورتی که قصد خرید هرگونه سیستم خنک کننده از جمله سیستم واتر کولینگ ماینر، سیستم های زنت، چیلر و دیگر دستگاه های سرمایشی دارید. می توانید روی شرکت سهند هواساز حساب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید آن ها با ما در ارتباط باشید. برای این کار با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *