فن کویل سقفی

خرید فن کوئل سقفی

راهنمای در خرید فن کوئل سقفی

فن کوئل سقفی یک نوع سیستم تهویه مطبوع است. که علاوه بر ایجاد سرمایش، قابلیت فراهم کردن هوای گرم در روزهای سرد سال را دارد. این دستگاه همانند دیگر سیستم‌های تهویه هوا دارای یک سری مزایا و مشخصات منحصر به فرد است. حال اگر به فکر خرید فن کوئل سقفی افتاده اید. ولی دقیقا نمی‌ دانید که چه نوع فن کوئلی با چه مشخصات فنی مناسب محیط مورد نظر شما است. پس پیشنهاد می‌ کنیم در این پست همراه ما باشید تا شما همه چیز در مورد فن کوئل سقفی بدانید.

فن کویل سقفی چیست و چه ویژگی‌ هایی دارد؟

فن کویل ها در نوع دیواری، زمینی، سقفی، کانالی و … طراحی و تولید می‌ شود. که مدل سقفی آن، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در هنگام خرید فن کوئل سقفی باید با ویژگی های آن آشنا باشید. از فن کویل سقفی، به صورت مستقیم در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی جهت ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می‌ شود. این دستگاه دوکاره شامل یک فن دمنده قوی و کویل سرد و گرم است. به هر یک از کویل ها دو لوله جهت ورود و خروج آب وصل شده است. یکی از لوله ها جهت ورود آب گرم از بویلر جهت ایجاد گرمایش در زمستان و ورود آب سرد از چیلر برای ایجاد سرمایش و لوله ی دیگر، برای برگشت آب به موتورخانه مرکزی تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌ های فن کوئل سقفی، این است که در قسمت ورودی هوای این دستگاه، یک فیلتر مشبک نصب شده است تا از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه و رسوب آن ها بر روی فن جلوگیری کند. در صورت عدم نصب فیلتر بر روی فن کوئل سقفی، به دلیل نشست ذرات بر روی فن ها، راندمان دستگاه پایین می‌ آید و یا حتی موتور و پروانه فن خراب می‌ شوند.

یکی دیگر از قطعات اصلی فن کویل سقفی، الکتروموتور است. این قطعه به صورت سه یا 4 دور تولید می‌ شوند و هم به صورت دستی و هم دیجیتالی قابل کنترل هستند. بر روی این قطعه یک ترموستات نصب شده تا فرمان روشن و خاموش شدن دستگاه صادر شود. علاوه بر این، به لطف ترموستات، دمای دستگاه، زمان بندی و … به شکل استانداردی کنترل می‌ شود.

فن کویل سقفی

 

امکانات و مزیت های خرید فن کوئل سقفی سهند هواساز چیست؟
  • قدرت فن کویل ها چه در تابستان و چه در زمستان، بسیار بالا است و نسبت به دیگر سیستم های دوکاره، مقرون به صرفه تر می‌باشد.
  • برای اینکه تخلیه‌ی هوای داخل کویل به راحتی صورت گیرد؛ یک شیر هواگیری دستی در فن کویل سقفی نصب شده است.
  • برای تخلیه آب تقطیر شده ناشی از تعریق کویل های سرمایشی و گرمایشی و همچنین جلوگیری از ایجاد نم زدگی بر روی دیوار و سقف یک سینی درین در فن کویل سقفی نصب شده است.
  • به دلیل وجود فن قدرتمند و ساختار مقاوم آن، هیچ صدای را ایجاد نمی‌کنند.
  • کویل های فن کویل های سقفی سهند هواساز، با کیفیت بالایی ساخته شده اند. لوله های به کار رفته در آن، از جنس مس و فین های آلومینیومی همراه با روکش هیدروفیلیک (Blue fin) می‌باشد.
  • بدنه فن کویل های سقفی توکار و روکار از ورق گالوانیزه ساخته شده و برای بالا بردن سطح مقاومت در برابر رطوبت و حرارت بر روی آن عایق کاری شده است.
  • تمامی فن کویل های سقفی سهند هواساز به پلنیوم باکس فابریک مجهز شده اند. علاوه بر این این قطعه دارای قابلیت مکش آب و رطوبت از زیر یا پشت دستگاه می‌باشد؛ از این رو سطح ایمنی آن در برابر اتصالات الکتریکی بسیار بالا رفته است.

امکانات و مزیت های فن کویل سقفی

انواع فن کوئل سقفی از نظر نحوه نصب و ظاهر

در هنگام خرید فن کوئل سقفی هم به صورت توکار و هم روکار می توانید خرید کنید. اما فن کوئل های سقفی توکار به دلیل حفظ زیبایی فضا، طرفدار بیشتری دارد. چرا که این نوع دستگاه ها، در سقف کاذب نصب شده و به وسیله پوشش کاذب بدنه آن کاملا مخفی شده است و فقط از طریق یک دریچه، هوا را به محیط منتقل می‌ کند. به همین دلیل در اکثر مواقع به این دستگاه، داکت فن کویل یا فن کویل کانالی نیز هم گفته می‎ شود.

مدل دیگر فن کویل سقفی، مدل کاستی است که مستقیم بر روی سقف نصب می شود. تنوع طرح و ظاهر فن کویل سقفی کاستی بیشتر از فن کویل توکار است. علاوه بر این، فن کویل سقفی کاستی در ظرفیت های بالاتری نیز تولید می‌ شوند. به همین دلیل از راندمان بالاتری برخوردار شده اند.

 به طور کلی ظاهر مناسب و زیبا و راندمان بالا از مزیت های اصلی فن کویل سقفی کاستی محسوب می شود. اما از طرفی هزینه سرویس آن بالا است و سیستم فیلتراسیون هوا آن نسبت به فن کویل سقفی توکار ضعیف تر است. به همین دلیل برخی از افراد هنگام انتخاب یکی از دو مدل فن کویل سقفی توکار و روکار، به مشکل بر می‌ خورند. ولی برای تصمیم مناسب، بهتر است قبل از خرید یکی از دو فن کویل های سقفی توکار و کاستی با یک کارشناس صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند. اکنون اگر قصد خرید این سیستم تهویه مطبوع را دارید؛ برای دریافت مشاوره از سوی تکنسین های شرکت سهند هواساز با ما تماس بگیرید.

انواع فن کویل سقفی

انواع فن کویل سقفی از نظر ظرفیت و هوادهی

 ظرفیت هوادهی این دستگاه از 200 تا 2200 فوت مکعب بر دقیقه یا همان cfm است. ظرفیت فن کویل سقفی بر اساس متر مکعب بر ساعت در بازه ی 340 تا 3750 و بر حسب واحد لیتر بر ثانیه در بازه 94 تا 1050 قرار می‌ گیرد. البته در صورتی که طول کانال کشی در سقف کاذب بیش از حد مجاز باشد و یا دریچه ها نصب شده در روبروی دهنه فن کویل سقفی استاندارد نباشند ظرفیت هوادهی کاسته خواهد شد.

خرید فن کوئل سقفی سقفی توکار و کاستی

شرکت سهند هواساز، با داشتن سال ها تجربه و تخصص در زمینه ساخت انواع سیستم های تهویه مطبوع و در اختیار داشتن تیمی کاربلد، محصولاتی با کیفیت، قابل اطمینان، کارآمد تولید کرده و آن ها را با قیمت‌های مناسبی خدمت شما عرضه می‌ کند. اگر قصد خرید فن کوئل سقفی را دارید، می‌ توانید قبل از هر کاری از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید و سپس اقدام به خریداری کنید.

سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *